Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nolottaako teitä oma koulutus tai ammatti?

Vierailija
21.10.2022 |

Tai kouluttomattomuus?

Välillä tuntuu, että ihmisestä ajatellaan vähemmän, jos hän ei ole käynyt korkeakoulua tai omaa useampaa tutkintoa.

Kommentit (176)

Vierailija
101/176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruskoulu --> Lukio --> Välivuosi --> Välivuosi --> Perustutkinto

Ehdin jo luovuttaa korkeakoulun kanssa :'D Ehkä joskus tulevaisuudessa. Avoimeen ei ole varaa, ei ainakaan vielä.

Ehkä et vaan ole tarpeeksi älykäs? Ei kaikki kuulu korkeakouluun.

Pitäisi varmaan jättää huomiotta, mutta ärsyttää tämä. Riippuen alasta (ja sijainnista), osaan on lähes mahdoton päästä sisälle. Moni joutuu yrittää useamman kerran. Ei kerro mitään älykkyydestä.

Minä pääsin yliopistoon opiskelemaan. En kuitenkaan ikinä valmistunut, koska ala ei tuntunut omalta ja elämässä oli kaikenlaista. Tuskin pelkkä sisäänpääsy opiskelemaan itsessään osoittaa kenenkään olevan erityisen älykäs.

Tai onhan henkilöitä, jotka esittelevät kymmenien vuosien päästäkin vielä valtiotieteiden ylioppilaiksi tms. Kyllähän se kuitenkin vähän kalskahtaa korvaan, jos se tärkeä mainittava suoritus siinä vaiheessa on yhäkin se, että on päässyt 25 vuotta sitten opiskelemaan.

Vierailija
102/176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään mutta joskus sinkkuna oli toisin, kun koitti käydä naisissa niin vähitellen tajusin et se on turn off. Mieslähihoitaja lastenhoitajana päiväkodissa. Naisilta tuli pikaiset kommentit et hyvä kun on miehiäkin sillä alalla ja jatko tutustumisessa lässähtää. Lopulta en viitsiny enää kertoa, jopa valehtelin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävettää juu

Oon

Diplomi-insinööri ja teen tekniikan tohtorin väitöskirjaa 2600 e/kk

.

Kyllä pidetään urpona!

.

Enkä oo edes ylioppilas

Eikä tieteen tekijöiksi hakeuduta yleensä ainakin osittain kutsumuksesta?

Vierailija
104/176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon. Olen IT-konsultti. Alempi korkeakoulututkinto tietojenkäsittelystä. Nolottaa nörttiyteni.

Vierailija
105/176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruskoulu --> Lukio --> Välivuosi --> Välivuosi --> Perustutkinto

Ehdin jo luovuttaa korkeakoulun kanssa :'D Ehkä joskus tulevaisuudessa. Avoimeen ei ole varaa, ei ainakaan vielä.

Ehkä et vaan ole tarpeeksi älykäs? Ei kaikki kuulu korkeakouluun.

Pitäisi varmaan jättää huomiotta, mutta ärsyttää tämä. Riippuen alasta (ja sijainnista), osaan on lähes mahdoton päästä sisälle. Moni joutuu yrittää useamman kerran. Ei kerro mitään älykkyydestä.

Minä pääsin yliopistoon opiskelemaan. En kuitenkaan ikinä valmistunut, koska ala ei tuntunut omalta ja elämässä oli kaikenlaista. Tuskin pelkkä sisäänpääsy opiskelemaan itsessään osoittaa kenenkään olevan erityisen älykäs.

Tai onhan henkilöitä, jotka esittelevät kymmenien vuosien päästäkin vielä valtiotieteiden ylioppilaiksi tms. Kyllähän se kuitenkin vähän kalskahtaa korvaan, jos se tärkeä mainittava suoritus siinä vaiheessa on yhäkin se, että on päässyt 25 vuotta sitten opiskelemaan.

Itse olin tuosta fil.yo-statuksesta hiljaa viimeistään 30v täytettyäni.

Vierailija
106/176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutukseni tai ammattini eivät nolota. Ainoastaan ravintola-alan koulutus, näin jälkikäteen ajateltuna olisi saanut jäädä käymättä. Tuhlautui turhaan vuosia alalla, joka ei motivoi. Ei siis aihetta varsinaiseen nolouteen,  mutta tuhlaantunutta aikaa.  Muuta tutkinnot ovat olleet linjassa keskenään ja tukevat nykyisiä opintoja ja tulevaisuuden suunnitelmia.

Vierailija
107/176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulutukseltani tekniikan tohtori, ja en koskaan kerro sitä naisille, jos heitä tapaan. Kerroin vain, että olen kirjailija ammatiltani. Olen huomannut, että ei kannata paljastaa naisille olevansa teknokraatti millään tavoin, sillä naiset eivät arvosta todellisuudessa teknologiaa juuri lainkaan. 

Vierailija
108/176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutukseni on datanomi.

Tiedetään, paskapaperia, mutta eipähän tarvitse hakea kouluihin joka vuosi, jotta saisi työttömyyspäivärahaa.

Vierailija
109/176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koulutukseltani tekniikan tohtori, ja en koskaan kerro sitä naisille, jos heitä tapaan. Kerroin vain, että olen kirjailija ammatiltani. Olen huomannut, että ei kannata paljastaa naisille olevansa teknokraatti millään tavoin, sillä naiset eivät arvosta todellisuudessa teknologiaa juuri lainkaan. 

Ehkä kyse on jostain muusta kuin koulutuksestasi.

Vierailija
110/176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävettää juu

Oon

.

Kyllä pidetään urpona!

.

Enkä oo edes ylioppilas

Häh?

Vierailija
111/176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsin ammattitutkinnon suorittamista, jos en sen kanssa häpeäisi nykyistä koulutusta yhtä paljon. 

Nyt löytyykin kaksi perustutkintoa. Ainakin enemmän valinnanvaraa.

Vierailija
112/176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävettää juu

Oon

.

Kyllä pidetään urpona!

.

Enkä oo edes ylioppilas

Häh?

Tienaisit DI:na todennäköisesti helposti enemmän tekemällä jotain muuta. Joten miksi väsäät väitöskirjaa?

Humanisteilla yms. tilanne on erilainen, mutta harva tekniikan puolella väittelee sen takia, ettei palkkatöitä löydy ja jotain pitää keksiä niiden tilalle.

Vierailija
113/176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävettää juu

Oon

.

Kyllä pidetään urpona!

.

Enkä oo edes ylioppilas

Häh?

Tienaisit DI:na todennäköisesti helposti enemmän tekemällä jotain muuta. Joten miksi väsäät väitöskirjaa?

Humanisteilla yms. tilanne on erilainen, mutta harva tekniikan puolella väittelee sen takia, ettei palkkatöitä löydy ja jotain pitää keksiä niiden tilalle.

Toki poikkeuksia aina löytyy, mutta keskimäärin tilanne on tuo.

Vierailija
114/176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävettää juu

Oon

.

Kyllä pidetään urpona!

.

Enkä oo edes ylioppilas

Häh?

Oon narsisti tollo joka haluaa tohtorin tittelin

.

Onhan se noloa

Vierailija
115/176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävettää juu

Oon

.

Kyllä pidetään urpona!

.

Enkä oo edes ylioppilas

Häh?

Oon narsisti tollo joka haluaa tohtorin tittelin

.

Onhan se noloa

Plus teen lähes kaiken etänä, tai siis en tee mittään juuri. Muualla vissiin tarvii tehdä töitä? Eikä saa titteliä? Vauvapalstailen aika paljon ja nukun jne...

Vierailija
116/176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opistoinsinöörinä kansainvälisessä yrityksessä kaikki alaiseni olivat joko tekniikan tohtoreita tai DI tutkinnon suorittaneita eikä kouluttamattomuuteni minua hävettänyt. Kerran yksi alaisista muistutti, että olen porukan ainoa oikea insinööri, en tiedä vinoiliko.

Vierailija
117/176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opistoinsinöörinä kansainvälisessä yrityksessä kaikki alaiseni olivat joko tekniikan tohtoreita tai DI tutkinnon suorittaneita eikä kouluttamattomuuteni minua hävettänyt. Kerran yksi alaisista muistutti, että olen porukan ainoa oikea insinööri, en tiedä vinoiliko.

Koetko olevasi kouluttamaton? Yllättävää. Käsittääkseni opistoinsinöörin tutkinto on ollut yleensä arvostettu.

Vierailija
118/176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nolota.

Vierailija
119/176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalimaanasiantuntija. Ei hävetä en peittele ammattia.

Vierailija
120/176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut headhuntattiin erääseen positioon. Olin 2.kierroksella, eli siis jo yhden haastattelun käynyt, sekä tehnyt ennakkotehtävät. Näihin minut oli pyydetty ja itse en ollut hakenut. Tokassa haastattelussa haastatteleva esimies katsoi papereitani ja huomasi, että minulla on AMK-tutkinto. Silmät pyöreänä ja miltei järkyttyneen oloisena kysyi, että miksi minulla ei ole yliopistotutkintoa. Hämmennyin ja perustelin miksi minulla on AMK-tutkinto. Perustelujen jälkeen vielä intti, miksi en mennyt yliopistoon ja kysyi, miten olen päässyt nykyiseen positiooni nykyisessä työpaikassa ylipäänsä vain AMK-tutkinnolla. Jäätävä farssi oli ja jäi kyllä yrityksestä todella naurettava kuva. En kuitenkaan häpeä tutkintoani, olen päässyt sen avulla juuri sinne missä haluan olla, ja tosiaan mihin monet minua koulutetummatkin haluaisivat päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi