Finnair sijoittaa pienetkin lapset erilleen vanhemmista
Tahallaan vaikka niin ei saa tehdä
Alle 12 v lapsille voi vaatia paikat läheltä vanhempia
Âlkää maksaako paikoista extraa
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/finnairin-varausjarjestelma-sijoitt…
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lennettiin Finskillä kesällä ja kun teki lähtöselvityksen heti sen auettua, niin sai vierekkäiset paikat (vanhemmat ja lapsi) ihan helposti. En suostu maksamaan ylimääräistä sen vuoksi.
Olen aina saanut matkaseuran kanssa viereiset paikat tekemällä lähtöselvityksen netissä heti kun se aukeaa. Laiskat boomerit tekevät sen vasta kentällä kun on enää yksittäisiä paikkoja jäljellä ja itkevät sitten mediassa.
Nykyään ei sina voi lähtöselvityksessä valita omia paikkojaan, vaikka olisi ekana siellä sivulla check innin auettua. Kone arpoo paikan ja sillä selvä. Myös Finskillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus Lufthansa sijoitti meidät peräkkäisille keskipaikoille pitkällä mannertenvälisellä lennolla. Kysyimme käytäväpaikan omaavia, olisivatko halukkaita vaihtamaan paikkojaan, että me vanhemmat olisimme istuneet 3 ja 5 vuotiaiden lastemme vieressä - eivät suostuneet. No, toivotimme heille onnea yli 9 tunnin lennolle lasten seurassa. Jo kohta nousun jälkeen mieli oli muuttunut ja keskipaikka kelpasi hyvinkin. Luulisi lentoyhtiönkin hiukan miettivän perheiden istumapaikkoja.
Aina näissä keskusteluissa alkaa tämä uho.
Kun matkustan puolisoni kanssa, varaan ja maksan meille vierekkäiset paikat, useimmiten käytävänpuolelta ellei toiveissa ole nähdä ikkunasta ihan uusia maisemia. Kun matkustan yksin varaan ja maksan itselleni käytäväpaikan. En vaihda maksamaani paikka keskipaikkaan. Jos haluat minun vaihtavan, tarjoat siitä merkittävän rahallisen korvauksen.
Tuo uho on lapsellista ja saa vain entistä enemmän vihaamaan teitä lasten kanssa matkustavia.
Katso kuule peiliin. Jos todellakin haluat matkustaa omassa yksityisyydestäsi, ostat myös sen viereisen paikan itsellesi. Vai eikö matkakassassasi ole enää varaa?
Voi sinua. En puhunut yhtään mitään omassa yksityisyydessäni matkustamisesta vaan siitä, että jos olen maksanut paikastani, en tietenkään sitä vaihda. Ainakaan korvauksetta.
En jatka tämän tasoista keskustelua.
Lopetin paikoista maksamisen, kun olin kerran maksanut perheen vierekkäisistä paikoista ison rahan, ja sitten samalla rivillä lapsen vieressä istui mies, joka haisi niin uskomattoman pahalta, ettei Kallion spirgut pääse lähellekään, ja veti lentomatkan aikana 6 konjakkia, jotka eivät olleet päin ensimmäiset tai ainoat väkevät.
Sillä hetkellä olisin maksanut toiset 200 euroa siitä, että olisin voinut vaihtaa paikat pois kyseiseltä huolella valitulta riviltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus Lufthansa sijoitti meidät peräkkäisille keskipaikoille pitkällä mannertenvälisellä lennolla. Kysyimme käytäväpaikan omaavia, olisivatko halukkaita vaihtamaan paikkojaan, että me vanhemmat olisimme istuneet 3 ja 5 vuotiaiden lastemme vieressä - eivät suostuneet. No, toivotimme heille onnea yli 9 tunnin lennolle lasten seurassa. Jo kohta nousun jälkeen mieli oli muuttunut ja keskipaikka kelpasi hyvinkin. Luulisi lentoyhtiönkin hiukan miettivän perheiden istumapaikkoja.
En minä ainakaan vaihtaisi käytäväpaikalta keskipaikalle ja vielä pitkällä lennolla. Miksi ette itse valinneet paikkaa heti kun lähtöselvitys aukesi? Silloin on kyllä vielä valinnanvaraa paikoissa.
Nykyään on hyvin yleistä että omaa paikkaansa ei saa valita lähtöselvityksen yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta ongelmasta olisi päästy helposti niin, että toinen vanhempi olisi vaihtanut paikkaa tuon lapsen kanssa, jolloin aikuinen olisi ollut lapsen kanssa vierekkäin ja toinen vanhempi yksin tuolla ikkunapaikalla. Sen sijaan piti saada itkupotkuraivari ja tehdä somekohu. Jussi-Pekka Jutila on myötähäpeää herättävä itkupilliboomeri.
Joo, se olisi ratkaissut sen ongelman sen kaksivuotiaan kohdalla. Henkilökohtaisesti pidän niitä 8, 6 ja 4 vuotiaitakin liian pieninä istumaan ilman vanhempia. Kun tuossa koneessa kuitenkin oli se 6 paikkaa rivillä eli mahdoton tuo yhtälö ei ole. Mutta jos ei raaski maksaa, sitten pitää vaan olla nopea ja olla varaamassa ne paikat kun lähtöselvitys aukeaa.
Olen lentänyt useilla Finnairin lennoilla joilla en saanut varata paikkaani ollenkaan, edes lähtöselvityksen yhteydessä vaikka olisin heti sen aukeamisen jälkeen linjoilla. Lippuun vain tulee automaattisesti paikka.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia ei saa sijoittaa erilleen vanhemmista lentokoneessa.
Terveisin Lentoemäntä/SAS
Sitten menee vanhempi per kersa muualle istumaan, ei tämä ole vaikeaa.
En tajua.
Mitä, jos alkuperäisen perheen tapauksessa koneen muut paikat olisivat maksullisesti varatut, ts. joku olisi rahalla maksanut ko paikoista, niin tämä isä olisi vaatinut näitä paikoistaan maksaneita siirtymään johonkin SUOSITUKSEEN vedoten?
Ei ole mitään röyhkeämpää ja itsekkäämpää kuin pikkulapsiperhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta ongelmasta olisi päästy helposti niin, että toinen vanhempi olisi vaihtanut paikkaa tuon lapsen kanssa, jolloin aikuinen olisi ollut lapsen kanssa vierekkäin ja toinen vanhempi yksin tuolla ikkunapaikalla. Sen sijaan piti saada itkupotkuraivari ja tehdä somekohu. Jussi-Pekka Jutila on myötähäpeää herättävä itkupilliboomeri.
Joo, se olisi ratkaissut sen ongelman sen kaksivuotiaan kohdalla. Henkilökohtaisesti pidän niitä 8, 6 ja 4 vuotiaitakin liian pieninä istumaan ilman vanhempia. Kun tuossa koneessa kuitenkin oli se 6 paikkaa rivillä eli mahdoton tuo yhtälö ei ole. Mutta jos ei raaski maksaa, sitten pitää vaan olla nopea ja olla varaamassa ne paikat kun lähtöselvitys aukeaa.
Olen lentänyt useilla Finnairin lennoilla joilla en saanut varata paikkaani ollenkaan, edes lähtöselvityksen yhteydessä vaikka olisin heti sen aukeamisen jälkeen linjoilla. Lippuun vain tulee automaattisesti paikka.
Kiesus, maksa siitä varausta tehdessäsi niin onnistuu.
No miksi ette tee lähtöselvitystä netissä. Siellä voi vaihtaa osaa koneen arpomista paikoista ihan ilmaiseksikin. Ei se ainakaan pari vuotta sitten maksanut, paitsi niihin lisämaksullisiin paikkoihin, jotka olivat jotain tyyliin enemmän jalkatilaa tms.
yyyy kirjoitti:
No miksi ette tee lähtöselvitystä netissä. Siellä voi vaihtaa osaa koneen arpomista paikoista ihan ilmaiseksikin. Ei se ainakaan pari vuotta sitten maksanut, paitsi niihin lisämaksullisiin paikkoihin, jotka olivat jotain tyyliin enemmän jalkatilaa tms.
No kun osassa lennoista ei voi vaihtaa. Varsinkaan ilmaiseksi. Riippuuko sitten lipputyypistä vai mistä mutta näin se on.
Ei voi kaikilla lentoyhtiöillä enää valita lähtöselvityksen yhteydessä ilmaiseksi paikkaa. Mutta siihenkin on ratkaisu, ostaa paikan etukäteen niin saa sellaisen minkä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta jos ei halua/voi maksaa. Yli 30 e per suunta on aika paljon. Ja moni puhuu täällä niin kuin kaikki saisivat valita paikat lähtöselvityksessä.
yyyy kirjoitti:
Siis ainakin tämä oli mahdollista siinä tapauksessa, kun minut arvottiin usein paikalle, joka oli hätäuloskäytävän kohdalla ja tiedoksi tuli, että siinä istuvan on kyettävä hätätilanteessa toimimaan apuna evakuonnissa. Luovutin sen potentiaalisen tehtävän jollekin muulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta jos ei halua/voi maksaa. Yli 30 e per suunta on aika paljon. Ja moni puhuu täällä niin kuin kaikki saisivat valita paikat lähtöselvityksessä.
Sitten istuu sillä paikalla minkä saa eikä valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten menee vanhempi per kersa muualle istumaan, ei tämä ole vaikeaa.
On se, jos lapsia on kolme tai enemmän ja vanhempia vain kaksi.
Aina on Finskillä sijoitettu lapsi minun viereeni. Mies haluaa aina jalkatilaa, mitä minä taas en tarvitse. Eikä siihen hätäuloskäynnille lapsia sijoiteta. Minä en hätätilanteessa haluaisi, että pienet lapset sekoilisi siinä oven edessä.
Siskoni kanssa (aikuinen siis) kun olen matkustanut, niin ihan ystävällisellä kysymyksellä paikanvaihto on onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten ei varmaan ole varaa matkusta hel vetinmoisen pesueen kanssa, voi voi :(
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli viimereissulla Finnairilla kaksi henkilöä samalla varauksella, aikuinen tyttäreni ja minä. Eri sukunimet. Varaus tehty erittäin hyvissä ajoin, molemmat Finnair plus jäseniä. Toisen paikka oli läväytetty koneen etuosaan ja toisen takaosaan. Kummankin vieressä oli tyhjä paikka, vaikka kone oli muuten lähes täynnä. Ei mitään järkeä.
Mitäs jos olisimme olleet pariskunta, vaikka häämatkalla? Surkea esitys Finnair, kyllä oletan, että samalla varauskoodilla pääsee kaksi matkustajaa vierekkäin.
En suostu maksamaan ylimääräistä, sitäkö yritätte, ei kyllä yhtään vakuuta hyvästä palvelusta tai automaattisesta paikanjakosysteemistä tämmöinen.
No mutta oliko tuossa nyt oikeasti mitään ongelmaa? Ei ollut.
Kyllä häämatkalaisetkin kestävät muutaman tunnin toista erillään, älä siitä huoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina näissä keskusteluissa alkaa tämä uho.
Kun matkustan puolisoni kanssa, varaan ja maksan meille vierekkäiset paikat, useimmiten käytävänpuolelta ellei toiveissa ole nähdä ikkunasta ihan uusia maisemia. Kun matkustan yksin varaan ja maksan itselleni käytäväpaikan. En vaihda maksamaani paikka keskipaikkaan. Jos haluat minun vaihtavan, tarjoat siitä merkittävän rahallisen korvauksen.
Tuo uho on lapsellista ja saa vain entistä enemmän vihaamaan teitä lasten kanssa matkustavia.
Katso kuule peiliin. Jos todellakin haluat matkustaa omassa yksityisyydestäsi, ostat myös sen viereisen paikan itsellesi. Vai eikö matkakassassasi ole enää varaa?
Voi sinua. En puhunut yhtään mitään omassa yksityisyydessäni matkustamisesta vaan siitä, että jos olen maksanut paikastani, en tietenkään sitä vaihda. Ainakaan korvauksetta.
En jatka tämän tasoista keskustelua.
Lopetin paikoista maksamisen, kun olin kerran maksanut perheen vierekkäisistä paikoista ison rahan, ja sitten samalla rivillä lapsen vieressä istui mies, joka haisi niin uskomattoman pahalta, ettei Kallion spirgut pääse lähellekään, ja veti lentomatkan aikana 6 konjakkia, jotka eivät olleet päin ensimmäiset tai ainoat väkevät.
Sillä hetkellä olisin maksanut toiset 200 euroa siitä, että olisin voinut vaihtaa paikat pois kyseiseltä huolella valitulta riviltä.
No oliko tuo haiseva mies lentoyhtiön aiheuttama ongelma? Pitäisikö lähtöportilla tehdä hajutesti ja sitten katsoa ettei suuret perheet joudu haisuliinien viereen? Vai miten juttu olisi pitänyt mielestäsi ratkaista?
Vanhemmat vastaavat lasten turvallisuudesta. Joku tuntematonko huolehtii lapsen syömiset, että saa jotain maksullista ruokaa, pääsee vessaan jne. Ja hätätilanteessa pääsee ulos koneesta eksymättä vanhemmista.