Nolottaako teitä oma koulutus tai ammatti?
Tai kouluttomattomuus?
Välillä tuntuu, että ihmisestä ajatellaan vähemmän, jos hän ei ole käynyt korkeakoulua tai omaa useampaa tutkintoa.
Kommentit (176)
Ei, päätin näin keski-ikäsenä opiskella lähihoitajaks kun aikani mietin mitä arvoja elämässäni on.
Haluan tehdä arvokasta työtä ihmisten kanssa, Ihan sama mikä yleinen mielipide useimmilla on. Ja rehellisesti olisin saanut huomattavasti rahakkaampaa työtä helpommallakin ja ihan nykyisellä koulutuksellani.
N45
Vierailija kirjoitti:
Ei, päätin näin keski-ikäsenä opiskella lähihoitajaks kun aikani mietin mitä arvoja elämässäni on.
Haluan tehdä arvokasta työtä ihmisten kanssa, Ihan sama mikä yleinen mielipide useimmilla on. Ja rehellisesti olisin saanut huomattavasti rahakkaampaa työtä helpommallakin ja ihan nykyisellä koulutuksellani.
N45
Onnea matkaan <3 Asenne kohdallaan.
Mua hävettää se, että ihan hyvästä koulutuksesta huolimatta en ole niin hyvässä työssä kuin voisin olla ja mitä haluaisin. Jotenkin vaan ajauduin tähän nykyiseen ja siitä on vaikea lähteä.
Ei hävetä. Koulutus lähes pelkästään elmkoulua, mutta silti olen pärjännyt työelämässä keskimääräistä paremmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen heikkovirta-asentaja ja ei siinä ole mielestäni mitään hävettävää.
Mitä heikko virta on? Sähkö on mielenkiintoista. En käsitä sähköstä mitään.
No se mitä teen niin siellä on transsari, diodi, konkka, transsari.
Kiitos, vain konkka on tuttu sana. Täytyypä katsoa, mitä se on sähköalalla 😉 Ole varovainen sähkötöissä!
Hävettää työpaikkojen vaihtuminen tiuhaan tahtiin. Ei ollut tavoite, mutta on ollut kaikenlaista. En edes tiedä mitä sanoisin jos kysytään syitä. Elämäntilanne on ollut pitkään hankala ja moni työpaikoista yllättävän joustamaton. Mutta sen sanominen ääneen ei kuulosta hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Nolottaa. Tai ei muuten, mutta naisille se on jostain syystä aina turn off ja välillä olen kertonut olevani työtön. Olen siis lukion lehtori.
oletko lukio-drop-out?
Vierailija kirjoitti:
Olen kotoisin maalta ja paikkakunnalta, jossa koulutusta ei arvosteta. En kyllä siellä mielelläni mainitse, että tohtorin tutkinto on tullut suoritettua. Ja vielä muulta alalta kuin lääketieteestä.
Voin kuvitella.
Koulutus: ylioppilas.
Joo, nolottaa. Muut jo jatkamassa opintoja tai pian valmistumassa. Itse joudun yrittämään pääsykokeen kautta, koska en jostain hiton syystä panostanut kirjoituksiin. Mutta motivaatio nollassa.
Nolottaa, jos kerron olevani korkeakoulun käynyt arkkitehti SAFA/FISE.
Kaverit kyselee, voisinko suunnitella heille talon niinku asevelihintaan kaveripohjalta.
Olen vastannut että näin kun ollaan kavereita voisit maksaa enemmänkin.
Moni on hyväksynyt tarjouksen. Tavallista pyydetään, priimaa pakkaa tulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaverit kyselee, voisinko suunnitella heille talon niinku asevelihintaan kaveripohjalta.
Moni on hyväksynyt tarjouksen. Tavallista pyydetään, priimaa pakkaa tulemaan.
Kysymys: miksi arkkitehdeille ammattiliittoon kuuluminen on erikseen mainittava meriitti?
En ole törmännyt muilla koulutuksilla olevilla henkilöillä tuohon, että oma liitto pitäisi mainita joka käänteessä.
Häpeän diplomi-insinöörin tutkintoani, sillä en ole sen avulla päässyt mihinkään. Teen työtä, jota voisi tehdä ilman mitään koulutusta ja palkka on sen mukainen.
Ennen häpesin omaa koulutusta ja ammattia, vaikka olin akateemisesti kouluttautunut. Mutta silti koin alisuoriutuneeni. Nyt opiskelen oikeustieteitä ja pian minusta tulee siis juristi. Ja kerrankin voin ylpeänä mainita koulutukseni ja ammattini. :) Vaikkei koulutus ja ammatti ole kuin yksi osa ihmistä, sen osuus identiteetistä on mielestäni kyllä merkittävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni on hyväksynyt tarjouksen. Tavallista pyydetään, priimaa pakkaa tulemaan.Kysymys: miksi arkkitehdeille ammattiliittoon kuuluminen on erikseen mainittava meriitti?
En ole törmännyt muilla koulutuksilla olevilla henkilöillä tuohon, että oma liitto pitäisi mainita joka käänteessä.
- Käyntikorttiin esim. samaan tyyliin ravintolakokki, ravintola- ja cateringalan perustutkinto, PAM jne.
Välillä vähän, koska koulutukseni perusteella minun pitäisi olla hyvin kielitaitoinen, mutta on päässyt niin pahasti ruostumaan taidot etten aina kehtaa sanoa...
Vierailija kirjoitti:
Ennen häpesin omaa koulutusta ja ammattia, vaikka olin akateemisesti kouluttautunut. Mutta silti koin alisuoriutuneeni. Nyt opiskelen oikeustieteitä ja pian minusta tulee siis juristi. Ja kerrankin voin ylpeänä mainita koulutukseni ja ammattini. :) Vaikkei koulutus ja ammatti ole kuin yksi osa ihmistä, sen osuus identiteetistä on mielestäni kyllä merkittävä.
Pystyykö oikeustieteen opintoja tekemään paljon etänä?
Hävettää. Olen käynyt vain peruskoulun loppuun ja nykyisen työpaikkani eläinten parissa sain kuntouttavan työtoiminnan kautta. En hirveän ylpeästi kerro tästä polustani.
Vielä lukiossa mainostin, kuinka tulen lukemaan psykologiaa yliopistossa.
Voi miten sinisilmäinen minä olin. Ei nolota, mutta harmittaa valinnat. Toinen ala, jota en varmasti tule käymään loppuun. Eli ensikertalaisuus, bye-bye. Teen varmaan seuraavat pari vuotta töitä ilman koulutusta ja yritän etsiä itseäni. Vaikka sen olisi pitänyt tapahtua jo siellä lukiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vielä lukiossa mainostin, kuinka tulen lukemaan psykologiaa yliopistossa.
Voi miten sinisilmäinen minä olin. Ei nolota, mutta harmittaa valinnat. Toinen ala, jota en varmasti tule käymään loppuun. Eli ensikertalaisuus, bye-bye. Teen varmaan seuraavat pari vuotta töitä ilman koulutusta ja yritän etsiä itseäni. Vaikka sen olisi pitänyt tapahtua jo siellä lukiossa.
Voisit etsiä itseäsi myös huomattavasti vanhempana.
Tuli revittyä työkirja missä arvosana erittäin hyvä ja 9+ nyt on masennus sen takia.