Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En anna isä-viikonlopulle kuin päällä olevat vaatteet lapselle mukaan

Vierailija
22.08.2008 |

Koska en saa kumminkaan takaisin lähellekään kaikkia vaatteita joita olen tässä aikojen kuluessa lapsen mukaan laittanut. Luulisi varavaatteita niistä isällä löytyvän

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jo eron tullessa jaettiin lasten vaatteet puoleksi, puolet siis jäi mun luo ja puolet isän luo. Molemmat olemme sitten ostaneet vaatteita sitä mukaa, kun ollaan katsottu tarpeelliseksi. Minä kyllä paljon enemmän, mutta on lapsilla isänkin luona ihan riittävästi vaatteita, kun eivät oo koskaan alasti vastaan tulleet ;o)

Ja vaatteet tietystä vaihtaa paikkaa sen mukaan, mitä lapsilla sattuu olemaan päällä, kun menevät isälleen /tulevat takaisin minulle.

Ylipäätään meillä ei ole riidelty MISTÄÄN lapsiin liittyvästä koko aikana (erosta nyyt 4v aikaa), koska lapset on meille molemmille niin tärkeitä ja molemmat tietää sen. Nyt lapsille on tulossa velipuoli, kun ex saa uuden vaimonsa kanssa vauvan ihan näinä päivinä. Olen jo luvannut heille meidän poikien vanhat vauvanvaatteet.

Vierailija
22/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, karkas....

OK, onhan se lapsellista jos on oltava lapsella 2 vaatekaappia, yksi isän luonna ja yksi äidin luonna, ja näiden kahden vaatteita ei voi sekoittaa, koska muuten tulee riita.

Toisaalta, minusta on fiksumpaa että pidetään 2 vaatekaappia, josta tietenkin kumpikin osapuoli pitää itse huolen, sen sijaan että vanhemmat alkavat tappelemaan jostain "rievuista", niin kun asian joku tässä ilmaisi.

20:lle oli kans ihan fiksu pointti, eihän lapsi kisko sopimattomia vaatteita päälle jos sopiviakin on tarjolla? OK, ymmärrän hyvin pienet lapset, mutta tietyn iän jälkeen, lapsi tietää että punaiset lenkkarit painaa ja kannattaa laittaa siniset jalkaan, kun ne tuntuu paremmalta jalassa.

Vai mihin tämä äiti näitä vaatteita sitten laittaa?? Vai onko tämä äiti nyt niin ilkeä että piilottaa/myy/heittää pois/lahjoittaa pois, nämä sopivat vaatteet ja kengät??

Samoin lapsen kanssa voi keskustella, esim, että "nämä kengät ovat liian pienet, nämä mitkä nyt ostimme ovat sopivat. Ja kun olet sitten äidin luonna, niin käytä kans näitä, koska nehän tuntuu paremmilta jalassa".

T.4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on siellä varavaatteina seuraavalla kerralla. Saan aina edellisen käynti kerran vaatteita seuraavalla käynti kerralla tai myöhemmin takaisin.

Johtuu siitä, että exän vaimo haluaa pestä vaatteet. Ne tulee aina puhtaina takaisin, vaikkei tulekaan samana viikonloppuna.

Ei mulla ainakaan ole tapana pitää lukua lasten vaatteista. En edes muista mitä niillä oli mukana.

Vierailija
24/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lapsille on tulossa velipuoli, kun ex saa uuden vaimonsa kanssa vauvan ihan näinä päivinä. Olen jo luvannut heille meidän poikien vanhat vauvanvaatteet.

Vierailija
25/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt jokainen aikuinen tietää, mikä on velipuoli tai täyssisarus. Lapsille uusi vauva on tietenkin todella tärkeä ja isä pitää 100 varmasti kaikkia lapsia tasa-arvoisina, todennäköisesti myöskin isän uusi vaimo.

Mutta eikös täällä ois hieman ihmetelty, jos olisin kirjoittanut: "nyt lapsille on tulossa täyssisarus,kun..."

Vierailija
26/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavalla kostaa eroaan, siis lapsen kustannuksella. Tai sitten yrittää näin saada exänsä maksamaan kaikki lapset vaatteet. Onhan näitäkin nähty.

Vierailija
27/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

---

Vierailija
28/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt jokainen aikuinen tietää, mikä on velipuoli tai täyssisarus. Lapsille uusi vauva on tietenkin todella tärkeä ja isä pitää 100 varmasti kaikkia lapsia tasa-arvoisina, todennäköisesti myöskin isän uusi vaimo.

Mutta eikös täällä ois hieman ihmetelty, jos olisin kirjoittanut: "nyt lapsille on tulossa täyssisarus,kun..."

täällä av:lla kuinka siitä asiaa vääntäisi! Ja parasta ne on erotella lapsellekin, ettei tule mitää harhakuvitelmia siitä, että äiti ja isä teki lapsen ja ehkä palaa yhteen. Itse ainakin aina korjaa asiaan, erityisesti aikuisille puhuttaessa. Minulla on ainakin 2 lasta ja 1 tytärpuoli.

Vierailija
29/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi matkustaa molempien kotien väliä kassin kanssa jossa on vaatetet. Eli takaisin tulevat niin puhtaat kun likaiset.

Tämä on toiminnut meillä parhaiten.

Minä pesen myös lapsen vaatteet, koska isä ei oikeen piittaa vaatteiden pesusta, vaan heittää surutta kaikki samaan koneeseen, erottelematta lämpötiloja tai värejä.

Minä myös hankin kaikki lapsen vaatteet, ja kun kaikki vaateet ovat aina minun luonna, niin jää parempi tuntuma mitä lapsella on ja mitä milloinkin puuttuu. Eli mitä pitää hankkia lisää jne.

Eli että ei käy niin että kaikki farkut ovat rantautuneet isän luokse, ja luulen sitten että lapsella ei ole ollenkaan farkkuja, ja ostan uusia, kunnes sitten paljastuu että isän luonna on 10 kpl farkkuja.

Meillä tämä on toiminut hvyin. Isän luonna on vaan jotain ihan pieniä määriä jotain vara vaatteita, jos tapahtuukin jotain odottamatonta, kuten että lämpötila heittää tosi rajusti siitä kun lähti minulta, tai sotkee vaatteita huomattavasti enemmän kun ennakoitua.

Vierailija
30/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sillä ole oma äiti, jonka hommiin tämäkin kuuluu. Ei miehen exäsäkään pese meidän lasten vaatteita. Jotain rajaa, kiitos!

Meillä miehen exä oli nainen, joka ei ollut eläessään tehnyt tötitä eikä hankkinut mitään koulutusta, kunnes joutui avoeron kohdatessaan (lue työkkärin pakottamana) hakeutumaan opiskelemaan terv.huolto-oppilaitokseen ja sitä kautta töihin. Itse taas olen aina käynyt töissä ja opiskellut, joten mitään sympatiaa ei kyllä heru. Eikä ole mulla myöskään vahinkolapsia kuten miehen exällä.

Säälittävää yksinhuoltajien ruikutusta koko ketju!

Vierailija
31/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehellesi ei kuuluisi lapsensa vaatteiden pesu/huolto? Miehesi ei varmaan huolehdi sinunkaan lapsesi/lastesi vaatteista? Sehän homma kun kuuluu äidille.....

Eiköhän sillä ole oma äiti, jonka hommiin tämäkin kuuluu. Ei miehen exäsäkään pese meidän lasten vaatteita. Jotain rajaa, kiitos!

Meillä miehen exä oli nainen, joka ei ollut eläessään tehnyt tötitä eikä hankkinut mitään koulutusta, kunnes joutui avoeron kohdatessaan (lue työkkärin pakottamana) hakeutumaan opiskelemaan terv.huolto-oppilaitokseen ja sitä kautta töihin. Itse taas olen aina käynyt töissä ja opiskellut, joten mitään sympatiaa ei kyllä heru. Eikä ole mulla myöskään vahinkolapsia kuten miehen exällä.

Säälittävää yksinhuoltajien ruikutusta koko ketju!

Vierailija
32/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi matkustaa molempien kotien väliä kassin kanssa jossa on vaatetet. Eli takaisin tulevat niin puhtaat kun likaiset.

Tämä on toiminnut meillä parhaiten.

Minä pesen myös lapsen vaatteet, koska isä ei oikeen piittaa vaatteiden pesusta, vaan heittää surutta kaikki samaan koneeseen, erottelematta lämpötiloja tai värejä.

Minä myös hankin kaikki lapsen vaatteet, ja kun kaikki vaateet ovat aina minun luonna, niin jää parempi tuntuma mitä lapsella on ja mitä milloinkin puuttuu. Eli mitä pitää hankkia lisää jne.

Eli että ei käy niin että kaikki farkut ovat rantautuneet isän luokse, ja luulen sitten että lapsella ei ole ollenkaan farkkuja, ja ostan uusia, kunnes sitten paljastuu että isän luonna on 10 kpl farkkuja.

Meillä tämä on toiminut hvyin. Isän luonna on vaan jotain ihan pieniä määriä jotain vara vaatteita, jos tapahtuukin jotain odottamatonta, kuten että lämpötila heittää tosi rajusti siitä kun lähti minulta, tai sotkee vaatteita huomattavasti enemmän kun ennakoitua.

Kaikki kulkee mukana ja hyvin on toiminut jo 6 vuotta. Toki pesevät vaatteita, jos tarpeen, mutta yleisimmin likaiset pakataan muovikassiin kotiin tulemaan ja etsitään kassista puhdasta tilalle. Jos taas useampia vaatteita alkaisi jäämään sille tielleen, voisi tilanne olla toinen, mutta en nyt äkkiä keksi, mitä ex tai puolisonsa tekisi vähänkäytetyillälasten vaatteilla...

Vierailija
33/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavalla kostaa eroaan, siis lapsen kustannuksella. Tai sitten yrittää näin saada exänsä maksamaan kaikki lapset vaatteet. Onhan näitäkin nähty.

Jos mies pitää lapsia luonaan vaan 2krt/kk viikonloppuisin ja maksaa jotain 300-400e/kersa, vai mitä ne elarit on, en tiedä. Niin kyllä silti se mies silti saa sen paljon helpomman osan.

Katsokaas, jos se yh-äidin osa olis helpompi, arvatkaas mitä? Sitten lapset olis aikojen alusta määrätty isälle.

Ihan hyvin meiksin mielestä voi maksattaakin vaatteet sellaisella, joka hoitaa lapsia vain 2vkl/kuussa!

t. ei-yh

Vierailija
34/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omista lapsistaan, niin rahallisesti kuin kasvatuksellisestikin. Vrt. miten luonnossa toimitaan. Jos ei ole rahaa, ei tee lapsia.

Vierailija
35/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aina ei ole ollut. Ihan pakko pitää vaatevarastoa meillä. Lapsi ottaa äitivaatteet aina heti pois meille tullessaan ja ne menevät pesuun (ovat lähes aina jo valmiiksio likaiset, usein myös liian pienet). Meillä hän pitää isän hankkimia vaatteita. Ja takaisin äidille lähtiessään pukee taas äidin vaatteet. Lisättynä pikkuhousuilla.

Jos olisin lapsen äiti, vetäisin kyllä herneen nenään siitä, että mikään hänen hankkimansa ei meille kelpaa. Ja siitä, että emme usko, että mikään häneltä tuleva voisi olla puhdasta ja käyttökelpoista. Mutta niin makaa kuin petaa.

Vierailija
36/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omista lapsistaan, niin rahallisesti kuin kasvatuksellisestikin. Vrt. miten luonnossa toimitaan. Jos ei ole rahaa, ei tee lapsia.

Meilläkin exän lapsi käyttää noin 25 euroa joka toinen vkl karkkiin, uimahalliin ja leffoihin. Tällaista summaa äitinsä ei taatusti anna lapselle käyttöön joka toinen vkl, koska ei ole luultavammin rahaa.

Itse olen alkanutkin siirtää joka kuukausi omien lapsiei tilille 50e/lapsi, jotta rahanmeno saadaan meidän uusioperheessä tasa-arvoiseksi. Eli kun mun lapset on murros-ikäisiä, niillä on on ihan kiva summa tilillä!

Vierailija
37/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sanoinkin,että jos saisin..jos elatusapu olis minimi,eikä edes isän itsensä maksama,niin satavarmana saisi herra hoitaa lapselleen varusteet ja vaatteet omaan talouteensa,tai vaihtoehtoisesti pestä ennenkuin palauttaa...oon nyt yhdessä asuessakin tehny varsin selväksi etten oo mikään automaattinen v***n kotipiika (töistä jäin äippälomalle/hoitovapaalle,että turha sen ois ees yrittää kyykyttää.)

Enkä mitään auokkaan,sanoin että mistä sitä tietää,sama tilanne voi olla helposti joskus myös itselle ajankohtainen.

Mut järki käteen,ei lapselle/lapsen kautta saa mitään kostaa!T:15 (muistaakseni)

Vierailija
38/108 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten vaatteet ostan minä. Isä ei ikinä. On paljon kirppareilta hommattua ja sit uutta. Isälle laitan kaikkea pikkareista ja sukista lähtien mukaan perusvaraston. Siis pari kertaa vuodessa. Esim.paitoja 5 kpl ja housuja sekalaisia 5 kpl jne. En niitä uusimpia ja hienoimpia mitä haluan itse käyttää lapsilla kotona ja päiväkodissa.

Lapset lähtee isälleen aina puhtaissa vermeissä joilla ei ole väliä tuleeko takas vai ei. Tuosta vaatevarastosta hän sitten laittaa tarvittaessa puhdasta päälle. Tosin muksut useimmiten tulevat samoissa kamppeissa takaisin kun se pyykinpesu on niin vaikeaa. Jos menevät isältään päiväkotiin niin siellä on varavaatetta myös että voivat vaihtaa likaiset pois.

Ja tietenkin jos kaipaan esim. farkkuja niin pyydän palauttamaan ja vielä toiminut. Meillä enemmänkin ongelma on tuo et ei viitsi vaihtaa vaatetta niin välttyy pyykinpesulta.

Vierailija
39/108 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja seuraavat kaksi viikkoa on ilman kumppareita päiväkodissa, yms. Minulla on niin pieni palkka, että siitä ei ostella kymmeniä samankokoisia kenkäpareja vain isän huolimattomuuden takia.

Ja isälle unohtuneet vaatteet ottaisin takaisin vaikka likaisina, kunhan edes saisin ne vaatteet taas lapselle omaan kotiin

Vierailija
40/108 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on vaatteita varmaan kolme kertaa niin paljon kuin tarvitsisivat ja suuri osa lojuu isällä käyttämättöminä, koska tämä ei ikinä laita niitä takaisin. Kaikki minun ostamiani. Alkaa tuntua jo budjetissa, kun pitää ostaa esimerkiksi kumisaappaita ja ulkovaatteita itselle varalle sen takia ettei isä palauta niitä. Elatusmaksut eivät millään korvaa hävinneiden vaatteiden osuutta. Tiedän että ex myös on heittänyt pois tai myynyt hänelle jääneitä minun ostamiani vaatteita.

Meillä myös käy niin että jos isä hakee lapset päiväkodista niin kaikki mitä siellä on ollut, jää sille tielleen. Enkä kehtaisi laittaa lapsia päiväkotiin sellaisissa vaatteissa, joilla ei ole väliä jos hukkuvat.

ja seuraavat kaksi viikkoa on ilman kumppareita päiväkodissa, yms. Minulla on niin pieni palkka, että siitä ei ostella kymmeniä samankokoisia kenkäpareja vain isän huolimattomuuden takia.

Ja isälle unohtuneet vaatteet ottaisin takaisin vaikka likaisina, kunhan edes saisin ne vaatteet taas lapselle omaan kotiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi