Tuleeko muille lihaskipuja, kun kelit on viilentyneet?
Oon vasta 44-vuotias! Ja oon huomannut, että helteiden viilentyessä mulle tulee usein eriasteisia lihas- ja nivelkipuja. Tänään alkoi lonkankoukistajia alkoi särkemään niin paljon, että jouduin ottamaan Panadolia ja Buranaa, eikä siltikään meinannut helpottaa. Lopetin työt hieman normaalia aikaisemmin (onneks oli saldoja) ja menin psoas-asentoon. Kipu säteili alaselkäänkin ja oli kyllä jäytävää. Onneks nyt on helpottanut.
Muita?
Kommentit (10)
Joo, samat vaivat täällä. Jouduin syömään pari päivää relaksantteja ja reumaan tarkoitettuja kipulääkkeitä, että pahin meni ohi. Fibromyalgiaksi on lääkäri tämän oireilun määritellyt.
Olet vähän nuori olemaan ilmapuntari, se on yli seitsemänkymppisten juttuja yleensä.
iho kuivuu, nenä on tukossa, lihaskipuja, silmät kuivuu, hiukset putoilee ja partaan tulee kaksihaaraisia ja kuivuu.
-Troopikko
Vierailija kirjoitti:
Olet vähän nuori olemaan ilmapuntari, se on yli seitsemänkymppisten juttuja yleensä.
No samaa mieltä!
Ap
Ennen tuli. Kun aloitin säännöllisen joogan kivut lakkasivat.
Vierailija kirjoitti:
Jos on ikänsä tehnyt fyysistä työtä niin kyllä niitä nivelvaivoja alkaa olla jo 40+ – ja kylmä ilma kolottaa.
Olen M56. Lihaskipuja on aina tullut kun säätila on muuttunut viileämmäksi. Lihakset reagoivat viileyteen ja tykkäävät lämpimästä. Tykkään kyllä viileästä ja olen totutellut elämään viileässä. Tällöin keho oppii tuottamaan riittävästi lämpöä ja se on tärkeää. Oikein kylmällä ilmalla voi aina laittaa lisää vaatteita. Mutta jos jo +10 asteen kelissä on villapaita ja pitkät housut, niin -30 asteessa ei mikään riitä. Olen itse t-paidalla aina sinne nollaan saakka ja pitkät alushousut otan -30 asteen jälkeen.
Lääkkeet eivät useinkaan auta. On järkevämpää mennä suihkuun ja laskea vuorotellen kuumaa ja kylmää. Ei siis mitään jääkylmää ja tulikuumaa, mutta vuorotella selvästi erilaisia lämpötiloja. Veri alkaa kiertämään ja lihaksisto palautuu. Lopuksi vaatteet nopeasti päälle ja kivut on yleensä kadonneet.
Jos on paljon ylipainoa ja lihaskunto heikko, niin silloin kivut johtuu painosta eikä siihen auta kuin ruokavalio ja liikunta. Aloittajan tapauksessa kyse ei ollut tästä, mutta monella muulla on.
Huomasin että niveliä kolottaa, etenkin sormissa.
Ja siis olen normaalipainoinen, käyn salilla ja lenkillä. Kyse ei siis ole siitä, etten huolehtisi itsestäni.