Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sinun kokemasi kipu on ollut pahin?

Vierailija
24.10.2022 |

Päivällä joku kommentoi noidannuolen olevan pahin mahdollinen kipu. Itse olen synnyttänyt, pari kertaa migreenissä toivonut kuolemaa helpottamaan oloa ja kokenut noidannuolen, mutta virtsatiekivikohtaus menee heittäen ohi muista. Kivunkokemus on tietysti yksilöllistä, mutta mitä et haluaisi uudelleen.

Kommentit (556)

Vierailija
521/556 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoverenvuoto.

Valtimopullistuma puhkesi ja kipu oli hirvittävä.

Vierailija
522/556 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4x synnytys ilman kivunlievitystä. Täyttä helvettiä joka kerta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/556 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauratti, kun joku kirjoitti, että sektio ei ollut niin paha kuin murtuma. Ei varmaan, kun puudutettu.

Minulla ensin monta tuntia yritettiin alatiesynnytystä, mutta hätäsektiohan siitä tuli.

Kyllä siinä ehti tuntea ne järkyttävät kivut,kun epiduraali otettiin pois ennen leikkausta ja voin vaan nostaa hattua niille, jotka ovat luomuna synnyttäneet.

Sektion jälkeen olin kyllä pitkään todella kipeä.

Rintatulehdus oli myös todella kivulias ja kuukautiskivut nuorena, kun pyörtyilin kivusta.

Gynegologiset tutkimukset inhottavia myös, kun se puudutuspiikkikin sattuu.

Ei ole helppoa olla nainen.

Vierailija
524/556 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappikivikohtaukset sattuu lujaa ja vetää ihan kippuraan, siinä kylpee kylmässä tuskanhiessä ja toivoo armahdusta.

Ne oli kuitenkin erittäin helppo nakki synnytyksiin verrattuna.

Vierailija
525/556 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksessä ilman mitään kivunlievitystä tehty viilto ja väärässä asennossa ollut vauva vedettiin imukupilla ulos. Yllättäen tikkien ompelu ilman kunnon puudutusta oli pahempi kipu.

Vierailija
526/556 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sydän särkyi💔

Tätä kommenttia ei pidä väheksyä.  Eron yhteydessä oli kuin jokin osa minusta kuoli lopullisesti, eikä se ole koskaan täysin toipupunut.

Vierailija
527/556 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiskivut siinä 45v. Noin 30 kiputablettia 4 vrk aikana ja silti kivuissa.  Aina vähintään 2 päivää pois töistä jne. Tätä kesti noi vuoden, kerran kk.  Loppuivat, kun minulta poltettiin laser menetelmällä kohdun limakalvot ohuiksi.  Vuotoa oli vain vrk sen jälkeen ja kipua ei lainkaan. Ihana helpotus.  Eivät tee jos yhä haluaa lapsia, mutta muutoin oli ainakin minulle valtava helpotus.

Vierailija
528/556 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys ehdottomasti. Käynnistettiin epäkypsässä vaiheessa, käynnistäminen kesti sen 4-5 vuorokautta. Kalvot puhkesi itsekseen kolmannen päivän iltana ja sen jälkeen supistukset muuttuivat jatkuviksi. Ei sekunttiakaan seuraavan supistuksen välissä, vaan se oli yhtä supistusta koko aika. Tuntui siltä kuin kranaatti räjähtäisi sisuskaluissa uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ja uudestaan. Kykenin vain makaamaan ja huutamaan ennen epiduraalia. Se oli kyllä pelastus. Sellaista kipua, että ennemmin hyppäisi ikkunasta alas kuin sietäisi sitä. Epiduraalia meni sitten 1,5-2 tunnin välein synnytykseen saakka.

Selässä on ollu useita välilevyn repeymiä ja pullistumia, noidan nuoli. Refluksi on aiheuttanut kovia kipuja, kun vatsalaukku ja ruokatorvi on tulehtunut. Kierrukan laitto aiheutti toistuvia, kivuliaita supistuskohtauksia useiden kuukausien ajan ja ranne on murtunut. Mutta mikään nuista kivuista ei vetänyt vertoja synnyttämiselle.

Vierailija
529/556 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crps kipuoireyhtymä, joka on levinnyt käsiin ja selkään. Lääkkeet ei auta kuin vähän. Hirveä hermosärky koko ajan, levossa myös. Ei saa edes nukuttua.

Vierailija
530/556 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihoito lapsena, joskus 70-, -80-luvulla. Jotain aivan kammottavaa. Varmaan tämän takia, aina ku mene hlääkärille, pyydän heti ovenavauksella puudutuksen. 

Vierailija
531/556 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pantiin kakkoseen 

Vierailija
532/556 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihansyöjäbakteeri,joka tuhosi kudosta.

Vierailija
533/556 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauratti, kun joku kirjoitti, että sektio ei ollut niin paha kuin murtuma. Ei varmaan, kun puudutettu.

Minulla ensin monta tuntia yritettiin alatiesynnytystä, mutta hätäsektiohan siitä tuli.

Kyllä siinä ehti tuntea ne järkyttävät kivut,kun epiduraali otettiin pois ennen leikkausta ja voin vaan nostaa hattua niille, jotka ovat luomuna synnyttäneet.

Sektion jälkeen olin kyllä pitkään todella kipeä.

Rintatulehdus oli myös todella kivulias ja kuukautiskivut nuorena, kun pyörtyilin kivusta.

Gynegologiset tutkimukset inhottavia myös, kun se puudutuspiikkikin sattuu.

Ei ole helppoa olla nainen.

Miksi epiduraali otettiin pois ennen leikkausta? Hätäsektiossa pitäisi syntyvä lapsi saada mahdollisimman nopeasti ulos ja synnyttäjä laittaa uneen välittömästi kun toimenpidelääkäri on valmis leikkaukseen. Aikaa ei saisi mennä päätöksestä syntymään yli kymmentä minuuttia. Epiduraalia olisi voinut käyttää leikkauksen jälkeen kivunhoidossa.

Vierailija
534/556 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen todella kipuherkkä joten pienikin kipu sattuu ja tuntuu pahimmalta ikinä.

Silti ehkä sanoisin

1)kolmoishermosärky

2)migreeni

3)paha selkäkipu

4)tulehtunut hammas, jota poistettiin. Ei puutunut ja kipu tuntui ihan hirveänä ja itkin ja huusin tuskissani. Onneksi kesti vain sen hampaan poiston ajan. Hammaslääkäri oli onnekseni nopea.

5) kun multa leikattiin per sees tä jotain paisetta joka oli tulehtunut. Puudute ei toiminut, joten kipu oli infernaalinen kun leikeltiin  :(  olisi pitänyt tehdä valitus.

N40

535/556 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää niitä miljoonia koe-eläimiä, jotka tälläkin hetkellä ovat ilman mitään kivunlievitystä syöpätuskissa pienissä laboratoriohäkeissä kidutettuina.

Kuopion yliopisto pentutehtailee Beagleja myyntiin ympäri Euroopan tutkimuslaboratorioihin,

Vierailija
536/556 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen synnytys, kipuun sekottui vielä järkytys että toinen synnytys ei olekaan helpompaa kuin ensimmäinen. 

Vierailija
537/556 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys. Ja molemmilla kerroilla. Ja se kipun kesto ja paheneminen tunnista toiseen. 

Vierailija
538/556 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytyksessä ilman mitään kivunlievitystä tehty viilto ja väärässä asennossa ollut vauva vedettiin imukupilla ulos. Yllättäen tikkien ompelu ilman kunnon puudutusta oli pahempi kipu.

Miksi ommellaan ilman puudutusta? Sadismia.

Vierailija
539/556 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytys. Ja molemmilla kerroilla. Ja se kipun kesto ja paheneminen tunnista toiseen. 

Kätilöt osaavat kidutuksen hyvin

Vierailija
540/556 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaskipu, kun poskihampaan juuri tulehtui enkä päässyt heti hammaslääkäriin. Mikään ilman reseptiä saatava särkylääke ei vaimentanut kipua vähääkään. En ole muuten kovin kipuherkkä, mutta suu ja hampaat ovat mulla poikkeus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi