Maria Veitola poika kutsuu äitiään Mariaksi
Katson just tätä Veitolan luona yökylässä ohjelmaa ja kiinnitin huomiota
Kommentit (77)
Hyiiii.
Mun lapsi on kutsunut mua etunimeltä vain pari kertaa teininä, kun halusi kiusata mua. Tiesi, etten tykkää siitä, että lapsi kutsuu äitiä nimellä.
No eipä tuo ole kauhean äidillinen.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista ohjelmaa ei ole.
no, jopa mun käsityskyky riitti ymmärtämään mistä ohjelmasta puhutaan , vaikka en ole ohjelmaa katsonutkaan.
Tavallista vassareila. Ellei jopa sääntö.
Siitä tulee tottakai ensimmäisenä mielikuva etäisestä suhteesta. Olisi outoa jos omat lapset kutsuisivat mua etunimellä.
Eikös se ole hänen äitinsä nimi, joten mitä sinä nyt ihmettelet?
Luulin, että heillä vanhemmat on siittäjä ja synnyttäjä.
Canceloikaa Veitola ja hankkikaa uusi Karpo!
Romaniväestössä kutsuvat yleensä aina vanhempiaan etunimillä.
Itselläni oli lapsuudessa muutamia tuttavaperheitä, joissa lapset kutsuivat vanhempiaa etunimillä ja ihan läheisiä kyllä olivat. vaikka muistan, että lapsena se korvaani vähän oudolta kuullosti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten?
Niinpä. Mulle on ihan sama, sanovatko lapset vanhempiaan isäksi ja äidiksi vai käyttäbät etunimiä. Esim. yhden kaverini lapset käyttävät lähinnä etunimiä vanhemmistaan.
Vierailija kirjoitti:
Siitä tulee tottakai ensimmäisenä mielikuva etäisestä suhteesta. Olisi outoa jos omat lapset kutsuisivat mua etunimellä.
Mulle ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Romaniväestössä kutsuvat yleensä aina vanhempiaan etunimillä.
Itselläni oli lapsuudessa muutamia tuttavaperheitä, joissa lapset kutsuivat vanhempiaa etunimillä ja ihan läheisiä kyllä olivat. vaikka muistan, että lapsena se korvaani vähän oudolta kuullosti.
ja joo, tiedän ettei Maria ole romani ja myöskään nuo lapsuuteni tuttavaperheet joista jälkimmäisenä puhun, eivät olleet.
Vierailija kirjoitti:
Oma lapseni kutsuu minua henkilötunnuksellani, mutta meillä onkin hyvin läheiset suhteet.
Vierailija kirjoitti:
Hyiiii.
Mun lapsi on kutsunut mua etunimeltä vain pari kertaa teininä, kun halusi kiusata mua. Tiesi, etten tykkää siitä, että lapsi kutsuu äitiä nimellä.
Ja hyvällä tuulella ollessaan teini kutsui mua Mammaksi.
Kaikkea kehtaatte vatvoa ja vetvoa... Huohhh...
Voisiko olla, että tämän takana on ideologia, että ei sukupuoliteta edes perheenjäseniä. Tätä modernia kasvatusta, jossa pian voi sukupuoltaankin vaihtaa pelkällä ilmoituksella.
Mitä sitten?