Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rupea pikkuhiljaa ärsyttämään tämä eläkeläisten paapominen

Vierailija
14.10.2022 |

Opintotukiin ja työikäisten toimeentulotukiin nämä korotukset pitäisi suunnata, eikä eläkkeisiin. Etenkin tietyn ikäluokan kohdalla. Omillaa asuvat nuoret tarvitsevat rahaa, ei eläkeläiset. Suututtaa kun meidän nuorista ei välitetä. Nykyiset eläkeläiset ovat päässeet niin helpolla työelämässä, että ihan oikeutetusti ovat pienellä eläkkeellä. Työelämä on nykyisin nii vaativaa, mitä eläkeläiset ei ymmärrä. Eläkeläisillä on rahaa nyt riittävästi.

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi lässy, mikä törppö olet. Opiskelijat ja työttömät voi mennä töihin ja hankkia rahansa kuten eläkeläistkin on tehnyt.

Sinä se idiootti olet, kun luulet, että töihin vaan mennään. Nykyajan työnantajille ei kelpaa mikään, täytyy olla työkokemusta kyseisestä työstä vähintään 2 vuotta ja elämiseen riittävää palkkaa eivät suostu maksamaan

Vierailija
62/123 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuria eläkkeitä yli 4000 euroa ei tarvitsisi korottaa yhtään ja tulevaisuudessa perustaa eläkekatto.

Suurten eläkkeiden saajat ovat aikoinaan maksaneet suurempia eläkemaksuja koska eläke pidätys on prosentuaalinen eli palkan tasosta riippuva.

Mutta myös heidän kohdallaan maksettu raha tulee moninkertaisena takaisin nykyisten työssäkävijöiden kukkarosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eläkeloiset" on parempi nimitys. Me työssäkäyväthän maksamme 80% eläkeloisten eläkkeistä, eivät he itse niitä ole maksaneet.

Toivottavasti joku maksaa sinunkin eläkkeesi kun vanhenet;) Toisaalta, eipä sinunlaisesi trollipenskat koskaan edes pääse töihin asti. 

Eikö sinua yhtään hävetä loisia nuorten kustannuksella?

Älä huoli, en ole vielä eläkeiässä mutta olen sen verran aikuinen että ymmärrän miten asiat menevät;) 

Vierailija
64/123 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ikäluokan eläkeläisiä on enää vain kourallinen jäljellä jotka ansaitsisivat eläkkeen korotukset. Toisaalta hekin jo niin vihanneksia, että heidän ahneet 60+ lapsensa veisivät nekin rahat.

Vierailija
65/123 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap,tee itse yli 40 vuotta vanhustyötä ja tule sen jälkeen sanomaan että pääsin helpolla.

Olet siis eläköitynyt 60 vuotiaana.

Vierailija
66/123 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nykyiset työeläkeläiset ovat päässeet helpommalla? Suurin osa on syntynyt sodan jälkeen, eli olemme suurta ikäluokkaa.

Itse olen syntynyt - 46 ja lapsuus maalla maanviljelijän perheessä ja tämä on raadollinen kuvaus suuren ikäluokan ihmisen elämästä ja meitä saman kokeneita on paljon. Meitä oli viisi lasta, vanhin syntynyt sotavuonna- 42. Itsekukin lähti maailmalle sitä mukaa , kun silloinen kansakoulu oli takana. Niin lähdin minäkin ja olin 14v ja niin lähtivät sisarukseni. Siitä lähtien olen elättänyt itsen, perhettäni ja lapseni sitten kun heidän aika tuli eteen. Työeläkettä alkoi kertyä vasta kun täytin 23v.

Opiskelin aikuisena ylioppilaaksi ( työn ohella) ja opiskelin sen jälkeen vuosia ja suoritin useita tutkintoja.

Olen tyytyväinen työuraani ja viihdyin työssäni joissa olin väliin rivityöntekijä, esimies ja toimin myös opettajana muutaman vuoden.

Asuntolainojen korot olivat eri luokkaa mitä nykyisin. Parhaimmillaan korot olivat lähellä 20%. Niistä oli selvittävä ja niistä selvittiin vain työtä tekemällä. Parhaimmillaan olin vuoden sisällä kolmen eri työnantajan listoilla eli tein samaan aikaan kahta työtä, silloin kun se oli mahdollista.

Elämä ei ole ollut helppoa koskaan, mutta sen kovuutta ei onneksi aistinut, koska työt ja työyhteisöt olivat perheen lisäksi voimia antava, Työssä joissa viihtyi ja sai tukea/ arvostusta monin tavoin. Eteen ei tullut ainuttakaan päivää, jolloin olisin tuntenut etten halua mennä työpaikallani.

Nyt voin todeta eläkeläisenä, että olen korteni kantanut myös yhteiseen kekoon ja voin viettää tyytyväisiä eläkepäiviä. Koska olin ahkera, työeläkettä ( eläkkeitä tulee usealta taholta) kertyi määrä, jolla tuleen hyvin toimeen. En löhöile vaan olen monessa mukana ja kuntoilen aktiivisesti.

Toivon muillekin eläkeläisille hyviä eläkepäiviä.

Eläke on hyvä koska saitte itsellenne sellaisen räätälöidä nuorempien piikkiin.

On muuten hyvin räätälöity: eläke ei kertynyt opiskelusta, nyt nuorilla kertyy siitäkin. Eläke ei kertynyt perhevapailla, nyt nuorilla kertyy siitäkin. Eläke alkoi kertyä 23v iässä, vaikka ennen sitä otettiin eläkevakuutusmaksut, Nyt eläke kertyy kaikista ansiotuloista, myös alle 23v iässä ansaituista.

Että kyllä me todella hyvän eläkesysteemin räätälöimme. Harmi, että siitä nauttivat meitä seuraavat sukupolvet.

Onneksi räätälöitte sen sellaiseksi, että nykynuoret ehtivät kuolla ennen kuin jäävät eläkkeelle yli kymmenen vuotta teitä vanhempina. Ovelaa, sen pajatson tyhjentämisen lisäksi.

Nuoret ei oppineet edes matematiikkaa. 70-63 ei ole 10.

Suuret ikäluokat meni töihin 16v iässä ja jäi jo aikaa sitten eläkkeelle 60 - 63v iässä eli tehtyään töitä noin 45 vuotta. Nyt mennään töihin yli 30v iässä, koska nuorena pitää elää ja kokea kaikenlaista, joten eikö muka ole reilua, että eläkkeellekin jäädään vastaavasti 75 vuoden iässä? Nyt heille on määritelty tätä alhaisempi eläkeikä ja silti kadehditaan aikaisempien ikäluokkien monia työvuosia.

Vierailija
67/123 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyn lässyn, mene töihin lorvehtimasta.

Vierailija
68/123 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eläkeloiset" on parempi nimitys. Me työssäkäyväthän maksamme 80% eläkeloisten eläkkeistä, eivät he itse niitä ole maksaneet.

Toivottavasti joku maksaa sinunkin eläkkeesi kun vanhenet;) Toisaalta, eipä sinunlaisesi trollipenskat koskaan edes pääse töihin asti. 

Eikö sinua yhtään hävetä loisia nuorten kustannuksella?

Älä huoli, en ole vielä eläkeiässä mutta olen sen verran aikuinen että ymmärrän miten asiat menevät;) 

Tai luulet ymmärtäväsi. 

Vierailija
69/123 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi lässy, mikä törppö olet. Opiskelijat ja työttömät voi mennä töihin ja hankkia rahansa kuten eläkeläistkin on tehnyt.

Sinä se idiootti olet, kun luulet, että töihin vaan mennään. Nykyajan työnantajille ei kelpaa mikään, täytyy olla työkokemusta kyseisestä työstä vähintään 2 vuotta ja elämiseen riittävää palkkaa eivät suostu maksamaan

Niin, ja tämän takia ei sitten kannata hakea yhtään minnekkään ja parempi lyödä elämä läskiksi. Haukkua vain netissä eläkeläisiä ja olla kateellisia vanhusten rahoille. Olette kuin m a nneja. 

Vierailija
70/123 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkemaksuja maksetaan kaikista palkkatuloista, mitä on tienannut elämän aikana. Niistä sitten kääritään se vanhuuseläke eläkeiässä. Myös työttömyystuista kertyy vähän eläkettä. Kunkin eläke siis määräytyy omien tulojen mukaan.

Jos on liian pieni eläke tällä tavalla, valtio maksaa kansaeläkettä lisäksi.

Vierailija
71/123 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nykyiset työeläkeläiset ovat päässeet helpommalla? Suurin osa on syntynyt sodan jälkeen, eli olemme suurta ikäluokkaa.

Itse olen syntynyt - 46 ja lapsuus maalla maanviljelijän perheessä ja tämä on raadollinen kuvaus suuren ikäluokan ihmisen elämästä ja meitä saman kokeneita on paljon. Meitä oli viisi lasta, vanhin syntynyt sotavuonna- 42. Itsekukin lähti maailmalle sitä mukaa , kun silloinen kansakoulu oli takana. Niin lähdin minäkin ja olin 14v ja niin lähtivät sisarukseni. Siitä lähtien olen elättänyt itsen, perhettäni ja lapseni sitten kun heidän aika tuli eteen. Työeläkettä alkoi kertyä vasta kun täytin 23v.

Opiskelin aikuisena ylioppilaaksi ( työn ohella) ja opiskelin sen jälkeen vuosia ja suoritin useita tutkintoja.

Olen tyytyväinen työuraani ja viihdyin työssäni joissa olin väliin rivityöntekijä, esimies ja toimin myös opettajana muutaman vuoden.

Asuntolainojen korot olivat eri luokkaa mitä nykyisin. Parhaimmillaan korot olivat lähellä 20%. Niistä oli selvittävä ja niistä selvittiin vain työtä tekemällä. Parhaimmillaan olin vuoden sisällä kolmen eri työnantajan listoilla eli tein samaan aikaan kahta työtä, silloin kun se oli mahdollista.

Elämä ei ole ollut helppoa koskaan, mutta sen kovuutta ei onneksi aistinut, koska työt ja työyhteisöt olivat perheen lisäksi voimia antava, Työssä joissa viihtyi ja sai tukea/ arvostusta monin tavoin. Eteen ei tullut ainuttakaan päivää, jolloin olisin tuntenut etten halua mennä työpaikallani.

Nyt voin todeta eläkeläisenä, että olen korteni kantanut myös yhteiseen kekoon ja voin viettää tyytyväisiä eläkepäiviä. Koska olin ahkera, työeläkettä ( eläkkeitä tulee usealta taholta) kertyi määrä, jolla tuleen hyvin toimeen. En löhöile vaan olen monessa mukana ja kuntoilen aktiivisesti.

Toivon muillekin eläkeläisille hyviä eläkepäiviä.

Eläke on hyvä koska saitte itsellenne sellaisen räätälöidä nuorempien piikkiin.

On muuten hyvin räätälöity: eläke ei kertynyt opiskelusta, nyt nuorilla kertyy siitäkin. Eläke ei kertynyt perhevapailla, nyt nuorilla kertyy siitäkin. Eläke alkoi kertyä 23v iässä, vaikka ennen sitä otettiin eläkevakuutusmaksut, Nyt eläke kertyy kaikista ansiotuloista, myös alle 23v iässä ansaituista.

Että kyllä me todella hyvän eläkesysteemin räätälöimme. Harmi, että siitä nauttivat meitä seuraavat sukupolvet.

Onneksi räätälöitte sen sellaiseksi, että nykynuoret ehtivät kuolla ennen kuin jäävät eläkkeelle yli kymmenen vuotta teitä vanhempina. Ovelaa, sen pajatson tyhjentämisen lisäksi.

Nuoret ei oppineet edes matematiikkaa. 70-63 ei ole 10.

Suuret ikäluokat meni töihin 16v iässä ja jäi jo aikaa sitten eläkkeelle 60 - 63v iässä eli tehtyään töitä noin 45 vuotta. Nyt mennään töihin yli 30v iässä, koska nuorena pitää elää ja kokea kaikenlaista, joten eikö muka ole reilua, että eläkkeellekin jäädään vastaavasti 75 vuoden iässä? Nyt heille on määritelty tätä alhaisempi eläkeikä ja silti kadehditaan aikaisempien ikäluokkien monia työvuosia.

Eläkeloiset eivät kuitenkaan ole ansainneet tätä saamaansa eläkettä. Kohtuullinen olisi ehkä kaksinkertainen eläke maksettuun summaan verrattuna, nythän se on viisinkertainen, ja tulevien sukupolvien kustannuksella. 

Vierailija
72/123 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan i n celit heränneet, kun ei haukuta kaikkia naisia niin syypäänä on sitten vanhukset. 

Miksi ette ryöstä omaa mammaa tai pappaanne, niillähän on niin hyvät eläkkeet.

Vierailija
73/123 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luulet, että töihin vaan mennää - pitää olla työkokemusta"

Töistähän sitä työkokemusta juuri kerrytetään! Eihän sitä mistään muusta saa. Puhut ihan läpiä päähäsi. Kaikkihan työkokemusten kerryttämisen ovat aloittaneet nollasta, eli päässeet siihen ekaan työpaikkaan ilman työkokemusta!

Vierailija
74/123 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkejärjestelmä on vaan suurten ikäluokkien pyramidihuijaus. Nuoret vain maksaa.

Sinähän sen tiedät?Tutki asiaa vähän tarkemmin ennen kuin vaahtoot täällä dorka.

Vierailija
75/123 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonain päivänä aloittaja on itse eläkeläinen. Olisipa hauska nähdä ilmeensä, kun hän sitten muistaa nuo sanansa.

En pääse varmaan ikinä eläkkeelle. Kiitos suurten ikäluokkien.

Ap

Kyllä pääset.Ap

Kopioi tuo aloituksesi paperille ja näytä sitä lääkärille...saat välittömästi hullun paperit.

Vierailija
76/123 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maisteri ja ihan hyväpalkkaisessa työssä mutta bruttopalkkani tulee tuskin ikinä ylittämään 60v eläkkeelle jääneeni isäni nettoeläkettä. Isäni ei käynyt yliopistoa

Tuollaisia huippueläkkeitä on ehkä 1% eläkkeensaajista, normaalit duunarit ja valkokaulustyöläiset jäi/jää kauas tämän päivän palkoista.

Itse olen ollut aina tarkasti keskituloinen, viimeiset 8 vuotta yli 3400e bruttopalkka. Eläkettä saan käteen 1450e (brutto 1940e).

Revi siitä! On maisterissa vikaa jos tuon alle jää!

Vierailija
77/123 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun suuriin ikäluokkiin, työvuosia takana 48. Eläke ihan ok, mutta teen edelleen osa-aikatyötä eläkkeen ohella ja maksan verot sekä eläkkeestä että lisätöistä.

Teen töitä koska haluan olla hyödyllinen ja jaksan vielä hyvin. Ihmetyttää kyllä tämä nuorempien suoranainen viha ikäluokkaamme kohtaan. Emme ole itse valinneet syntymäajankohtaa, emmekä maamme suhdanteita työikäisinä ollessamme. Töitä on kuitenkin tehty todella paljon ja sitoutuneesti ja yritetty siinä sivussa kasvattaa ja kouluttaa lapset, joille toivon mukaan on jossain vaiheessa jotain perinnöksikin jätettävää. Jokainen sukupolvi joutuu kulloinkin vallitsevassa tilanteessa löytämään ne elämän haasteet ja hyvät puolet, niin mekin sikanamme, ei se elämä ole pelkkää ruusuilla tanssimista ollut meilläkään, vaikka niin luulette. Suurimmalla osalla etenkin meistä naisista on varsin pienet eläkkeet, tiedoksi vaan.

.

Vierailija
78/123 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan tyhmyys on tyhmyyshorisontin rajalla ja vaihtumassa hulluudeksi. Tekisi itse töitä ja ansaitsisi elantonsa, sekä eläkkeensä, eikä etukäteen ole vaatimassa kuormasta pullaa.

Eivät eläkeläiset ole mitään eläkettä "ansainneet" vaan me nuoremmat maksamme ne.

Vierailija
79/123 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan AP :lle vuoden huonoimman aloituksen palkinto, kuka kannattaa?

Vierailija
80/123 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan tyhmyys on tyhmyyshorisontin rajalla ja vaihtumassa hulluudeksi. Tekisi itse töitä ja ansaitsisi elantonsa, sekä eläkkeensä, eikä etukäteen ole vaatimassa kuormasta pullaa.

Eivät eläkeläiset ole mitään eläkettä "ansainneet" vaan me nuoremmat maksamme ne.

No paljonko sinä maksat vai loisitko muiden rahoilla?