Onko pakko mennä papa-seulontaan?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
On pakko.
P.s. kävin viime kuussa ekassa mammografiassa. Aika tiukaa puristusta!
Juu pakko ei oo ku kuolema.
Ja sitä paitsi toi mammografia tosi epäterveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se kivaa ole,mutta käyn terveyteni takia. Koskas se tissien litistys alkaa? Eli milloin suunnilleen tulee eka kutsu?
Tarkka ikä taitaa riippua paikkakunnasta. Helsingissä alkaa sinä vuonna kun täyttää 50.
Eli ei välttämättä kun muutama vuosi siihen.
En tiennyt, että noihin tulee ihan kutsut! Hyi kamala. Mutta tietenkin kannattaa mennä. Aion kyllä pakottaa itsenikin menemään sitten omalla vuorolla..
Vieläkö monta kyllä tai ei vastusta pitää kirjoittaa. 🙈.
Nuuhkiiko kunnanlääkäri pallit terveystarkastuksessa ennen kutsuntoja?
- epäileväinen sotilasperheen vesa
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö monta kyllä tai ei vastusta pitää kirjoittaa. 🙈.
https://imgix.bustle.com/inverse/5e/46/61/4d/2dc3/4f5a/a761/c1976bd15b7…
Vierailija kirjoitti:
Pesukoneen takanako tikistelet kakkapapanoita siihen askiin?
-ap
Että mitä?
Minä en mennyt kun tänä vuonna kutsu tuli. Viime vuonna poistettiin kohtu kauloinen joten en voi kohdunkaulansyöpää saada
Vierailija kirjoitti:
Tee HPV-testi kotona ja lähetä se labraan. Vastaa käypä hoito-suosituksia, oikeasti tuolle labrassa tehtävälle ronkkimiselle ei ole enää lääketieteellisiä perusteita, patriarkaalinen jäänne.
😃 Tuskinpa miehet ovat olleet näitä vain naisten hyväksi tehtäviä ilmaisia tutkimuksia vaatimassa. Ainakin palstamiesten mielestä nämä varmasti pitäisi kokonaan lopettaa ja maksakoon akat ite römpsätutkimuksensa.
Ei ole pakko mennä. Itselläni oli kyllä tarkoitus mennä, lähettivät parikin kutsua, mutta minulla oli raskas elämän tilanne ja en jaksanut hoitaa tätäkään asiaa. Jäi menemättä. Joskus varmasti menen sitten taas. Se, että jättää papa-kokeen joskus väliin, ei automaattisesti tarkoita sitä että juuri silloin olisi syöpä kun jättää menemättä.
Kuinka usein noita kutsuja tulee?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein noita kutsuja tulee?
Viiden vuoden välein
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee HPV-testi kotona ja lähetä se labraan. Vastaa käypä hoito-suosituksia, oikeasti tuolle labrassa tehtävälle ronkkimiselle ei ole enää lääketieteellisiä perusteita, patriarkaalinen jäänne.
😃 Tuskinpa miehet ovat olleet näitä vain naisten hyväksi tehtäviä ilmaisia tutkimuksia vaatimassa. Ainakin palstamiesten mielestä nämä varmasti pitäisi kokonaan lopettaa ja maksakoon akat ite römpsätutkimuksensa.
Miksi naisten värkkejä suositeltiin ennen tutkittavan kerran vuodessa (vaikka mitään oireita ei olisi) mutta vaikka sisäelimiä tai kiveksiä ei oireettomina tarkasteta juuri koskaan? Oireeton mahalaukku saa olla ihan rauhassa, mutta e mä ttimeen pitää jatkuvasti kurkistella?
Tietääkö joku muuten saako papaan halutessaan jotakin puudutusta? Mulla olisi elämäni ensimmäinen näytteenotto nyt 30-vuotiaana tulossa, mutta takana on yksi traumaattinen kokemus uskomattoman kivuliaasta kohdun seinämästä otetusta pipellenäytteestä :( Pelkkä 3mm putken laittaminen kohdunkaulasta sisälle sattui kuin saa tana.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku muuten saako papaan halutessaan jotakin puudutusta? Mulla olisi elämäni ensimmäinen näytteenotto nyt 30-vuotiaana tulossa, mutta takana on yksi traumaattinen kokemus uskomattoman kivuliaasta kohdun seinämästä otetusta pipellenäytteestä :( Pelkkä 3mm putken laittaminen kohdunkaulasta sisälle sattui kuin saa tana.
Ei saa julkisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisten värkkejä suositeltiin ennen tutkittavan kerran vuodessa (vaikka mitään oireita ei olisi) mutta vaikka sisäelimiä tai kiveksiä ei oireettomina tarkasteta juuri koskaan? Oireeton mahalaukku saa olla ihan rauhassa, mutta e mä ttimeen pitää jatkuvasti kurkistella?
Niinpä. Moni tappava syöpä on kuitenkin pitkään oireeton. Miksei esim vatsan alueen syöpiä seulota säännöllisesti? Haim yms syöpiä.
Vierailija kirjoitti:
Ompa tekaistu aloitus.... Huoh..
Om ommmmm
Vierailija kirjoitti:
Mutta se on sinun parhaaksesi ja kyllä sen kestää ja lässyn lässyn lää.
Vierailija kirjoitti:
Papassa ei laiteta mitään sisään kohdunkaulasta. On vaikea uskoa, että olisi sellaista puudutetta, joka auttaisi papan ottamisessa, mutta jonka laittaminen sattuisi vähemmän kuin itse papa.
Nooh.. itse jäin kiinni kohdunkaulasyövän epäilystä just näissä ikätarkastuksissa että suosittelisin kyllä meneen