Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

167cm/77kg, treenaava nainen. Lääkäri kehoitti pudottamaan painoa

Vierailija
15.10.2022 |

Kävin ruutiininomaisessa terveystarkastuksessa, jossa luonnollisesti katsottiin pituus ja paino. Lääkäri sitten sanoi, että painoa kannattaisi hieman pudottaa terveyden kannalta. Meni jauhot niin pahasti suuhun, etten oikeen tiennyt mitä sanoa. Olen treenannut vuosia kovaa monta kertaa viikossa, enkä ole todellakaan mikään sohvaperuna, josta ylipaino voisi johtua. Onko lääkäreillä oikeasti näin huonosti tietoa siitä, että lihasten kasvattaminen lisää myös painoa? Jäi vähän harmittamaan lääkärin kommentti. Kannattaisi lääkärien vähän tarkemmin katsoa kehoa, eikä vain lukuja.

Kommentit (287)

Vierailija
181/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 168 cm ja 60 kg. Treenaan aktiivisesti (sali, jooga, nyrkkeily). Kyllä toi 77 kg olis itselleni todella paljon, oon raskaana ollessa viimeisilläni painanut yli 70 kg (3 lasta).

Vierailija
182/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan korkea rasvaprosentti rasittaa kroppaa.

Siksi koko tämä painopska suoraan sanottuna on turhaa ja aiheuttaa vain syömishäiriöitä, kun sitä painoa vaan tuijotetaan.

Pitäisi mitata rasvaprosentti, ei paino,

No joo ja ei. Ihonalainen rasvakudos on paljon vähemmän haitallista kuin sisäelinten ympärillä oleva, joten niinkin yksinkertainen tapa kuin vyötärönympäryksen mittaaminen on yllättävän hyvä tapa mitata terveyttä. Sopii varsinkin lihaksikkaille, joille BMI antaa liian korkeita lukemia. Ja oma pituus otetaan tietysti huomioon. Tavoitteena olisi, että vyötärönympärys olisi alle puolet omasta pituudesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä anna painoarvoa lääkärin sanomisille.

Itsellä ihan samansuuntaiset mitat, 168/78 ja painoindeksin mukaan siis ylipainoinen. Rasvoja en tiedä. Ja näytän tältä - fiilis omassa kropassa hyvä niin en ala laihduttamaan.

https://i.postimg.cc/4xv4wgLK/5486-D5-DF-B031-4-D66-A37-C-D80682-EF11-A…

Ollaanpa nyt rehellisiä, et ole itse kuvassa koska tuo naisoletettu painaa n 65kg. Muijat valehtelee itselleen kohottaakseen itsetuntoaan.

Vierailija
184/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuossa 20kg liikaa, lihasta tai rasvaa. Onko rasvaprosenttisi alle 10? 

No älä höpise ei todellakaan ole 20kg liikaa, muutoin olis jo liian laiha

Ai että tuohon varteen 57kg olisi liian laiha?! Ei hyvää päivää näitä kehoposiitiivisia. Normaalipaino on nykyään joku kirous? 

Voi kulta pieni, kun ihmisten kehot ovat erilaisia. Jos on 167 pitkä ja painaa 57 kiloa, niin silloin painoindeksi on 20,6. Kuulostaa todella alhaiselta kelle tahansa. Etenkin treenaavalle.

Painoindeksi 20,6 on kylläkin ihan normaalipainoisen lukema. Ei lähelläkään liian alhaista.

Niin totta. Ihmisillä on täysin kadonnut normaalipainon käsite. Itse olin vuosikaudet ennen syöpähoitoja 58 kg ja olen 171 pitkä. Painoindeksi siis 19,8 enkä yhtään liian laiha.  Normaalipainoinen.

Nyt sen sijaan on ongelma hoitojen jälkeen, kun paino ei nouse ja on 50 kg. BMI 17,1. Nyt voidaan jo puhua aivan liian alhaisesta lukemasta.... valitettavasti.

Vierailija
185/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset käy salilla ja saavat omien puheidensa mukaan kymmeniä kiloja lihasta, mutta eipä sitä niistä naisten käyttämistä sarjapainoista huomaisi. Lähes jokainen rimpula teinipoikakin nostaa parin kuukauden treenillä  isompia romuja kuin nämä 80 kg:n salimimmit. Veikkaan, että useimmat heistä yllättyisivät miten paljon rasvaa heillä on kehossaan, jos kävisivät vaikka koko kehon koostumuksen mittauksessa (DEXA) tai ihan vain laihduttaisivat sitä hyllyvää pois.

Vierailija
186/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuota painoa ap:lla noin 10-15 kg liikaa ihan treenaavallekin naiselle. 

t. kuntosaliyrittäjä.

Vierailija
187/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on kateellisia tämä keskustelu täynnä. Ei mulla muuta. Menkää salille, niin pääsette vatsamakkaroista eroon.

Ei ne salit mitään painonpudotuspaikkoja ole.

Keveet safkat ja kävely paras.

Kalorivaje saa painon putoamaan, mutta sali auttaa siinä, että paino lähtee rasvasta eikä lihaksista. Siksi se on erityisen hyvää liikuntaa painonpudotukseen. 

Vierailija
188/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ihan samansuuntaiset mitat, 168/78 ja painoindeksin mukaan siis ylipainoinen. Rasvoja en tiedä. Ja näytän tältä - fiilis omassa kropassa hyvä niin en ala laihduttamaan.

Tuskin näytät :D

Haluatko jonkun toisen kuvan vai?

Me ollaan suunnilleen yhtä hoikkia, mutta painan 60kg. Jotenkin epäilyttää, että pelkkä lihas (lähinnä hauis) painaisi 18kg ekstraa.

Näytät luultavasti paljon hoikemmalta, tai sitten sinulla ei ole juuri lainkaan lihasmassaa. Hauikset on itsellä vielä aika pikkuiset, suurinosa painosta (niin rasvasta kuin lihaksesta) on reisi/pakara osastolla.

https://i.postimg.cc/9Fq18G4k/DB908409-DF5-C-48-C8-8-D42-8-BFE48-CCD0-C…

pömppömaha piilotettu kätevästi korkeavyötäröisiin leggareihin :DD

Ei se ole sen kummempi pömppömaha kuin muillakaan ihmisillä joilla sisäelimiä sattuu olemaan.

Ei tuon kuvan henkilö ole edes pömppömahaa nähnyt. 

Siis tietääkö jotkut ihmiset lainkaan miltä näyttää normaalin ihmisen vatsa?

Normaalin vai normaalipainoisen? Ylipainohna taitaa nykyään olla aika normaalia. Kuvassa nainen vetää vatsaa sisään, joten en sen perusteella päättelisi pömpötyksestä hirveästi. 

Vierailija
189/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 173cm ja painan 55kg, käyn myös salilla ja treeniä takana 10 vuotta.

Lihasta kertyy naisille parhaimmillaankin korkeintaan vajaa 5kg kovalla harjoittelulla.

Näytän itsekin melko tukevalta mutta tänne linkatut kuvat ovat jo oikeasti ylipainoisen näköisiä.

Viimeisillään raskaana ollessani painoin 63kg ja olo oli jo todella tukala.

Lihasmassa on yhtä vaarallista kuin rasva esimerkiksi verenpaineille ja lisää diabetesriskiä.

Vierailija
190/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että tuohon varteen 57kg olisi liian laiha?! Ei hyvää päivää näitä kehoposiitiivisia. Normaalipaino on nykyään joku kirous? 

Voi kulta pieni, kun ihmisten kehot ovat erilaisia. Jos on 167 pitkä ja painaa 57 kiloa, niin silloin painoindeksi on 20,6. Kuulostaa todella alhaiselta kelle tahansa. Etenkin treenaavalle.

Painoindeksi 20,6 on kylläkin ihan normaalipainoisen lukema. Ei lähelläkään liian alhaista.

Niin totta. Ihmisillä on täysin kadonnut normaalipainon käsite. Itse olin vuosikaudet ennen syöpähoitoja 58 kg ja olen 171 pitkä. Painoindeksi siis 19,8 enkä yhtään liian laiha.  Normaalipainoinen.

Nyt sen sijaan on ongelma hoitojen jälkeen, kun paino ei nouse ja on 50 kg. BMI 17,1. Nyt voidaan jo puhua aivan liian alhaisesta lukemasta.... valitettavasti.

58-kiloisena olet varmasti ollut muodoton kuin suolinkainen. Ei kaunista. Voin kuvitella miten kamalalta näytät nyt. Kannattaisi syödä hieman enemmän ruokaa. Pyydä vaikka lääkäriltä mirtazapiinia, se lisää ruokahalua.

Vierailija
191/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset käy salilla ja saavat omien puheidensa mukaan kymmeniä kiloja lihasta, mutta eipä sitä niistä naisten käyttämistä sarjapainoista huomaisi. Lähes jokainen rimpula teinipoikakin nostaa parin kuukauden treenillä  isompia romuja kuin nämä 80 kg:n salimimmit. Veikkaan, että useimmat heistä yllättyisivät miten paljon rasvaa heillä on kehossaan, jos kävisivät vaikka koko kehon koostumuksen mittauksessa (DEXA) tai ihan vain laihduttaisivat sitä hyllyvää pois.

On tosi sairas lähtökohta että naisen pitäisi olla yhtä rasvaton kuin miehen. Ja heikkoälyisen ajatelma.

Vierailija
192/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tosi sairas lähtökohta että naisen pitäisi olla yhtä rasvaton kuin miehen. Ja heikkoälyisen ajatelma.

No se on nimenomaan heikkoälyisen ajatelma, koska kyseessä oli oma olkiukkosi. Minä en tuollaista väittänyt. 

Vierailija
193/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan suunnilleen yhtä hoikkia, mutta painan 60kg. Jotenkin epäilyttää, että pelkkä lihas (lähinnä hauis) painaisi 18kg ekstraa.

Näytät luultavasti paljon hoikemmalta, tai sitten sinulla ei ole juuri lainkaan lihasmassaa. Hauikset on itsellä vielä aika pikkuiset, suurinosa painosta (niin rasvasta kuin lihaksesta) on reisi/pakara osastolla.

Ei se ole sen kummempi pömppömaha kuin muillakaan ihmisillä joilla sisäelimiä sattuu olemaan.

Normaalin vai normaalipainoisen? Ylipainohna taitaa nykyään olla aika normaalia. Kuvassa nainen vetää vatsaa sisään, joten en sen perusteella päättelisi pömpötyksestä hirveästi. 

No ei mun vatsa näytä tuolta vaikka vedän sen sisään ja mitat 159/61. Olen normaalipainoinen, tuo nainen ylipainoinen. Vatsoja on erilaisia

Vierailija
194/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihasta kertyy naisille parhaimmillaankin korkeintaan vajaa 5kg kovalla harjoittelulla.

Näytän itsekin melko tukevalta mutta tänne linkatut kuvat ovat jo oikeasti ylipainoisen näköisiä.

Lihasmassa on yhtä vaarallista kuin rasva esimerkiksi verenpaineille ja lisää diabetesriskiä.

Mitä ihmettä olet tehnyt salilla 10 vuotta noilla mitoilla? Kotijumpallakin saa paremmat tulokset.

Vierailija
195/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit käydä salilla mutta tuskin treenaat progressiivisesti jos kuvittelet ettei kovaa rautaa nostavat naiset voisi kerryttää enempää lihasta.

Vierailija
196/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mun vatsa näytä tuolta vaikka vedän sen sisään ja mitat 159/61. Olen normaalipainoinen, tuo nainen ylipainoinen. Vatsoja on erilaisia

Vatsoja tosiaan on erilaisia, ja pömpötykseen vaikuttaa ihan viimeisen vuorokauden ruokailutkin. En silti sanoisi, että "Ei tuon kuvan henkilö ole pömppömahaa nähnyt", koska kuvassa hän vetää vatsaa sisään ja jännittää vatsalihaksiaan. Toki treenanneella ja jopa tuota poseerausta harjoitelleella (salilla käyvät naiset takuulla poseeraavat peilin edessä usein) asento näyttää paremmalta kuin lihaksettomalla naisella.

Vierailija
197/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jätän tämän ketjun seuraamisen nyt tähän, kommentoin vain koska koin että olen ap:n kanssa samoissa mitoissa ja luultavasti samanmallinen. Mielipiteeni pysyy samana, ap - älä välitä lääkärin kommentista ja tsemppiä treeneihin ja muuhun elämään kaltaisenani ylipainoisena.

Terveisin se kuvansa postannut nainen.

Juu, omaan ja sinun mutuun kannattaa tietenkin luottaa paljon enemmän kuin ammatilaisen mielipiteeseen. Valehtelevat ne lääkärit ihan tahallaan.

Vierailija
198/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on nää kehopositiivarit joiden mielestä läski on kaunista.

Vierailija
199/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on nää kehopositiivarit joiden mielestä läski on kaunista.

Sellaista se on kun ainoa kauneusihanne on että pitää olla alle 17,5 bmi:n. Kaikki muut ovat sitten armottomia läskejä.

Kyllä alle 18,5 BMI on jo sairaalloisen laiha, anteeksi vaan. Yök. Kyllä kannattaisi tehdä muutakin kuin paastota.

Vierailija
200/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaanpa nyt rehellisiä, et ole itse kuvassa koska tuo naisoletettu painaa n 65kg. Muijat valehtelee itselleen kohottaakseen itsetuntoaan.

Sama kilomäärä voi näyttää ihan erilaiselta eri kropassa. Kuvan henkilö voi olla mitä tahansa 60-80kg haarukassa. Mutta ettehän te sitä ymmärrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän