Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinussa parisuhdetta ajatellen joku iso turn off-omanaisuus, joka ei näy päällepäin?

Vierailija
18.10.2022 |

Missä vaiheessa deittailua kerrot? Esim luottotiedot puuttuu, vakava trauma menneisyydessa ja aiheuttaa mt-ongelmia, tms

Kommentit (1123)

Vierailija
161/1123 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan olla aluksi hurmaava, hauska, villi ja estiton, mutta oikeasti kärsin mielenterveysongelmista, olen sängyssä aika estoinen ja olen perusluonteeltani hapan.

Hapan! Tässä adjektiivi, jota olen yli 60 vuotta etsinyt kuvaamaan omaa persoonallisuuttani... :)

Vierailija
162/1123 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkyys täälläkin. Saan kehuja älystäni, miten hoksaan asiat nopeasti, olen sanavalmis ja hyvä huumori. Älykkyys on kuulemma seksikästä. Mutta auta armias, jos joku vahingossa saa tietää Mensan jäsenyydestäni, minkä pidän visusti salassa, asenne muuttuu negatiiviseksi heti.

Minulla on ns. älykkäistä jäänyt sellainen mielikuva, että ovat hyvin ylimielisiä. Kerran oltuani tällaisen älykön kanssa, riidassa sai sitten kyllä kuulla miten idiootti olen, en ymmärrä mitään ja puhun ihan typeriä. Joo ei enää ketään älykköä tänne vaan mieluummin kaltaiseni pälli.

Jännä että se mielikuva iskee päälle vasta kun se Mensa mainitaan, ei ennen sitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1123 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on masennus. Tällä hetkellä keskivaikea ja toistuva. Ei näy päälle, huolehdin itsestäni, kodista ja lapsista. Vaikea kausi kuitenkin johtaa poikkeuksetta osastolle, mutta silloinkaan minusta ei välttämättä huomaa mitään, pystyn pitämään kulissit kasassa. Romahdan sitten sairaalassa.

Kerron treffeillä heti, koska tämä nyt vain vaikuttaa elämääni paljon. En ole työelämässä ja jollakin se on kuitenkin selitettävä. Toisaalta kumppanin täytyy ymmärtää minua ja sairauttani, joten se on hyvä selvittää heti aluksi. Sivumennen sanoen suhdeviritykseni eivät ole kaatuneet ongelmiini, vaan muihin syihin. Tällä hetkellä seurustelen. Kumppanini on kyllä tukena, mutta ehkei hän aivan ymmärrä, että miksi olen eläkkeellä. Eläkkeellä pystyn pitämään homman kasassa, mutta en kestä juurikaan ulkopuolelta tulevia paineita. Ehkä se on niin, että masennusta voi ymmärtää täysin vain itse saman kokenut. En silti haluaisi kumppanikseni masennuksen kokenutta, koska en jaksaisi itseni lisäksi kannatella ketään muuta.

Vierailija
164/1123 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lueskelee vastaukset läpi niin näkyy trendi, että itseään älykkääksi kuvailevat törmäävät kumppanien huonoon itsetuntoon ja älynlahjoiltaan tavallisiksi itseään kuvailevat törmäävät älykkäiden ylimielisyyteen.

Voiko tuosta päätellä jopa, että älykkyys jää jopa havaitsematta, mikäli et aja toisen yli sen kanssa eli oman älykkyytensä ulkoisen havainnoinnin voi kumota empatialla ja tunneälyllä?

Älykkyydestä puhuttaessa tarkoitetaan yleensä hyvin tarkkaan määriteltyä älykkyyden lajia. Pitäisikö sen sitten näkyä parisuhteessa jotenkin, pitäisikö se huomioida jos toinen on huippuälykäs? Kokemukseni mukaan älykkäillä on matemaattista lahjakkuutta, erinomainen oppimiskyky ja hahmottamiskyky. Nuo siis ovat asioita jotka olen itse huomannut, missä ovat poikkeuksellisen eteviä. Mutta monissa asioissa taas ovat ihan tavallisia. Esimerkiksi luovassa ajattelussa, mielikuvituksen käytössä, arkisten asioiden hoksaamisessa jne.

Vierailija
165/1123 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita. Saan tykkäyksiä, osumia ja treffipyyntöjä esim. Tinderissä normaalisti runsaasti. Olen pitkä 188cm ja kivannäköinen 90kg mies. Viisi vuotta sinkkuna jo. En typerehdi, polta, kännää, käy vieraissa jne. 

Kerran laitoin profiilitekstiin maininnan "Mensan jäsen vuodesta 2018." Ja hymiö perään. No, tykkäykset loppuivat, kuin seinään. Sama, kun olisi ilmoittanut, että sairastan lepraa, tai etsin oikeasti pitkäaikaista tavallista parisuhdetta. (Olen hauska ihminen, heh...)

Sitten otin kyseisen tekstin pois ja kas. Taas alkoi tulemaan tykkäyksiä. Olen oikeasti kiva, vaatimaton ja ystävällinen ihminen, mutta vaikka aina etsitään älykästä herrasmiestä, todellisuudessa älykkyys pelottaa suurinta osaa ihmisistä. Siksipä en ole asiasta puhumalla kertonut, kuin kolmelle ihmiselle eläissäni.

Eikä pelota. Vaikutat vain tosi omahyväiseltä ja ylimieliseltä kun kehuskelet Mensan jäsenyydellä. Itsekehun perään lisätty hymiö ei muuta itsekehua vitsiksi. Siksi kiinnostus lopahti.

Mensa ei myöskään tietääkseni etsi jäseniä vaan ne joilla on tarve saada tunnustusta älykkyydestään, hakeutuvat itse jäseniksi. Eli en todellakaan usko kun väität olevasi vaatimaton. Päinvastoin sinulla on selkeä tarve saada muut huomaamaan miten älykäs olet. Mutta ei omahyväisyys ja tarve esitellä hyviä puoliaan ole toki iso vika ihmisessä.

Olen myös aika älykäs, mutta en koskaan sanoisi tätä tällä tavalla ääneen muulloin, kuin tässä keskustelussa. En ole Mensan jäsen, en tiedä voisinko olla, koska ei ole ollut tarvetta hakea jäsenyyttä. Mielestäni älykkyys tulee ilmi muissa tilanteissa ihan itsestään sitä erikseen korostamatta. Tietynlainen 'kirjaviisaus' ei siis aina tosiaankaan kulje käsi kädessä muunlaisen fiksuuden ja sosiaalisten taitojen kanssa.

Sinä Mensan jäsen joka ihmettelet, että älykkyyttäsi pelätään: oletko miettinyt, ettei älyä tarvitse tuoda esiin pätemällä tai jäsenyyksillä? Vai miten itse ajattelisit esimerkiksi kauniista ihmisestä, joka ihmettelee ääneen miten näin kaunis ei löydä kumppania, vaikka on näin ja näin monien missikilpailujen voittajamissi, ja muistaa aina kertoa sen uuden ihmisen tavatessaan. Kiinnostuisitko helpommin ulkoisesti kauniista ihmisestä, joka ei 'mainosta' kauneuttaan? Ihmiset usein etsivät toista huomioivaa ja mukavaa ihmistä kumppanikseen, ei sellaista, jonka jolla on tarve korostaa omaa paremmuuttaan.

Vierailija
166/1123 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein karvainen perse naisella. On muuten monen muunkin turn off :)

Vierailija
167/1123 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita. Saan tykkäyksiä, osumia ja treffipyyntöjä esim. Tinderissä normaalisti runsaasti. Olen pitkä 188cm ja kivannäköinen 90kg mies. Viisi vuotta sinkkuna jo. En typerehdi, polta, kännää, käy vieraissa jne. 

Kerran laitoin profiilitekstiin maininnan "Mensan jäsen vuodesta 2018." Ja hymiö perään. No, tykkäykset loppuivat, kuin seinään. Sama, kun olisi ilmoittanut, että sairastan lepraa, tai etsin oikeasti pitkäaikaista tavallista parisuhdetta. (Olen hauska ihminen, heh...)

Sitten otin kyseisen tekstin pois ja kas. Taas alkoi tulemaan tykkäyksiä. Olen oikeasti kiva, vaatimaton ja ystävällinen ihminen, mutta vaikka aina etsitään älykästä herrasmiestä, todellisuudessa älykkyys pelottaa suurinta osaa ihmisistä. Siksipä en ole asiasta puhumalla kertonut, kuin kolmelle ihmiselle eläissäni.

Eikä pelota. Vaikutat vain tosi omahyväiseltä ja ylimieliseltä kun kehuskelet Mensan jäsenyydellä. Itsekehun perään lisätty hymiö ei muuta itsekehua vitsiksi. Siksi kiinnostus lopahti.

Mensa ei myöskään tietääkseni etsi jäseniä vaan ne joilla on tarve saada tunnustusta älykkyydestään, hakeutuvat itse jäseniksi. Eli en todellakaan usko kun väität olevasi vaatimaton. Päinvastoin sinulla on selkeä tarve saada muut huomaamaan miten älykäs olet. Mutta ei omahyväisyys ja tarve esitellä hyviä puoliaan ole toki iso vika ihmisessä.

Olen myös aika älykäs, mutta en koskaan sanoisi tätä tällä tavalla ääneen muulloin, kuin tässä keskustelussa. En ole Mensan jäsen, en tiedä voisinko olla, koska ei ole ollut tarvetta hakea jäsenyyttä. Mielestäni älykkyys tulee ilmi muissa tilanteissa ihan itsestään sitä erikseen korostamatta. Tietynlainen 'kirjaviisaus' ei siis aina tosiaankaan kulje käsi kädessä muunlaisen fiksuuden ja sosiaalisten taitojen kanssa.

Sinä Mensan jäsen joka ihmettelet, että älykkyyttäsi pelätään: oletko miettinyt, ettei älyä tarvitse tuoda esiin pätemällä tai jäsenyyksillä? Vai miten itse ajattelisit esimerkiksi kauniista ihmisestä, joka ihmettelee ääneen miten näin kaunis ei löydä kumppania, vaikka on näin ja näin monien missikilpailujen voittajamissi, ja muistaa aina kertoa sen uuden ihmisen tavatessaan. Kiinnostuisitko helpommin ulkoisesti kauniista ihmisestä, joka ei 'mainosta' kauneuttaan? Ihmiset usein etsivät toista huomioivaa ja mukavaa ihmistä kumppanikseen, ei sellaista, jonka jolla on tarve korostaa omaa paremmuuttaan.

Ongelmia tulee siinäkin jos älykäs ihminen kuvittelee luonnostaan olevansa johtaja ihmissuhteessa kun on niin älykäs. Mutta eihän se niin mene. Jokainen aikuinen haluaa kuitenkin tehdä päätöksiä itse eikä hyväksy toista johtajakseen, vaikka miten heiluttelisi sitä Mensan jäsenkorttia.

Vierailija
168/1123 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huono nukkumaan, en voi nukkua kenenkään kanssa samassa huoneessa, 5ai jos joku kuorsaa muussa huoneessa, enkä siedä muutenkaan ylimääräisiä ääniä. Haluan olla paljon yksin kotona, en kestä syömisen ääniä eli että samassa huoneessa joku syö. En välitä seksistä. Inhoan sairaita ihmisiä, esim että joku flunssainen ihminen on kotonani. En tykkää kotitöistä, enkä halua tehdä niitä kenenkään puolesta.

T. Ulkoisesti hyvin kiltin ja naisellisen näköinen nainen

Aika lailla samat jutut. En vain pysty nukkumaan kenenkään kanssa, oli mitä sukupuolta tahansa tai vaikka sukulainen. Muiden sairaus tai syöminen ei häiritse, mutta olen kyllä mieluiten yksin kotonani enkä tahdo, että kukaan siellä katselee minua ja odottaa ties mitä milloinkin. Kotityötkin teen mieluiten silloin kun huvittaa.

Jos nyt muita pahoja esteitä miettii, niin ei se seksi ole minulle tärkeää eikä kosketuskaan. Olen koko elämäni joutunut elämään muiden ihmisten vaatimusten mukaan, passaamaan lapsuusperhettäni ja vanhempien yritysten asiakkaita ja sitten muissa töissä lisää asiakkaita. Kun olen kotona, tahdon vihdoin olla vapaa muiden passaamisesta, odotuksista, arvostelusta, tyytymättömyydestä... 

Vierailija
169/1123 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeys

Vierailija
170/1123 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma koti ja lapsia. Lapsista kerron heti alkuunsa ja mies saa sitten itse tehdä päätöksen kiinnostaako kuitenkin tutustua. Rapistunut omakotitalo tulee sitten jossain vaiheessa puheeksi, viimeistään ennen kuin tulee meille ensimmäisen kerran niin ei tule ihan yllätyksenä. Olen vuosien varrella remontoinut melko paljon, mutta ei vaan aika ja jaksaminen riitä kaikkeen.

Vierailija
171/1123 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteet on kamalia. Eka ajatus kaikilla tuntuu olevan; kelpaankohan edes?

Onks tukka hyvin? Näytänkö nyt tarpeeksi siltä, tältä tai tolta? Hohhoijaa. Ei ihme, että moni ei edes hae ketään.

Vierailija
172/1123 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvosta miehiä enkä luota heihin ja se tulee näkymään suhteessa varmasti jossain vaiheessa.

Vierailija
173/1123 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Mensan jäsen. Miesten itsetunto ei kestä sitä.

En ole mensan jäsen, mutta tiedän sen verran, että äly ei ole itsessään hyve vaan se, miten sitä käyttää. Mulla on hyvin terävä perheenjäsen ja hänen elämänsä suurin sisältö on väittelyiden voittaminen. Jos käyttää älyään muiden, varsinkin lähimmäisten lyttäämiseen niin on luonnollista, ettei siitä pidetä. Älykäs voi toki ponnistaa muiden päältä. Viisas voi nostaa muita ylöspäin.

- Se 169cm mies.

Minulla on tuollainen äiti. Hän ei minusta ole poikkeuksellisen älykäs, mutta verbaalisesti on lahjakas eikä ihan tyhmä. Hänen kanssaan ei voi olla eri mieltä ja samalla oikeassa. Edes silloin kun puhuu omista asioistaan, omasta elämästään, omasta ammatistaan (jota äiti ole koskaan edes kokeillut). Koska hänen kysymyksensäkin ovat usein täkyjä sille, että hän pääsee kertomaan, millä lailla olen väärässä ja vääränlainen, en ole enää vuosiin ollut tekemisissä hänen kanssaan. Oman kannan perusteleminen on turhaa, saa vain lisää väittelyä päälle ja entistä kiukkuisemmin sekä henkilökohtaisemmin, eli sitten aletaan jo kertoa, että olen väärässä koska olen epänormaali, epäsosiaalinen ja mitä äidin lempisanat minua varten ovatkaan. Äidin kanssa eri mieltä voivat olla vain miehet, joita hän kunnioittaa. Yleensä se tarkoittaa lääkäreitä. Tai jotain julkkiksia. Joka tapauksessa mikä tahansa keskustelu, jossa ollaan eri mieltä, on tosi rasittavaa. Mutta äidin kohdalla se on usein mennyt henkisen väkivallan puolelle.

Äidin korkein koulutus on cum lauden ylioppilas, minä kirjoitin laudatureja ja menin yliopistoon, olen sen jälkeen opiskellut useita asioita enkä ole muutenkaan ihan tyhmä, joten tässä ei ole kyse siitä, että hän on minua pätevämpi kaikessa (vaikka niin ajattelee). Vaikka minulle ei ole tärkeää olla aina oikeassa, ja taivun toisen kannalle, jos se on perusteltu ja parempi kuin omani, niin on tosi rasittavaa olla aina väärässä ja saada vielä haukut päälle, jos ei luovu asiasta, jonka tietää todeksi.  Eikä sitä kymmeniä vuosia jaksa pitää suutaan kiinni. Sitäkin kokeilin vuosikaudet ja muutuin näkymättömäksi. Mutta joskus minunkin pitää saada korjata vääriä väitteitä, varsinkin minusta itsestäni esitettyjä! 

Vierailija
174/1123 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. En jaksa kuunnella mitään p.skaa enkä pelata typeriä parisuhdepelejä. Joko ollaan yhdessä tai sitten ei olla. Tämä ei silti tarkoita, että olen heti menossa sänkyyn jonkun kanssa; tarvitsen hieman aikaa tutustumiseen.

Tämähän ei miehille sovi, koska en ole tarpeeksi "vaikeasti tavoiteltava". Ja ne, jotka eivät tuosta välitä, kuvittelevat että olisin joku kynnysmatto.

Naama ja kroppa on ok (kännissä miehet avautuvat, miten voin muka olla sinkku kun olen niin "s..tanan hyvännäköinen"), samoin kuin taloudellinen tilanne ja muutenkin on pakka ns. kasassa. Mutta kun järkevää miestä ei löydy niin minkäs teet.

Vierailija
175/1123 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiallinen rauhallisuus ja "irtautuminen"/välinpitämättömyys ja niistä kumpuava "tylsyys".

En ole erityisen intohimoinen mistään tai mihinkään suuntaan, pidän tietenkin asioista ja pyrin asioihin mutta en riko tasapainoa ja sabotoi niitä laittamalla liikaa tarpeetonta tärkeyttä kyseiseen asiaan.

176/1123 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päässyt noin pitkälle kun "näkyvä piirre" eli hopeakettuus karkottaa kaiken potentiaalisen, tai vähättelyähän toi...  ...karkottaa kaiken :D

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
177/1123 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. En jaksa kuunnella mitään p.skaa enkä pelata typeriä parisuhdepelejä. Joko ollaan yhdessä tai sitten ei olla. Tämä ei silti tarkoita, että olen heti menossa sänkyyn jonkun kanssa; tarvitsen hieman aikaa tutustumiseen.

Tämähän ei miehille sovi, koska en ole tarpeeksi "vaikeasti tavoiteltava". Ja ne, jotka eivät tuosta välitä, kuvittelevat että olisin joku kynnysmatto.

Naama ja kroppa on ok (kännissä miehet avautuvat, miten voin muka olla sinkku kun olen niin "s..tanan hyvännäköinen"), samoin kuin taloudellinen tilanne ja muutenkin on pakka ns. kasassa. Mutta kun järkevää miestä ei löydy niin minkäs teet.

Kännissä. Käyt siis baareissa? Elämä nousee aivan eri tasolle kun jättää alkoholin ja alkoholia käyttävät miehet.

Baareissa on vain rikkinäisiä ihmisiä.

Vierailija
178/1123 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippatissit. On vahvistetut liivit nostamassa.

Vierailija
179/1123 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

IBS

Vierailija
180/1123 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella heikko/olematon erektio. En pysty harrastamaan seksiä tuon häpeän vuoksi. Elämäntavat on terveelliset ja urheilen paljon. Testosteronia ei ole mitattu.

M29v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi