Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon antanu 14 vuotta elämästäni lapsille, perheelle

Vierailija
20.10.2022 |

Kuskannut harrastuksiin, maksanut ne, mahdollistanut ne, ruokkinut, vaatettanut, huolehtinut KAIKKI juoksevat asiat, neuvolat, hammaslääkärit, terveystarkastukset, koulujutut, pyörittänyt arjen pitkälti yksin. Tinkinyt kaikesta omasta, ettei mies olisi mustasukkainen ja kiukuttelisi, säästääkseni rahaa jotta olisi lapsilla mahdollisuus harrastaa.
Mikä on tulos? Avioero ja lapset haluaa muuttaa isälleen.
Kannattiko? Ei.
Miten tästä eteenpäin??? No en todellakaan tiedä!! Mun elämässä EI OLE MITÄÄN enää jatkossa. Olen niin epäonnistunut kun ihminen ikinä olla voi.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla kannalla kuin suurin osa, eli nyt voit alkaa tehdä elämästä itsesi näköistä. Keskity itseesi ja tee asioita joista olet joutunut aiemmin tinkimään. Anna uuden suhteen tulla jos on tullakseen. Kyllä lapset tulevat olemaan osa elämääsi edelleen mikäli niin tahdot ja lapsetkin kunhan siitä eroshokista pääsevät yli. On tyypillistä että valitsevat jomman kumman puolen riitatilanteessa ja usein se on se näennäisesti vaatimattomampi kun on teini-ikäisestä kyse.

Vierailija
82/88 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teinit haluavat isälleen? Me jäimme aikoinaan asumaan isän kanssa, koska hän omisti kotimme. Äiti oli jotenkin kuvitellut, että erossa omaisuus menee puoliksi, mutta jaettiinkin omaisuuden arvo. Hän sai rahaa, isä piti talon ja tietty me halusimme asua edelleen samassa tutussa kodissa, käydä koulua ja olla kavereiden kanssa kuin ennenkin. Äiti oli maksanut harrastukset ja vaatteet jne., isä taloa, mutta se oli ollut äidin oma valinta.

Tuo on miehillä yleinen tapa harjoittaa taloudellista väkivaltaa. Nainen maksaa ruuat, vaatteet, lasten lääkärit, lääkkeet, harrastukset ym. perheen juoksevat kulut ja mies maksaa kiinteää omaisuutta. Eron hetkellä naisella ei ole mitään ja miehellä on talo, autot, veneet, mökki jne. Eikä se ole yhdellekään äidille valinta laittaa lapsiaan kärsimään puutetta. Kyllä se on ihan pakko maksaa lasten kulut. Lapsille sitten selitetään mitä selitetään että hyvä suhde isään säilyy koska se on lasten etu tuntea olevansa isälle rakas vaikka eivät ole muuta kuin manipuloinnin väline.

Et taida ymmärtää, että jos ei ole avioehtoa eikä nainen omista mitään, niin erossa miehen omaisuuden arvoa jaetaan kahtia ja se lasten menot maksanut nainen saa puolet. Mutta jos talo on yksin miehen omistama, niin nainen ei voi vaatia taloa itselleen, ainoastaan puolet sen arvosta. Ei siis ole mitään taloudellista väkivaltaa ottaa lainaa yksin ja maksaa sitä yksin, jos nainen ei uskalla tai halua samaa tehdä ja maksaa omaa osaansa kodista. Silti nainen loppupelissä saa puolet.

Suomessa nämä on tosiaan suhteellisen hyvin katsottu ja ositus pätee myös avoliitossa jos suhde on yli 5 vuotta ja siinä on lapsia.

Itse asiassa ei päde ellei nainen kykene osoittamaan, että hän on joutunut luopumaan omasta elannostaan miehen omaisuuden kartuttamiseksi. Käytännössä tämä tulee kyseeseen tilanteessa, jossa on muutettu ulkomaille eikä nainen ole ko. ajalta saanut esim. kotihoidontukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näet tilanteen kuin se olisi uhka sinulle? Tuohan on huikea mahdollisuus. Lapset haluavat asua isän kanssa eli sinulle jää aikaa itsellesi. Ihan kuin se teini-ikäisten kasvatus velvollisuuksineen olisi yhtä juhlaa aina. Nyt sinä voit poimia kirsikat kakusta kun joku muu eli isä hoitaa päivittäisrutiinit. Voit käydä lasten kanssa silloin tällöin leffassa, syömässä, reissussa jne vailla muita velvollisuuksia. Ota siitä kaikki irti äläkä räydy itsesäälissä. Muuttahan ne lapset kuitenkin ennemmin tai myöhemmin kotoa ja napanuora pitää katkaista joskus. Ota tilanteesta kaikki irti ja ala elää itsesi näköistä elämää. Marttyyriviitta pois ja let's eletään :)

Vierailija
84/88 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma valintasi oli saada lapsia. Mitä sä täällä valitat?

Yksinkö se valitsi ja ennusti 14v päähän. Vit miten tyhmiä ihmisiä.

Se pitäisi tietää etukäteen kuinka rankkaa vanhemmuus on, mahdollinen ero, lasten kulut..

Ei sitä tiedä etukäteen, joten turha viisastella.

Vierailija
85/88 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mahdollisuudelta! Nyt mietit mitä SINÄ haluat tehdä. Menet terapiaan purkamaan eron. Aloitat harrastuksen. Ehkä haet opiskelemaan? Hommaat ihanan, oman kodin, jonne saat päättää kaiken ihan itse. Saat olla se kiva etävanhempi, jonka luokse lapset tulevat tekemään vain hauskoja juttuja viikonloppuisin.

Vierailija
86/88 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhin lapsi on ekana sitä mieltä, että isällle, toiset seuraa häntä. Vanhin on teini, haluaa irrottautua äidistä, mikä normaalia. Ehkä myös ajattelevat että isän kanssa vapaampaa, mikä teinille normaali toive. Nyt ap:n ei tarvii kestää kaikkia teini-iän kamaluuksia. Mun 3. kiltti lapsi muuttui kiroilevaksi teiniksi, ei oo hauskaa. Kun lapset ei näe sua joka päivä, voi olla tosi kiva tavata, eikä ole sellainen teini, joka menee omaan huoneeseen ja vaan murahtelee sulle. Teillä voi olla tosi kivaa yhdessä, kun ootte yhdessä. Mutta sure tilannetta, kohtaa tunteesi, kestä, anna anteeksi ja rakenna uusi tulevaisuus.

Vierailija
87/88 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas joku mies asia mies ketjussa trol laamassa

Ohiksena... eikö miehillä ole sinusta oikeuksia? Vain naisasialiike on ok?

Vierailija
88/88 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin, että mies jää nykyiseen kotiin ja lapset siksi haluavat jäädä isälleen?

Omassa erossani minä lähdin ja minulle oli itsestään selvä asia, että lapsia en laita valitsemaan asuinpaikkaa eron hetkellä. Muutin pois ja lapset jäivät isänsä luo ja kävivät luonani joka viikonloppu. Sitten yksi lapsista päätti eräällä reissulla jäädä luokseni. Siitä puoli vuotta niin muutti toinen ja kolmaskin myöhemmin.

Isästä ei huoltajaksi ollut. Naisasiat pyöri mielessä vain.