Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tietääkö tyhmä olevansa tyhmä?

IQ-aani
14.10.2022 |

Tietääkö tyhmä olevansa tyhmä? Olen itse törmännyt itsevarmoihin ihmisiin, jotka ovat kuitenkin todella tyhmiä. Monesti älykkäät ihmiset ovat epävarmempia joissakin asioissa, koska he näkevät asiat moniulotteisimpina. Vähemmän älykkäät ihmiset näkevät taas monet asiat mustavalkoisina. Olen vahvasti sitä mieltä, että tyhmillä ihmisillä on tässä maailmassa paljon helpompaa.

Kommentit (147)

Vierailija
81/147 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tyhmyys määritellään siten, että tyhmä ihminen aiheuttaa sanoillaan ja teoillaan sotkua jonka muut joutuvat siivoamaan. Tyhmä ihminen voi olla mielestäni älykäs, mutta häneltä puuttuu viisaus ja kyvyttömyys ymmärtää omien tekojensa vaikutusta. Tyhmä voi siis tiedostaa aiheuttavansa tuhoa ja polttavansa siltoja, mutta hän ei välitä siitä - koska hän on tyhmä.

Herkästi puhutaan narsismista, mutta tällaisia ihmisiä on niin paljon, että itse puhun tyhmyydestä.

Mielestäni älykäs ja tyhmä eivät siis ole toistensa vastakohtia, vaan viisas ja tyhmä. Ihmisen älykkysosamäärä voi olla ihan mitä tahansa, mutta sanon häntä viisaaksi vain jos hän osoittaa kykyä huomioida kanssaihmiset ja oma ympäristönsä, ja jos häntä kiinnostaa muidenkin kuin oman itsensä hyvinvointi.

Itänaapurimme näyttää esimerkkiä siitä, mitä älykäs ihminen ilman viisautta saa aikaan: tuhoa, tuhoa ja vähän lisää tuhoa. Ei viisas ihminen halua tuhota maailmaa jossa me kaikki voisimme elää sulassa sovussa keskenämme. Sen tekevät tyhmät.

Eli kyllä, tyhmä ihminen voi tiedostaa olevansa tyhmä, mutta hän ei kykene ajattelemaan että hänen pitäisi muuttua.

Paljonkahan sinä tiedät Venäjän tilanteesta ja Historiasta suhteessa Ukrainaan tai minnekään? kuulostaa aivopesumateriaalilta täysin. Entäs jos huomenna katsoisit vaikak Tubelta pari Patrick Lancasterin videota tai Dr. Maersheimer in luennon?

Vierailija
82/147 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä luulisi monia ihmisiä tyhmiksi. Ehkä he vaan eivät osaa ilmaista itseään oikein - syystä tai toisesta.

Jotkut saattavat olla viisaita sillä mittarilla, mitä yleensä käytetään, mutta ilmaisevat itsensä väärin suhteutettuna siihen, mitä yleensä odotetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/147 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuvaili tyypillisen palstamamman. :D

Vierailija
84/147 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vähän fiksumpi tyhmä niin tietää ja osaa silloin pitää turpansa kiinni. :D

Vierailija
85/147 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät ihmiset toitottavat usein kuinka he uskovat "tieteeseen",

ja yrittävät näin osoittaa olevansa muka älykkäitä,

tosiasiassa he eivät ymmärrä ensinnäkään tieteenteosta yhtään mitään,

ja vaikka joku entisaikojen uskomus, joka oli sen ajan tiedettä,

on kumottu jo moneen kertaan,

niin nämä tyhmät uskovat siihen edelleen täysin fanaattisesti, koska se on kuulemma aikoinaan tieteellisesti todistettu,

oli tämä asia nykyvalossa kuinka älytön tahansa.

Sen lisäksi tämä täysin sokea auktoriteetti uskovaisuus esim. näitä tieteentekijöitä kohtaan on kuin joku lahkolaisuus, jossa ei kyseenalaisteta ollenkaan että, he ovat kuitenkin ihan ihmisiä, etehtyväisiä ja omien uskomuksiensa vankeja,

myöskin sekaan mahtuu valheellisia, ahneita, valehtelevia ja ties mitä vajavaista, vaikka ovatkin jonkun statuksen saaneet.

Vierailija
86/147 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö viisas olevansa viisas?

Vierailija
87/147 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä hän sen tiedon saisi? Minun mitta-asteikollani ihminen on vasta siinä vaiheessa tyhmä, kun hän itse sanoo: En minä ole tyhmä!

Vierailija
88/147 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmät ihmiset toitottavat usein kuinka he uskovat "tieteeseen",

ja yrittävät näin osoittaa olevansa muka älykkäitä,

tosiasiassa he eivät ymmärrä ensinnäkään tieteenteosta yhtään mitään,

ja vaikka joku entisaikojen uskomus, joka oli sen ajan tiedettä,

on kumottu jo moneen kertaan,

niin nämä tyhmät uskovat siihen edelleen täysin fanaattisesti, koska se on kuulemma aikoinaan tieteellisesti todistettu,

oli tämä asia nykyvalossa kuinka älytön tahansa.

Sen lisäksi tämä täysin sokea auktoriteetti uskovaisuus esim. näitä tieteentekijöitä kohtaan on kuin joku lahkolaisuus, jossa ei kyseenalaisteta ollenkaan että, he ovat kuitenkin ihan ihmisiä, etehtyväisiä ja omien uskomuksiensa vankeja,

myöskin sekaan mahtuu valheellisia, ahneita, valehtelevia ja ties mitä vajavaista, vaikka ovatkin jonkun statuksen saaneet.

Kuten rokotefanaatikot ja maskihullut.

Vierailija
89/147 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän ja on tuskallista olla puupää apinoiden kanssa samassa tilassa.

Vierailija
90/147 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakin olen lukenut ,että "tyhmälle ei sovi helppo elämä."

Vierailija
91/147 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viisas on kaukaa viisas....

niin onko tyhmä sitten läheltä tyhmä?

Vierailija
92/147 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisas ei pidä viisaana itseään, koska hän tietää kuinka vähän oikeasti tietää.

Vierailija
93/147 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostakin olen lukenut ,että "tyhmälle ei sovi helppo elämä."

Ainakin olen joskus kuullut jos pää on tyhmä niin koko ruumis kärsii :)

Vierailija
94/147 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua ajatella että on tyhmiä ihmisiä, on vaan arrogantteja ylimielisiä ja röyhkeitä öykkäreitä, jotka ovat kovin nopeita tuomitsemaan toiset "tyhmiksi", vaikka itse ovat täysiä juntteja käytöshäiriöineen...

Vierailija
95/147 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin kerran miellyttävän henkilön. Hän oli hyvin perillä rajoitteistaan ja kuvaili olevansa 'hidas oppimaan'. Kuitenkin hän oli ollut tekemisissä jonkun kuulovammaisten ryhmän kanssa ja oppi viittomia hyvin nopeasti mutta suhtautui tähän lahjansa vaatimattomasti. Mielestäni erittäin kunnioitettava ja mukava ihminen jolla oli hyvä itsetuntemus.

Varmaan aika harvinaista kun olen lukenut täällä muita kommentteja.

Vierailija
96/147 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa varmasti tietää, mutta moni ei. Moni tyhmä ihminen itseasissa on hyvinkin vakuuttunut siitä, että on fiksu ja varmasti ymmärtää asiat paremmin kuin muut. Katsokaapa vaikka niihin hulluimpiin salaliittoihin uskovia, jotka ovat täysin vakuuttuneita siitä, että ihan päättömään hömppään uskominen vain todistaa heidän ylivertaista älykkyyttään muihin verrattuna. Tai vaikka täällä vauva-palstalla niitä, jotka intopinkeänä alapeukuttavat viestiä, jossa on kerrottu selkeästi jokin tosiasia, kun itse ovat ymmärtäneet jutun täysin pieleen, mutta eivät suostu sitten uskomaan sitä oikeaa selitystä (vaikka tuo inflaatioprosenteista käytävä keskustelu, jossa joku oli vaivautunut kertomaan, että inflaatioprosentteja tarkastellaan aina kuukausitasolla,  eikä vuositason inflaation suuruus todellakaan ole kaikkien kuukausien inflaatioprosentit yhteenlaskettuna - eikös vain siihenkin heti ole tullut alapeukkuja mielestään varmasti todella fiksuilta ihmisiltä).

Hyvin sanottu. Olen itsekin poistunut joistakin keskusteluista kun siteeraamaani Suomen lain pykälää tai maantieteellisistä faktaa ei ole uskottu.

Vierailija
97/147 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä missä tyhmyyden ja viisauden raja kulkee ja kuka päättää kummalle puolen rajaa jokainen kuuluu. Mitä nämä kaksi sanaa edes tarkoittavat ? Joku joka jonkun mielestä voi olla viisas on toisen mielestä tyhmä ja päinvastoin, siis keneknään ei pitäisi 'tietää' itseään tyhmäksi koska se useinmiten on vain toisten ihmisten olettamus jonka asianomainen on ominut kun sen on tarpeeksi monta kertaa kuullut.

Vierailija
98/147 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?

Vierailija
99/147 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullapa on kissa.

Vierailija
100/147 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun verorahoilla ei tyhmiä hyysätä. Kyllä jämpti on niin!

Asunto tuet tyhmiltä pois. Ja sohvat.