Onko pakko mennä papa-seulontaan?
Kommentit (124)
Mitäs luulet, tulevatko kotoa hakemaan ja väkisin vääntävät haarat auki, jos et mene.
No ei tietenkään ole. Luuletko saavasi jotain sakkoja tai linnatuomion, jos perut ajan?
Ei ole pakko.
Voit perua sen ihan kutsun mukana tulleiden ohjeiden mukaisesti.
Ei! Järkevä meneen! Olet kuitenkin ilmoitus velvollinen jos et menen? Vaikka se on ilmainen! Joudut maksaman peruttamatta jätetyn ajan. Valinta on sinun.
Vierailija kirjoitti:
Ei! Järkevä meneen! Olet kuitenkin ilmoitus velvollinen jos et menen? Vaikka se on ilmainen! Joudut maksaman peruttamatta jätetyn ajan. Valinta on sinun.
Ei joudu maksamaan, kun ei ole itse maksanut varausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei joudu maksamaan, kun ei ole itse maksanut varausta.
*tehnyt varausta
Epämiellyttävämpää se on kuin hammaslääkärillä käynti, mutta käyn silti kun ilmaiseksi pääsee. Suhteellisen nopea toimitus, onneksi.
Olen kuusikymppinen ja käynyt kaikissa papakokeissa yksityisellä. Julkinen ei ole kaikille vaihtoehto. Emme ole massaa? Jota seulotaan.
Eihän se kivaa ole,mutta käyn terveyteni takia. Koskas se tissien litistys alkaa? Eli milloin suunnilleen tulee eka kutsu?
Vierailija kirjoitti:
Tee HPV-testi kotona ja lähetä se labraan. Vastaa käypä hoito-suosituksia, oikeasti tuolle labrassa tehtävälle ronkkimiselle ei ole enää lääketieteellisiä perusteita, patriarkaalinen jäänne.
Ruotsissa julkiset seulonnat hoidetaan kokonaan näillä kotitesteillä.
En ole mennyt.
Pidän aika turhana juttuna.
Voihan sieltä jotain löytyä mutta moniko oikeasti edes huomaisi tuommoista ilman että menisi siihen kokeeseen?
Eli medikalisaatiota.
On pakko.
P.s. kävin viime kuussa ekassa mammografiassa. Aika tiukaa puristusta!
Vierailija kirjoitti:
Eihän se kivaa ole,mutta käyn terveyteni takia. Koskas se tissien litistys alkaa? Eli milloin suunnilleen tulee eka kutsu?
Tarkka ikä taitaa riippua paikkakunnasta. Helsingissä alkaa sinä vuonna kun täyttää 50.
Eihän se pakollinen ole.