Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Maksaisin mitä tahansa että saisin viettää elämäni 70 tai 80-luvulla enkä tässä rappeutuneessa digimaailmassa. Töitä oli oikeasti enemmän. ...

Vierailija
17.10.2022 |

Hahaahahahahaaa voi näitä "jonne" juttuja 😅

Tosi hauskaa oli silloin juu, kun telkkari kanavia oli kokonaiset 2 kpl ja nekin lähetti ohjelmaa vain iltaisin.

Ei ollut Putinia, mitäs nyt vaan neuvostoliitto, kylmä sota ja jatkuva ydinsodan pelko. Suomettumisen takia tuli iso haloo jos joku täällä kehtasi kritoisoida neuvostoliittoa.

Ja sen ajan palkoilla ei mikään kyllä ollut halpaa.

Koronaa ei ollut mutta oli kausi jolloin pelättiin että suuri osa kansasta kuolee aidsiin.

Kommentit (922)

Vierailija
1/922 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä koko viesti.

Muuten olisin samaa mieltä kanssasi mutta se on ihan totta että te vanhat saitte paremmat ajat missä elää. Maksaisin mitä tahansa että saisin viettää elämäni 70 tai 80-luvulla enkä tässä rappeutuneessa digimaailmassa. Töitä oli oikeasti enemmän. Hinnat oli oikeasti halvempia. Ihmisten stressitaso oli alempana, ei koronaa, ei Putinia...

Myönnä pois, et todellakaan olisi halunnut syntyä 2000-luvulla.

Niin ja mitä tohon työnsaantiin tulee, olen pitkään hakenut töitä säännöllisesti enkä saa ainuttakaan paikkaa. Joka duuniin on kymmeniä hakijoita ja erottuminen on mahdotonta jos on huonomman pään hakija. Toivoisin todella että vanhukset eivät huutelisi "mene töihin" kun nykypäivänä töihin ei mennä vaan työpaikka pitää ansaita kovalla työllä, yleensä tekemällä firmalle ensin ilmaiseksi töitä.

Vierailija
2/922 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttaisen naiivia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/922 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi televisiokanavaa iltaisin ja kaksi radiokanavaa riitti hyvin ja riittäisi mulle edelleenkin. Ihminen ei voi hyvin kun sillä on liikaa valinnanmahdollisuuksia

Vierailija
4/922 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut, ei. Eikä päässyt kauppaan iltaisin ja jopa yöllä, ei voinut woltata ruokaa kotiin.

Siinä olisikin hyvä formaatti reality-show'lle, että otettaisiin muutama tuollainen nuori ja laitettaisiin heidät elämään 1970-luvun elämää. En usko, että kestäisivät montaa päivää. Toisaalta sitä olisi vaikea toteuttaa lyhyessä ajassa, koska ei sen aikaista kylmän sodan tunnelmaa ja ydinsodan pelkoa pystyisi synnyttämään vain sillä, että loisi "television", josta näkisi vain kyseisen aikakauden tv-ohjelmia ja uutisia. Eikä pystyisi laittamaan heitä asioimaan Kelassa, pankissa jne.

Mutta ajatuksena kiehtova. Olen aivan varma, että lainaamasi nuori ei pärjäisi ilman digiä ja 24/7 viihdettä + palveluja.

Vierailija
5/922 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi televisiokanavaa iltaisin ja kaksi radiokanavaa riitti hyvin ja riittäisi mulle edelleenkin. Ihminen ei voi hyvin kun sillä on liikaa valinnanmahdollisuuksia

Sinua ei kai kukaan estä käyttämästä vain kahta tv-kanavaa ja kahta radiokanavaa, vai estääkö?

Vierailija
6/922 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat eivät olleet halvempia. Suomalaiset olivat nykyiseen verrattuna todella köyhiä.

Vierailija
7/922 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen aikaan "iso" telkkari oli kokonaiset 28 tuumaa ja kuva suttuinen kun mikä nykyisiin verrattuna. Ja se telkkari vaihdettiin uuteen aikaisintaan 10v välein.

Vierailija
8/922 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut, ei. Eikä päässyt kauppaan iltaisin ja jopa yöllä, ei voinut woltata ruokaa kotiin.

Siinä olisikin hyvä formaatti reality-show'lle, että otettaisiin muutama tuollainen nuori ja laitettaisiin heidät elämään 1970-luvun elämää. En usko, että kestäisivät montaa päivää. Toisaalta sitä olisi vaikea toteuttaa lyhyessä ajassa, koska ei sen aikaista kylmän sodan tunnelmaa ja ydinsodan pelkoa pystyisi synnyttämään vain sillä, että loisi "television", josta näkisi vain kyseisen aikakauden tv-ohjelmia ja uutisia. Eikä pystyisi laittamaan heitä asioimaan Kelassa, pankissa jne.

Mutta ajatuksena kiehtova. Olen aivan varma, että lainaamasi nuori ei pärjäisi ilman digiä ja 24/7 viihdettä + palveluja.

Loistoidea! Mä olin teini 70-luvulla ja olisi tosi kiva nähdä, kun nää realityyn osallistujat haahuilisi kavereineen 20 asteen pakkasessa iltaisin kierrellen pitkin lähiötä, kun ei ollut kahviloita eikä kauppakeskuksia, mihin mennä lämmittelemään. 

Vierailija
9/922 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehdessä oli vielä Iltatyttö ja kaikkea...

Vierailija
10/922 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulle jää varmaan todella paljon rahaa säästöön jos elät jotain kasari elämää.

Halpoja itse tehtyjä ruokia kotona, ilmainen putkiteevee, ei nettiä, ei netflixiä, ei kännykkää, jne.

Vierailija
11/922 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet haettiin Anttilasta eikä mistään zalandoista.

Vierailija
12/922 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkujärkytyksen jälkeen pärjäisi paremmin. 24/7 viihteessä rypeminen ei ole terveellistä.

Vierailija
13/922 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällekin sai vielä matkustaa niihin aikoihin. Tai Neuvostoliittoon siis.

Vierailija
14/922 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkujärkytyksen jälkeen pärjäisi paremmin. 24/7 viihteessä rypeminen ei ole terveellistä.

Edelleen, kukaan ei pakota sua olemaan nokka kiinni kännykässä 24/7.

Vierailija
15/922 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. 70- ja 80-luvuilla oli kumminkin edes jotain mikä loi uskoa huomiseen. Nykyään ei mitään. Ja täysin naurettavaa että televisiossa oli "vain 2 kanavaa". Se riitti hyvin. Mitä hyötyä että niitä on 20 kun ei mitään mitä viitsisi katsoa? Ja 80-luvulla hiukankaan varakkaammalla oli lautasantennit ja köyhemmälläkin vhs-nauhuri.

Vierailija
16/922 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjällekin sai vielä matkustaa niihin aikoihin. Tai Neuvostoliittoon siis.

Ei kai mikään nytkään sua estä?

Vierailija
17/922 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elin nuoruuden noihin aikoihin ja oli parempi kuin nykyisillä. Oli silloinkin videopelit ja tarpeeksi tvohjelmaa oli myös videot, korvalappustereot. Menin jo 15 vuotiaana töihin.

Vierailija
18/922 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle jää varmaan todella paljon rahaa säästöön jos elät jotain kasari elämää.

Halpoja itse tehtyjä ruokia kotona, ilmainen putkiteevee, ei nettiä, ei netflixiä, ei kännykkää, jne.

Joo niin jää

Vierailija
19/922 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti sitä vaan pärjäsi sillä kahdella tv-kanavalla. Piti käyttää aikaansa sit muuhun, kuten vaikka lukemiseen, ei tekisi monelle pahaa tänäkään päivänä.

Pahin ydinsodanpelko oli 60-luvulla ja samoin kylmä sota oli silloin pahimillaan. 70- ja 80-luvulla neukkulassa alkoi olla aika hiljaista.

Todellakin vaihtaisin koska tahansa nykyisen maailman vaikka ysärin alkuun. Ei kukaan voi nykyaikana hyvin.

Vierailija
20/922 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pitsaa ja hampurilaisia sai kioskista kymmeneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme