Rupea pikkuhiljaa ärsyttämään tämä eläkeläisten paapominen
Opintotukiin ja työikäisten toimeentulotukiin nämä korotukset pitäisi suunnata, eikä eläkkeisiin. Etenkin tietyn ikäluokan kohdalla. Omillaa asuvat nuoret tarvitsevat rahaa, ei eläkeläiset. Suututtaa kun meidän nuorista ei välitetä. Nykyiset eläkeläiset ovat päässeet niin helpolla työelämässä, että ihan oikeutetusti ovat pienellä eläkkeellä. Työelämä on nykyisin nii vaativaa, mitä eläkeläiset ei ymmärrä. Eläkeläisillä on rahaa nyt riittävästi.
Kommentit (123)
Eläkemaksun tulisi olla vapaaehtoinen se joka maksaa ja kuka maksaa enemmän se myös saa eläkettä, so simply.
Suuret ikäluokat pitäisi pakottaa takaisin töihin, jos hitusenkin on työkykyä jäljellä. Jos ei lähde, niin työeläkkeeseen karenssi. Jotain ruuvien pakkaamista ja risujen keräämistä kyllä löytyy. Saisivat vähän tuntumaa nykyajan työmarkkinoista. Tämä pullamössösukupolvi imee työssäkäyviltä kaiken mitä irti saa. Poliitikot tekevät mitä vaan saadakseen ääniä, ja suuret ikäluokat saavat halutessaan pullamössöä jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Miten nykyiset työeläkeläiset ovat päässeet helpommalla? Suurin osa on syntynyt sodan jälkeen, eli olemme suurta ikäluokkaa.
Itse olen syntynyt - 46 ja lapsuus maalla maanviljelijän perheessä ja tämä on raadollinen kuvaus suuren ikäluokan ihmisen elämästä ja meitä saman kokeneita on paljon. Meitä oli viisi lasta, vanhin syntynyt sotavuonna- 42. Itsekukin lähti maailmalle sitä mukaa , kun silloinen kansakoulu oli takana. Niin lähdin minäkin ja olin 14v ja niin lähtivät sisarukseni. Siitä lähtien olen elättänyt itsen, perhettäni ja lapseni sitten kun heidän aika tuli eteen. Työeläkettä alkoi kertyä vasta kun täytin 23v.Opiskelin aikuisena ylioppilaaksi ( työn ohella) ja opiskelin sen jälkeen vuosia ja suoritin useita tutkintoja.
Olen tyytyväinen työuraani ja viihdyin työssäni joissa olin väliin rivityöntekijä, esimies ja toimin myös opettajana muutaman vuoden.Asuntolainojen korot olivat eri luokkaa mitä nykyisin. Parhaimmillaan korot olivat lähellä 20%. Niistä oli selvittävä ja niistä selvittiin vain työtä tekemällä. Parhaimmillaan olin vuoden sisällä kolmen eri työnantajan listoilla eli tein samaan aikaan kahta työtä, silloin kun se oli mahdollista.
Elämä ei ole ollut helppoa koskaan, mutta sen kovuutta ei onneksi aistinut, koska työt ja työyhteisöt olivat perheen lisäksi voimia antava, Työssä joissa viihtyi ja sai tukea/ arvostusta monin tavoin. Eteen ei tullut ainuttakaan päivää, jolloin olisin tuntenut etten halua mennä työpaikallani.
Nyt voin todeta eläkeläisenä, että olen korteni kantanut myös yhteiseen kekoon ja voin viettää tyytyväisiä eläkepäiviä. Koska olin ahkera, työeläkettä ( eläkkeitä tulee usealta taholta) kertyi määrä, jolla tuleen hyvin toimeen. En löhöile vaan olen monessa mukana ja kuntoilen aktiivisesti.
Toivon muillekin eläkeläisille hyviä eläkepäiviä.
Eläke on hyvä koska saitte itsellenne sellaisen räätälöidä nuorempien piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonain päivänä aloittaja on itse eläkeläinen. Olisipa hauska nähdä ilmeensä, kun hän sitten muistaa nuo sanansa.
En pääse varmaan ikinä eläkkeelle. Kiitos suurten ikäluokkien.
Ap
Suuret ikäluokat on nyt yli 75v.
Meillä on enemmän alle 30v eläkeläisiä kuin yli 90v eläkeläisiä. Miten on, pienennetäänkö nuortenkin eläkkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Suuret ikäluokat pitäisi pakottaa takaisin töihin, jos hitusenkin on työkykyä jäljellä. Jos ei lähde, niin työeläkkeeseen karenssi. Jotain ruuvien pakkaamista ja risujen keräämistä kyllä löytyy. Saisivat vähän tuntumaa nykyajan työmarkkinoista. Tämä pullamössösukupolvi imee työssäkäyviltä kaiken mitä irti saa. Poliitikot tekevät mitä vaan saadakseen ääniä, ja suuret ikäluokat saavat halutessaan pullamössöä jatkossakin.
Hahhahhaa...hajotkaa niiden it järjestelmienne kanssa siellä työpaikoilla,känny pirisee ja sähköposti laulaa ja työkaveri nykii olkapäästä...
Huono taas. Kyllä se niin on ettei ihmiset osaa nykyään edes trollata ärsyttävästi, silleen että voisi mennä läpi. Alaikäisten kyhäelmiä.
Moni ei tajua miten rankka eläkeläisten elämä oli heidän nuoruudessaan. Piti rakentaa Suomi sotien jälkeen. Palkka oli jotain muutama sata markkaa JIPII. Eikä samanlaista tukiverkostoa ollut vielä olemassakaan. En ole tavannut yhtään rikasta eläkeläistä joten en tiedä missä kermapercepiireissä nämä ruikuttajat pyörivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Du är lite sent ute. Den stora pensionsblåsningen gjordes redan för ca. 20 år sedan. Dit for ditt fyrk.
Puhu vain suomea, osaat kyllä kun hieman käytät aivojasi.
Puhu sinä ruotsia, osaat kyllä, kun hieman käytät aivojasi.
"Eläkeloiset" on parempi nimitys. Me työssäkäyväthän maksamme 80% eläkeloisten eläkkeistä, eivät he itse niitä ole maksaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nykyiset työeläkeläiset ovat päässeet helpommalla? Suurin osa on syntynyt sodan jälkeen, eli olemme suurta ikäluokkaa.
Itse olen syntynyt - 46 ja lapsuus maalla maanviljelijän perheessä ja tämä on raadollinen kuvaus suuren ikäluokan ihmisen elämästä ja meitä saman kokeneita on paljon. Meitä oli viisi lasta, vanhin syntynyt sotavuonna- 42. Itsekukin lähti maailmalle sitä mukaa , kun silloinen kansakoulu oli takana. Niin lähdin minäkin ja olin 14v ja niin lähtivät sisarukseni. Siitä lähtien olen elättänyt itsen, perhettäni ja lapseni sitten kun heidän aika tuli eteen. Työeläkettä alkoi kertyä vasta kun täytin 23v.Opiskelin aikuisena ylioppilaaksi ( työn ohella) ja opiskelin sen jälkeen vuosia ja suoritin useita tutkintoja.
Olen tyytyväinen työuraani ja viihdyin työssäni joissa olin väliin rivityöntekijä, esimies ja toimin myös opettajana muutaman vuoden.Asuntolainojen korot olivat eri luokkaa mitä nykyisin. Parhaimmillaan korot olivat lähellä 20%. Niistä oli selvittävä ja niistä selvittiin vain työtä tekemällä. Parhaimmillaan olin vuoden sisällä kolmen eri työnantajan listoilla eli tein samaan aikaan kahta työtä, silloin kun se oli mahdollista.
Elämä ei ole ollut helppoa koskaan, mutta sen kovuutta ei onneksi aistinut, koska työt ja työyhteisöt olivat perheen lisäksi voimia antava, Työssä joissa viihtyi ja sai tukea/ arvostusta monin tavoin. Eteen ei tullut ainuttakaan päivää, jolloin olisin tuntenut etten halua mennä työpaikallani.
Nyt voin todeta eläkeläisenä, että olen korteni kantanut myös yhteiseen kekoon ja voin viettää tyytyväisiä eläkepäiviä. Koska olin ahkera, työeläkettä ( eläkkeitä tulee usealta taholta) kertyi määrä, jolla tuleen hyvin toimeen. En löhöile vaan olen monessa mukana ja kuntoilen aktiivisesti.
Toivon muillekin eläkeläisille hyviä eläkepäiviä.Eläke on hyvä koska saitte itsellenne sellaisen räätälöidä nuorempien piikkiin.
On muuten hyvin räätälöity: eläke ei kertynyt opiskelusta, nyt nuorilla kertyy siitäkin. Eläke ei kertynyt perhevapailla, nyt nuorilla kertyy siitäkin. Eläke alkoi kertyä 23v iässä, vaikka ennen sitä otettiin eläkevakuutusmaksut, Nyt eläke kertyy kaikista ansiotuloista, myös alle 23v iässä ansaituista.
Että kyllä me todella hyvän eläkesysteemin räätälöimme. Harmi, että siitä nauttivat meitä seuraavat sukupolvet.
Ähäkutti, toivottavasti sinä kuolet jo huomenna, et rasita tyhmyydelläsi maailmaa, vitunääliö.
Vierailija kirjoitti:
"Eläkeloiset" on parempi nimitys. Me työssäkäyväthän maksamme 80% eläkeloisten eläkkeistä, eivät he itse niitä ole maksaneet.
Toivottavasti joku maksaa sinunkin eläkkeesi kun vanhenet;) Toisaalta, eipä sinunlaisesi trollipenskat koskaan edes pääse töihin asti.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin heti itselleni eläkevakuutusmaksuna palkasta maksamani noin 80 000 e ja sijoittaisin sen. Silloin se kuoltuani jäisi perikunnalle. Nyt eläkevarat jäävät nuoremmille sukupolville sinne rahastoon, vaikka ne on minun palkastani viety.
Kuitenkin ne ryyppää tai syö pehvansa leveiksi leivoksilla. Tiedän itsekin vaikka kuinka monta tällaista tapausta. Mutta annetaan vaan niille enemmän ryyppy-, tupakka-, ja pullarahaa. Ovat sen ansainneet. Sitten suut louskuen haukkuvat nuorempia kermapersseiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon muillekin eläkeläisille hyviä eläkepäiviä.Eläke on hyvä koska saitte itsellenne sellaisen räätälöidä nuorempien piikkiin.
On muuten hyvin räätälöity: eläke ei kertynyt opiskelusta, nyt nuorilla kertyy siitäkin. Eläke ei kertynyt perhevapailla, nyt nuorilla kertyy siitäkin. Eläke alkoi kertyä 23v iässä, vaikka ennen sitä otettiin eläkevakuutusmaksut, Nyt eläke kertyy kaikista ansiotuloista, myös alle 23v iässä ansaituista.
Että kyllä me todella hyvän eläkesysteemin räätälöimme. Harmi, että siitä nauttivat meitä seuraavat sukupolvet.
Onneksi räätälöitte sen sellaiseksi, että nykynuoret ehtivät kuolla ennen kuin jäävät eläkkeelle yli kymmenen vuotta teitä vanhempina. Ovelaa, sen pajatson tyhjentämisen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki alle 30v masennuksen takia eläkkeelle päätyneet nauttivat joka päivä eläkkeestä, josta eivät ole maksaneet euroakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti joku maksaa sinunkin eläkkeesi kun vanhenet;) Toisaalta, eipä sinunlaisesi trollipenskat koskaan edes pääse töihin asti.
Eikö sinua yhtään hävetä loisia nuorten kustannuksella?
Ruikuttajat(teinit) eivät tunnu tajuavan että itsekkin vanhenevat ja ovat eläkkeellä joku päivä lol.
Jopa on aloittajalla erikoiset luulot eläkeläisistä, vaikka kaikki tietävät, että tulot pienenevät roimasti eläkkeellä. Kansaneläke (Kelan maksama) on ihan yhtä surkea kuin Kelan tuet.
Harva eläkeläinen ei voi myöskään tienata enää eläkkeensä ohessa, koska ei pysty enää työhön. Mitä vanhempi, sitä huonompi tilanne siis. Ja kun joutuu turvautumaan toisten apuun, on kotihoito tai laitoshoito tosi kallistakin.
Nuoremmat taas jaksaa ja pääsee vielä töihin, jos ovat terveitä.
Ja me maksetaan seuraavan sukupolven koulutus ja edellisen eläkkeet. Tupla maksutaakka