Tietääkö tyhmä olevansa tyhmä?
Tietääkö tyhmä olevansa tyhmä? Olen itse törmännyt itsevarmoihin ihmisiin, jotka ovat kuitenkin todella tyhmiä. Monesti älykkäät ihmiset ovat epävarmempia joissakin asioissa, koska he näkevät asiat moniulotteisimpina. Vähemmän älykkäät ihmiset näkevät taas monet asiat mustavalkoisina. Olen vahvasti sitä mieltä, että tyhmillä ihmisillä on tässä maailmassa paljon helpompaa.
Kommentit (147)
Täällä luulisi monia ihmisiä tyhmiksi. Ehkä he vaan eivät osaa ilmaista itseään oikein - syystä tai toisesta.
Jotkut saattavat olla viisaita sillä mittarilla, mitä yleensä käytetään, mutta ilmaisevat itsensä väärin suhteutettuna siihen, mitä yleensä odotetaan.
Ap kuvaili tyypillisen palstamamman. :D
Jos on vähän fiksumpi tyhmä niin tietää ja osaa silloin pitää turpansa kiinni. :D
Tyhmät ihmiset toitottavat usein kuinka he uskovat "tieteeseen",
ja yrittävät näin osoittaa olevansa muka älykkäitä,
tosiasiassa he eivät ymmärrä ensinnäkään tieteenteosta yhtään mitään,
ja vaikka joku entisaikojen uskomus, joka oli sen ajan tiedettä,
on kumottu jo moneen kertaan,
niin nämä tyhmät uskovat siihen edelleen täysin fanaattisesti, koska se on kuulemma aikoinaan tieteellisesti todistettu,
oli tämä asia nykyvalossa kuinka älytön tahansa.
Sen lisäksi tämä täysin sokea auktoriteetti uskovaisuus esim. näitä tieteentekijöitä kohtaan on kuin joku lahkolaisuus, jossa ei kyseenalaisteta ollenkaan että, he ovat kuitenkin ihan ihmisiä, etehtyväisiä ja omien uskomuksiensa vankeja,
myöskin sekaan mahtuu valheellisia, ahneita, valehtelevia ja ties mitä vajavaista, vaikka ovatkin jonkun statuksen saaneet.
Tietääkö viisas olevansa viisas?
Mistä ihmeestä hän sen tiedon saisi? Minun mitta-asteikollani ihminen on vasta siinä vaiheessa tyhmä, kun hän itse sanoo: En minä ole tyhmä!
Vierailija kirjoitti:
Tyhmät ihmiset toitottavat usein kuinka he uskovat "tieteeseen",
ja yrittävät näin osoittaa olevansa muka älykkäitä,tosiasiassa he eivät ymmärrä ensinnäkään tieteenteosta yhtään mitään,
ja vaikka joku entisaikojen uskomus, joka oli sen ajan tiedettä,
on kumottu jo moneen kertaan,
niin nämä tyhmät uskovat siihen edelleen täysin fanaattisesti, koska se on kuulemma aikoinaan tieteellisesti todistettu,
oli tämä asia nykyvalossa kuinka älytön tahansa.Sen lisäksi tämä täysin sokea auktoriteetti uskovaisuus esim. näitä tieteentekijöitä kohtaan on kuin joku lahkolaisuus, jossa ei kyseenalaisteta ollenkaan että, he ovat kuitenkin ihan ihmisiä, etehtyväisiä ja omien uskomuksiensa vankeja,
myöskin sekaan mahtuu valheellisia, ahneita, valehtelevia ja ties mitä vajavaista, vaikka ovatkin jonkun statuksen saaneet.
Kuten rokotefanaatikot ja maskihullut.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ja on tuskallista olla puupää apinoiden kanssa samassa tilassa.
Jostakin olen lukenut ,että "tyhmälle ei sovi helppo elämä."
Jos viisas on kaukaa viisas....
niin onko tyhmä sitten läheltä tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Viisas ei pidä viisaana itseään, koska hän tietää kuinka vähän oikeasti tietää.
Vierailija kirjoitti:
Jostakin olen lukenut ,että "tyhmälle ei sovi helppo elämä."
Ainakin olen joskus kuullut jos pää on tyhmä niin koko ruumis kärsii :)
En halua ajatella että on tyhmiä ihmisiä, on vaan arrogantteja ylimielisiä ja röyhkeitä öykkäreitä, jotka ovat kovin nopeita tuomitsemaan toiset "tyhmiksi", vaikka itse ovat täysiä juntteja käytöshäiriöineen...
Tapasin kerran miellyttävän henkilön. Hän oli hyvin perillä rajoitteistaan ja kuvaili olevansa 'hidas oppimaan'. Kuitenkin hän oli ollut tekemisissä jonkun kuulovammaisten ryhmän kanssa ja oppi viittomia hyvin nopeasti mutta suhtautui tähän lahjansa vaatimattomasti. Mielestäni erittäin kunnioitettava ja mukava ihminen jolla oli hyvä itsetuntemus.
Varmaan aika harvinaista kun olen lukenut täällä muita kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Osa varmasti tietää, mutta moni ei. Moni tyhmä ihminen itseasissa on hyvinkin vakuuttunut siitä, että on fiksu ja varmasti ymmärtää asiat paremmin kuin muut. Katsokaapa vaikka niihin hulluimpiin salaliittoihin uskovia, jotka ovat täysin vakuuttuneita siitä, että ihan päättömään hömppään uskominen vain todistaa heidän ylivertaista älykkyyttään muihin verrattuna. Tai vaikka täällä vauva-palstalla niitä, jotka intopinkeänä alapeukuttavat viestiä, jossa on kerrottu selkeästi jokin tosiasia, kun itse ovat ymmärtäneet jutun täysin pieleen, mutta eivät suostu sitten uskomaan sitä oikeaa selitystä (vaikka tuo inflaatioprosenteista käytävä keskustelu, jossa joku oli vaivautunut kertomaan, että inflaatioprosentteja tarkastellaan aina kuukausitasolla, eikä vuositason inflaation suuruus todellakaan ole kaikkien kuukausien inflaatioprosentit yhteenlaskettuna - eikös vain siihenkin heti ole tullut alapeukkuja mielestään varmasti todella fiksuilta ihmisiltä).
Hyvin sanottu. Olen itsekin poistunut joistakin keskusteluista kun siteeraamaani Suomen lain pykälää tai maantieteellisistä faktaa ei ole uskottu.
En edes tiedä missä tyhmyyden ja viisauden raja kulkee ja kuka päättää kummalle puolen rajaa jokainen kuuluu. Mitä nämä kaksi sanaa edes tarkoittavat ? Joku joka jonkun mielestä voi olla viisas on toisen mielestä tyhmä ja päinvastoin, siis keneknään ei pitäisi 'tietää' itseään tyhmäksi koska se useinmiten on vain toisten ihmisten olettamus jonka asianomainen on ominut kun sen on tarpeeksi monta kertaa kuullut.
Minun verorahoilla ei tyhmiä hyysätä. Kyllä jämpti on niin!
Asunto tuet tyhmiltä pois. Ja sohvat.
Paljonkahan sinä tiedät Venäjän tilanteesta ja Historiasta suhteessa Ukrainaan tai minnekään? kuulostaa aivopesumateriaalilta täysin. Entäs jos huomenna katsoisit vaikak Tubelta pari Patrick Lancasterin videota tai Dr. Maersheimer in luennon?