Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maria Veitola poika kutsuu äitiään Mariaksi

Vierailija
26.10.2022 |

Katson just tätä Veitolan luona yökylässä ohjelmaa ja kiinnitin huomiota

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea kehtaatte vatvoa ja vetvoa... Huohhh...

Ja ennen kaikkea katsoa....

Vierailija
22/77 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla, että tämän takana on ideologia, että ei sukupuoliteta edes perheenjäseniä. Tätä modernia kasvatusta, jossa pian voi sukupuoltaankin vaihtaa pelkällä ilmoituksella.

Enpä usko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitin huomiota vain, miten hyvin kasvatettu lapsi oli Veitolalla. 

Vierailija
24/77 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa tuommoinen tapahtuu että alkaa kutsuu äitiään etunimellä? Kun miettii että omien lasten ensimmäinen sana on ollut äiti.

Joka tietysti tulee siitä kun kuulevat nii usein, että "tule äitin syliin","äiti vaihtaa vaipan" ym..

Vierailija
25/77 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhempi puhuu lapselleen itsestään kolmannessa persoonassa "äiti tulee täältä", ja toinen vanhempi toistaa samaa "menehän kysymään äidiltä" niin se tarttuu lapselle.

Jos taas vanhemmat puhuvat normaalisti "minä tulen täältä" ja "Kysyhän Marialta", niin lapsi oppii käyttämään nimeä. Ei siinä sen kummempaa.

Vierailija
26/77 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos heillä on korrektit välit? Jotkut eivät halua olla "äitejä" tai "mummoja", osoittaahan se esim. ihmisen ikääntymistä tai asemaa perheessä. Nykyperheessähän äitioletettu saattaisi haluta ollakin mieluummin neutraalisti vain henkilö. Ehkä se on taustalla tässäkin.

Vierailija
27/77 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on aina vähän creepyä. En tunne ketään joka ei käyttäisi äidistään sanaa äiti.

Vierailija
28/77 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois Maria nyt ottanut sukat mukaan eikä tuolla istu sohvalla varpaat paljaina. 

Vierailija
29/77 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhempi puhuu lapselleen itsestään kolmannessa persoonassa "äiti tulee täältä", ja toinen vanhempi toistaa samaa "menehän kysymään äidiltä" niin se tarttuu lapselle.

Jos taas vanhemmat puhuvat normaalisti "minä tulen täältä" ja "Kysyhän Marialta", niin lapsi oppii käyttämään nimeä. Ei siinä sen kummempaa.

No, yhtä omituiselta kuulostaa jos lapsen isä pyytää lastaan kysymään "Marialta". Vaikuttaisi vähintäänkin etäisiltä välit.

Vierailija
30/77 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tuota erikoisuudet tavoittelua mitä Maria haluaa harrastaa. Kun täytyy olla niin erilainen ja normista poikkeava.

Vierailija
31/77 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois Maria nyt ottanut sukat mukaan eikä tuolla istu sohvalla varpaat paljaina. 

Siis Sanna siis. 

Vierailija
32/77 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuolla kannata päätään vaivata, kun asia ei miltään osin minulle kuulu.

Vierailija
33/77 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tuota erikoisuudet tavoittelua mitä Maria haluaa harrastaa. Kun täytyy olla niin erilainen ja normista poikkeava.

Aivan yhtä erilainen kun jokainen meistä. 

Vierailija
34/77 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on maailman ihanin sana. En vaan osaa samaistua ollenkaan. Pahoittelut

Vierailija
35/77 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo jälkimmäinen on sinusta normaali? Lapsihan ei ihan pienenä hahmota persoonapronomineja, siksi ihan vaistonvaraisesti pienelle lapselle puhutaan kolmannessa persoonassa.

Vierailija
36/77 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa tuommoinen tapahtuu että alkaa kutsuu äitiään etunimellä? Kun miettii että omien lasten ensimmäinen sana on ollut äiti.

Joka tietysti tulee siitä kun kuulevat nii usein, että "tule äitin syliin","äiti vaihtaa vaipan" ym..

Jos tässä perheessä on puhuttu "tule Marian syliin", "älä itke, Maria on tässä". Kuulostaa melko kliiniseltä.

Vierailija
37/77 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aina vähän creepyä. En tunne ketään joka ei käyttäisi äidistään sanaa äiti.

Mä tunnen moniakin. Pidät outoja asioina "creepyinä", tai et tunne sanan merkitystä.

Vierailija
38/77 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuolla kannata päätään vaivata, kun asia ei miltään osin minulle kuulu.

Sun lapsi/ lapset kutsuu myös sua nimeltä?

Vierailija
39/77 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisuuden ja lapsen yhdistäminen on tuonut mukanaan myös hauskoja hetkiä. Veitola pyrkii julkisilla paikoilla liikkuessaan välttelemään ihmisten katseita ja sulkemaan muun maailman ulkopuolelle. Hän ei välttämättä edes huomaa, jos häntä tuijotetaan.

Veitola kertoo kirjassaan, että hänen Taisto-poikansa aiheuttaa silloin tällöin kiusallisia tilanteita. Taisto kutsuu häntä yleensä Mariaksi eikä suinkaan äidiksi.

– Kun oon huppu päässä Taiston kaa kaupungilla tai leikkipuistossa tai HopLopissa, se aina huutaa: ”Maria Veitola! Tule tänne, minun äitini Maria Veitola!” Varmaan hän on kuullut, kun ihmiset puhuu musta Maria Veitolana. Ja mä sanon, että: ”Voisit sä kutsuu mua äidiks? Kutsu mua äidiks.” Ja Taisto kuuluttaa kirkkaalla äänellä: ”Sinä olet Maria Veitola.”, Veitola kertoo kirjassaan.

Vierailija
40/77 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisuuden ja lapsen yhdistäminen on tuonut mukanaan myös hauskoja hetkiä. Veitola pyrkii julkisilla paikoilla liikkuessaan välttelemään ihmisten katseita ja sulkemaan muun maailman ulkopuolelle. Hän ei välttämättä edes huomaa, jos häntä tuijotetaan.

Veitola kertoo kirjassaan, että hänen Taisto-poikansa aiheuttaa silloin tällöin kiusallisia tilanteita. Taisto kutsuu häntä yleensä Mariaksi eikä suinkaan äidiksi.

– Kun oon huppu päässä Taiston kaa kaupungilla tai leikkipuistossa tai HopLopissa, se aina huutaa: ”Maria Veitola! Tule tänne, minun äitini Maria Veitola!” Varmaan hän on kuullut, kun ihmiset puhuu musta Maria Veitolana. Ja mä sanon, että: ”Voisit sä kutsuu mua äidiks? Kutsu mua äidiks.” Ja Taisto kuuluttaa kirkkaalla äänellä: ”Sinä olet Maria Veitola.”, Veitola kertoo kirjassaan.

Ja tuosta Iltiksen jutusta tuli mieleen, kuin Jenni Kokander eräässä podcast haastettelussa kertoi hänen lapsensa joskus huutaneen " Äiti tule katsomaan, Jenni Kokander on televisiossa ". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi