Rupea pikkuhiljaa ärsyttämään tämä eläkeläisten paapominen
Opintotukiin ja työikäisten toimeentulotukiin nämä korotukset pitäisi suunnata, eikä eläkkeisiin. Etenkin tietyn ikäluokan kohdalla. Omillaa asuvat nuoret tarvitsevat rahaa, ei eläkeläiset. Suututtaa kun meidän nuorista ei välitetä. Nykyiset eläkeläiset ovat päässeet niin helpolla työelämässä, että ihan oikeutetusti ovat pienellä eläkkeellä. Työelämä on nykyisin nii vaativaa, mitä eläkeläiset ei ymmärrä. Eläkeläisillä on rahaa nyt riittävästi.
Kommentit (123)
Turhaa tukea itsekseen muuttavan nuorta, jolla ei ole pätevää syytä muuttaa omilleen.
Asukoot vanhemmillaan vaikka 25-vuotiaaksi, jollei pysty kustantamaan asumistaan..
Kenen etua palvelee köyhien usuttaminen toisiaan vastaan?
1. Kokoomuksen miljonääriväen
2. Persujen
3. V. Putinin
Eläkeläisen elämä on rankkaa!
Siitä kuuluu saada kunnon korvaus.
Teemme vain ruokatunteja ja ne ovat kalliita :)
Ap ei vissiin ole kuullut lamasta Monet suurten ikäluokkien edustajista jäi silloin työttömäksi ja osa ei saanut enään töitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen maisteri ja ihan hyväpalkkaisessa työssä mutta bruttopalkkani tulee tuskin ikinä ylittämään 60v eläkkeelle jääneeni isäni nettoeläkettä. Isäni ei käynyt yliopistoa
Keskieläke on jotain 1830, mutta ihmeellinen sattuma, että av-palstan kaikilla eläkkeellä olevilla vanhemmilla on joku viiden tonnin nettoeläke.
Suurten ikäluokkien edustajia on tilastokeskuksen mukaan n.306.000. Eläkeläisiä on kuitenkin yli 1.500.000. Eipä tarvitse odottaa montaa vuotta, kun heitä on jäljellä vain rippeet.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei vissiin ole kuullut lamasta Monet suurten ikäluokkien edustajista jäi silloin työttömäksi ja osa ei saanut enään töitä.
Eivätkä sitä h*lvetin suurta eläkettä, jota heidän lapsensa nyt kahdehtivat.
Otapa asia uudelleen esille sitten kun olet itse ollut muutaman vuoden meidän onnellisten eläkeläisten joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Voi lässy, mikä törppö olet. Opiskelijat ja työttömät voi mennä töihin ja hankkia rahansa kuten eläkeläistkin on tehnyt.
No miksei niillä sitten ole rahaa kun ovat niin töissä raataneet, niska limassa, raukat vanhukset. Nuorille rahat, ei vanhuksille. Vanhuksilla on omat maksetut kodit ja säästötileillä rahaa. Työtilannekin oli ihan eri.
Vierailija kirjoitti:
Kenen etua palvelee köyhien usuttaminen toisiaan vastaan?
1. Kokoomuksen miljonääriväen
2. Persujen
3. V. Putinin
4. Jauhojengi demarien?
5. Vassareiden kalansilmää
6. Pirkka-Pekkaa?
Nuoret jaksaa ja niiden kuuluukin jaksaa paiskia töitö, niin me eläkeläisetkin on tehty viimeiset n 40v, 12 vuotiaana menty töihin. Nuori sukupolvi elättköön itsensä niinkuin mekin olemme tehneet. Silloin 30 v sitten ei oltu ikinä kuultukaan mistään toimeentulotuista. Jos ei ollut rahaa, sitten tehtiin töitä. Sosiaalipummit oli siihen aikaan nimike jos joku oli olosuhteiden pakosta nk. kunnan elätti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi lässy, mikä törppö olet. Opiskelijat ja työttömät voi mennä töihin ja hankkia rahansa kuten eläkeläistkin on tehnyt.
No miksei niillä sitten ole rahaa kun ovat niin töissä raataneet, niska limassa, raukat vanhukset. Nuorille rahat, ei vanhuksille. Vanhuksilla on omat maksetut kodit ja säästötileillä rahaa. Työtilannekin oli ihan eri.
No kun ei ole. Niska limassa on raadettu joo, vuokrakämpässä asuu pienellä eläkkeellä joka euron laskien. Ja näitä on paljon.
Muistakaa kuolla alle 50 vuotiaina niin ette rasita turhilla eläkekustannuksilla niitä iki-ihania kaksikymppisiä, joille kaikki kuuluu ja jotka ovat koko kansallisvarallisuutemme luoneet !
Miten nykyiset työeläkeläiset ovat päässeet helpommalla? Suurin osa on syntynyt sodan jälkeen, eli olemme suurta ikäluokkaa.
Itse olen syntynyt - 46 ja lapsuus maalla maanviljelijän perheessä ja tämä on raadollinen kuvaus suuren ikäluokan ihmisen elämästä ja meitä saman kokeneita on paljon. Meitä oli viisi lasta, vanhin syntynyt sotavuonna- 42. Itsekukin lähti maailmalle sitä mukaa , kun silloinen kansakoulu oli takana. Niin lähdin minäkin ja olin 14v ja niin lähtivät sisarukseni. Siitä lähtien olen elättänyt itsen, perhettäni ja lapseni sitten kun heidän aika tuli eteen. Työeläkettä alkoi kertyä vasta kun täytin 23v.
Opiskelin aikuisena ylioppilaaksi ( työn ohella) ja opiskelin sen jälkeen vuosia ja suoritin useita tutkintoja.
Olen tyytyväinen työuraani ja viihdyin työssäni joissa olin väliin rivityöntekijä, esimies ja toimin myös opettajana muutaman vuoden.
Asuntolainojen korot olivat eri luokkaa mitä nykyisin. Parhaimmillaan korot olivat lähellä 20%. Niistä oli selvittävä ja niistä selvittiin vain työtä tekemällä. Parhaimmillaan olin vuoden sisällä kolmen eri työnantajan listoilla eli tein samaan aikaan kahta työtä, silloin kun se oli mahdollista.
Elämä ei ole ollut helppoa koskaan, mutta sen kovuutta ei onneksi aistinut, koska työt ja työyhteisöt olivat perheen lisäksi voimia antava, Työssä joissa viihtyi ja sai tukea/ arvostusta monin tavoin. Eteen ei tullut ainuttakaan päivää, jolloin olisin tuntenut etten halua mennä työpaikallani.
Nyt voin todeta eläkeläisenä, että olen korteni kantanut myös yhteiseen kekoon ja voin viettää tyytyväisiä eläkepäiviä. Koska olin ahkera, työeläkettä ( eläkkeitä tulee usealta taholta) kertyi määrä, jolla tuleen hyvin toimeen. En löhöile vaan olen monessa mukana ja kuntoilen aktiivisesti.
Toivon muillekin eläkeläisille hyviä eläkepäiviä.
Tuleeko sitä nyt kansan- tai takuueläkkeeseen korotusta ollenkaan vuodenvaihteessa, kun tuli nyt syksyllä?
Suuria eläkkeitä yli 4000 euroa ei tarvitsisi korottaa yhtään ja tulevaisuudessa perustaa eläkekatto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonain päivänä aloittaja on itse eläkeläinen. Olisipa hauska nähdä ilmeensä, kun hän sitten muistaa nuo sanansa.
On taatusti samaa mieltä edelleen! Ettehän te jätä tuleville mitään.
Ei ap, eläkeläinen 20 v päästä
Siis eläkerahastot on 90 luvun jälkeen kasvaneet seitsemänkertaisiksi ja sinä kuvittelet että tässä nyt jokin muuttuu niin että ne rahastot häviää? Mutta pointtisihan on siis se että sinulle kaikki ja muille ei mitään. Et halua että kukaan muu saa mitään paitsi sinä. Sinusta on väärin että joku muu saa saman kuin sinä, koska se on sinun narsistisessa päässäsi kokonaan ilman jäämistä.
Ikäluokka joka maksoi itse vähän jos yhtään eläkkeitä saa eniten ikäkuokalta, joka maksaa niitä eniten. Reilu peli suuret ikäluokat. Haistakaa vee parasiitit.
Vierailija kirjoitti:
Suuria eläkkeitä yli 4000 euroa ei tarvitsisi korottaa yhtään ja tulevaisuudessa perustaa eläkekatto.
Suurten eläkkeiden saajat ovat aikoinaan maksaneet suurempia eläkemaksuja koska eläke pidätys on prosentuaalinen eli palkan tasosta riippuva.
No ne eläkeläiset on maksaneet sun koulutuksen ja sun lapsienkin koulutuksen. Älä turhaan kadehdi. Monet heistä joutuneet painamaan duunia ilman koulutusta.