Miksi niin monet huostaanotetut on katkeria sijaisperheilleen ja hehkuttavat biologisia vanhempiaan?
Kommentit (556)
Hyvät ihmiset. Jos joskus ihmettelette, miksi sijaisperheistä on pulaa, niin voitte sitä pohtiessanne lukea tätä keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskin huvikseni noita asumistukia tälle "tonnin saan enkä mitään muuta" -tyypille.
Koska hän ei kertonut edes paikkakuntaansa, käytin huvikseni hyvinkäätä.
Vaikka vuokra olisi vain satasen kuussa, saisi siltikin asumistukea 80e
Viidenkympin vuokrassa 40e.
Kahdenkympin vuokrassa 16e
Ja hän ei siis mukamas saa asumistukea ollenkaan.
Näyttää siltä, ettei hänellä ole minkäänlaista vuokraa, koska vaikuttaisi että vain tuolloin hän ei olisi oikeutettu asumistukeen.
Semmonen paheksuja siellä, ei ihme, ettei viitsi kertoa suoraan paljonko vuokransa on.
Tai sitten ihminen, joka haluaa pärjätä omillaan. Sellaisiakin on, jotka ei ole aina käsi ojossa hakemassa kaikkia mahdollisia tukia.
Niin, kivastihan siinä pärjääkin omillaan, kun isi ja äiti maksaa melkein kaiken, kelpaa siinä tehdä höpölöpö-palkoilla jotain höpölöpö-hommiakin sitten.
Joopa joo.
Kertoo kaiken oleellisen asenteesta, jos kutsuu sitä höpölöpöksi, kun joku mieluummin tekee töitä ja maksaa sillä elämänsä, kuin että eläisi tuilla.Samoin aika lapsellista olettaa, että jos ei elä tuilla, niin sitten varmaan äiti ja isi maksaa kaiken.
Se, ettet suostu kertomaan edes sitä paljonko tuo sun väitetty vuokrasi on, ettet ole edes asumistukeen oikeutettu, kertoo siitä että sulla on vaan joku ihme hinku tulla moralisoimaan vailla varsinaisia meriittejä.
Se on sinun ihkaomaa kuviltelmaasi.
Sinulla sen sijaan näyttää onneksi olevan paljonkin meriittejä moralisoida ja mollata muiden elämää, kun nämä eivät elä tuilla.
Siitä vaan kerrot nyt sen vuokrasi suuruuden ja sähkölaskusi suuruuden (ja maksajan).
Muuten en tosiaan voi ottaa sinun kiukutteluasi mitenkään vakavasti.
Miksi kertoisin, jos sinun asenteesi on jo nyt se, että töissä käyminen, palkalla eläminen ja yleisestikin ilman tukia eläminen on mielestäsi vain höpöhöpöä?
Enhän ole missään vaiheessa yleistänyt tuollaisen olevan kaikkien kohdalla höpölöpöä, ainoastaan sun, koska kuten aiemmin toin jo esille, laskuri osoittaa selvästi että ainoastaan ilmaiseksi asuessasi et olisi noilla tuloilla oikeutettu edes asumistukeen, ja se, ettet suostu kertomaan vuokrasi määrää osaltaan todistaa sen, että tosiaankin asut ilmaiseksi.
Minkälaisista hommista ja tuntimääristä saa muuten noin pienen palkan kuin sä saat?
Kuten sinulle on jo useasti aiemmin kerrottu, muutkin seikat vaikuttaa asumistuen määrään tai saamiseen. Ei asumistukikasn ole mikään automaatio, mitä kaikki saa.
Ootko koskaan kuullut osa-aikaisesta tai keikkatyöstä?
Jos haluat elää lapsesi kanssa todella alhaisessa elintasossa, niin se on toki oma valintasi, sääliksi vaan käy lastasi, äiti ei syystä tai toisesta viitsi maksimoida elintasoa.
Sinä siis nyt ihan oikeasti yrität arvostella täällä työssäkäyvien, tukien ulkopuolella elävien, pienituloisten vanhempiensa
kanssa asuvien lasten elintasoa?
Ei huhhuh.
Niin, onhan ilmeistä, että jos tyyppi joka arvostelee minun tilannettani elää mukamas pelkällä tonnilla kuussa eikä saa yhteiskunnalta mitään tukea, niin silloin sen kustannuksia makselee isi ja äiti, eli kyseessä on joku kultalusikka suussa syntynyt tapaus.
Minä elän 300 eurolla kuukaudessa asumismenojen jälkeen. Tukia en ole edes hakenut. Sinustako siis tämä tarkoittaa, että kustannuksiani maksaa isi ja äiti?
Minkä ihmeen takia kidutat itseäsi ja lastasi noin pienellä rahasummalla eläen, eihän tuosta riitä mitenkään kaikkiin tarpeisiin mitä kasvavan lapsen kanssa tulee?
Ai kun he ei elä tuilla?
Ei tuollaisella summalla pysty elää kuin tosi kituutellen, tuli se summa mistä tahansa.
Meillä eletään tällä hetkellä tilapäisesti reilu 300 eurolla kuukaudessa, kun olen vielä kotona lapsen kanssa, työt alkaa vasta joulukuussa.
Aika harva elää vuosia näin pienillä tuloilla, mutta tilapäisesti onnistuu ihan kohtuullisen hyvin. Ruokaa riittää ja pakolliset hankinnat saa tehtyä. Ei tämä siksi miltään kituuttamiselta tunnu.
Paljonko tosta 300 eurosta menee sähköön keskimäärin?
Miksi olet tilapäisesti noin vähäisen palkan tienaavissa töissä?
Laita lapsi yhteiskunnan hoitoon ja mene kunnon töihin!
Eikös tuossa juuri sanottu, että työt alkaa joulukuussa.
Mitenkäs sinun työllistymisesi edistyy?
Mä teen kokoajan töitä niinku sossut ja poliitikotkin tekee, eli istuskelen ja jauhan niitä näitä.
Erittäin pienellä rahalla vielä, paska homma mutta jonkunhan tääkin on tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Tämän kotiviiniä lipittävän, ideologisista syistä työttömän koti-isän lapsia on siis 2 kpl joista toinen huitelee ties missä naapurin sedän kanssa iltamyöhään karkkia ostamassa. Tosin lasu oli tehty jo ennen tämän illan tapahtumia. Eli aiempaakin huolta oli ollut. Lapsiahan ei ihan yhdestä lasusta viedä. Tässä jäi aika paljon asioita kertomatta.
Lasten äiti on joku hampaaton narkki.
Isi on katkera kun lapset vietiin. Hänestä kaikki oli vain siitä johtuvaa, kun yhteiskunnalta ei tullut tarpeeksi rahaa.
Tämän verran ymmärsin tästä kauhutarinasta.
Huh huh.Lisään vielä että iskä on sellainen elämän kansakoulun käynyt elämänkallu, jonka ei alunperinkään olisi pitänyt saattaa jälkeläisiä tähän maailmaan, sori vaan mutta näin on.
On mulla ammattitutkinto.
Minusta sinua ja kaltaisiasi ei pitäisi päästää minkään elävän eliön lähellekään, sori vaan mutta näin on, ongelmajätelaitokselle kuulutte.
Ja jos kielenkäyttö on tuota kypsymätöntä tasoa niin eipä ihme että on joutunut ongelmallisiin tilanteisiin viranomaisten kanssa. Kun tajuaisi edes myöntää että itse on omalla toiminnallaan keittänyt koko sopan niin se olisi jo suuri askel eteenpäin ihmisenä kasvamisessa mutta kun ei niin ei, kun ei ole järkioppia annettu kun pikkulusikalla niin turha kuvitellakaan että tuosta kunnon vastuulliseksi vanhemmaksi kypsyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Tämän kotiviiniä lipittävän, ideologisista syistä työttömän koti-isän lapsia on siis 2 kpl joista toinen huitelee ties missä naapurin sedän kanssa iltamyöhään karkkia ostamassa. Tosin lasu oli tehty jo ennen tämän illan tapahtumia. Eli aiempaakin huolta oli ollut. Lapsiahan ei ihan yhdestä lasusta viedä. Tässä jäi aika paljon asioita kertomatta.
Isi on katkera kun lapset vietiin. Hänestä kaikki oli vain siitä johtuvaa, kun yhteiskunnalta ei tullut tarpeeksi rahaa.
Huh huh.Lisään vielä että iskä on sellainen elämän kansakoulun käynyt elämänkallu, jonka ei alunperinkään olisi pitänyt saattaa jälkeläisiä tähän maailmaan, sori vaan mutta näin on.
Minusta sinua ja kaltaisiasi ei pitäisi päästää minkään elävän eliön lähellekään, sori vaan mutta näin on, ongelmajätelaitokselle kuulutte.
Ja jos kielenkäyttö on tuota kypsymätöntä tasoa niin eipä ihme että on joutunut ongelmallisiin tilanteisiin viranomaisten kanssa. Kun tajuaisi edes myöntää että itse on omalla toiminnallaan keittänyt koko sopan niin se olisi jo suuri askel eteenpäin ihmisenä kasvamisessa mutta kun ei niin ei, kun ei ole järkioppia annettu kun pikkulusikalla niin turha kuvitellakaan että tuosta kunnon vastuulliseksi vanhemmaksi kypsyisi.
Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan, mun kohdalla tulee vielä ekstra-törkyisten mökäfoonien kautta vastaus.
En ole edelleenkään toiminut väärin missään kohtaa, siksihän sossu yrittää kokoajan painostaa minua _edes_ teeskentelemään että olisin tehnyt jotain väärää, ja sivuuttamaan heidän oma osuutensa tapahtumissa, koska muutenhan heidän toimenpiteet näyttäytyy niin monien kansalaisten kuin myös lainkin edessä vain ja ainoastaan väärältä.
Viranomaisten mielivallan edessä ei tule alistua koskaan, se tie johtaa AINA tyranniaan ja kurjuuteen.
Kaikki sijaisvanhemmat eivät ole mukavia. On joskus tuurista kiinni mihin pääsee/joutuu.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä kaikki ihan hyvin? Tunteeko täällä näin moni huostaan otettuja ihan henkilökohtaisesti vai mistä tää riehuminen tällä kertaa johtuu?
Ällöttää itseä erityisesti nuo "ovat paskoja ihmisiä koska paskat vanhemmat" tyyliset kommentit. Monella on surkeat vanhemmat ja ovat silti hyviä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sijaisvanhemmat eivät ole mukavia. On joskus tuurista kiinni mihin pääsee/joutuu.
Hyvin monesti tuurista kiinni, vaikka tokihan sossu tietää minkälaisia mikäkin paikka on, he lopulta päättävät minne lapset paiskataan, lasten saati vanhempien, eli "asiakkaiden" näkemyksestä eivät tässäkään asiassa välitä pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää varmaan sit lopettaa koko sijoitussysteemi, jos se kerta on niin huono. Sielläpähän sitten nyhräävät omissa perheissään, kun isi taas vetelee pyllyyn paljaalla.
Minun kaksi lastani on sijoitettuna, kun olen hieman tiedustellut heidän ja myös muiden siellä asuvien lapsien tuntoja, niin vähintään puolet haluaisi olla mielummin kotona kuin siellä mukamas hyvässä ja oikeassa hoidossa ja kasvatuksessa.
Tämä siitäkin huolimatta, että näillä puljuilla on aivan älyttömät budjetit käytössään, eli löytyy kyllä sitten kaikkea kivaa ja aina on jääkaappi täynnä ruokaa ja kerran kuussa käydään millon missäkin huvittelupaikoissa yms...
