Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

167cm/77kg, treenaava nainen. Lääkäri kehoitti pudottamaan painoa

Vierailija
15.10.2022 |

Kävin ruutiininomaisessa terveystarkastuksessa, jossa luonnollisesti katsottiin pituus ja paino. Lääkäri sitten sanoi, että painoa kannattaisi hieman pudottaa terveyden kannalta. Meni jauhot niin pahasti suuhun, etten oikeen tiennyt mitä sanoa. Olen treenannut vuosia kovaa monta kertaa viikossa, enkä ole todellakaan mikään sohvaperuna, josta ylipaino voisi johtua. Onko lääkäreillä oikeasti näin huonosti tietoa siitä, että lihasten kasvattaminen lisää myös painoa? Jäi vähän harmittamaan lääkärin kommentti. Kannattaisi lääkärien vähän tarkemmin katsoa kehoa, eikä vain lukuja.

Kommentit (287)

Vierailija
201/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuossa 20kg liikaa, lihasta tai rasvaa. Onko rasvaprosenttisi alle 10? 

No älä höpise ei todellakaan ole 20kg liikaa, muutoin olis jo liian laiha

Ai että tuohon varteen 57kg olisi liian laiha?! Ei hyvää päivää näitä kehoposiitiivisia. Normaalipaino on nykyään joku kirous? 

Voi kulta pieni, kun ihmisten kehot ovat erilaisia. Jos on 167 pitkä ja painaa 57 kiloa, niin silloin painoindeksi on 20,6. Kuulostaa todella alhaiselta kelle tahansa. Etenkin treenaavalle.

Painoindeksi 20,6 on kylläkin ihan normaalipainoisen lukema. Ei lähelläkään liian alhaista.

Niin totta. Ihmisillä on täysin kadonnut normaalipainon käsite. Itse olin vuosikaudet ennen syöpähoitoja 58 kg ja olen 171 pitkä. Painoindeksi siis 19,8 enkä yhtään liian laiha.  Normaalipainoinen.

Nyt sen sijaan on ongelma hoitojen jälkeen, kun paino ei nouse ja on 50 kg. BMI 17,1. Nyt voidaan jo puhua aivan liian alhaisesta lukemasta.... valitettavasti.

Voisit kyllä syödä enemmän. Painojutut on pelkkää matematiikkaa. Joka päivä kun syöt vaikka 300 ylimääräistä kaloria niin 23 päivässä lihot kilon.

Miksi et syö enemmän, kyllä kannattaisi jo tuossa kunnossa vähän ajatella terveyttään. Toipuva keho tarvitsee ravinteita ja proteiinia, ei kannattaisi enää diettailla hullun lailla.

Vierailija
202/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että tuohon varteen 57kg olisi liian laiha?! Ei hyvää päivää näitä kehoposiitiivisia. Normaalipaino on nykyään joku kirous? 

Voi kulta pieni, kun ihmisten kehot ovat erilaisia. Jos on 167 pitkä ja painaa 57 kiloa, niin silloin painoindeksi on 20,6. Kuulostaa todella alhaiselta kelle tahansa. Etenkin treenaavalle.

Painoindeksi 20,6 on kylläkin ihan normaalipainoisen lukema. Ei lähelläkään liian alhaista.

Niin totta. Ihmisillä on täysin kadonnut normaalipainon käsite. Itse olin vuosikaudet ennen syöpähoitoja 58 kg ja olen 171 pitkä. Painoindeksi siis 19,8 enkä yhtään liian laiha.  Normaalipainoinen.

Nyt sen sijaan on ongelma hoitojen jälkeen, kun paino ei nouse ja on 50 kg. BMI 17,1. Nyt voidaan jo puhua aivan liian alhaisesta lukemasta.... valitettavasti.

Voisit kyllä syödä enemmän. Painojutut on pelkkää matematiikkaa. Joka päivä kun syöt vaikka 300 ylimääräistä kaloria niin 23 päivässä lihot kilon.

Miksi et syö enemmän, kyllä kannattaisi jo tuossa kunnossa vähän ajatella terveyttään. Toipuva keho tarvitsee ravinteita ja proteiinia, ei kannattaisi enää diettailla hullun lailla.

Monella lääkityksellä sivuvaikutuksena ruokahalun kasvu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranjumala ärsyttää tämä läskien vingunta täällä. "käyt salilla" ja äkkiä 20kg ylipainoa on ihan ok :D 

Ja kaverit kommentoi kuvien alle että upee näytät niin hyvältä ja pelkkää selluliittia ja allia kuvassa

Vierailija
204/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jollet olet kehonrakentaja, niin painoa on liikaa

Vierailija
205/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noissa mitoissa selvästi liikaa vaikka kuinka treenaisit. Olen saman pituinen ja painan 58kg enkä minäkään ole mikään sohvaperuna. Lääkäri on oikeassa.

Ei kaikkien tarvitse olla keholtaan kukkakeppejä. Meillä joillakin on katsos muotoja.

t. G-kuppi

Muodokas ei ole sama kuin lihava, paitsi nykyään koska kehopositiivisuus, eikä kuppikoko kerro yhtään mitään naisoletetun pituudesta tai painosta. Varsinkaan ilman ympärysmittaa.

Vierailija
206/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noissa mitoissa selvästi liikaa vaikka kuinka treenaisit. Olen saman pituinen ja painan 58kg enkä minäkään ole mikään sohvaperuna. Lääkäri on oikeassa.

Ei kaikkien tarvitse olla keholtaan kukkakeppejä. Meillä joillakin on katsos muotoja.

t. G-kuppi

Muodokas ei ole sama kuin lihava, paitsi nykyään koska kehopositiivisuus, eikä kuppikoko kerro yhtään mitään naisoletetun pituudesta tai painosta. Varsinkaan ilman ympärysmittaa.

Nykyään kaikki jotka ovat yli 17.5 BMIn ovat lihavia teidän mielestänne koska läskiviha. Me toiset ollaan eri mieltä. Jos te haukutte ylipainoisia niin hyvin voidaan sanoa että kukkakepit eivät ole kauniita ja naisellisia. Kannattaisi sinunkin hommata jotain mukavia harrastuksia, vaikkapa liikunta niin olisi elämässä muutakin kuin pelkkä läskiviha.

Vierailija
207/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranjumala ärsyttää tämä läskien vingunta täällä. "käyt salilla" ja äkkiä 20kg ylipainoa on ihan ok :D 

Ja kaverit kommentoi kuvien alle että upee näytät niin hyvältä ja pelkkää selluliittia ja allia kuvassa

Sinäkin voit sairastua syöpään ja sitten sinulta leikatan imusolmukkeita  ja sinulle kertyy kehoon lymfödeemaa. Sittenpä olet sinäkin ruma.

Vierailija
208/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota paino pituus suhdetta ei kyllä treenaaminen selitä, valitettavasti

Vierailija
209/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kilot kertyneet keskivartaloon? Se on terveydelle haitallisempaa kuin reisiin/takapuoleen kertynyt rasva

Vierailija
210/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, kateelliset mammat paukuttaneet 200 viestiä tähän iltapäivän ja illan aikana. Aletaan jo oikein neuvomaan salitreenaajaa paljonko tulisi syödä. Eiköhän se salitreeni kuluta paljon enemmän, kuin sohvalla rötväily ja palstalla. 🤣🤣🤣

Btw, ihan oikeasti, kukaan urheilija ei pärjää 2000 kalorilla

Vierailija
211/287 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko kilot kertyneet keskivartaloon? Se on terveydelle haitallisempaa kuin reisiin/takapuoleen kertynyt rasva

Sisäelinten ympärillä oleva rasva on vaarallisinta.  Maksa ja haima kärsii.

Vierailija
212/287 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympin voit pudottaa noin vain.

Vierailija
213/287 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 183cm treenaava mies ja mun paino 76kg.

M35

Vierailija
214/287 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihmetellyt äitini painoasioita. Hän ei mitenkään mässäile eikä ylensyö, on pieniruokainen. Mutta aina ollut se toistakymmentä kiloa ylipainoa. Liikkuukin kohtalaisesti ja touhuaa askareissa koko päivän. Outoa, että on aina ollut pullea, on myös diabetes puhjennut.

Vierailija
215/287 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kympin voit pudottaa noin vain.

Voi, mutta kannattaa silti miettiä onko oikeasti syytä. Jos olo on hyvä ja peilikuva kelpaa niin välttämättä ei ole mitään järkeä lähteä pudottamaan painoa muutaman kilon takia. Siinä menee treeniohjelma, kaikki uusiksi ja laihduttaminen on kova stressi elimistölle. Siihen ei kannata lähteä ihan noin vain huvikseen. Itse aina ihmettelen ihmisiä jotka lähes harrastuksekseen tiputtavat painoa jopa normaalipainon sisällä. Eivätkö he tajua millaista stressiä he keholleen aiheuttavat ja millaisia hyvinkin pitkän tähtäimen seurauksia sillä on (mm. painon kertyminen helpommin jatkossa kun keho yrittää välttää tulevaisuudessa vastaavaa kokemusta). 

Toki laihduttaminen kannattaa jos BMI on reilusti ylipainon puolella eikä juuri lihaksia tms selitä asiaa. Tai jos olo on huono ja voimaton. Silloin laihdutuksen riskit kannattaa ottaa. 

Vierailija
216/287 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko vastata. En tässä ole "diettailemassa hullun lailla", vaan ongelma on, kuten kerroin, ettei paino nouse, vaikka vetäisin mitä. Et ole sitten koskaan kuullut, että syöpähoidot voivat vaikuttaa ihmisen ruuansulatuselimistöön ja kykyyn vastaanottaa ravinteita ja kaloreita sekä myös ruokahaluun ylipäätänsä. 

Esim. reilun 2 viikkoa tässä jo vetänyt normaalisyömisten päälle 2 dl kuohukermaa purkista eli ei näy tuo puhdas matematiikka... En ole koskaan syönyt mitään "kevyttä", vaan kaikki mahdollisimman rasvaisina enkä tosiaan diettaa. 

tuo 50 -kiloinen

Vierailija
217/287 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 183cm treenaava mies ja mun paino 76kg.

M35

Melkoinen kukkakeppi. Pohkeen ympärys pienempi kuin lapsella.

Vierailija
218/287 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko vastata. En tässä ole "diettailemassa hullun lailla", vaan ongelma on, kuten kerroin, ettei paino nouse, vaikka vetäisin mitä. Et ole sitten koskaan kuullut, että syöpähoidot voivat vaikuttaa ihmisen ruuansulatuselimistöön ja kykyyn vastaanottaa ravinteita ja kaloreita sekä myös ruokahaluun ylipäätänsä. 

Esim. reilun 2 viikkoa tässä jo vetänyt normaalisyömisten päälle 2 dl kuohukermaa purkista eli ei näy tuo puhdas matematiikka... En ole koskaan syönyt mitään "kevyttä", vaan kaikki mahdollisimman rasvaisina enkä tosiaan diettaa. 

tuo 50 -kiloinen

Niin, no toimiiko tuo toisin päin? Minä olen koko elämäni ollut 59-63 kiloinen. Syöpähoitojen aikana laihduin 7 kiloa ja sitten kun aloitin tamofenin(syöpälääke) paino nousi 35 kiloa(muutamassa kuukaudessa) vaikka ruokavalio eikä elintavat muuttuneet siitä mitä ne ovat koko aikuisikäni ollut. Liikuntaa esim. runsaasti, ei sokeria, vehnää, sipsejä, alkoa.

Minulle syöpähoidot vaikutti aineenvaihduntaan, oikeasti sytostaatit voivat hidastaa aineenvaihduntaa. Tamofen lisää rasvan kertymistä soluihin. Lymfaödeema ja lääkkeet keräävät nestettä kehoon.

Miksi sinä saat oikeutuksen alipainoon syöpähoidoista mutta minua pidetään itsekurittomana ahmattina joka ei liiku koska minua hoidot lihottivat ja tässäkin keskustelussa minulle on hoettu tuota matematiikkaa. En laihdu vaikka söisin 900-1200 kaloria päivässä ja liikkuisin 5000 kalorilla päivässä.

Tasapuolisuutta kiitos.

Vierailija
219/287 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämä, että aletaan hakemaan hyväksyntää omalle lihavuudelleen jollakin tekosyyllä, APllä on kymmenen kiloa ylipainoa olkoon mikä ikäinen tahansa. Tai sitten täytyy olla miesnainen. 

Vierailija
220/287 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainon yläraja tuolla pituudella on 68kg. Eli kyllä siinä ylimääräistä on matkassa sulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme