Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pakko mennä papa-seulontaan?

Vierailija
16.10.2022 |

Tuli kutsu. En halua.

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta sitten jätin väliin ja 2 vuotta sen jälkeen hakeuduin oireiden vuoksi tutkimuksiin.

Outoa kyllä. Syöpää ei löytynyt. Vahvoja esiasteita kyllä, mutta oireilu loppui kun löydökset poistettiin. Mun oireilu oli tyypillistä kohdunkaulan syövän oireilua, eikä esiasteet kuulemma oireile.

Lääkäri ei osannut vastata mistä oireet johtuivat

Uusissa koepaloissa ei löytynyt mitään, eikä seuraavassa papassa ollut muutoksia.

Suosittelen käymään seulonnoissa, vaikka kuinka inhottaisi. Et osaa kuvitellakaan kuinka inhottavaksi elämä muuttuu kuin mitättömän pieni asia muuttuu hengen vievän suureksi.

Pitkälle edenneen syövän kanssa ei enää juhlita. Loppu on harvemmin rauhallinen ja kivuton, ellet sitten lähde oman käden kautta

Vierailija
62/124 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oot lorttoillu ja pelkäät positiivista tulosta?

Oot idiootti etkä tajua asiasta mitään?

Partnereiden suuri määrä lisää riskiä.

näin se vaan menee

Suojaamattoman seksin osalta näin on, mutta toki kaikki järkevät naiset vaativat kondomin.

-eri vastaaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohdunkaulansyöpä on yleisimpiä nuorten naisten kuolinsyitä ja se on ihan turha kuolema kun sen voi estää käymällä papa-kokeessa.

Ei ole pakko mennä. Mä olen iloinen, että menin, koska muuten olisin kuollut.

Jos joku toimenpiteessä inhottaa tai ahdistaa tai pelottaa, kannattaa jutella siitä ammattilaisen kanssa.

Ei ole todellakaan yleisimpiä kuolinsyitä.

Vierailija
64/124 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oot lorttoillu ja pelkäät positiivista tulosta?

Oot idiootti etkä tajua asiasta mitään?

Partnereiden suuri määrä lisää riskiä.

näin se vaan menee

Suojaamattoman seksin osalta näin on, mutta toki kaikki järkevät naiset vaativat kondomin.

-eri vastaaja

Nope, ei suojaa täysin.

Ehkäiseekö kondomi papilloomavirustartuntaa?

Kondomi ei täysin suojaa papilloomavirustartunnalta, sillä virus tarttuu myös kondomin peittämättä jäävien ihoalueiden kautta. Kondomi estää arviolta seitsemän papilloomavirustartuntaa kymmenestä.

Vierailija
65/124 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohdunkaulansyöpä on yleisimpiä nuorten naisten kuolinsyitä ja se on ihan turha kuolema kun sen voi estää käymällä papa-kokeessa.

Jos joku toimenpiteessä inhottaa tai ahdistaa tai pelottaa, kannattaa jutella siitä ammattilaisen kanssa.

Maissa, joissa seulontaa ei tehdä, on kohdunkaulan syöpä yleisimpiä työikäisten naisten kuolinsyitä. Ei toki meillä.

Vierailija
66/124 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee HPV-testi kotona ja lähetä se labraan. Vastaa käypä hoito-suosituksia, oikeasti tuolle labrassa tehtävälle ronkkimiselle ei ole enää lääketieteellisiä perusteita, patriarkaalinen jäänne.

😃 Tuskinpa miehet ovat olleet näitä vain naisten hyväksi tehtäviä ilmaisia tutkimuksia vaatimassa. Ainakin palstamiesten mielestä nämä varmasti pitäisi kokonaan lopettaa ja maksakoon akat ite römpsätutkimuksensa.

Miksi naisten värkkejä suositeltiin ennen tutkittavan kerran vuodessa (vaikka mitään oireita ei olisi) mutta vaikka sisäelimiä tai kiveksiä ei oireettomina tarkasteta juuri koskaan? Oireeton mahalaukku saa olla ihan rauhassa, mutta e mä ttimeen pitää jatkuvasti kurkistella?

Naisia tykätään nöyryyttä, kiusata ja alistaa, siksi. Etenkin terveydenhuollossa näin. Papakokeissa pitää kyllä ravata nöyryytyksen vuoksi, mutta jos tulee joku oikea terveysongelma, vaikka endometrioosi tai migreeni, niin sitä ei kyllä tutkita eikä hoideta. Ajatuksena on tuottaa mahdollisimman paljon kärsimystä vain naisille.

Vierailija
67/124 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maissa, joissa seulontaa ei tehdä, on kohdunkaulan syöpä yleisimpiä työikäisten naisten kuolinsyitä. Ei toki meillä.

Korjaus, maissa joissa ei ole hpv-rokotusta tarjolla kaikille.

Vierailija
68/124 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen tyhmää jättää menemättä kun ilmaiseksi vielä pääsee. Minä ainakin menen tyytyväisenä. 

Vierailija
69/124 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Come to papa!

Vierailija
70/124 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee HPV-testi kotona ja lähetä se labraan. Vastaa käypä hoito-suosituksia, oikeasti tuolle labrassa tehtävälle ronkkimiselle ei ole enää lääketieteellisiä perusteita, patriarkaalinen jäänne.

Voiko Suomessakin oikeasti tehdä jo näin?

Vierailija
71/124 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko, en itsekään mennyt. Jo gynelläkin käynti sattuu niin että huhhuh.

Vierailija
72/124 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se papa-kokeen otto edes tunnu missään. Miksi et menisi? 

Vierailija
73/124 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen varaus? Mulle ainakin tulee vain ilmoitus, että voit käydä joukkoseulonnassa, ei siinä mitään aikaa ole mikä pitäisi peruuttaa.

N48

Vierailija
74/124 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papa don't preach

Vierailija
75/124 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😃 Tuskinpa miehet ovat olleet näitä vain naisten hyväksi tehtäviä ilmaisia tutkimuksia vaatimassa. Ainakin palstamiesten mielestä nämä varmasti pitäisi kokonaan lopettaa ja maksakoon akat ite römpsätutkimuksensa.

No ei näitä tutkimuksia ole naisten hyväksi keksitty. Ne on keksitty koska helposti ja halvasti seulottavat syöpäepäilyt huomaamatta jäädessään aiheuttavat yhteiskunnalle valtavan rahallisen menetyksen jos ja kun nainen kuolee. Mikään eikä kukaan ole niin tuottava yhteiskunnalle kuin nainen.

Vierailija
76/124 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en mennyt kun tänä vuonna kutsu tuli. Viime vuonna poistettiin kohtu kauloinen joten en voi kohdunkaulansyöpää saada

Minultakin on poistettu kohtu ja kohdunkaulan. Siinä esitietolomakkeessa kysytään että onko kohtu tallella. Aina olen käynyt seulonnassa. Näytä otetaan limakalvolta.

Vierailija
77/124 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko Suomessakin oikeasti tehdä jo näin?

Joo, näyte lähetetään Ruotsiin labraan.

https://www.testaaitse.fi/hpv-testi

Vierailija
78/124 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se papa-kokeen otto edes tunnu missään. Miksi et menisi? 

Kaikki ei nauti alapään esittelystä vieraille.

Vierailija
79/124 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisten värkkejä suositeltiin ennen tutkittavan kerran vuodessa (vaikka mitään oireita ei olisi) mutta vaikka sisäelimiä tai kiveksiä ei oireettomina tarkasteta juuri koskaan? Oireeton mahalaukku saa olla ihan rauhassa, mutta e mä ttimeen pitää jatkuvasti kurkistella?

Naisia tykätään nöyryyttä, kiusata ja alistaa, siksi. Etenkin terveydenhuollossa näin. Papakokeissa pitää kyllä ravata nöyryytyksen vuoksi, mutta jos tulee joku oikea terveysongelma, vaikka endometrioosi tai migreeni, niin sitä ei kyllä tutkita eikä hoideta. Ajatuksena on tuottaa mahdollisimman paljon kärsimystä vain naisille.

Ja sitten naiset yhä uskovat, että tämä on heidän omaksi parhaakseen. Tässäkin ketjussa moni toistanut tätä

Vierailija
80/124 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten naiset yhä uskovat, että tämä on heidän omaksi parhaakseen. Tässäkin ketjussa moni toistanut tätä

Kieltämättä ihmettelen kyllä miksi juuri tämä on ilmaista.

-eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi