Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En anna isä-viikonlopulle kuin päällä olevat vaatteet lapselle mukaan

Vierailija
22.08.2008 |

Koska en saa kumminkaan takaisin lähellekään kaikkia vaatteita joita olen tässä aikojen kuluessa lapsen mukaan laittanut. Luulisi varavaatteita niistä isällä löytyvän

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi juttu. Kyllä näitä inhottavia tyyppejä on tosiaan paljon.. Niin isissä kuin äideissä.

Oma sisareni sai asianmukaisesti elarit lapsen isältä, joka oli muutenkin normaalisti lapsen ahoidossa osallisena ja osteli elareiden lisäksi paljon muutakin. Siskoni koki asiakseen nostaa elareita ilmeisesti huijaamalla lapsen kustannuksissa ja omissa kuluissaan (tämä on jäänyt vähän epäselväksi miten hän sen teki, mutta olen ymmärtänyt, että lainsäädäntö mahdollistaa lähivanhemmalle kaikenlaisia kikkailuja). Siskolla oli itsellään hyvät tulot mutta lapsen isällä vielä isommat, joten isä joutui maksamaan. Siskoni säästi suoraan kaikki elarit ja käytti ne _itseensä_. Hän matkusteli ja osteli. Itsekin olin lomamatkalla hänen piikkiinsä hienossa hotellissa. Sain loman vikana päivänä kuulla että rahat on miehen elatusmaksuista säästetty. Olin todella vihainen. En olisi tuollaiselle matkalle lähtenyt jos olisin tiennyt. Samalla sisko tunnusti miten oli säästänyt ja käyttänyt rahat itseensä omien sanojensa mukaisesti "kostoksi" ex-miesystävälleen. Sanoin oman mielipiteeni, mutta siskoni ei välittänyt.

Harmittaa nyt, että en saattanut asiaa lapsen isän tietoon. :( Lapsi on nyt aikuinen jo..

Eikä oikeesti, mulla on sama kokemus kaveriporukasta! Itse oltiin yhden kaverin piikkiin naisten kylpylälomalla. Ensin luultiin että hän oli voittanut palkintomatkan, mutta illallisella viinilasillisten jälkeen tunnusti mistä rahat ja matka on peräisin - no lapsiensa isältä! Hänellä ei kuulemma ollut elareille käyttöä niin laittoi ne omaan virkistykseensä! Tämä kaveri asui ja asuu Helsingissä, missä sun sisko? Mietin että onko sama?

Yksi kaveri vuosi tiedon lapsen isälle, mutta tätä ei pystytty todistamaan (allekirjoitan saman kuin muut tässä ketjussa, että lähivanhemmalla on pelottava valta ja mahdollisuus jyrätä etävanhemmat yli) ja isä joutui maksamaan edelleen. Ihan hirveää. Meillä välit vähän viileni tuon kylpylätempauksen jälkeen.

Vierailija
102/108 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi juttu. Kyllä näitä inhottavia tyyppejä on tosiaan paljon.. Niin isissä kuin äideissä.

Oma sisareni sai asianmukaisesti elarit lapsen isältä, joka oli muutenkin normaalisti lapsen ahoidossa osallisena ja osteli elareiden lisäksi paljon muutakin. Siskoni koki asiakseen nostaa elareita ilmeisesti huijaamalla lapsen kustannuksissa ja omissa kuluissaan (tämä on jäänyt vähän epäselväksi miten hän sen teki, mutta olen ymmärtänyt, että lainsäädäntö mahdollistaa lähivanhemmalle kaikenlaisia kikkailuja). Siskolla oli itsellään hyvät tulot mutta lapsen isällä vielä isommat, joten isä joutui maksamaan. Siskoni säästi suoraan kaikki elarit ja käytti ne _itseensä_. Hän matkusteli ja osteli. Itsekin olin lomamatkalla hänen piikkiinsä hienossa hotellissa. Sain loman vikana päivänä kuulla että rahat on miehen elatusmaksuista säästetty. Olin todella vihainen. En olisi tuollaiselle matkalle lähtenyt jos olisin tiennyt. Samalla sisko tunnusti miten oli säästänyt ja käyttänyt rahat itseensä omien sanojensa mukaisesti "kostoksi" ex-miesystävälleen. Sanoin oman mielipiteeni, mutta siskoni ei välittänyt.

Harmittaa nyt, että en saattanut asiaa lapsen isän tietoon. :( Lapsi on nyt aikuinen jo..

Eikä oikeesti, mulla on sama kokemus kaveriporukasta! Itse oltiin yhden kaverin piikkiin naisten kylpylälomalla. Ensin luultiin että hän oli voittanut palkintomatkan, mutta illallisella viinilasillisten jälkeen tunnusti mistä rahat ja matka on peräisin - no lapsiensa isältä! Hänellä ei kuulemma ollut elareille käyttöä niin laittoi ne omaan virkistykseensä! Tämä kaveri asui ja asuu Helsingissä, missä sun sisko? Mietin että onko sama?

Yksi kaveri vuosi tiedon lapsen isälle, mutta tätä ei pystytty todistamaan (allekirjoitan saman kuin muut tässä ketjussa, että lähivanhemmalla on pelottava valta ja mahdollisuus jyrätä etävanhemmat yli) ja isä joutui maksamaan edelleen. Ihan hirveää. Meillä välit vähän viileni tuon kylpylätempauksen jälkeen.

hyi että, kuvottavaa menoa. Sisko asuu Keski-Suomessa, joten eri henkilö siis. Ei kiva että näitä on useita :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun näitä eroperheongelmia lukee tulee sellainen olo, etten voi erota vaikka kuinka olisi romantiikka kadonnut suhteesta. 

Vierailija
104/108 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on 100% kusipää

Vierailija
105/108 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi siinä kärsii ei isä joudu viikonloppua olemaan samoissa vaatteissa.

Vierailija
106/108 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isä maksaa vähemmän kuin Kelan minimin verran per lapsi. 3 lasta. Hänellä hyvät tulot mutta paljon velkaa. Itse olen pienituloinen. Ostan kaikki lasten hankinnat, enkä säästele niissä. Tänä talvena kahdelle uudet ulkovaatteet, kahdet luistimet, yksi hiihtosetti monoineen, kolmet talvikengät plus pipot, hanskat jne. Kyllähän siihen menee. On sovittu ja elarissa huomioitu, että isä pitää kotonaan pientä vaatevarastoa. Niin vaan aina samasta asiasta väännetään, että kun lapset lähtevät isälleen siisteissä kamppeissa, he tulevat takaisin nuhjaantuneissa, reikäisissä tai liian pienissä. Pikkuhiljaa isälle ovat kertyneet koulua varten ostamani siistit vaatteet. Kun puhe ei ole auttanut hetkeä kauempaa, olen alkanut tehdä niin että olen hankkinut kirpparihinnoin ok siistejä vaatteita ja lapset menevät isälleen niissä. Tosin hankala alkaa olla saada enää vaihtamaan vaatteita ennen lähtöä. Olen perustellut lapsille sen niin, että kouluvaatteita ei voi isälle laittaa kun jäävät sitten sinne.

Vierailija
107/108 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähivanhempi tekee lapsien vaate hankinnat, koska saa elarit ja lapsilisät. Elatusvelvollinen maksaa lähivanhemmalla elarit juuri siksi, että niillä kustannetaan lapsen kuluja. Jos lastenvalvojan vahvistamalla sopimuksella on jotain muuta sovittu niin se on sit aivan eri asia. Ihme itkemistä.

Vierailija
108/108 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei lapsi kerää vaatteitaan isältä mukaansa kun lähtee äidille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi