Tietääkö tyhmä olevansa tyhmä?
Tietääkö tyhmä olevansa tyhmä? Olen itse törmännyt itsevarmoihin ihmisiin, jotka ovat kuitenkin todella tyhmiä. Monesti älykkäät ihmiset ovat epävarmempia joissakin asioissa, koska he näkevät asiat moniulotteisimpina. Vähemmän älykkäät ihmiset näkevät taas monet asiat mustavalkoisina. Olen vahvasti sitä mieltä, että tyhmillä ihmisillä on tässä maailmassa paljon helpompaa.
Kommentit (147)
Minäkö tyhmä? Nyt en ymmärrä...
Mulla mittattu 78 ei tunnu missään.
Uskotteko koronarokotteen suojaavan vakavalta tautimuodolta?
Laumasuojakumi kirjoitti:
Uskotteko koronarokotteen suojaavan vakavalta tautimuodolta?
Tottakai uskon. Itse jouduin olee viikon sairaalassa koronan takia. En ehtinyt saada neljättä rokotetta. Veikkaan että jos oisin saanut tehosteen ajoissa niin tämäkin sairaalareissu olisi jäänyt väliin.
Jos tyhmä tietää olevansa tyhmä hän on viisaampi kuin se joka ei tiedä olevansa tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tyhmä tietää olevansa tyhmä hän on viisaampi kuin se joka ei tiedä olevansa tyhmä.
Tämä pitää kutinsa
Vierailija kirjoitti:
Mulla mittattu 78 ei tunnu missään.
Samankaltainen tulos täällä. Vaivatonta liikkua älyhirviöiden seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marin ei ainakaan tiedä.
Mittaako matemaattinen suoriutuminen älykkyyttä parhaiten?
Sanna Marin, lyhyt matikka, C
Juha Sipilä, pitkä matikka, L
Muita esimerkkejä?
Ei tiedä. Tähän pätee DunningKruger-vaikutus eli ylivertaisuusvinouma, jossa ihminen uskoo taidoistaan liikoja etenkin silloin, jos ne ovat oikeasti vähäiset.
"Jos ei tiedä
Mitä tietää
Ei voi tietää
Mitä ei tiedä"
Raamatusta:
Mene, laiska, muurahaisen tykö,. katso sen menoja ja viisastu,.
Tyhmä synonyymit:
typerä, hölmö, naurettava, pönttö, ääliömäinen, älytön, hidasälyinen, hidas, hidasjärkinen, idioottimainen, rajoittunut, ajattelematon, harkitsematon, kevytmielinen, aasi, idiootti, pölkkypää, taulapää, luupää, typerys, paskapää, aivoton, ääliö, puupää, tollo, tomppeli, mäntti, pahvipää, pahvi, urvelo, jurpo.
Viisaus on kirjatietoa, ja ylipäätään tietoa. Koulutetut ovat yleensä lukeneita, joten heitä voi pitää viisaina.
Eli kaikki nuo tyhmät synonyymeineen ovat jätteneet koulut kesken? Tuskin sentään.
Eikö arviointiperusteetkin ole jonkun itseään viisaana pitäneen mielipiteitä, Jonkun joka sitten on vetänyt muutkin viisastelijat mukaansa:)?
Älykäs voi olla viisas. Älykäs voi olla myös tyhmä, sanan kaikissa merkityksissä. Älykkyys ja viisaus eivät ole synonyymejä. Tyhmäkin voi olla älykäs. Älykkyys on kykyä päätellä asioita. Viisaan ei välttämättä ole tarpeen edes yritää päätellä.
Oletteko olleet tekemisissä erityisen tyhmien ihmisten kanssa? Itse törmään työssäni heihin päivittäin.
mulla on ollut oppimis vaikeuksia koko elämäni ja sinnittelin peruskoulun melko kovalla työllä ja tuskalla läpi. minua on kiusattu tyhmäksi ja kai mä sitten olen sellainen, mutta ei joku matematiikan osaaminen ole elämän ainoa asia missä voi olla hyvä. voin olla hyvä jossain mistä tykkään ja olen päässyt myös opiskelemaan minulle mieluisaa ammattia.
Jännää että puolet meistä ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä. Kukahan nekin on laskenut?
Itse tiedän, etten ole aina se terävin, mutta huomaan on minuakin tollompia ihmisiä..
Minulle ei ehkä ole sitä koulumenestystä, päästelen sammakoita, mutta minulla on kuitenkin sydämen sivistystä.
Eli, tiedän ja vetäydyn.
Harvoin ovat täysin tiedostavia.
Tästä tuli jotenkin mieleen tämä 90-luvun Suomalainen eurodance herkkupala xD