Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin monet huostaanotetut on katkeria sijaisperheilleen ja hehkuttavat biologisia vanhempiaan?

Vierailija
23.10.2022 |

Eikö kannattaisi olla mieluummin kiitollinen?

Kommentit (556)

Vierailija
361/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tällä jankkaajalla riitti rahaa viiniin vaikka koko ajan keuhkoaa kuinka ei ollut tarpeeksi rahaa ja siksi lapset huostattiin?

Itsetehdyt juomat on lähestulkoon ilmaisia, viiniäkin saa tehtyä helposti alle eurolla/litra.

epäilemättä, mutta jossain kohtaa on täytynyt olla se satanen, jopa enemmän, rahaa, että on päässyt kotiviinin teossa alkuun. Prioriteettinsa kullakin.

Täh?

Ei alkoholijuoman valmistus saati siihen soveltuvat välineet ole todellakaan mitenkään kalliita ellei välttämättä halua tehdä kalliisti, halvimmillaan sitä saa tehtyä noin 10c/litra.

Ja niin, olen valmistanut itse alkoholijuomia jo melkein 15 vuotta, siis kauan jo ennen kuin ensimmäinenkään lapsi on edes syntynyt.

Minusta se on kiva harrastus, ja hyvä tapa säästää rahaa.

Mitään laitonta tässä ei ole, se, että jotkut sossuluuskat ei harrastuksestani pidä, ei tee siitä mitenkään lainvastaista saati perustetta hajottaa perhettäni aiheuttaen lapsilleni vakavia haittoja psyykelle.

Paljonko rahaa arvioisit, että viikossa säästyy tuolla hommalla vs että ostaisit alkoholijuomat kaupasta?

Vierailija
362/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää varmaan sit lopettaa koko sijoitussysteemi, jos se kerta on niin huono. Sielläpähän sitten nyhräävät omissa perheissään, kun isi taas vetelee pyllyyn paljaalla.

Minun kaksi lastani on sijoitettuna, kun olen hieman tiedustellut heidän ja myös muiden siellä asuvien lapsien tuntoja, niin vähintään puolet haluaisi olla mielummin kotona kuin siellä mukamas hyvässä ja oikeassa hoidossa ja kasvatuksessa.

Tämä siitäkin huolimatta, että näillä puljuilla on aivan älyttömät budjetit käytössään, eli löytyy kyllä sitten kaikkea kivaa ja aina on jääkaappi täynnä ruokaa ja kerran kuussa käydään millon missäkin huvittelupaikoissa yms...

Jännä juttu, kun kerta me oikeat vanhemmat ollaan automaagisesti jotain lasten takaluukkujen kairaajia yms...

Älytön budjetti tarvitaan jo siksikin, että ne lapset käyvät jopa kahdesti viikossa terapiassa. Täysi jääkaappi 3 lapsen perheessä on normi eikä poikkeus. Ja kaikkea kivaa - kuten oma sänky, puhtaat lakanat ja ehjät lelut - on todella outo asia monelle sijoitetulle lapselle. Että saa oman tyynyn ja aamulla ruokaa, monelle lapselle se on oikeasti ihme.

Niin, kuten sanoin, kyllä lapsikin sen ymmärtää, että jos laskurien mukaan perheelle pitäisi tulla summa X kuukaudessa, ja sen sijasta tuleekin useita satoja euroja vähemmän, on kovin vaikea pitää jääkaappia täynnä, ostella uusia leluja heti kun vanhat menee rikki jne...

Ongelman alkusyy on työhaluttomat, mielenterveys- ja/tai päihdeongelmaiset vanhemmat, jotka kuvittelevat, että kaikille muillekin raha ja materia tippuu taivaasta (lue: sossusta). Normaali-ihmiset tekevät töitä voidakseen perustaa ja  elättää perheensä.

Ongelman alkusyy on liiallisessa verotuksessa ja sääntelyssä, lafferin käyrän huomiotta jättämisestä.

Ja niinhän se materia tippuu monille nimenomaan kuin taivaasta, eli veronmaksajien taskuista ottaen, eikä nämä tuota mitään uutta arvoa eli rahaa yhteiskuntaan, saati ole tulosvastuussa mistään kuin paperilla ja juhlapuheissa.

Itselläni on se motto, että mulkuille ollaan mulkkuja, ja mukaville ollaan mukavia.

Tämä hallinto ryöstöveroineen ei ole mielestäni mukava, vaan mulkku, joten ei auta kuin olla sitten mulkku takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun poliisit ja sossut saapuivat sitten yön pitkinä tunteina kotiinne jossa olitte kaikki yöpuulla, nukkumassa kaikessa rauhassa siistissä kodissanne ja sinäkin selvinpäin niin tekivätkö poliisit jonkun rynnäkköhyökkäyksen sisälle ja repivät teidät sängyistä ylös vai miten se meni?

Ei iltakymmeneltä ole vielä yö?

Pienempi lapsi oli siis juuri mennyt sänkyynsä lukemaan, minä istuin olkkarissa ja isompi lapsi oli tulossa kaupasta takaisin naapurin kanssa kävellen.

Ovikelloa soittivat, ja ilmoittivat vaan että olen kuulemma sammuneena täällä, mikä sai minut muistaakseni naurahtamaan kun ei kaiketi sammuneena onnistu oven avaaminen, pystyssä pysyminen kaatuilematta saati normaalisti soljuva puhekaan.

Sitten menin mokaamaan, ja menin puhaltamaan siihen pilliin, vaikka minulla olisi jälkeenpäin saatujen tietojen mukaan ollut täysi oikeus kieltäytyä siitä.

Kun sitten sossu siinä vetosi poliisi vierellään mittarin lukemaan, kysyin että paljonkos lainmukainen raja on kotona humalassa olemiselle, niin sossu vastasi että ei sellaista rajaa ole.

No minähän sitten riemastuin ja sanoin, että sittenhän se mittarilukema voi olla mitä tahansa niin siihen vedoten voit viedä lapset.

"Eeei, kun pitää olla kunto sellanen että selvästi ei pysty hoitaa lapsia"

"No mikä mun kunnossa nyt sitten on vikana tarkalleen?"

Tässä välissä konstaapeli oli alkanut vain nolostuneena tuijottamaan kenkiään.

"Öööh... MITTARILUKEMA! MITTARILUKEMA!"

Ja sitten lapset vietiin väkisin autoon näiden itkiessä etteivät halua isin luota pois, ja potkiessa "pelastajiaan", ja minä jäin kotiin itkemään.

Tässä sitä nyt sitten ollaan, oikeuden päätöstä odotellen.

Olen pahoillani, mutta sivusta keskustelua seurattuani joudun sanomaan väliin, että reilusti alle promillen lukemasta et olisi siinä tilanteessa jossa olet ja noin promillen, saati yli, lukemissa et ole ollut toimintakunnossa, jota edellytetään yksin pienistä lapsista huolehtivalta. Tiedän, että jos on tottunut pitämään pientä tissuttelua harmittomana, niin kauan kun pysyy kotona, ei tappele, ei oksentele jne, tämä on vaikeaa sisäistää. Monella on koko elämän mittainen kokemus siitä, että aikuiset ovat enemmän tai vähemmän päihtyneitä säännöllisesti ja se on "kaikkien" mielestä just asia meno.

Voisit arvioida suhteesi alkoholiin ja sitten miettiä mahdollisesti ammattilaisen tuella sitä kuinka järjestäisit elämäsi niin, ettei kykyäsi huolehtia lapsistasi enää kyseenalaisteta: 

https://paihdelinkki.fi/fi/testit-ja-laskurit/alkoholi/alkoholiriippuvu…

Silloin sossun olisi pitänyt varsin helposti pystyä kuvailemaan, miten tarkalleen en ollut enää ala-asteelaisten lasteni hoitamiseen sopivassa kunnossa.

Jos sossulla olisi tässä asiassa ollu puhtaat jauhot pussissa, se ei olisi valehdellut jatkuvasti vähän kaikesta, jopa oikeudessakin.

Minun suhtautumiseni alkoholiin ei eroa millään muotoa muiden suhtautumisesta alkoholiin, toki joidenkin raivoraittiiden omasta mielestä meillä euroopan tasolla mitattuna miljoonilla vanhemmilla on väärä suhtautuminen alkoholiin, mutta se onkin vain heidän mielipide, ei mikään laki.

