Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finnair sijoittaa pienetkin lapset erilleen vanhemmista

Vierailija
19.10.2022 |

Tahallaan vaikka niin ei saa tehdä
Alle 12 v lapsille voi vaatia paikat läheltä vanhempia
Âlkää maksaako paikoista extraa

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/finnairin-varausjarjestelma-sijoitt…

Kommentit (163)

Vierailija
21/163 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vanhempi tuolla takarivillä 4- ja 6-vuotiaiden kanssa. Toinen vanhempi 2-vuotiaan vieressä, 8-vuotias heidän takanaan. 8-vuotias voi sitten tökkiä edessä matkustavaa vanhempaansa siitä penkkien välisestä raosta, jos/kun on jotain asiaa.

Vierailija
22/163 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä istutin kerran yksivuotiaan omalle paikallensa. Nopeasti suostui kanssamatkustaja paikanvaihtoon. Ei tarvinnut neuvotella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/163 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pistän aina henkilökunnan selvittämään

Vierailija
24/163 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo minä sanon lapselle että jos hermostuttaa niin saa syödä sulla auta ja voikkareita ja juoda limua . Huutaa että äitii kun tulee kysyttävää

Voi myös potkia edessä olevaa penkkiä

Tämän takia olen onnellinen, että syntyvyys on laskussa.

Vierailija
25/163 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo minä sanon lapselle että jos hermostuttaa niin saa syödä sulla auta ja voikkareita ja juoda limua . Huutaa että äitii kun tulee kysyttävää

Voi myös potkia edessä olevaa penkkiä

ja sitten taas aikuisesti käyttäytyvä vanhempi tekee lentämisvalinnan tehdessään valinnan, että ostaa ne paikkaliput, koska haluaa olla lapsensa kanssa. 

Vierailija
26/163 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ole niin mustavalkoista. Voi olla lento täynnä ja moni heistä maksanut ekstraa haluamastaan paikasta. Itse ihmettelen sitä, että noin iso perhe ei ole vaivautunut tekemään mitään omien paikkavalintojensa eteen ja kitisee ja herää tilanteeseen vasta silloin, kun on jämiä enää jäljellä.

Vierailija
27/163 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko edes olettaa, että 6 henkiselle perheelle löytyy vierekkäiset paikat jos ei ole paikkavarausta?

Kun ei välttämättä löydy edes pariskunnalle.

On se vaan jännä miten niitä vierekkäisiä paikkoja alkaa löytymään jos niistä maksaa erikseen.

Mistä lie tyhjästä ilmaantuvat kun haistavat rahan 🙄

Finnair on tehnyt tuota perheiden hajasijoittelua jo vuosikaudet. Omat lapset ovat jo isoja, mutta silloin kun olivat vielä pikkuisia, niin joka kerta piti erikseen pyytää vierekkäiset paikat vaikka koneessa olisi ollut kuinka paljon tilaa.

Vierailija
28/163 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus Lufthansa sijoitti meidät peräkkäisille keskipaikoille pitkällä mannertenvälisellä lennolla. Kysyimme käytäväpaikan omaavia, olisivatko halukkaita vaihtamaan paikkojaan, että me vanhemmat olisimme istuneet 3 ja 5 vuotiaiden lastemme vieressä - eivät suostuneet. No, toivotimme heille onnea yli 9 tunnin lennolle lasten seurassa. Jo kohta nousun jälkeen mieli oli muuttunut ja keskipaikka kelpasi hyvinkin. Luulisi lentoyhtiönkin hiukan miettivän perheiden istumapaikkoja. 

Aina näissä keskusteluissa alkaa tämä uho.

Kun matkustan puolisoni kanssa, varaan ja maksan meille vierekkäiset paikat, useimmiten käytävänpuolelta ellei toiveissa ole nähdä ikkunasta ihan uusia maisemia. Kun matkustan yksin varaan ja maksan itselleni käytäväpaikan. En vaihda maksamaani paikka keskipaikkaan. Jos haluat minun vaihtavan, tarjoat siitä merkittävän rahallisen korvauksen.

Tuo uho on lapsellista ja saa vain entistä enemmän vihaamaan teitä lasten kanssa matkustavia.

Katso kuule peiliin. Jos todellakin haluat matkustaa omassa yksityisyydestäsi, ostat myös sen viereisen paikan itsellesi. Vai eikö matkakassassasi ole enää varaa?

Vierailija
29/163 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi paikkoja ei voi sisällyttää suoraan hintoihin? He jotka varaavat paikat ensin ehtivät saada parhaimmat ja nämä tulisi varata samalla kun lentoliput hankitaan.

Vierailija
30/163 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi paikkoja ei voi sisällyttää suoraan hintoihin? He jotka varaavat paikat ensin ehtivät saada parhaimmat ja nämä tulisi varata samalla kun lentoliput hankitaan.

Koska ihmiset haluavat halvempia lentoja. Tervetuloa lentomatkustamisen nykyaikaan. Ei ole enää paluuta entiseen.

Vierailija
31/163 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tekevät,törkeetä!!!

Tarkoitus lienee saada vanhemmat ostamaan se paikkalippu. Joka oli kyllä törky kalliskin.

Ennen oli kyllä vakio et lapset aina ilman muuta vanhempien tykö.

Noo, hoitanevat kurinpidon ihan emojen toimesta?

Vierailija
32/163 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus Lufthansa sijoitti meidät peräkkäisille keskipaikoille pitkällä mannertenvälisellä lennolla. Kysyimme käytäväpaikan omaavia, olisivatko halukkaita vaihtamaan paikkojaan, että me vanhemmat olisimme istuneet 3 ja 5 vuotiaiden lastemme vieressä - eivät suostuneet. No, toivotimme heille onnea yli 9 tunnin lennolle lasten seurassa. Jo kohta nousun jälkeen mieli oli muuttunut ja keskipaikka kelpasi hyvinkin. Luulisi lentoyhtiönkin hiukan miettivän perheiden istumapaikkoja. 

Aina näissä keskusteluissa alkaa tämä uho.

Kun matkustan puolisoni kanssa, varaan ja maksan meille vierekkäiset paikat, useimmiten käytävänpuolelta ellei toiveissa ole nähdä ikkunasta ihan uusia maisemia. Kun matkustan yksin varaan ja maksan itselleni käytäväpaikan. En vaihda maksamaani paikka keskipaikkaan. Jos haluat minun vaihtavan, tarjoat siitä merkittävän rahallisen korvauksen.

Tuo uho on lapsellista ja saa vain entistä enemmän vihaamaan teitä lasten kanssa matkustavia.

Katso kuule peiliin. Jos todellakin haluat matkustaa omassa yksityisyydestäsi, ostat myös sen viereisen paikan itsellesi. Vai eikö matkakassassasi ole enää varaa?

Voi sinua. En puhunut yhtään mitään omassa yksityisyydessäni matkustamisesta vaan siitä, että jos olen maksanut paikastani, en tietenkään sitä vaihda. Ainakaan korvauksetta.

En jatka tämän tasoista keskustelua.

Vierailija
33/163 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että kuudelle pitäisi saada ilmaiseksi vierekkäiset paikat? Kyllä taas yritetään ulkoistaa perheen kustannukset muille. Myös aikuiset voivat vaihtaa paikkaa istuakseen lasten vieressä. Ei pysty ymmärtämään mitä ihmisten päässä liikkuu nykyään.

Vierailija
34/163 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten tuossa edellä jo joku vastasi, niin tämä on vastaus halpalentojen tarpeeseen. On ihmisiä, joille ei ole merkitystä, missä he istuvat, ja siksi he eivät maksa siitä. Ne maksavat, joille sillä on merkitystä. Yhtä hyvin tietyille paikoille haluavat voisivat jo ihan lähtökohtaisesti laskea hintaan mukaan sen istumapaikan, niinhän ihmiset laskevat ruumaan menevän matkatavarankin. Se, joka ei tarvitse, ei maksa. Se, joka tarvitsee, maksaa.

Vierailija
35/163 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on onneksi kultakortti, joten voin aina ottaa matkaa varatessani käytäväpaikan (lennän vain reittilennoilla). Ikipäivänä en suostuisi käytäväpaikkaa vaihtamaan keskipaikkaan!

Vierailija
36/163 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako junista vierekkäiset paikat monelle ihan ilmaiseksi? Pidemmille matkoille? Jotenkin epäilen. 

Vierailija
37/163 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen vanhempi tuolla takarivillä 4- ja 6-vuotiaiden kanssa. Toinen vanhempi 2-vuotiaan vieressä, 8-vuotias heidän takanaan. 8-vuotias voi sitten tökkiä edessä matkustavaa vanhempaansa siitä penkkien välisestä raosta, jos/kun on jotain asiaa.

Niinpä, ei mitään ongelmaa.

Vierailija
38/163 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivat niille, joiden vieressä istuu ne 4v ja 6v ilman vanhempiaan. Työskentelen lasten ja nuorten kanssa, mutta en todellakaan aio lomalennollani alkaa ilmaiseksi lapsenvahdiksi ja viihdyttäjäksi kenenkään lapselle. Tsiisus!

Niiden lasten vieressä hän voi olla myös joku aivan muunlainen tyyppi kuin sinä.

Mitä jos istuvatkin p**ofiilin viereen?

Vierailija
39/163 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten tuossa edellä jo joku vastasi, niin tämä on vastaus halpalentojen tarpeeseen. On ihmisiä, joille ei ole merkitystä, missä he istuvat, ja siksi he eivät maksa siitä. Ne maksavat, joille sillä on merkitystä. Yhtä hyvin tietyille paikoille haluavat voisivat jo ihan lähtökohtaisesti laskea hintaan mukaan sen istumapaikan, niinhän ihmiset laskevat ruumaan menevän matkatavarankin. Se, joka ei tarvitse, ei maksa. Se, joka tarvitsee, maksaa.

Miten se on näiden muiden asiakkaiden etu, että joku 2-vuotias huutaa äitiään koko lentomatkan. Itse vaihtaisin paikkaa vauhdilla. Ei mulle ainakaan ole väliä, missä istun.

Vierailija
40/163 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli viimereissulla Finnairilla kaksi henkilöä samalla varauksella, aikuinen tyttäreni ja minä. Eri sukunimet. Varaus tehty erittäin hyvissä ajoin, molemmat Finnair plus jäseniä. Toisen paikka oli läväytetty koneen etuosaan ja toisen takaosaan. Kummankin vieressä oli tyhjä paikka, vaikka kone oli muuten lähes täynnä. Ei mitään järkeä.

Mitäs jos olisimme olleet pariskunta, vaikka häämatkalla? Surkea esitys Finnair, kyllä oletan, että samalla varauskoodilla pääsee kaksi matkustajaa vierekkäin.

En suostu maksamaan ylimääräistä, sitäkö yritätte, ei kyllä yhtään vakuuta hyvästä palvelusta tai automaattisesta paikanjakosysteemistä tämmöinen.

Jos teillä on eri sukunimet, on voitu ajatella et olette vaikka työmatkalla ja itse ainakin istusin mielelläni erillään työkaverista lennon ajan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi