167cm/77kg, treenaava nainen. Lääkäri kehoitti pudottamaan painoa
Kävin ruutiininomaisessa terveystarkastuksessa, jossa luonnollisesti katsottiin pituus ja paino. Lääkäri sitten sanoi, että painoa kannattaisi hieman pudottaa terveyden kannalta. Meni jauhot niin pahasti suuhun, etten oikeen tiennyt mitä sanoa. Olen treenannut vuosia kovaa monta kertaa viikossa, enkä ole todellakaan mikään sohvaperuna, josta ylipaino voisi johtua. Onko lääkäreillä oikeasti näin huonosti tietoa siitä, että lihasten kasvattaminen lisää myös painoa? Jäi vähän harmittamaan lääkärin kommentti. Kannattaisi lääkärien vähän tarkemmin katsoa kehoa, eikä vain lukuja.
Kommentit (287)
Sinä joka liikut 3-7 tuntia päivässä niin mitähän liikuntasi on? Oletko töissä rakennuksella tai muussa fyysisesti vaativassa työssä? Jos tuo aika tulee hupiliikunnasta niin sanoisin mene töihin. Lopeta ylenmääräinen liikunta. Tienaa leipäsi. Ala elää.
Vierailija kirjoitti:
Sinä joka liikut 3-7 tuntia päivässä niin mitähän liikuntasi on? Oletko töissä rakennuksella tai muussa fyysisesti vaativassa työssä? Jos tuo aika tulee hupiliikunnasta niin sanoisin mene töihin. Lopeta ylenmääräinen liikunta. Tienaa leipäsi. Ala elää.
Olen liikunnan ohjaaja eli ohjaan muita ja sen lisäksi treenaan omat harjoitukseni.
Hei
Kun käyt salilla niin näet itsekkin, on monenlaista treenaajaa ja monenlaista vartaloa.
Itse salilla käynyt ja 175/83 vs 175/73 niin kyllä ne lihakset sieltä läskien alta huomattavasti paremmalta näyttää vaikkakin lihasmassaa pikkusen katoaa.
Nykyään pyrin treenaamaan pienemmällä rasvaprosentilla, ihan siksi koska lihakset erottuvat paremmin ja kroppa näyttää paremmalta.
Joten kyllä lääkäri on oikeassa, ihan vain kokeeksi pyrin pudottamaan painoa sinne 60kg tienoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan noissa mitoissa selvästi liikaa vaikka kuinka treenaisit. Olen saman pituinen ja painan 58kg enkä minäkään ole mikään sohvaperuna. Lääkäri on oikeassa.
Ei kaikkien tarvitse olla keholtaan kukkakeppejä. Meillä joillakin on katsos muotoja.
t. G-kuppi
Muodokas ei ole sama kuin lihava, paitsi nykyään koska kehopositiivisuus, eikä kuppikoko kerro yhtään mitään naisoletetun pituudesta tai painosta. Varsinkaan ilman ympärysmittaa.
Nykyään kaikki jotka ovat yli 17.5 BMIn ovat lihavia teidän mielestänne koska läskiviha. Me toiset ollaan eri mieltä. Jos te haukutte ylipainoisia niin hyvin voidaan sanoa että kukkakepit eivät ole kauniita ja naisellisia. Kannattaisi sinunkin hommata jotain mukavia harrastuksia, vaikkapa liikunta niin olisi elämässä muutakin kuin pelkkä läskiviha.
:D Missähän kohtaa viestissäni haukuin ylipainoisia tai ilmaisin "läskivihaa", saatikka ihannoin alipainoa? En tiedä oletko kuullut, mutta on olemassa myös sellainen kuin normaalipaino. Minusta vain tämä kehopositiivisuus on johtanut siihen, että ihmisiä, jotka ovat vakavasti ja selkeästi lihavia, kutsutaan muodokkaiksi tai kurvikkaiksi ja vastaavasti normaalipainoisia haukutaan kukkakepeiksi, kuten Sinä teet. Se ei ole tervettä.
Minulla on 40-kiloinen koira mikä luonnollisesti tarvitsee paljon liikuntaa, joten sen kanssa tulee kyllä lenkkeiltyä. Lisäksi harrastan uintia, leivontaa, ristikkolehtien täyttämistä ja elokuvia, noin esimerkiksi. En ole koskaan laskenut mikä on BMI:ni, koska en ole nähnyt tarvetta moiseen, mutta pituutta on 166cm ja painoa 58kg. Kuppikokoni on 70E. Olen 40-vuotias. Riittääkö tämä vai vieläkö haluat kysyä tältä kukkakepiltä ja vinkuheinältä jotain? 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä, että aletaan hakemaan hyväksyntää omalle lihavuudelleen jollakin tekosyyllä, APllä on kymmenen kiloa ylipainoa olkoon mikä ikäinen tahansa. Tai sitten täytyy olla miesnainen.
En minä ainakaan ole hakenut hyväksyntää omalle ylipainolleni, en hyväksy sitä itsekään. Olen vain kertonut että liikun hulluna ja laihdutan hulluna mutta paino ei tipu. Mutta siltikin jatkan laihduttamasta koska rakastan terveellistä ruokaa ja liikuntaa. Ehkä painoni alkaa sitten putoamaan kun saan kilppariarvot kuntoon ja syöpälääkkeeni loppuu 7 vuoden päästä.
Olen vain tuonut esille sen että kaikki eivät voi ylipainolleen mitään eikä olla sohvaperunoita ja sipsinsyöjiä.
Liikut hulluna ja syöt samanaikaisesti syöpälääkkeitä vai, siksikö ettei lääkäri ole varoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet tosiaan terve niin älä ota tosissaan lääkärin ehdotusta.
Mulla ei aivan sama tilanne, mutta enää ei kukaan kehota pudottamaan painoa kun kävin leikkaamassa rinnat pienemmiksi. Elämä paljon helpompaa.
Itsekö leikkasit? Saisinko ohjeet, jos minäkin yrittäisin, muutama kuppikoko pienemmäksi olisi suunnitelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä, että aletaan hakemaan hyväksyntää omalle lihavuudelleen jollakin tekosyyllä, APllä on kymmenen kiloa ylipainoa olkoon mikä ikäinen tahansa. Tai sitten täytyy olla miesnainen.
En minä ainakaan ole hakenut hyväksyntää omalle ylipainolleni, en hyväksy sitä itsekään. Olen vain kertonut että liikun hulluna ja laihdutan hulluna mutta paino ei tipu. Mutta siltikin jatkan laihduttamasta koska rakastan terveellistä ruokaa ja liikuntaa. Ehkä painoni alkaa sitten putoamaan kun saan kilppariarvot kuntoon ja syöpälääkkeeni loppuu 7 vuoden päästä.
Olen vain tuonut esille sen että kaikki eivät voi ylipainolleen mitään eikä olla sohvaperunoita ja sipsinsyöjiä.
Liikut hulluna ja syöt samanaikaisesti syöpälääkkeitä vai, siksikö ettei lääkäri ole varoittanut.
Kyllä, liikun niin paljon kun jaksan koska haluan kehittyä lajissani ennen kuin kuolen. Syön samanaikaisesti syöpälääkettä. En ymmärtänyt kysymystäsi, mistä lääkäri olisi varoittanut? Siitäkö että lääke lihottaa? Sen tiesin jo etukäteen sillä syöpään kuollut ystäväni käytti sitä lääkettä myös ja lihoi ja asia on muutenkin tunnettu syöpäpotilaiden keskuudessa. En aio lopettaa sitä lääkettä sen vuoksi että laihtuisin.
Lääkäri ja muu terveydenhoitohenkilökunta laskee tuon BMI; n, vaikka käynti ei liittyisi lihavuuteen. Ja monesti kuvaillaan olemusta. Minulla lukee lievä keskivartaloobersiteetti. Myös kuvaillaan muitakin ominaisuuksia. Mutta varmaan kaikella tiedolla on merkitystä.
No on tossa vähän liikaa. Itse olen 10 senttiä sinua pidempi ja 10kg kevyempi, normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Kehopositiivisuus ja somen tsemppikerhot instassa "oi kun oot ihana 🤩🤩" rinkeineen ovat aiheuttaneet kehonkuvan vääristymiä monilla, etenkin naisilla.
Sitten suututaan kun lääkäri kertoo totuuden, kun peilikuvakin nähdään vääristyneenä.
Katsokaa luonnonkansoista otettuja valokuvia, nämä ihmiset ovat jänteviä, kohtullisen lihaksikkaita ja rasvaa ei ole juuri yhtään ylimääräisenä lihasten päällä. Luonnontilassa olevia ihmisiä ei länsimaista juuri löydy enää yhtään.Jos pystyt kouraisemaan vatsasta rasvaa niin paljon että kirjaimellisesti pursuu nyrkistä yli, et todellakaan ole normaalissa painossa.
Itse olen 165cm ja 66kg ja minulla on edelleenkin pömppömahaa, ylipainoa ja kaksoisleukaa.Itselläni optimipaino on fysioterapeutin ja lääkärin mukaan 56-58kg, ja siinä painossa nuorempana näytinkin omasta mielestäni parhaalta.
Olen nelikymppinen hyvin liiikunnallinen nainen, 167, 48. Kärsin perinnöllisestä verenpainetaudista. Lääkäri ei edes vilkaissut mua, käski vaan pudottamaan painoa, kun "se on yleisin syy kohonneeseen verenpaineeseen. Rasvaprossani on hyvin pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi painoaan alentaa aivan varmasti. Lääkkeet joko keräävät nestettä tai herättävät liikoja ruokahaluja. Mutta läskeilleen jokainen kykenee hanttiin pistämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi painoaan alentaa aivan varmasti. Lääkkeet joko keräävät nestettä tai herättävät liikoja ruokahaluja. Mutta läskeilleen jokainen kykenee hanttiin pistämään.
Minä yritän parhaani mutta todella hitaasti tippuu. Paino tuli ihan humahtaen mutta ei meinaa millään lähteä. Minulla ei ole ruokahalua tällä hetkellä kun jännittää yksi asia. Tuntuu että syön niin vähän kohta että on syömishäiriö. Jokainen tämän palstan läskivihaketju saa minut jumppaamaan yhden tunnin lisää ja skippaamaan yhden aterian.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuossa 20kg liikaa, lihasta tai rasvaa. Onko rasvaprosenttisi alle 10?
167cm 70kg on ihan sopiva. 20kg on vahvaa liioittelua.
Riisu vaatteet seuraavan kerran, kyllä se siitä näkee.
Nyt menee satuilun puolelle vahvasti.
https://www.postoast.com/wp-content/uploads/2021/05/Julia-Vins.jpg
Julia Vins, 165cm/67kg
Että kuinka paljon "lihasta" ap:lla on?
Olen 14cm pidempi, painan 5kg enemmän.. Olen mies.
Vierailija kirjoitti:
Julia Vins, 165cm/67kg
https://i.pinimg.com/736x/0b/05/49/0b0549dee26a426213249cd03283b925--fe…
Colette Nelson, 165cm
Kisakunnossa 66kg (eli tässä kuvassa)
Massankasvatuskaudella 79kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julia Vins, 165cm/67kg
https://i.pinimg.com/736x/0b/05/49/0b0549dee26a426213249cd03283b925--fe…
Colette Nelson, 165cm
Kisakunnossa 66kg (eli tässä kuvassa)
Massankasvatuskaudella 79kg
https://en.wikipedia.org/wiki/Colette_Nelson#/media/File:Colette_Nelson…
Vasemmanpuoleisessa kuvassa arkilookissa. Paino melko samoissa kuin ap:lla.
Kiinnostaisi nähdä kuva ap:sta jos ihan oikeasti lihaksista johtuu.
Ei sinulla ole lihasta vaikka olisit treenannut sata vuotta. Se on rasvaa ja nestettä. Tietyn vähäisen määrän voit saada lihasta ilman dopingaineita, mutta tuo vuosien kova treeni on ihan höpinää. Valitettavasti tämä on totuus, vaikka et siitä pidäkään.