Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuorotyötä tekevät, oletteko huomanneet että aina teidän pitäisi ottaa vapaapäivä ystävän tapaamista varten?

Vierailija
14.10.2022 |

Tai mitä nyt milloinkin kenen kanssa on sovittuna. Minua on ruennut ärsyttämään vuorotyötä tekevänä ettei ystäväni ole koskaan ehottanut että voisi itse pitää esimerkiksi perjantain tai maanantain vapaata, jotta yhteinen tapaaminen tai jokin meno (päivästä riippumaton) onnistuisi. Se on aina niin että milloin minulla on viikonloppuna vapaatai tai voisinko kysyä vapaata tai vuoronvaihtoa. Sen ymmärrän tietysti jos on kaveriporukka, jossa monta päivätyötä tekevää ja yksi vuorotyötä tekevä että silloin hän on se joka vapaita kyselee.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa kahden vuorotyöläisen voi olla vaikeampi sopia tapaamisia, kun ne vapaat saattaa mennä ihan ristiin kokoajan. Yleensä kuitenkin vuorotöissä on joskus pakko olla viikonloppuvapaa, silloin sillä päivätyöläisellä on myös vapaa, mutta jos toinen onkin vuorotyössä, ei välttämättä ole.

Meillä on porukka mistä puolet on vuorotyössä ja todella vaikea löytää päivä mikä kaikille kävisi, joten yleensä joku on poissa tai tulee vasta myöhemmin. Itsekin olin pitkään vuorotyössä ja tiedän senkin puolen.

Minä taas näen tosi useasti samalla paikkakunnalla asuvaa kaveriani, joka myös vuorotyössä. Tosi usein arkisin käydään kahvittelemassa tai syömässä jne, tuntuu onnistuvan tapaaminen paljon helpommin kun päivätyötä tekevän kanssa joka voi nähdä vaan iltaisin, eikä kovin usein silloinkaan kun on harrastukset ja muut menot. Ap

Vierailija
42/44 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on! Aina se olen minä, jonka pitäisi järjestellä työvuoroja, ei koskaan kukaan muu.

Minä vuorotyöläinen se olen, joka toivoo tapaamisten vuoksi hankalia vuoroja tai vaihtaa jo suunniteltuja. Sitten saattaa tulla kaverilta viesti, että "ei huvitakaan lähteä tänään mihinkään, mennään joku toinen kerta". Kun tarpeeksi monta kertaa tämä tapahtui, niin loppui minulta joustaminen.

Vierailija
44/44 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on neljän hengen naisporukka. Kaksi meistä tekee töitä arkipäivisin noin klo 8-16, yhdellä on kolmivuorotyö ja yksi lähti juuri opiskelemaan uutta alaa. En muista, että meillä olisi ollut vaikeuksia sopia treffejä jollekin arki-Illalle tai viikonlopulle. Yleensä kaikki tapahtumat ovat iltaisin tai viikonloppuisin. Olemme kaikki lapsettomia ainakin vielä, joten sekin helpottaa tapaamisen järjestämistä.