Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työeläkkeet nousevat roimasti - nuorten tuet eivät

Vierailija
16.10.2022 |

Olen opiskelija ja kituutan 200 euron opintorahalla jatkuvasti kallistuvassa maailmassa. Ennen Sipilän hallitusta opintorahan määrä oli 400 euroa, mutta tästä ei puhuta.
Työmarkkinatuki ja toimeentulotuki myös pysyvät samoissa summissa.

Mutta vanhukset rikastuvat. Suomi on täynnä eläkeläismummoja joilla riittää rahat pistää satanen viikossa lottoon ja pelikoneisiin. He elivät parempina aikoina kun asuntolainat oli halpoja, töitä löytyi ja hinnat oli alhaalla. He saivat kaiken hyödyn 1900-luvun parhaista vuosikymmenistä ja nyt he saavat säästöjensä päälle vielä kunnon eläkkeet.
Nuorena opiskelijana en nauti tästä. Kun täytän 65, eläkeikää on todennäköisesti nostettu kymmenellä vuodella tai eläkettä ei saa ollenkaan.
Erityisesti korona-aika on pistänyt miettimään vanhuksia. Mitä me niitä säälitään koko ajan? Vanhusten yksinäisyydestä jauhetaan koko ajan, kun Suomi on täynnä 20-30v miehiä joilla ei ole ainuttakaan kaveria. Vanhuksilla on yleensä lastenlapset ja hyvä elämä takana.

Kommentit (723)

Vierailija
561/723 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä ei tule riittämään hoitajia eläkeläisille eikä tarhoihin lapsille.

Työttömiä ei voi siirtää.

Suomessa jokainen saa valita asuinkaupunkinsa itse, ketään ei voi siirtää mihinkään.

Vierailija
562/723 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa eläkeläisistä saa myös toimeentulotukea lääkkeisiin ja asumiseen.

Kaikki saavat toimeentulotukea samoilla ehdoilla Se edellyttää sitä, että muuten ei jäisi asumisen, sähkön ja veden jälkeen toimeentulotuen perusosan verran käyttörahaa elämiseen. Siitä ei saa kiistakapulaa, kaikki ovat samalla tavalla oikeutettuja toimeentulotukeen, niin 50 vuoden työuran tehneet eläkeläiset kuin 20 vuotta sosiaalituilla koskaan työtä tekemättömät. 

Toimeentulotuessa yhtiölaina esim. putkiremontista ei ole lasku eikä saa omistaa kesämökkiä.

Eli ei välttämättä saa rahaa sähkölaskuun, lääkkeisiin tai ruokaan, koska muista tuista jää rahaa, kun lainat ei ole laskuja.

Totta. Pienellä eläkkeellä kituuttava vanhus, jolla on omistusasunto, joutuu nipistämään minimi toimeentuloturvastaan rahaa esim. putkiremontin yhtiölainaan. Jouten olevalla vuokralla asuvalla toimeentulotuki asukkaalla ei ole tuota huolta, yhteiskunta maksaa 700 euron kämpän, sähkön, veden ja käyttörahan, yhteensä 1300-1500 kuussa. Silti nämä tuntuvat kadehtivan eläkeläisiä. 

Eläkeläinen voi myydä asunnon, jos haluaa.

Ja moni työtön ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea, koska he asuvat puolison kanssa.

Hönö asustelee kerrostalokolmiossa 75m2, vuokra 350, kylppäri homeessa

silti uikuttaa kun ei saa asumistukea

Syöpäläinen 🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/723 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa jokainen saa valita asuinkaupunkinsa itse, ketään ei voi siirtää mihinkään.

Tuo tarkoittaa kaikkia Suomessa asuvia, ihan kaikkia.

Vierailija
564/723 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen lain mukaan jokainen saa valita asuinkaupunkinsa itse. Helsinki on itse syypää työntekijä pulaansa. Mitä nostitte asuntojen hinnat ja vuokrat pilviin.

Vierailija
565/723 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä eläkeläisten kadehtijat eivät ole nuoria, vaan keski-ikäisiä epäonnistujia. Esiintyvät nuorina saadakseen empatiaa. Ei nuoret alennu tällaiseen loan heittoon, heidän on tulevaisuus ja toivo.

Keski-ikäisillä, kuten Hönö Tiainen, on jo toivo menetetty. 

Taliaivo 🤪🤪

Vierailija
566/723 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupungissa on paljon tyhjiä vuokra-asuntoja, kun osa haluaa muuttaa Vantaalle, heillä on siellä tuttuja.

Vierailija
567/723 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen lain mukaan jokainen saa valita asuinkaupunkinsa itse. Helsinki on itse syypää työntekijä pulaansa. Mitä nostitte asuntojen hinnat ja vuokrat pilviin.

Nämä eläkeläisten kadehtijat eivät ole nuoria, vaan keski-ikäisiä epäonnistujia. Esiintyvät nuorina saadakseen empatiaa. Ei nuoret alennu tällaiseen loan heittoon,

heidän on tulevaisuus ja toivo.

Vierailija
568/723 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupungissa on paljon tyhjiä vuokra-asuntoja, kun osa haluaa muuttaa Vantaalle, heillä on siellä tuttuja.

Vierailija
569/723 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä eläkeläisten kadehtijat eivät ole nuoria, vaan keski-ikäisiä epäonnistujia. Esiintyvät nuorina saadakseen empatiaa. Ei nuoret alennu tällaiseen loan heittoon,

Sähkölämmitteisestä asunnosta velkaa

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
570/723 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt nousee korot ja lämmitys.

Tietää pikasuihkua niillä, joilla vesi lämpeää lämminvesivaraajalla 😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
571/723 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt nousee korot ja lämmitys.

Tietää pikasuihkua niillä, joilla vesi lämpeää lämminvesivaraajalla 😂😂😂😂😂😂😂😂

Miten se pitkien hiusten peseminen

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
572/723 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah Hönö

se kaikille kateellinen 171cm keski-ikäinen työtön tradenomimuija

joka kerran eläissään pääsi sairaalan osastolle palkkatuella sinisissä sairaanhoitajan vetimissä leikkimään työntekoa

ja näki miten siellä vietettiin tunnin kahvitaukoja ja juoruttiin

hönö joutui tekemään kaikki työt

mutta ei päässyt jatkoon

kuten ei muissakaan vastaavissa palkkatuetuissa töissä

viimeksi kunnalla

sielläkin lusmut vain jatkuvasti sairastelivat ja olivat ylipitkillä tauoilla

hönö päätti kuvata kauppareissuillaan noita lusmuja, ja lähettää kuvat ja terveiset noiden pomoille ;p

jotta nuo lusmut irtisanottaisiin ja hönö palkattaisiin tilalle ;p

Hönö  on erityisen kateellinen juuri hoitajille. Omistavat mokomat taloja ja autoja, käyvät ulkomaanreissuilla, joillakin on jopa HEVOSIA!

entäs sitten asfalttimiehet, ai että hönöä kiukuttaa

lomailevat talvet Thaimaassa, nyt loppuu lomailu hönön mukaan - työtä on haettava 4x/kk

ja Uudenkaupungin autotehtaan työläiset - siis rakennuttaneet omakotitaloja! eiköhän tuo pröystäily lopu kun lomautukset tulee!

paperityöläisistä puhumattakaan

hönön ukko on vielä hönömpi, hankkii 1600€ netto/kk, vuorotyössä kaupan alalla

nyt hönö on menettänyt eläketurvansa eli leskeneläkkeen ;p

Eläkeläiset ovat myös Hönön hampaissa. Miten nuo vanhat käävät ovatkin onnistuneet elämässään paremmin kuin Tradenomi Hönö Tiainen. Etenkin anoppi ottaa

Hönön kaaliin, kun ei ymmärrä 84v jo kuolla pois, että Hönökin pääsisi omistusasujien aateliin ;(

Väliin kehuu täällä olevansa hyvätuloinen kolmiossa asuja, Sitten taas vikisee miten halusi omakotitalon, mutta ei saa lainaa. Seuraavan kerran hehkuttaa vuokra-

asumisen ihanuutta, ei tartte mitään vastuuta ottaa, paskat voi jättää omistajalle lähtiessä. PRKLE tuo akka pitäis viedä.............

Vierailija
573/723 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalämpö taloissakin vesi lämpeää sähköllä.

Pikasuihku tiedossa 😂😂😂😂😂

Vierailija
574/723 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hönölle muistutus kirjoitti:

Ah Hönö

se kaikille kateellinen 171cm keski-ikäinen työtön tradenomimuija

joka kerran eläissään pääsi sairaalan osastolle palkkatuella sinisissä sairaanhoitajan vetimissä leikkimään työntekoa

ja näki miten siellä vietettiin tunnin kahvitaukoja ja juoruttiin

hönö joutui tekemään kaikki työt

mutta ei päässyt jatkoon

kuten ei muissakaan vastaavissa palkkatuetuissa töissä

viimeksi kunnalla

sielläkin lusmut vain jatkuvasti sairastelivat ja olivat ylipitkillä tauoilla

hönö päätti kuvata kauppareissuillaan noita lusmuja, ja lähettää kuvat ja terveiset noiden pomoille ;p

jotta nuo lusmut irtisanottaisiin ja hönö palkattaisiin tilalle ;p

Hönö  on erityisen kateellinen juuri hoitajille. Omistavat mokomat taloja ja autoja, käyvät ulkomaanreissuilla, joillakin on jopa HEVOSIA!

entäs sitten asfalttimiehet, ai että hönöä kiukuttaa

lomailevat talvet Thaimaassa, nyt loppuu lomailu hönön mukaan - työtä on haettava 4x/kk

ja Uudenkaupungin autotehtaan työläiset - siis rakennuttaneet omakotitaloja! eiköhän tuo pröystäily lopu kun lomautukset tulee!

paperityöläisistä puhumattakaan

hönön ukko on vielä hönömpi, hankkii 1600€ netto/kk, vuorotyössä kaupan alalla

nyt hönö on menettänyt eläketurvansa eli leskeneläkkeen ;p

Eläkeläiset ovat myös Hönön hampaissa. Miten nuo vanhat käävät ovatkin onnistuneet elämässään paremmin kuin Tradenomi Hönö Tiainen. Etenkin anoppi ottaa

Hönön kaaliin, kun ei ymmärrä 84v jo kuolla pois, että Hönökin pääsisi omistusasujien aateliin ;(

Väliin kehuu täällä olevansa hyvätuloinen kolmiossa asuja, Sitten taas vikisee miten halusi omakotitalon, mutta ei saa lainaa. Seuraavan kerran hehkuttaa vuokra-

asumisen ihanuutta, ei tartte mitään vastuuta ottaa, paskat voi jättää omistajalle lähtiessä. PRKLE tuo akka pitäis viedä.............

siis tämä

Niin

Trade Hönö Tiainen ja sen työkokeilut

Tiedetään jo, että olit siellä Päijät-Soten sairaalan osastolla osastosihteerin

työkokeilussa.

Sitten olit saman kaupungin oikeuslaitoksella palkkatuella toimistotyöläisenä. Tuo oli kyllä huigeeta, oikein Supon lausunnolla todettiin, että hullu, mutta

vaaraton! jatkakoon siis, mutta vain sen määräajan.

Nyt sitten kerskut olevasi samaisen kaupungin palolaitoksella määräaikaisena. Wau, oikein pelastustehtävissä.

Lyhyen aikaa, mutta kuitenkin.  Tuon todenperäisyys on vielä kyseenalaista, mutta katsotaas minkämoinen palomiesten ja pelastajien mollaaminen alkaa, kun työsuhde

päättyy. Näinhän on käynyt jokaisen Hönö Tiaisen työn päättyessä. JOKO PÄÄTTYI!

Ehkäpä Hönö sitten sepustelee palstalla, miten nuo palomiehet siellä vaan kuntoilevat, pelaavat

korttia ja katsovat telkkaria. Eivätkä edes huomioi Hönöä ;( eivät kehu, eivät tarjoa kahvia, eivät avaa ovea. Hönön naisellinen itsetunto laskee taas kuin lehmän häntä.

Mutta nuo luulot kuuluvat sairauden kuvaan. Kyllä ne Hönöä hetken siellä kestävät, eihän se onneksi ole vakinainen.

Vierailija
575/723 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi sähkölämmitteisten vuokra-asuntojen omistajia. Kallis talvi tiedossa.

Vierailija
576/723 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi sähkölämmitteisten vuokra-asuntojen omistajia. Kallis talvi tiedossa.

Sijoitusasuntoon ei saa sähkötukea eikä verovähennystä, kun vuokralainen lähtee.

Vierailija
577/723 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan on se, että Tradenomi Hönö Tiainen ei työllisty (miksiköhän? ;p), vaikka on ollut palkkatuella työllistettynä jo monet kerrat. Siksi vikissyt täällä jo ainakin

kaksi vuotta.

Toinen Hönön ongelma on vuokralaisuus. Hönön anoppi ei voi sietää Hönöä (miksiköhän? ;p), eikä luovuta omakotitaloaan Hönön perheen käyttöön. Tuosta

johtuu Hönön eläkeläisviha.

Joten työtön Tradenomi Hönö Tiainen tunkee itsensä jokaiseen suosittuun ketjuun, ja alkaa spämmätä niitä samoja copypastejaan jatkuvalla

syötöllä.

Hönö suosii nyt kaikkia sähkölämmitteisiä asuntoja koskevia ketjuja, vaikka Hönö asuu kerrostalossa vuokralla. Mutta mitäs läksitte LÄLLÄÄLLLÄÄÄÄÄÄÄ.

Hönö ei auta ketään, heh tuo avuton, ettäs tiedätte!

Vierailija
578/723 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seitsemänkymppinen eläkeläinen, joka on aina elättänyt itsenseä eikä ole saanut/tarvinnut asunto- tai toimeentulotukea. Opiskelin 70-luvulla korkeakoulussa ja silloin ei mitään opintotukia maksettu. Valtiolta sai lainaa tarvittaessa . siis lainaa ei tukea. Valmistuttuani olen ollut töissä äitiyslomia lukuun ottamatta, joten olen itse kerryttänyt eläkettä, jolla tulen toimeen. Opiskeluaikana olin aina kesätöissä, joista ei vielä 70-luvulla eläke kertynyt, Ja nyt eläkkeellä maksan suhteessa enemmän veroa kuin saman summan tienaava palkansaaja. En tulle syntyneeni kultalusikka suussa. Kyllä nykyiset opiskelijat pääsevät paljon paljon helpommalla tukien takia.

Minkä ikäisenä pääsit eläkkeelle?

Vierailija
579/723 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkötuessa omavastuu 400 kuukaudessa.

Vierailija
580/723 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trade Hönö Tiainen viettää laatuaikaa lastensa kera  ;DDDDDDDDD

Lapset sitten kehuvat koulussa rattoisaa syyslomaansa  ;DDDDDDDDDD