Mikä sinun kokemasi kipu on ollut pahin?
Päivällä joku kommentoi noidannuolen olevan pahin mahdollinen kipu. Itse olen synnyttänyt, pari kertaa migreenissä toivonut kuolemaa helpottamaan oloa ja kokenut noidannuolen, mutta virtsatiekivikohtaus menee heittäen ohi muista. Kivunkokemus on tietysti yksilöllistä, mutta mitä et haluaisi uudelleen.
Kommentit (556)
Jänne poistettiin leikkauksella hampaiden välistä ollessani joku 7.v. Se kipu oli niin kova leikkauksen jälkeen, että itkin 2 päivää.
Kohdun operointi ja myoomien poisto oli melko ikävää kipua. Joskus kuukautiseni oli niin kovat, että viikon melkein itkin niitä ja makasin sängyssä toimettomana. Mulla siis tosi rajut kuukautiset, ei normaalia ja kai nuo myoomat vaikuttaneet paljon siihen.
2 asteen palovamman kipu oli todella ikävä myös sietää.
Henkinen kipu, jota olen kokenut kuluneina vuosina asuesani tällä missä asun.
Kyllä se oli kun kylkiluu murtui rautalevyä nostaessa työmaalla. Kuului "kruts" ja viiltävä kipu. Pahinta oli kuitenkin sairasloma sen jälkeen sillä meni 2 kuukautta melkein ennen kuin pääsin sohvalta ylös ilman kipua ja pystyin kantamaan kauppakassia
Käynnistetty yli nelikiloisen avotarjontasynnytys.
Hammassärky ehdottomasti. Se hermokipu oli jotain niin uskomattoman järkyttävää. Harkitsin jo hyppääväni parvekkeelta alas, kun mitkään särkylääkkeet ei auttanut kipuun. Onneksi pääsin hammaslääkäriin heti aamusta nukkumattoman yön jälkeen. Hammas poistettiin ja sain kahta eri antibioottia. Oli tulehtunut oikein kunnolla.
Sappitulehdus. Alkoi suorastaan pelottaa viikonlopun aikana kun lääkäriaika oli vasta maanantaina.
Potku munille. Kipu oli niin kova, että piti mennä makuulle. Mun pahoinpitäjälle ei edes jälkkää tullut. Pahin fyysinen kipu mitä miespuoliselle voi tehdä.
Selkäsauna kirjaimellisesti: 10-vuotiaana saunassa pelleillessä liukastuin ja pylly kiukaan kuumaa sivua vasten. Itkin sydäntäsärkevästi koko loppuillan kunnes nukahdin. Vielä seuraavana päivänäkin tuntui kipua, ja lähinnä makasin sen päivän mahallani sängyssä, mutta en enää itkenyt. Ei kuitenkaan onneksi jäänyt mitään pysyvää tai ulkopuolista hoitoa vaativaa.
Olin saanut niitä toisenlaisia selkäsaunojakin ihan nahkavyöllä, mutta ne eivät olleet kivun kannalta mitään tähän verrattuna.
Varmaan tosi paha oksennustauti. Toivoin että kuolen, ja taju meinasi lähteä.
Synnytys ilman muuta. Ja siinä se kipu kestää kauan.
Voimakkain lyhytkestoinen kipu on ollut kolmoishermokipu kasvoilla. Kuin salama olisi räjähtänyt poskipäällä, onneksi oli lyhytkestoinen, vaikka tuli usein, ennen kuin syy löytyi.
Kaikkkein pahin oli kyllä pahasti murtuneen nilkan kipu ennen kuin se reponoitiin ja leikattiin. Aivan kuin olisi ollut avotulessa se jalka, järkyttävä kipu, vaikka olin saanut tosi tujut lääkkeet, fentanyyliä ym. Synnytyskipukaan ei ollut mitään siihen verrattuna.
Ero ehdottomasti synnytysten jälkeen ekana. Oli aivan kauheaa. Jää äidin hylkääminen, olkoonkin että olen jo aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se oli kun kylkiluu murtui rautalevyä nostaessa työmaalla. Kuului "kruts" ja viiltävä kipu. Pahinta oli kuitenkin sairasloma sen jälkeen sillä meni 2 kuukautta melkein ennen kuin pääsin sohvalta ylös ilman kipua ja pystyin kantamaan kauppakassia
Hiusmurtuma kylkiluussa. Ihan järkyttävä kipu selän puolella. Piti liikkua, mut vihloi tosi vahvoista lääkkeistä huolimatta viikkojen ajan.
Iskias, ihan heittämällä.
Olen mm. ollut liikenneonnettomuudessa, missä molemmat polveni halkesivat.
Iskiashermo on ihmisen suurin hermo. Sitä kun alkaa välilevy raapia, niin tiedät mitä kipu on.
Sängyssä ei pysty kääntämään kylkeä koko yönä, jne.
Hmm. Olin kerran onnettomuudessa, jossa meni useita luita, mukaan lukien lantio. Se oli aika hirveää, mutta ensin adrenaliini teki osansa ja sain vahvat kipulääkkeet jo ennen ambulanssiin siirtämistä, ja toipuessakin ne kipulääkkeet piti kivun maltillisena, joten kyllä se synnytykselle häviää, supistuksiin kun ei auttanut yhtään mikään ja niitä kesti PITKÄÄN.
Vierailija kirjoitti:
Hammassärky ehdottomasti. Se hermokipu oli jotain niin uskomattoman järkyttävää. Harkitsin jo hyppääväni parvekkeelta alas, kun mitkään särkylääkkeet ei auttanut kipuun. Onneksi pääsin hammaslääkäriin heti aamusta nukkumattoman yön jälkeen. Hammas poistettiin ja sain kahta eri antibioottia. Oli tulehtunut oikein kunnolla.
Silloin tiedät että kipu on jotain ultimaattista kun miettii parvekkeelta hyppäämistä. Mulla oli myös angiinassa kurkku niin kipeä että jääkylmän veden juominenkin tuntui siltä kuin olisi nielaissut puukkoja. Toivoin siihen vähän väliä yöllä herätessä että taju lähtisi ja tulis uni. Mitenkään ei voinut nukkua hetkeäkään. Muistan myös kun kylkiluu multakin murtui. Muistan kun sohvalta noustessa piti kääntyä kontalleen lattialle hitaasti kun ei päässyt muuten ylös. Meni viikkoja ettei voinut kääntyä nukkuessa millään
Oon synnyttänyt, mutta vielä kauheampi on ollut suolen kolonoskopia tutkimus. Suoranaista kidutusta eikä kipulääkkeitä annettu. Jos koskaan joudun samaan tutkimukseen, vaadin nukutusta.
Fyysinen: Katkennut solisluu, lääkäriin pääsin vasta toinen päivä onnettomuuden jälkeen.
Psyykkinen: Lapseni kuolema.
Iskias on yleensä monilla siedettävä, mutta jos on paha tapaus niin se on kyllä aikamoinen kipu.
Se voi myös halvauttaa loppuiäksi. Itsellä jäi vasemman pohkeen ulkosyrjä täysin tunnottomaksi sen jälkeen.
Umpilisäkkeen tulehdus. Huusin kivusta vessan lattialla.
Toinen oli kun porattiin reikä ilman puudutusta, ja osui hammashermoon. Se syvä vihlaisu pääsi jo lähelle umpilisäkettä.