Onko muita, jotka inhoaa korianterilla, juustokuminalla ja kurkumalla maustettuja ruokia?
Ja nykyään tuntuu, että juuri noilla mausteilla maustetaan kaikki ruuat.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Kurkuma ei maistu miltään. Korianteri maistuu saippualta. Juustokumina hieltä. Kolmas kuvotuksen maku: RAKUUNA 🤮
Kah, meillä on sama maku. Tosin itse lisään tuohon listaan vielä persiljan.
"suppisten joukossa suippiksia...."
En ymmärrä. Ulkosuomalainen.
Mitä ihmettä. Curryssa noita voi olla kaikkia yhtäaikaa, mutta en nyt keksi mitään muuta yleisesti tarjottavaa ruokalajia joissa käytettäisiin noista yhtäkään.
Mielestäni jokainen noista tekee ruoasta taivaallista. Tuore korianteri onkin sitten toinen juttu.
Menettekö te intialaiseen ravintolaan ja järkytytte kun ruoka sisältää näitä kyseisen keittiön perusmausteita?
Tuore korianteri maistuu parfyymiltä suussani. mulla on se geeni. Kurkuma on hyvä ja kuminakin sopii esmes kaalisoppaan. Ja ruisleipään. Tykkään kyllä intialaisesta ilmeisseti osaavat kokata sen sillai että se korianterin maku ei hyppää silmille. vai käyttävätkö korianterin siemeniä?
Kyllä! Tai no, kurkuma ei mua häiritse. Mutta korianteri ja juustokumina kyllä. Myöskään en pidä ruoassa inkivääristä, kanelista tai neilikasta.
No kurkuma ei mielestäni maistu paljon miltään, eli se käy. Juustokuminakin käy. Korianterin siemeniä rakastan, mutta lehtiä en, minäkin niitä joille maistuu saippualta.
Mulle kelpaa, mutta propsit virkistävästä aloituksesta! Muotimausteita, joita olisi vähän pakko palvoa tällä hetkellä.
Mulla on samat inhokit! Teen itse ruokaa mutta joskus kun ostais jotain lihoja tms. niin saanut pettyä.
Vierailija kirjoitti:
On ilahduttavaa että ruokakulttuurimme on rikastunut uusilla mausteilla. Mutta esim. vieraita varten laiteaan korianteri aina erikseen: laittaa jos tykkää. Korianteri kun ei vain jaa mielipiteitä vaan oikeasti toiset aistivat sen saippuan makuisena, toiset eivät.
Oman väen kesken syödään paljon sellaista mitä ei vieraalle terjota. Voi miettiä että kannattaako esim. sieniruokaa tarjota. Vaikka tuntisit sienet, niin toinen voi silti miettiä että onko vaikka suppisten joukossa suippiksia....
Paremminkin syynä voi olla trehaloosi-intoleranssi. Kuka haluaa ripuloida ruoan takia ja kärsiä vatsavaivoista?
Tykkään kaikista niistä, paitsi kurkumahan ei oikeastaan maistu millekään, niin miten se voi häiritäkään. Sitähän käytetään lähinnä värin vuoksi.
Korianteri on yrtti, joka joidenkin mielestä maistuu saippualta. Se johtuu geeneistä, minulla ei sellaista ole.
Vierailija kirjoitti:
Tuore korianteri maistuu parfyymiltä suussani. mulla on se geeni. Kurkuma on hyvä ja kuminakin sopii esmes kaalisoppaan. Ja ruisleipään. Tykkään kyllä intialaisesta ilmeisseti osaavat kokata sen sillai että se korianterin maku ei hyppää silmille. vai käyttävätkö korianterin siemeniä?
Juustokumina on kyllä ihan eri mauste kuin kumina, mitä ruisleivässäkin käytetään. Ja makukin on aivan erilainen.
Juustokumina on hyvää, mutta kuminaa taas inhoan (kuminanäkkäri on kauheaa mielestäni). Kurkuma ja korianteri ovat ihan hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Juustokumina on tosi hyvää! Kurkuma ei maistu paljon miltään, mutta käytän sitä joihinkin intialaisiin ruokiin. Tuoreesta korianterista en tykkää, koska olen niitä, joille se maistuu saippualta. Korianterin siemenet ja jauhettu korianteri on hyvää.
Täällä tismalleen samoin!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samat inhokit! Teen itse ruokaa mutta joskus kun ostais jotain lihoja tms. niin saanut pettyä.
Eikö oo tullut mieleen ostaa marinoimatonta ja maustaa itse.
Meillä tykätään chili con carnesta, ilman juustokuminaa sitä ei voi tehdä. Samoin nachopelti, yksi perheen lempiruuista, jäisi tekemättä.
Woke mausteita tietysti suosittuja kasvissyöjien keskuudessa,,isämmaalinen pärjää suolalla, pippurilla ja grillimausteella. Pitsassa voi käyttää orekaanoa!
Jeera eli juustokumina on vähän käytettynä silloin tällöin ok, mutta ei todellakaan niin, kuten erään firman kokki oli niin rakastunut ko. mausteeseen, että sitä tungettiin kaikkiin ruokiin. Mielestäni nämä kaikki ovat sellaisia mausteita, että ne eivät saisi olla liian hallitsevia. Less is more näiden kanssa.
Ei varmasti tungeta joka ravintolassa joka ruokaan. Naurettavaa ulinaa.