Rupea pikkuhiljaa ärsyttämään tämä eläkeläisten paapominen
Opintotukiin ja työikäisten toimeentulotukiin nämä korotukset pitäisi suunnata, eikä eläkkeisiin. Etenkin tietyn ikäluokan kohdalla. Omillaa asuvat nuoret tarvitsevat rahaa, ei eläkeläiset. Suututtaa kun meidän nuorista ei välitetä. Nykyiset eläkeläiset ovat päässeet niin helpolla työelämässä, että ihan oikeutetusti ovat pienellä eläkkeellä. Työelämä on nykyisin nii vaativaa, mitä eläkeläiset ei ymmärrä. Eläkeläisillä on rahaa nyt riittävästi.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Eläkejärjestelmä on vaan suurten ikäluokkien pyramidihuijaus. Nuoret vain maksaa.
Ja nuoriltahan ei kukaan saa mitään maksua! Haista huilus nykyajan toope!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi lässy, mikä törppö olet. Opiskelijat ja työttömät voi mennä töihin ja hankkia rahansa kuten eläkeläistkin on tehnyt.
Ja sieltä tuli heti ensimmäinen mittaavan eläkeläisarmeijan jäsen. Seuraatko yhtään nykymaailmaa? Töihin ei pääse nykyisin noin vain. Teidän aikana piti marssia tehtaaseen ja kysyä hommia. Nykyisin se ei toimi niin, vaikka kuinka vänkkäisit.
N30
Ihan kuin nuorille kelpaisi tehdastyö:)
Juuri oli uutinen, että avoimia työpaikkoja on nyt enemmän kuin koskaan.
Ja toinen uutinen, että hoitoavustajia otettaisiin vaikka kuinka paljon, mutta kun ei ole tekijöitä.
Eipä tietenkään, kun pitäisi tyytyä pieneen palkkaan.
Nykyajan eläkeläiset ( en siis itse ole eläkkeellä) ovat tehneet nuorena hyvinkin pienipalkkaisia töitä ja aloittaneet kovin nuorina.
Jos alkaa kadehtia eläkeläisiä ( tai ketä tahansa) , pitää ottaa koko paketti eikä vaan poimia parhaita paloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan tyhmyys on tyhmyyshorisontin rajalla ja vaihtumassa hulluudeksi. Tekisi itse töitä ja ansaitsisi elantonsa, sekä eläkkeensä, eikä etukäteen ole vaatimassa kuormasta pullaa.
Eivät eläkeläiset ole mitään eläkettä "ansainneet" vaan me nuoremmat maksamme ne.
Muistaakseni mainitsit tuolla aikaisemmin että opiskelet.
Ja mitä tuohon viestiisi tulee, niin tämän päivän eläkeläiset maksoivat oman osansa työelämässä ollessaan.
Kyllä tämä yhteiskunta on osannut veroja kantaa jo paljon ennen, kun sinä "valaistuit" kaikkinen loistavine vasuri-ideoinesi.
Ehdotus: Mene hyvä ihminen töihin. Kyllä tuolla energialla jolla yrität viedä eläkeläisiltä tekohampaatkin suusta, pystyy jotain yksinkertaista ja fyysisesti helppoa tekemään. Pask#kuski voisi olla aloituksen mukaan ydinosaamistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan tyhmyys on tyhmyyshorisontin rajalla ja vaihtumassa hulluudeksi. Tekisi itse töitä ja ansaitsisi elantonsa, sekä eläkkeensä, eikä etukäteen ole vaatimassa kuormasta pullaa.
Eivät eläkeläiset ole mitään eläkettä "ansainneet" vaan me nuoremmat maksamme ne.
HITTO! Olen tehnyt työtä koko ikäni ja maksanut niistä palkoista eläkemaksuja!
Älä kuule pullistele, olit vielä kiilto isäs silimissä kun olin jo ollut töissä 20v!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä tuohon viestiisi tulee, niin tämän päivän eläkeläiset maksoivat oman osansa työelämässä ollessaan.
Kyllä tämä yhteiskunta on osannut veroja kantaa jo paljon ennen, kun sinä "valaistuit" kaikkinen loistavine vasuri-ideoinesi.
Ehdotus: Mene hyvä ihminen töihin. Kyllä tuolla energialla jolla yrität viedä eläkeläisiltä tekohampaatkin suusta, pystyy jotain yksinkertaista ja fyysisesti helppoa tekemään. Pask#kuski voisi olla aloituksen mukaan ydinosaamistasi.
Paskakuskinkin homma on tolla hattarapäälle liikaa, jos vaan ihan siltojen alle suoraan!
Näin eläkeläisen elämä on rankkaakin rankempaa, joutuu pitämään ruokatunnin ja se jos mikä maksaa!!
Vierailija kirjoitti:
Näin eläkeläisen elämä on rankkaakin rankempaa, joutuu pitämään ruokatunnin ja se jos mikä maksaa!!
Tulee hiki syödessä!
Ihme rutinaa eläkkeistä täällä.Niitä on saatu iankaiken kun työtä on tehty.Ehkä aloittaja poraa kun ei voi itse jäädä nyt eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskakuskinkin homma on tolla hattarapäälle liikaa, jos vaan ihan siltojen alle suoraan!
Jep. Helsingissähän on menossa tämä "Kruununsillat"-projekti. Ja Kalliosta/ Hakaniemestä ei ole sinne pitkä matkakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ja kuka sulle on tuollaista opettanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nykyiset työeläkeläiset ovat päässeet helpommalla? Suurin osa on syntynyt sodan jälkeen, eli olemme suurta ikäluokkaa.
Itse olen syntynyt - 46 ja lapsuus maalla maanviljelijän perheessä ja tämä on raadollinen kuvaus suuren ikäluokan ihmisen elämästä ja meitä saman kokeneita on paljon. Meitä oli viisi lasta, vanhin syntynyt sotavuonna- 42. Itsekukin lähti maailmalle sitä mukaa , kun silloinen kansakoulu oli takana. Niin lähdin minäkin ja olin 14v ja niin lähtivät sisarukseni. Siitä lähtien olen elättänyt itsen, perhettäni ja lapseni sitten kun heidän aika tuli eteen. Työeläkettä alkoi kertyä vasta kun täytin 23v.Opiskelin aikuisena ylioppilaaksi ( työn ohella) ja opiskelin sen jälkeen vuosia ja suoritin useita tutkintoja.
Olen tyytyväinen työuraani ja viihdyin työssäni joissa olin väliin rivityöntekijä, esimies ja toimin myös opettajana muutaman vuoden.Asuntolainojen korot olivat eri luokkaa mitä nykyisin. Parhaimmillaan korot olivat lähellä 20%. Niistä oli selvittävä ja niistä selvittiin vain työtä tekemällä. Parhaimmillaan olin vuoden sisällä kolmen eri työnantajan listoilla eli tein samaan aikaan kahta työtä, silloin kun se oli mahdollista.
Elämä ei ole ollut helppoa koskaan, mutta sen kovuutta ei onneksi aistinut, koska työt ja työyhteisöt olivat perheen lisäksi voimia antava, Työssä joissa viihtyi ja sai tukea/ arvostusta monin tavoin. Eteen ei tullut ainuttakaan päivää, jolloin olisin tuntenut etten halua mennä työpaikallani.
Nyt voin todeta eläkeläisenä, että olen korteni kantanut myös yhteiseen kekoon ja voin viettää tyytyväisiä eläkepäiviä. Koska olin ahkera, työeläkettä ( eläkkeitä tulee usealta taholta) kertyi määrä, jolla tuleen hyvin toimeen. En löhöile vaan olen monessa mukana ja kuntoilen aktiivisesti.
Toivon muillekin eläkeläisille hyviä eläkepäiviä.Eläke on hyvä koska saitte itsellenne sellaisen räätälöidä nuorempien piikkiin.
On muuten hyvin räätälöity: eläke ei kertynyt opiskelusta, nyt nuorilla kertyy siitäkin. Eläke ei kertynyt perhevapailla, nyt nuorilla kertyy siitäkin. Eläke alkoi kertyä 23v iässä, vaikka ennen sitä otettiin eläkevakuutusmaksut, Nyt eläke kertyy kaikista ansiotuloista, myös alle 23v iässä ansaituista.
Että kyllä me todella hyvän eläkesysteemin räätälöimme. Harmi, että siitä nauttivat meitä seuraavat sukupolvet.
Sama juttu meillä 70-luvulla syntyneillä ja silti joudumme elättämään teitä ja nuorempia sukupolvia. Hyvin hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Kustanna ruokasi ja pullamössösi rahalla. Sitähän sinulla on varmasti riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Ne korotukset tehtiin 1.8.22 ja seuraava on tulossa 1.1.23. Älä valita. Saavat tasan saman korotuksen vuodenvaihteessa minkä työeläkeläisetkin. Työeläkeläiset saa vain korotuksensa kerta eränä.
En saanut elokuussa yhtään mitään. Viimeksi kun muutama vuosi sitten korotettiin, sain 24e.
Verotuksen vuoksi loppujen lopuksi eläke pieneni 26e. Bruttoeläkkeeni on nyt 1150. Siitä kansaneläkettä vähän yli 200, työeläke on niin pieni.
Olin kotiäitinä niin ei kertynyt eläkettä hirveesti. Muuten, kun olin nuori niin yksin asuessa en saanut edes asumistukea.
Vuokra oli 450mk, pieni yksiö. Ruokaan meni saman verran. Sukulaiset avustivat että pääsin töihin. Kk-lipun ostivat. Ei tullut sossustakaan pennin hyrrää. Semmosta leveältä elämä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi lässy, mikä törppö olet. Opiskelijat ja työttömät voi mennä töihin ja hankkia rahansa kuten eläkeläistkin on tehnyt.
Ja sieltä tuli heti ensimmäinen mittaavan eläkeläisarmeijan jäsen. Seuraatko yhtään nykymaailmaa? Töihin ei pääse nykyisin noin vain. Teidän aikana piti marssia tehtaaseen ja kysyä hommia. Nykyisin se ei toimi niin, vaikka kuinka vänkkäisit.
N30
Ihan kuin nuorille kelpaisi tehdastyö:)
Juuri oli uutinen, että avoimia työpaikkoja on nyt enemmän kuin koskaan.
Ja toinen uutinen, että hoitoavustajia otettaisiin vaikka kuinka paljon, mutta kun ei ole tekijöitä.
Eipä tietenkään, kun pitäisi tyytyä pieneen palkkaan.
Nykyajan eläkeläiset ( en siis itse ole eläkkeellä) ovat tehneet nuorena hyvinkin pienipalkkaisia töitä ja aloittaneet kovin nuorina.
Jos alkaa kadehtia eläkeläisiä ( tai ketä tahansa) , pitää ottaa koko paketti eikä vaan poimia parhaita paloja.
Niin, eivätkä viitsi tehdä!
Eikö teillä yhtään omatunto kolkuta? Nuorten ja keski-ikäisten kustannuksella makoilette. Työelämä on nykyisin paljon vaativampaa. Ei tainnut teidän aikana olla mitään video-cv:itä ja ryhmähaastatteluja yms..
Vierailija kirjoitti:
Omat eläkkeellä olevat vanhempani tekivät nimenomaan niitä töitä koko työuransa. Eivät olleet vanhempainvapailla, vuorotteluvapailla, virkavapailla, opintovapailla, sairaslomilla, osa-aikatöissä. Äitiyslomalla äiti oli mutta se kesti 70-luvun alkupuolella kolme kuukautta. Ainoat tuet mitä nostivat, olivat lapsilisät.
Kyllä minä heille heidän eläkkeensä suon.
Minä en suo esimerkiksi kotirouville. Maksakoot itse eläkkeensä kotonamakaamisestaan.
Kyllähän nämä röyhkeät eläkeloiset itsekin ymmärtävät, että ovat itse kehittämänsä pyramidin huipulla lypsämässä kuiviin lapsiaan ja lastenlapsiaan. Siksi ovat aggressiivisia puolustaessaan ns. ansaittuja eläkkeitään. Eikä heitä edes hävetä. Turha ihmetellä miksi niin monella keski-ikäisellä on välit poikki vanhempiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Miten nykyiset työeläkeläiset ovat päässeet helpommalla? Suurin osa on syntynyt sodan jälkeen, eli olemme suurta ikäluokkaa.
Itse olen syntynyt - 46 ja lapsuus maalla maanviljelijän perheessä ja tämä on raadollinen kuvaus suuren ikäluokan ihmisen elämästä ja meitä saman kokeneita on paljon. Meitä oli viisi lasta, vanhin syntynyt sotavuonna- 42. Itsekukin lähti maailmalle sitä mukaa , kun silloinen kansakoulu oli takana. Niin lähdin minäkin ja olin 14v ja niin lähtivät sisarukseni. Siitä lähtien olen elättänyt itsen, perhettäni ja lapseni sitten kun heidän aika tuli eteen. Työeläkettä alkoi kertyä vasta kun täytin 23v.Opiskelin aikuisena ylioppilaaksi ( työn ohella) ja opiskelin sen jälkeen vuosia ja suoritin useita tutkintoja.
Olen tyytyväinen työuraani ja viihdyin työssäni joissa olin väliin rivityöntekijä, esimies ja toimin myös opettajana muutaman vuoden.Asuntolainojen korot olivat eri luokkaa mitä nykyisin. Parhaimmillaan korot olivat lähellä 20%. Niistä oli selvittävä ja niistä selvittiin vain työtä tekemällä. Parhaimmillaan olin vuoden sisällä kolmen eri työnantajan listoilla eli tein samaan aikaan kahta työtä, silloin kun se oli mahdollista.
Elämä ei ole ollut helppoa koskaan, mutta sen kovuutta ei onneksi aistinut, koska työt ja työyhteisöt olivat perheen lisäksi voimia antava, Työssä joissa viihtyi ja sai tukea/ arvostusta monin tavoin. Eteen ei tullut ainuttakaan päivää, jolloin olisin tuntenut etten halua mennä työpaikallani.
Nyt voin todeta eläkeläisenä, että olen korteni kantanut myös yhteiseen kekoon ja voin viettää tyytyväisiä eläkepäiviä. Koska olin ahkera, työeläkettä ( eläkkeitä tulee usealta taholta) kertyi määrä, jolla tuleen hyvin toimeen. En löhöile vaan olen monessa mukana ja kuntoilen aktiivisesti.
Toivon muillekin eläkeläisille hyviä eläkepäiviä.
Kiitos valaisevasta kommentista. Meitä on vielä paljon jotka olemme tuontyyppisen elämän käyneet läpi ja olemme ansaitulla eläkkeellä nyt. Miksi meitä pärjätään?
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä yhtään omatunto kolkuta? Nuorten ja keski-ikäisten kustannuksella makoilette. Työelämä on nykyisin paljon vaativampaa. Ei tainnut teidän aikana olla mitään video-cv:itä ja ryhmähaastatteluja yms..
Luulisi että ne video-cv:t onnistuvat leikiten sukupolvelta, joka muutenkin kuvaa itseään instagramiin jokainen liikenevä hetki. Noin niin kuin yleistäen.
Omat eläkkeellä olevat vanhempani tekivät nimenomaan niitä töitä koko työuransa. Eivät olleet vanhempainvapailla, vuorotteluvapailla, virkavapailla, opintovapailla, sairaslomilla, osa-aikatöissä. Äitiyslomalla äiti oli mutta se kesti 70-luvun alkupuolella kolme kuukautta. Ainoat tuet mitä nostivat, olivat lapsilisät.
Kyllä minä heille heidän eläkkeensä suon.