Mä epäilen että sun lasten hoitoa oli seurailtua naapurien toimesta pidempää että teillä ei ole kaikki ihan jengoillaan. Oliko sitten lasten vaatetus ja sen puutteet, lasten epäsiisteys, ulkona luuhaaminen iltamyöhään vaikka kyseessä alakouluikäiset, sun oma tissuttelus jne. Joku sun toiminnassa on siis herättänyt kysymyksiä jo pidempään ja tarinan loppuhuipentuma ollaan luettu täältä.

Vierailija
364/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät ihmiset. Jos joskus ihmettelette, miksi sijaisperheistä on pulaa, niin voitte sitä pohtiessanne lukea tätä keskustelua.

Aivan. Naapurissa oli sisarukset aikoinaan viikonloppuja hoidossa, sosiaalisista syistä. Mietin itsekin joskus olisiko meidän perheestä antaa jollekin apua samalla lailla. Kunnes tutustuin perhekodin yrittäjiin ja totesin, ettei minusta ole. Ei niiden lasten vuoksi, vaan niiden vanhempien.

Vierailija
365/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tällä jankkaajalla riitti rahaa viiniin vaikka koko ajan keuhkoaa kuinka ei ollut tarpeeksi rahaa ja siksi lapset huostattiin?

Itsetehdyt juomat on lähestulkoon ilmaisia, viiniäkin saa tehtyä helposti alle eurolla/litra.

epäilemättä, mutta jossain kohtaa on täytynyt olla se satanen, jopa enemmän, rahaa, että on päässyt kotiviinin teossa alkuun. Prioriteettinsa kullakin.

Täh?

Ei alkoholijuoman valmistus saati siihen soveltuvat välineet ole todellakaan mitenkään kalliita ellei välttämättä halua tehdä kalliisti, halvimmillaan sitä saa tehtyä noin 10c/litra.

Ja niin, olen valmistanut itse alkoholijuomia jo melkein 15 vuotta, siis kauan jo ennen kuin ensimmäinenkään lapsi on edes syntynyt.

Mitään laitonta tässä ei ole, se, että jotkut sossuluuskat ei harrastuksestani pidä, ei tee siitä mitenkään lainvastaista saati perustetta hajottaa perhettäni aiheuttaen lapsilleni vakavia haittoja psyykelle.

Paljonko rahaa arvioisit, että viikossa säästyy tuolla hommalla vs että ostaisit alkoholijuomat kaupasta?

Tjaa a, kait siinä ehkä sen 5-10e säästyy viikossa kun ei juo niitä kaupan ylihintaisia litkuja, normitahtinihan on keskimäärin 1-2 annosta päivässä.

Joillakin ihan oikeilla dokuilla, kuten naapurilla jolla menee suunnilteen salkku päivässä, säästyisi rahaa huomattavasti enempi, mutta kun ei se jaksa itse mitään vaivaa nähdä ja saahan sitä halutessaan ilmatteeksi multa kuitenkin...

Vierailija
366/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, että usein sossu on poliisin kanssa tullut vastaan hakemaan lapset ihan ilman mitään syytä kesken perheen rauhallisen koti-illan. Sitten nämä vaan repivät lapset mukaansa ja vievät sijaisperheisiin.

Vierailija
367/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun poliisit ja sossut saapuivat sitten yön pitkinä tunteina kotiinne jossa olitte kaikki yöpuulla, nukkumassa kaikessa rauhassa siistissä kodissanne ja sinäkin selvinpäin niin tekivätkö poliisit jonkun rynnäkköhyökkäyksen sisälle ja repivät teidät sängyistä ylös vai miten se meni?

Ei iltakymmeneltä ole vielä yö?

Pienempi lapsi oli siis juuri mennyt sänkyynsä lukemaan, minä istuin olkkarissa ja isompi lapsi oli tulossa kaupasta takaisin naapurin kanssa kävellen.

Ovikelloa soittivat, ja ilmoittivat vaan että olen kuulemma sammuneena täällä, mikä sai minut muistaakseni naurahtamaan kun ei kaiketi sammuneena onnistu oven avaaminen, pystyssä pysyminen kaatuilematta saati normaalisti soljuva puhekaan.

Sitten menin mokaamaan, ja menin puhaltamaan siihen pilliin, vaikka minulla olisi jälkeenpäin saatujen tietojen mukaan ollut täysi oikeus kieltäytyä siitä.

Kun sitten sossu siinä vetosi poliisi vierellään mittarin lukemaan, kysyin että paljonkos lainmukainen raja on kotona humalassa olemiselle, niin sossu vastasi että ei sellaista rajaa ole.

No minähän sitten riemastuin ja sanoin, että sittenhän se mittarilukema voi olla mitä tahansa niin siihen vedoten voit viedä lapset.

"Eeei, kun pitää olla kunto sellanen että selvästi ei pysty hoitaa lapsia"

"No mikä mun kunnossa nyt sitten on vikana tarkalleen?"

Tässä välissä konstaapeli oli alkanut vain nolostuneena tuijottamaan kenkiään.

"Öööh... MITTARILUKEMA! MITTARILUKEMA!"

Ja sitten lapset vietiin väkisin autoon näiden itkiessä etteivät halua isin luota pois, ja potkiessa "pelastajiaan", ja minä jäin kotiin itkemään.

Tässä sitä nyt sitten ollaan, oikeuden päätöstä odotellen.

Olen pahoillani, mutta sivusta keskustelua seurattuani joudun sanomaan väliin, että reilusti alle promillen lukemasta et olisi siinä tilanteessa jossa olet ja noin promillen, saati yli, lukemissa et ole ollut toimintakunnossa, jota edellytetään yksin pienistä lapsista huolehtivalta. Tiedän, että jos on tottunut pitämään pientä tissuttelua harmittomana, niin kauan kun pysyy kotona, ei tappele, ei oksentele jne, tämä on vaikeaa sisäistää. Monella on koko elämän mittainen kokemus siitä, että aikuiset ovat enemmän tai vähemmän päihtyneitä säännöllisesti ja se on "kaikkien" mielestä just asia meno.

Voisit arvioida suhteesi alkoholiin ja sitten miettiä mahdollisesti ammattilaisen tuella sitä kuinka järjestäisit elämäsi niin, ettei kykyäsi huolehtia lapsistasi enää kyseenalaisteta: 

https://paihdelinkki.fi/fi/testit-ja-laskurit/alkoholi/alkoholiriippuvu…

Silloin sossun olisi pitänyt varsin helposti pystyä kuvailemaan, miten tarkalleen en ollut enää ala-asteelaisten lasteni hoitamiseen sopivassa kunnossa.

Jos sossulla olisi tässä asiassa ollu puhtaat jauhot pussissa, se ei olisi valehdellut jatkuvasti vähän kaikesta, jopa oikeudessakin.

Minun suhtautumiseni alkoholiin ei eroa millään muotoa muiden suhtautumisesta alkoholiin, toki joidenkin raivoraittiiden omasta mielestä meillä euroopan tasolla mitattuna miljoonilla vanhemmilla on väärä suhtautuminen alkoholiin, mutta se onkin vain heidän mielipide, ei mikään laki.

Mä epäilen että sun lasten hoitoa oli seurailtua naapurien toimesta pidempää että teillä ei ole kaikki ihan jengoillaan. Oliko sitten lasten vaatetus ja sen puutteet, lasten epäsiisteys, ulkona luuhaaminen iltamyöhään vaikka kyseessä alakouluikäiset, sun oma tissuttelus jne. Joku sun toiminnassa on siis herättänyt kysymyksiä jo pidempään ja tarinan loppuhuipentuma ollaan luettu täältä.

Silloin kaiketi perusteena käytettäisiin tuollaisia syitä, eikä vain yritettäisi vedota epätoivoisesti johonkin mittarilukemaan kun ei muutakaan keksi.

Vuosia valitin siitä, että meidän perheelle annetaan jatkuvasti liian vähän rahaa, kukaan ei tätä noteerannut, paitsi tietysti naapurit ja tutut joille olen asioista yksityiskohtaisesti kertonut, on kaikki olleet sitä mieltä että meidän kohtelu on ollut todella väärin, poikkeuksellista ja sairasta.

Ja loppuhuipentumahan ei ole vielä tullut, tai siis välihuipentuma, eli oikeuden päätöstä ei ole vielä tullut.

Päätöksestä riippuen sitten jatketaan joko perhe taas yhteen halvalla eheyttäen, tai sitten edelleen oikeusteitse taistellen, ensi vuodesta lähtien kahden kalliin juristin ja kahden perheenjäsenen vaatimuksin ja voimin.

Vierailija
368/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh?

Tjaa a, kait siinä ehkä sen 5-10e säästyy viikossa kun ei juo niitä kaupan ylihintaisia litkuja, normitahtinihan on keskimäärin 1-2 annosta päivässä.

Joillakin ihan oikeilla dokuilla, kuten naapurilla jolla menee suunnilteen salkku päivässä, säästyisi rahaa huomattavasti enempi, mutta kun ei se jaksa itse mitään vaivaa nähdä ja saahan sitä halutessaan ilmatteeksi multa kuitenkin...

hmm, jäin miettimään mitä alkoholijuomaa saa 7 annosta viidellä eurolla tai 14 kympillä. Paljonko sinä puhallat 1-2 annoksen jälkeen? Minä 0.

Vierailija
369/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää, että usein sossu on poliisin kanssa tullut vastaan hakemaan lapset ihan ilman mitään syytä kesken perheen rauhallisen koti-illan. Sitten nämä vaan repivät lapset mukaansa ja vievät sijaisperheisiin.

Yleensä lapset ei edes mene suoraan niihin sijaisperheisiin, vaan moni kulkee jonkun laitoksen kautta, missä arvioidaan lapsen tilannetta ja sijoituspaikkaa. Lapset voi mennä myös kiireellisen sijoituksen perheisiin, mihin lapsi tulee suoraan sieltä vanhemmiltaan ja missä lapsi on, kunnes hänelle löydetään sopiva sijoituspaikka.

Normisijaisperheisiin lapset siis tulee yleensä näistä, ei suoraan kotoa. Elikkä siis siinä vaiheessa kun lapsi on siellä sijaisperheessä, on lapsi ollut pois kotoa jo jonkin aikaa.

Vierailija
370/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa haluan entistä enemmän vanhempiajokorttia. Miksi ihmeessä vanhemmiksi kyvyttömät ihmiset saavat lisääntyä ja sitten yhteiskunnan pitäisi tukea heitä? Se tuki näyttää menevän viinapulloon tai mihin lie ja lapset jäävät heitteille. Tässäkin ketjussa kirjoittaa joku täysin elämän realiteeteista irtaantunut henkilö. Kierrät vähän veroja ja saat siitä kovan rangaistuksen, mutta kun jätät selkeästi lapsesi heitteille ei tapahdu mitään muuta kuin lisää vinkumista tuista ja uhriutumista. Pitäisi olla tiukka systeemi, että jos et osoita mitään kykyä ja halua ottaa elämääsi hallintaan niin lapset pois ja tuet pienennetään täysin minimiin tai otetaan pois kokonaan Prioriteetit yhteiskunnalla kunnossa kun talousrikoksista saa mittavia rangaistuksia, mutta oman lapsen elämän pilaaminen on aivan täysin sallittua.

Vierailija
371/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan kannattaisi panostaa pontevasti näiden naisten kuntouttamiseen psyykkisellä ja muulla tasolla. Ja miten olisi pitkäaikaiset tukiasunnot  naisille, jotka saavat lapsia, mutta muuten elämä ei ole hallinnassa? Jokaiselle porukalle oma, vaatimaton asunto kerrostalossa ja henkilökuntaa avustamassa ja tukemassa. Jokainen allekirjoittaa ennen muuttoa suostumuksen, että tapaa joka päivä henkilökuntaa, joka kyselee vointia ja katsoo, että lapset on ruokittu ja kotia siivottu. Tarvittaessa saa ruokaa yhteiskeittiöstä ja apua pyykinpesuun, jos se tuppaa jäämään jne.  Lapsillakin riittäisi kavereita ja äideillä seuraa. Koko idea voi kuulostaa lapselliselta, mutta varmana olisi halvempaa kuin nykysysteemit. Ei tietysti sovi kaikille tapauksille.

Ensikodit toimii tällä periaatteella. Ne on kyllä kalliita laitoksia ylläpitää. On väärin, että yhteiskunta joutuu maksamaan siitä, kun toiset eivät osaa huolehtia ehkäisystä. Veronmaksajien rahat menee tällaiseen. Mieluummin itse antaisin rahani Ukrainaan ja juopot huolehtikoot omista penskoistaan.

Jossain Intiassa lapsia heitetään jokeen, ei niiden perään sure kukaan. Ehkä meidänkin pitäisi lopettaa loputon sääliminen ja paapominen. Ei kaikkia voi pelastaa.

Ensikodit ja erilaiset perhekuntoutukset. Päihdekuntoutusta ja käsittääkseni myös mt-puolen kuntoutusta järjestetään myös perheille. Hinnat huimaa päätä (noin 400 euroa vuorokausi per kuntoutettava henkilö, mukana seuraavasta lapsesta hieman vähemmän) ja kestokin on 6-9kk esimerkiksi. Mutta tällaisia systeemejä siis on jo olemassa. Lasusta annetaan maksusitoumus, jos nähdään että kuntoutus on lapsen ja perheen etu. 

Ensikodit ovat yleensä nimensä mukaisesti ensimmäinen koti aikuistuvalle nuorelle, josta on tulossa äiti. Eli nuorille, jotka tarvii tukea vauva-arjen alkuun, syystä tai toisesta.

Päihdevanhemmille ne eivät ole. 

Sinulla on kyllä tosi kovat arvot. "Juopot huolehtikoon penskoistaan". Mutta kun eivät huolehdi. Miksi sitä lasta pitäisi siitä rankaista, jättää oman onnensa nojaan, vain koska vanhempansa ovat ns juoppoja?

Kovin harva elää aivan irti yhteiskunnasta ja irti muiden avusta. Etenkin lapsena tai vanhana. Saako sinua auttaa kun apua tulet joskus tarvitsemaan? 

Vierailija
372/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh?

hmm, jäin miettimään mitä alkoholijuomaa saa 7 annosta viidellä eurolla tai 14 kympillä. Paljonko sinä puhallat 1-2 annoksen jälkeen? Minä 0.

Se on keskiarvo, mukaan tulee siis päiviä, kuten en juo yhtäkään, ja toisaalta päiviä kun saatan juoda vaikka sussiunaa neljäkin annosta.

En tiedä paljonko mittari näyttäisi, en omista sellaista kun ei ole tarpeellista, ei ole nääs autoa saati korttia.

Sinä taidat olla todella jättimäisen kokoinen, kerta viisari ei värähtäisi ollenkaan?

Vierailija
373/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa haluan entistä enemmän vanhempiajokorttia. Miksi ihmeessä vanhemmiksi kyvyttömät ihmiset saavat lisääntyä ja sitten yhteiskunnan pitäisi tukea heitä? Se tuki näyttää menevän viinapulloon tai mihin lie ja lapset jäävät heitteille. Tässäkin ketjussa kirjoittaa joku täysin elämän realiteeteista irtaantunut henkilö. Kierrät vähän veroja ja saat siitä kovan rangaistuksen, mutta kun jätät selkeästi lapsesi heitteille ei tapahdu mitään muuta kuin lisää vinkumista tuista ja uhriutumista. Pitäisi olla tiukka systeemi, että jos et osoita mitään kykyä ja halua ottaa elämääsi hallintaan niin lapset pois ja tuet pienennetään täysin minimiin tai otetaan pois kokonaan Prioriteetit yhteiskunnalla kunnossa kun talousrikoksista saa mittavia rangaistuksia, mutta oman lapsen elämän pilaaminen on aivan täysin sallittua.

Millä tapaa olen jättänyt lapseni heitteille?

Heitteillejättöhän on rikos, miksei ole tehty rikosilmotusta minusta, kerta olen rikoksen tehnyt?

Vierailija
374/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoituksessakaan ei yleensä vaan viedä lapsia, vaan pyritään yhteistyössä sopimaan lapsen muuttopäivä.

Vain kiireelliset sijoitukset tehdään sitten että haetaan suoraan kotoa ja niitä ei tosiaan turhaan tehdä, varsinkaan iltaisin ja viikonloppuisin.

Vierailija
375/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, se promillelukema vielä ja sitten se arvio mikä niitä "sossuja" (monikossa vielä), oikein motivoi väijymään juuri sinun perhettäsi kun heillä on Vantaalla nimenomaan aivan liikaa asiakkaita /työntekijä jo muutenkin?

Muuten tämä on aivan tyypillinen viranomaispäätöksiin pettyneen, oman elämänsä sekoittaneen, nillitystä, jossa tuodaan valikoiden esille kaikki omalta kannalta myönteinen ja vaietaan siitä itselle kiusallisesta puolesta tarinaa.

Ja lisään vielä, ettei siinä ole mitään ihmeellistä, että lapsi haluaa elää oman vanhempansa kanssa. Pienet lapset ovat vanhemmilleen yhtä lojaaleja kuin päihderiippuvainen vanhempi on nautintoaineelleen. Valitettavasti.

Vierailija
376/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät ihmiset. Jos joskus ihmettelette, miksi sijaisperheistä on pulaa, niin voitte sitä pohtiessanne lukea tätä keskustelua.

Joo... tajuan ihan hyvin tämän isän turhautumisen tilanteeseen, mutta jos on tosielämässä yhtä kärkäs ja ... haastava, niin siinä se syy, miksi lapset on laitettu laitokseen, eikä tavalliseen perheeseen. 

Vierailija
377/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh?

Se on keskiarvo, mukaan tulee siis päiviä, kuten en juo yhtäkään, ja toisaalta päiviä kun saatan juoda vaikka sussiunaa neljäkin annosta.

En tiedä paljonko mittari näyttäisi, en omista sellaista kun ei ole tarpeellista, ei ole nääs autoa saati korttia.

Sinä taidat olla todella jättimäisen kokoinen, kerta viisari ei värähtäisi ollenkaan?

Viimeksi kun olen kokeeksi puhaltanut olin reilu 60 kiloinen nainen. Puhalsin festarien portilla kahden lonkun jälkeen varmistaakseni ajokunnon.

Paljonko puhalsit sitten neljästä annoksesta?

Vierailija
378/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoituksessakaan ei yleensä vaan viedä lapsia, vaan pyritään yhteistyössä sopimaan lapsen muuttopäivä.

Vain kiireelliset sijoitukset tehdään sitten että haetaan suoraan kotoa ja niitä ei tosiaan turhaan tehdä, varsinkaan iltaisin ja viikonloppuisin.

Meidän kohdalla lasu ei suostu mitään päivämääriä määritellä ennalta, varsinkaan kirjallisesti, koska silloin heiltä menisi samalla myös maalitolppien siirtelyn oikeus.

Kova kiire oli tosiaan viedä lapset "turvaan" itkemään ja sairastumaan mt-ongelmiin, tosi sankareita nuo viranomaiset kun on ja aina toimivat vain ja ainoastaan oikein ja rationaalisesti.

Vierailija
379/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hei, se promillelukema vielä ja sitten se arvio mikä niitä "sossuja" (monikossa vielä), oikein motivoi väijymään juuri sinun perhettäsi kun heillä on Vantaalla nimenomaan aivan liikaa asiakkaita /työntekijä jo muutenkin?

Muuten tämä on aivan tyypillinen viranomaispäätöksiin pettyneen, oman elämänsä sekoittaneen, nillitystä, jossa tuodaan valikoiden esille kaikki omalta kannalta myönteinen ja vaietaan siitä itselle kiusallisesta puolesta tarinaa.

Ja lisään vielä, ettei siinä ole mitään ihmeellistä, että lapsi haluaa elää oman vanhempansa kanssa. Pienet lapset ovat vanhemmilleen yhtä lojaaleja kuin päihderiippuvainen vanhempi on nautintoaineelleen. Valitettavasti.

Promillemäärä on epäolennainen, koska lakiin ei ole merkattu minkäänlaista raja-arvoakaan.

Sossun olisi pitänyt kuvailla niin minulle kuin raporttiinsa jotain konkreettisia merkkejä siitä, että olen kyvyttömässä kunnossa.

Vaan kun ei kyennyt.

Vierailija
380/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo... tajuan ihan hyvin tämän isän turhautumisen tilanteeseen, mutta jos on tosielämässä yhtä kärkäs ja ... haastava, niin siinä se syy, miksi lapset on laitettu laitokseen, eikä tavalliseen perheeseen. 

Onko kärkkäys ja haastavuus jotenkin kiellettyä, vai mitenkä semmoista voi pitää perusteena aiheuttaa isolla rahalla vakavaa haittaa lasten kehitykselle?