Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pariskunnasta toinen kotona, toinen töissä. Kuuluuko kotona olevalle kaikki kotityöt?

Vierailija
16.10.2022 |

Mitä mieltä olet?

Kommentit (591)

Vierailija
41/591 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu.

Vierailija
42/591 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on laiska muija. Ei ole missään töissä eikä tee mitään kotitöitä. Itse teen pitkiä työpäiviä ja kaikki kotityöt siivouksesta ja ruoanlaitosta lähtien. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/591 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki varmaan ihan keskenään sopii mikä kellekin sopii...

En mä ainakaan tee kaikkia kotitöitä ja meillä käy myös siivooja vaikka mä kotona olenkin.

Vierailija
44/591 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitaa lapsia kotona, tekee mitä ehtii ja loput puoliksi molempien työpäivän jälkeen.

Jos on vain kotipuoliso ilman mitään hommaa, voi mielestäni tehdä enemmän kotitöitä, mutta ei niitä lapsettomassa himassa niin kerry. Lemmikit sotkee jonkun verran.

Ei kannata asua yhdessä jos kotitöistä on jatkuvasti kinaa.

Vierailija
45/591 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu.

Ei kuulu.

Vierailija
46/591 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu miten päin roolit. Jos kotona oleva on nainen, niin tekee kaikki kotityöt, mutta jos se on mies, niin se työssäkäyvä nainen on silti se kotitöiden tekijä. Havaintoja siis tuttavien parisuhteista, ei oma mielipide.

Mahdoton ymmärtää mutta onhan näitä.

Vierailija
47/591 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen huhkii töissä ns perseruvella tuoden kotiin rahaa ja sitten pitäs vielä jaksaa tehdä yhtä paljon kotitöitäkin? Tietyt jutut jaetaan  NIINKUIN PARISUHTEESSA TEHDÄÄN mutta jos toisella on rankka työ niin oikeesti? Toinen enemmän loisii ja toinen käy töissä. Jos toinen käy töissä toinen tekee selkeästi enemmän kotitöitä.REILUA eikös vaan?

Vierailija
48/591 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki, mutta valtaosa.

Vierailija
49/591 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole työssäkäyvältä aikamoista hyväksikäyttöä? Toinen tekee kotona ruoat, pesee pyykit, siivoaa yms ja toinen vain elää kuin hotellissa?

Tavallaan kotona olevalla ei ole vapaa-aikaa ollenkaan, ei ole viikonloppuja.

Itse teen kotityöt sitten jos jonain vuonna saan vapaapäivän. Lomaahan niiden tekeminen on töihin verrattuna.

Vierailija
50/591 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee kotona mitään mitä ei huvita tehdä. Yleensä pelaan päivät pleikkaria, kun on telkkari vain minua varten silloin. Mies on päivät töissä, en tee ruokaakaan valmiiksi.

Muutama vuosi sitten oli roolit toisin päin, että nyt saa kokea tuon roolin vuorostaan itse. Harkitsen eroa, mutta on tässä hyviäkin puolia, niin en ole vielä ehtinyt.

Vierailija
51/591 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee kotona mitään mitä ei huvita tehdä. Yleensä pelaan päivät pleikkaria, kun on telkkari vain minua varten silloin. Mies on päivät töissä, en tee ruokaakaan valmiiksi.

Muutama vuosi sitten oli roolit toisin päin, että nyt saa kokea tuon roolin vuorostaan itse. Harkitsen eroa, mutta on tässä hyviäkin puolia, niin en ole vielä ehtinyt.

Mitä ikinä kukakin kokee merkityksellisenä elämänä.

Vierailija
52/591 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen huhkii töissä ns perseruvella tuoden kotiin rahaa ja sitten pitäs vielä jaksaa tehdä yhtä paljon kotitöitäkin? Tietyt jutut jaetaan  NIINKUIN PARISUHTEESSA TEHDÄÄN mutta jos toisella on rankka työ niin oikeesti? Toinen enemmän loisii ja toinen käy töissä. Jos toinen käy töissä toinen tekee selkeästi enemmän kotitöitä.REILUA eikös vaan?

Jos työssäkäyvä maksaa kaikki talouden menot, niin kotona oleva voi tehdä kaikki kotityöt. Mikäli perheessä on pieniä lapsia, siis muita kuin isoja teinejä, pitää kotityöt jakaa.

Jos työpaikka on noin raskas, niin aina kannattaa etisiä muuta työtä.

Vierailija
53/591 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole työssäkäyvältä aikamoista hyväksikäyttöä? Toinen tekee kotona ruoat, pesee pyykit, siivoaa yms ja toinen vain elää kuin hotellissa?

Tavallaan kotona olevalla ei ole vapaa-aikaa ollenkaan, ei ole viikonloppuja.

Koettu on!

Vierailija
54/591 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä olen kotona (opiskelen) ja teen kyllä melkein kaikki kotityöt. On sovittu, että miehelle kuuluu tiskikoneen täyttö ja lisäksi hän tekee ruoan noin kerran viikossa. Kaupassa myös käydään yhdessä useimmiten.

Nää on parhaita. On SOVITTU että miehelle kuuluu tiskikoneen täyttö. ON UITTU OIKEEN SOVITTU TOLLANEN ASIA. Ei prkl millasia puupäitä pitää olla.

Vierailija
55/591 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työssäkäyvä maksaa kaikki talouden menot, niin kotona oleva voi tehdä kaikki kotityöt.

Mutta onko tällaisia perheitä/pareja paljoakaan? Siis että toinen maksaa kaiken?

Vierailija
56/591 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki kotityöt. Varsinkin jos on lapsia, niin kotitöitä pitäisi jakaa. Eikä minusta lapsettomankaan pitäisi joutua yksin kaikkea tekemään, koska eihän työssäkäyväkään ole töissä kaiken aikaa.

Luen kateellisena täällä teidän viestejä. Meillä on kolme lasta ja joudun hoitamaan lapset ja lähes kaikki kotityöt yksin. Olen kyllä äitiysvapaalla, eli aikaa on, mutta joskus olisi ihanaa, kun toinen vaihtaisi vauvalle vaipan, pukisi lapset, laittaisi ruokaa, pesisi lasten vaatteet, nukuttaisi isommat lapset, huolehtisi ilta- ja hammaspesut, tai vaikka imuroisi tai tiskaisi. Mutta haaveeksi jää meillä.

Ja siis en koe tilannetta mitenkään hyväksi ja reiluksi. Mutta itseäni saan tilateesta syyttää. Pitäisi olla tiukempi, mutta koen valittamisen raskaampana kuin töiden tekemisen.

Näille työssäkäyville sanoisin, että auttakaa puolisoitanne. Kun puolisosi voi hyvin, voi perheenne hyvin.

Vierailija
57/591 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä olen kotona (opiskelen) ja teen kyllä melkein kaikki kotityöt. On sovittu, että miehelle kuuluu tiskikoneen täyttö ja lisäksi hän tekee ruoan noin kerran viikossa. Kaupassa myös käydään yhdessä useimmiten.

Nää on parhaita. On SOVITTU että miehelle kuuluu tiskikoneen täyttö. ON UITTU OIKEEN SOVITTU TOLLANEN ASIA. Ei prkl millasia puupäitä pitää olla.

No mutt onhan toi herttaista että jotain vastuuta jaetaan.

Vierailija
58/591 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttuni oli pitkiä aikoja työttömänä ja päivät vaan kotona. Ei lapsia eikä eikä eläimiä. Silti he jakoivat siivouksen puoliksi miehen kanssa joka oli pitkiä päiviä töissä ja sen lisäksi mies hoiti ruoanlaiton. Mielestäni oli vähän kummallista. Kuulemma kun molemmat maksoivat kämpän puoliksi niin kotityöt myös tasan.Jos omalla puolisollani on paljon töitä niin kyllä minä voin silloin tehdä kotona enemmän ja sitten myös toisinpäin.

Vierailija
59/591 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki kotityöt. Varsinkin jos on lapsia, niin kotitöitä pitäisi jakaa. Eikä minusta lapsettomankaan pitäisi joutua yksin kaikkea tekemään, koska eihän työssäkäyväkään ole töissä kaiken aikaa.

Luen kateellisena täällä teidän viestejä. Meillä on kolme lasta ja joudun hoitamaan lapset ja lähes kaikki kotityöt yksin. Olen kyllä äitiysvapaalla, eli aikaa on, mutta joskus olisi ihanaa, kun toinen vaihtaisi vauvalle vaipan, pukisi lapset, laittaisi ruokaa, pesisi lasten vaatteet, nukuttaisi isommat lapset, huolehtisi ilta- ja hammaspesut, tai vaikka imuroisi tai tiskaisi. Mutta haaveeksi jää meillä.

Ja siis en koe tilannetta mitenkään hyväksi ja reiluksi. Mutta itseäni saan tilateesta syyttää. Pitäisi olla tiukempi, mutta koen valittamisen raskaampana kuin töiden tekemisen.

Näille työssäkäyville sanoisin, että auttakaa puolisoitanne. Kun puolisosi voi hyvin, voi perheenne hyvin.

MIKSI tilanne on tuo? Äijä ei tee mitään? Anna kuolla nälkään.

Vierailija
60/591 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu miten päin roolit. Jos kotona oleva on nainen, niin tekee kaikki kotityöt, mutta jos se on mies, niin se työssäkäyvä nainen on silti se kotitöiden tekijä. Havaintoja siis tuttavien parisuhteista, ei oma mielipide.

Meillä pitkälti näin. Teen noin 10h työpäiviä ja siihen vielä tunti työmatkaan.

Kotona hoidan pääsääntöisesti ruuan, kaupassakäynnit, pyykit ja siivoukset. Osallistun myös piha-ym.töihin.

Meillä mies siis kotona, kaikki lapset on yli 10v.