Olitko koulukiusaaja, koulukiusattu vai neutraali? Vastaa rehellisesti.
Olin osin koulukiusaaja, osin neutraali. Kiusaaja ala-asteella, neutraali yläasteella. Minua ei koskaan kiusattu.
Miten muilla?
Kommentit (110)
Passiivisena tilanteen vietävissä oleva on kiusaaja.
Neutraali ala-asteella, yläasteella kiusattu.
Sama kaikkea noita, Kiusattu, kiusaaja ja neutraali.
Neutraali nimenomaan koulukiusaamisen suhteen. Ei kiusattu.
En tiedä, olen miettinyt tätä. Toisaalta sanoin nuoruuden typeryydellä luokkakavereille varsin loukkaavia asioita, toisaalta puolustin heitä muiden kiusaamiselta. Minua ei kiusattu koskaan, olin paha suustani.
Lapsi/nuori on huomaamattaan kiusaaja.
Kiusaaja en ollut vähimmässäkään määrin. Itse koen tilanteeni neutraaliksi, mutta aivan varmasti joku uhriutuja olisi minun sijassani kokenut olleensa koulukiusattu.
Käyttäytyminen minulla on aina ollut tasan 10, ja keskiarvo peruskoulun päätteeksi 9.6. En siis lainkaan usko väitteitä, että olisin voinut olla kiusanhenki.
Kiusattu, niin oppilaat kuin myös opettaja syyllistyivät kiusaamiseen, ei tullut traumoja hyvin olen pärjännyt
elämässäni, mutta aina tulen ne ajat muistamaan.
Kävin koulua n.50vuotta sitten, ei silloin kiusattu oikeastaan ketään.
Liikuttiin ja urheiltiin paljon, ei ollut nykyajan kaltaisia jengejä.
Olin jo koulussa woke-uhriutuja ja laskin kaikille luokkatovereilleni heidän henkilökohtaiset uhripisteet.
Neutraali, en pitänyt siitä kun muita kiusattiin. Kavereita kyllä kiusattiin ja kaveri oli kiusaaja niin en ihmettele jos heillä on mielenterveys ongelmia. Välttelen juuri tuollaisia, aikuisiällä he ovat ruvenneet kiusaamaan. Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Kiusattu, kiusaaja ja neutraali.
Itse myös kaikkea näitä. Se oli 1970-1980-luvuilla normaalia. Vittumaisia tyyppejä karteltiin, mutta hyväksyttiin, että heitäkin on, emmekä mahda sille mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaja en ollut vähimmässäkään määrin. Itse koen tilanteeni neutraaliksi, mutta aivan varmasti joku uhriutuja olisi minun sijassani kokenut olleensa koulukiusattu.
Eli sinua on kiusattu. Mutta selvisit siitä.
Koulukiusattu ja kai osallistuin myös koulukiusaamiseen. Suljimme henkilön ryhmän ulkopuolelta pois, koska kyseinen henkilö oli niin rasittava ja sairaalloisen riipustautuva, ettei hänen kanssaan lopulta jaksanut olla kukaan.
Opettaja ratkaisi tilanteen uhkailemalla, että jos näkee tämän
oppilaan kerrankin vielä välitunnilla seisoskelemassa yksinään, jokainen luokan oppilas joutuu myös vuorostaan viettämään välitunnin niin. Esimerkiksi minun yksin viettämiini välitunteihin hän ei koskaan puuttunut.
Kiusattu, kiusaaja ja neutraali.