Jännä juttu, kun kerta me oikeat vanhemmat ollaan automaagisesti jotain lasten takaluukkujen kairaajia yms...
Älytön budjetti tarvitaan jo siksikin, että ne lapset käyvät jopa kahdesti viikossa terapiassa. Täysi jääkaappi 3 lapsen perheessä on normi eikä poikkeus. Ja kaikkea kivaa - kuten oma sänky, puhtaat lakanat ja ehjät lelut - on todella outo asia monelle sijoitetulle lapselle. Että saa oman tyynyn ja aamulla ruokaa, monelle lapselle se on oikeasti ihme.
Juu, kyllä meillä on jääkaappi vieläkin täynnä ruokaa vaikka omat biologiset sekä 2 sijoitettua ovat jo muuttaneet omilleen. Haluan, että meillä on tarjota ruokaa kun lähes päivittäin joku heistä poikkeaa syömään.
Sellainen tuli myös mieleen, että meille sijoitettiin aikanaan 7v tyttö. Pyyhin ovia ja tasoja rätin ja suihkepullon kanssa. Tyttö tuli viereen katselemaan ja kysyi, että mitä teen! Hän ei ollut ikinä nähnyt, että joku pyyhkii asunnossa väliovia!
Mitä noihin "hirmuisiin" palkkioihin sijaisperheelle tulee niin ei meille ole ainakaan maksettu kovin kummoisia summia. Työ, jonka jätin 1.sijoitetun tullessa meille, olisi ollut taloudellisesti meille paljon kannattavampi. Palkkion päälle on tullut myös kulukorvaus, joka ei ole kattanut kaikkia lasten kuluja. Tästä välillä väänsinkin sossujen kanssa, mutta laihoin tuloksin. Laitokset toki veloittavat tähtitieteellisiä summia.
Meillä nämä sijoitetut ovat muuttaneet 19v omilleen kun ovat käyneet ensin ammattikoulun. Muistan kyllä, että sossut puhuivat nuorille heti kun täyttivät 18, että nyt voi muuttaa omilleen. Eli ei edes kannustettu siihen, että kävisivät ensin koulunsa loppuun ja muuttaisivat vasta sitten. Tätä olen kuullut muiltakin sijaisvanhemmilta. No, meillä nuoret kävivät ensin koulun loppuun ja lähtivät omiin asuntoihinsa sen jälkeen.
Meille sijoitetut ovat hyvin elämässä kiinni ja työelämässä. Hienoja nuoria ja meillä on hyvät välit kumpaankin. Toinen ei ole tekemisissä biologisten vanhempiensa kanssa ollenkaan omasta halustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan, mun kohdalla tulee vielä ekstra-törkyisten mökäfoonien kautta vastaus.
En ole edelleenkään toiminut väärin missään kohtaa, siksihän sossu yrittää kokoajan painostaa minua _edes_ teeskentelemään että olisin tehnyt jotain väärää, ja sivuuttamaan heidän oma osuutensa tapahtumissa, koska muutenhan heidän toimenpiteet näyttäytyy niin monien kansalaisten kuin myös lainkin edessä vain ja ainoastaan väärältä.
Viranomaisten mielivallan edessä ei tule alistua koskaan, se tie johtaa AINA tyranniaan ja kurjuuteen.
Ja lapses on kulkeneet pskasissa risoissa vaatteissa myöhään illalla jonkun naapurin ukon matkassa kun sinä olet nauttinut itse tekemääsi kotiviiniä ja lasu tehty jo aiemminkin.. Just joo. Sua ei taida kukaan uskoa enää täällä? Et ole vuoden vanhempi eikä sinusta sellaista tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää varmaan sit lopettaa koko sijoitussysteemi, jos se kerta on niin huono. Sielläpähän sitten nyhräävät omissa perheissään, kun isi taas vetelee pyllyyn paljaalla.
Minun kaksi lastani on sijoitettuna, kun olen hieman tiedustellut heidän ja myös muiden siellä asuvien lapsien tuntoja, niin vähintään puolet haluaisi olla mielummin kotona kuin siellä mukamas hyvässä ja oikeassa hoidossa ja kasvatuksessa.
Tämä siitäkin huolimatta, että näillä puljuilla on aivan älyttömät budjetit käytössään, eli löytyy kyllä sitten kaikkea kivaa ja aina on jääkaappi täynnä ruokaa ja kerran kuussa käydään millon missäkin huvittelupaikoissa yms...
Jännä juttu, kun kerta me oikeat vanhemmat ollaan automaagisesti jotain lasten takaluukkujen kairaajia yms...
Älytön budjetti tarvitaan jo siksikin, että ne lapset käyvät jopa kahdesti viikossa terapiassa. Täysi jääkaappi 3 lapsen perheessä on normi eikä poikkeus. Ja kaikkea kivaa - kuten oma sänky, puhtaat lakanat ja ehjät lelut - on todella outo asia monelle sijoitetulle lapselle. Että saa oman tyynyn ja aamulla ruokaa, monelle lapselle se on oikeasti ihme.
Niin, kuten sanoin, kyllä lapsikin sen ymmärtää, että jos laskurien mukaan perheelle pitäisi tulla summa X kuukaudessa, ja sen sijasta tuleekin useita satoja euroja vähemmän, on kovin vaikea pitää jääkaappia täynnä, ostella uusia leluja heti kun vanhat menee rikki jne...
Minkä laskurien?
Lähtökohtaisesti vanhemmat käyvät töissä ja saavat siitä palkkaa. Sillä palkalla maksetaan lapsenkin kuluja. Jos taas vanhemmat itse sössi tukien haut ja joku kotihoidontuki viivästyi, se ei ole yhteiskunnan syy.
Kelan tukilaskurien.
Ne työttömät vanhemmat tekee täysin samaa työtä kuin niiden sijoituspaikkojenkin väki tekee.
Jos kotivanhemmuus ei ole työtä, niin sitten ei ole sijoitusvanhempana/ohjaajana olo myöskään.
No siis mikä sinua estää alkamasta sijaisvanhemmaksi, kun se kerran on niin helppoa hommaa? Pari kun otat, niin se on pari tonttua kuussa lisärahaa.
Ai mutta kun ei susta ollut edes omien lastesi vanhemmaksi. Silti kehtaat täällä huudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä kaikki ihan hyvin? Tunteeko täällä näin moni huostaan otettuja ihan henkilökohtaisesti vai mistä tää riehuminen tällä kertaa johtuu?
Ällöttää itseä erityisesti nuo "ovat paskoja ihmisiä koska paskat vanhemmat" tyyliset kommentit. Monella on surkeat vanhemmat ja ovat silti hyviä ihmisiä.
Niin, aivan kuten monilla on myös hyviksi julistetut vanhemmat, mutta silti pennuista tulee ihan surkeita.
Ja sangen moni näistä surkeista lapsista on myöskin yhteiskunnan oikeinkasvatuslaitoksissa kasvaneita, näissä koulitaan monista hyvistäkin lapsista surkeita, jotka osaa ehkä just ja just tehdä kotitöitä ilman avustusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kuten sanoin, kyllä lapsikin sen ymmärtää, että jos laskurien mukaan perheelle pitäisi tulla summa X kuukaudessa, ja sen sijasta tuleekin useita satoja euroja vähemmän, on kovin vaikea pitää jääkaappia täynnä, ostella uusia leluja heti kun vanhat menee rikki jne...
Minkä laskurien?
Lähtökohtaisesti vanhemmat käyvät töissä ja saavat siitä palkkaa. Sillä palkalla maksetaan lapsenkin kuluja. Jos taas vanhemmat itse sössi tukien haut ja joku kotihoidontuki viivästyi, se ei ole yhteiskunnan syy.
Kelan tukilaskurien.
Ne työttömät vanhemmat tekee täysin samaa työtä kuin niiden sijoituspaikkojenkin väki tekee.
Jos kotivanhemmuus ei ole työtä, niin sitten ei ole sijoitusvanhempana/ohjaajana olo myöskään.
No siis mikä sinua estää alkamasta sijaisvanhemmaksi, kun se kerran on niin helppoa hommaa? Pari kun otat, niin se on pari tonttua kuussa lisärahaa.
Ai mutta kun ei susta ollut edes omien lastesi vanhemmaksi. Silti kehtaat täällä huudella.
Pitää olla nuhteeton rekisteri tietääkseni, kun siitä vaatimuksesta luovutaan, niin kyllähän sitä voi sitten minä ja moni muukin ottaa noita lapsia hoitoonsa hulppeita korvauksia vastaan.
Jos sun tilanteessa ei ollut mitään syytä huostaanottaa lapsia niin miten ihmeessä tohon on päädytty? Sun mielestä siitä syystä että saitte liian vähän tukia? Mikset mene töihin? Miksi tuhlaat ne vähäiset rahat kotiviiniin?
Meille muille ei ole epäselvää että miksi sun lapset huostattiin. Kerroit että ilmoituksia on tullut jo aiemminkin. Nyt vaan sattumalta viaton hyvä koti-isä lipitti viiniä ja lapsi huitelee yömyöhään jossain jonkun kanssa jotain ostamassa. Ei ne sossut kiireellisesti(?) Illalla tule repimään lapsia viattoman isän sylistä ihan noin vaan.
Hoet että sossut olivat samaa mieltä että teillä oli liian vähän rahaa. Jossain viestissä kirjoitit dialogia, jossa luki että sossu on sanonut että vähällä jouduitte tulla toimeen. Ei se tarkoita sitä että olitte saaneet liian vähän. Kuulostaa ihan small talkilta ja siltä että ovat yrittäneet myötäelää kanssasi.
Mutta ihan turhaa sulle on näitä selittää kun tollasta ajatusmaailmaa ei noin vaan saa muutettua. Kaikki vika muissa. Itse täydellisyyden perikuva.
Lapsia ei todellakaan oteta huostaan ja sijoiteta kodin ulkopuolelle ilman hyvää syytä. Eikä edes aina, vaikka syytä olisi.
Olen ollut heroiiniriippuvainen ennen raskautta ja olen käyttänyt korvaushoitoa molempien raskauksien aikana ja niiden jälkeen. Toissa vuonna pääsin vihdoin korvauslääkkeestäkin eroon. Vaikken ole enää vuosiin käyttänyt heroiinia, niin edelleen joudun elämään siten, että en aloitakaan uudestaan. Se on kyllä vuosi vuodelta helpompaa.
Vaikka tilanteesta oltiin tietoisia terveydenhuollossa, niin ei olla silti koskaan oltu lastensuojelun asiakkaita. Arki on kuitenkin hoitunut hyvin, joten ei ole ollut mitään perusteita.
Ne ketkä väittää lastensuojelun puuttuvan syyttä, valehtelee tai muuten jättää jotain kertomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Ja lapses on kulkeneet pskasissa risoissa vaatteissa myöhään illalla jonkun naapurin ukon matkassa kun sinä olet nauttinut itse tekemääsi kotiviiniä ja lasu tehty jo aiemminkin.. Just joo. Sua ei taida kukaan uskoa enää täällä? Et ole vuoden vanhempi eikä sinusta sellaista tule.
Mitenniin likasissa risoissa vaatteissa?
Ei kenen tahansa ukon, vaan naapurin jonka lapsikin jo tunsi, so what?
Lasuhan tehtiin kyseisenä iltana, tuntia paria ennen kuin tulivat ovelle.
Se on mulle lopulta ihan yks ja sama uskooko vaiko ei, olennaista on saada lukijat miettimään näitä asioita monelta kannalta eikä vaan sossun ja sossumielisten moraalisaarnaajien.
En ole koskaan väittänyt olevani vuoden vanhempi, mutta jännästi ne lapset vaan mun luona haluaa olla ja elää, samoiten monet muutkin lapset tulee usein pyytää mua apuun jos tulee vaikka jotain kränää pihalla, koska toisin kuin monet muut vanhemmat ja virkaimmeiset, mä viitsin jopa mennä selvitteleekin niitä asioita enkä vaan hyssytellen ja kivasitä ja kivatätä mantroja toistaen niinku joku kasvatuksen johtotähdeksi julistettu idiootti.
Minulle on jäänyt erään pelan sossun sanat mieleen 20 vuoden takaa, että hän etsii aina lapselle sopivan perheen eikä perheelle sopivaa lasta ensisijaisesti.
Eli kyllä vaikuttaa paljon henkilökemiat ym paljon kuinka perheessä pärjätään.
Harkitsin silloin meidän ryhtymistä sijaisperheeksi, mutta olemme olleet vain tukiperheenä ja sopii meille paremmin, kun tuntuu kivalle palauttaa lapset viikonlopun jälkeen kotiinsa.
On yllättävän raskasta elää 24/7 elämää vieraan kanssa vaikka kuinka hyvin tunnetaankin ja juttuun tullaan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia ei todellakaan oteta huostaan ja sijoiteta kodin ulkopuolelle ilman hyvää syytä. Eikä edes aina, vaikka syytä olisi.
Olen ollut heroiiniriippuvainen ennen raskautta ja olen käyttänyt korvaushoitoa molempien raskauksien aikana ja niiden jälkeen. Toissa vuonna pääsin vihdoin korvauslääkkeestäkin eroon. Vaikken ole enää vuosiin käyttänyt heroiinia, niin edelleen joudun elämään siten, että en aloitakaan uudestaan. Se on kyllä vuosi vuodelta helpompaa.
Vaikka tilanteesta oltiin tietoisia terveydenhuollossa, niin ei olla silti koskaan oltu lastensuojelun asiakkaita. Arki on kuitenkin hoitunut hyvin, joten ei ole ollut mitään perusteita.
Ne ketkä väittää lastensuojelun puuttuvan syyttä, valehtelee tai muuten jättää jotain kertomatta.
Mun "rikos" oli taasen, että join alkoholijuomaa kotona ketään häiritsemättä saati satuttamatta.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on jäänyt erään pelan sossun sanat mieleen 20 vuoden takaa, että hän etsii aina lapselle sopivan perheen eikä perheelle sopivaa lasta ensisijaisesti.
Harkitsin silloin meidän ryhtymistä sijaisperheeksi, mutta olemme olleet vain tukiperheenä ja sopii meille paremmin, kun tuntuu kivalle palauttaa lapset viikonlopun jälkeen kotiinsa.
On yllättävän raskasta elää 24/7 elämää vieraan kanssa vaikka kuinka hyvin tunnetaankin ja juttuun tullaan hyvin.
Meillekin semmosta tukiperhettä haettiin ja haluttiin vuosia.
Ei vaan kuulunut koskaan mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On yllättävän raskasta elää 24/7 elämää vieraan kanssa vaikka kuinka hyvin tunnetaankin ja juttuun tullaan hyvin.Meillekin semmosta tukiperhettä haettiin ja haluttiin vuosia.
Ei vaan kuulunut koskaan mistään mitään.
Tuliperheistä on pulaa jatkuvasti eli läheskään kaikki tarvitsevat eivät saa omaa perhettä, ikävä kyllä.
Eikös tuossa juuri sanottu, että työt alkaa joulukuussa.
Mitenkäs sinun työllistymisesi edistyy?