Tietääkö tyhmä olevansa tyhmä?
Tietääkö tyhmä olevansa tyhmä? Olen itse törmännyt itsevarmoihin ihmisiin, jotka ovat kuitenkin todella tyhmiä. Monesti älykkäät ihmiset ovat epävarmempia joissakin asioissa, koska he näkevät asiat moniulotteisimpina. Vähemmän älykkäät ihmiset näkevät taas monet asiat mustavalkoisina. Olen vahvasti sitä mieltä, että tyhmillä ihmisillä on tässä maailmassa paljon helpompaa.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Mainitsin älylliseen debattiin vastaamisen banniilla jos huomaa olevansa väärässä. Halloo, mode? Tätä aiiiiika runsaasti harrastat? Piittaamatta palstan säännöisät`? Kuten juuri tyhmät tekevät.
Joo kirjoitusvirheitä, mutta itse asia pätee ja vaatii vastausta!
Siinä vaiheessa kun ihminen pitää itseään viisaana silloin sitä vasta tyhmä onkin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sieraimet.
Nyt kun olet herättänyt koko kansakunnan mielenkiinnon sieraimiasi kohtaan, niin voisitko kertoa asiasta enemmän?
Itselle kohtuullisen älykkäänä laittoi asioita oikeisiin mittasuhteisiin se, kun ihmissuhteiden kautta kuvioihin tuli hieman tyhmä ihminen. Tämä ihminen on auttavainen, lämmin, ahkera jne. mutta (valitettavasti?) tietää omat rajoitteensa. Hän on moneen kertaan itkenyt sitä, miksi piti syntyä sellaiseksi kuin on. Hän haluaisi kunnon työn ja ihmissuhteen, mutta kaikki tuntuu kariutuvan tuohon ongelmaan.
Ei saa syyttää diskriminoinnista tai muusta, mutta varmaankin joku vakavammin kehitysvammainen on onnellisempi, kun ei ymmärrä täysin omaa tilannettaan.
Tätä ketjua lukiessa huomaan joistakin viesteistä monenlaista tyhmyyttä.
Tietääkö ap olevansa tyhmä?
Aloituksessa ei ainakaan ollut mitään älykästä.
Huvitti tuo maininta mustavalkoisuudesta, sillä sitähän tuo aloitus on.
Sattuneista syistä näen ympärilläni sekä huomattavan älykkäitä että käsittämättömän tyhmiä ihmisiä. Tosiasia on, että monet pitävät itseään joko tyhminä tai älykkäinä, mutta objektiivisesti ottaen he eivät ole sitä.
Sitten on olemassa iso joukko objektiivisesti ottaen älykkäitä ihmisiä, jotka kerta toisensa jälkeen toimivat objektiivisesti ottaen aivan käsittämättömän tyhmästi. Eivätkä itse tajua sitä.
Vierailija kirjoitti:
Mainitsin älylliseen debattiin vastaamisen banniilla jos huomaa olevansa väärässä. Halloo, mode? Tätä aiiiiika runsaasti harrastat? Piittaamatta palstan säännöisät`? Kuten juuri tyhmät tekevät. [/Eipä tuu vastauksia- kuten odotinkin. Ei riitä paukut. Mutta sääntöjenvastaista bannaamista kyllä passaa harrastaaa. Surkeaa.
Pahimpia ovat ÄO 105-115 hujakoilla. Ymmärtävät olevansa hiukan keskivertoa älykkäämpiä ja luulevat siksi olevansa suuriakin totuuden näkijöitä ja filosofeja. Näytä paljon kauppiksessa.
Niin että about tuhannennen kerran, miksi mode ei noudata omia sääntöjään? Onko ns. valta noussut hattuun? Tutkikaa asia!
Vierailija kirjoitti:
Itselle kohtuullisen älykkäänä laittoi asioita oikeisiin mittasuhteisiin se, kun ihmissuhteiden kautta kuvioihin tuli hieman tyhmä ihminen. Tämä ihminen on auttavainen, lämmin, ahkera jne. mutta (valitettavasti?) tietää omat rajoitteensa. Hän on moneen kertaan itkenyt sitä, miksi piti syntyä sellaiseksi kuin on. Hän haluaisi kunnon työn ja ihmissuhteen, mutta kaikki tuntuu kariutuvan tuohon ongelmaan.
Ei saa syyttää diskriminoinnista tai muusta, mutta varmaankin joku vakavammin kehitysvammainen on onnellisempi, kun ei ymmärrä täysin omaa tilannettaan.
Kysyn vain: miksi joku laittoi tähän alanuolen ?
Tämä on herättänyt hyvää keskustelua ja mielenkiintoisia näkökulmia.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkäiden ihmisten epävarmuus johtuu siitä, että he osaavat ajatella ensin. He tietävät sen, että he eivät tiedä kaikkea ja siksi he ottavat aikalisän saadakseen varmuuden. He eivät usko sanaan ilman vakuuttavia todisteita ja siksi he etsivät totuutta. Liian usein se on jotain muuta, miltä sen halutaan näyttävän.
Maailma on helppo tyhmille ihmisille, koska he uskovat lauman johtajan tahtoon. Ja kun heitä on enemmistö, maailma näyttää helpolta ja kaikki on mahdollista. Historia on täynnä varoittavia esimerkkejä, mutta tyhmä ei voi siitä oppia, koska ei jaksa lukea. Oppiminen on turhaa, kun jo tietää kaiken.
Yhden helppous on toisen tuska.
Tää oli hyvin sanottu, langan päässä on fiksu lajitoveri.
M30
Miksi koit tarpeelliseksi laittaa kommenttiisi puumerkin? Herää epäilys, oletko itse tuon lainaamasi kommentin kirjoittaja (ilmeisesti nainen) ja tulit kehumaan omaa kommenttiasi. Puumerkillä uskottelet, että olet joku ihan muu.
Aloittaja voi kysyä sitä itseltään ja kertoa meille muille vastauksen 👍🙂🙃
IQ-aani kirjoitti:
Tämä on herättänyt hyvää keskustelua ja mielenkiintoisia näkökulmia.
AP
💩
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja voi kysyä sitä itseltään ja kertoa meille muille vastauksen 👍🙂🙃
Vauvapalsta on pseudoälykkäitä täynnä. Tässäkin ketjussa niin noloja tapauksia, että koen tarpeettoman suurta myötähäpeää.
Ap kuvittelee liikoja omasta älystään samoin kuin moni muu.
Sehän se just on se ongelma kun ne ei tajuu. Esm ihmiset joilla on fyrkkaa tai koulutus saattavat olla käsittämättömän typeriä, möläyttelevät mitä sattuu ja kehuskelevat asioilla mikä herättää vaan myötähäpeää.
Älykkyys ja tyhmyys ovat monitahoisia asioita. Tunnen kaksi henkilöä jotka ovat koulumenestyksellä mitaten tyhmiä kuin saappaat, ja tietävät sen. Molemmat kuitenkin pärjäävät elämässään ihan hyvin, ja muiden ihmisten kanssa. Lisäksi tunnen huippumatemaatikon, jolle normaalin elämän asiat ovat hirveän vaikeita. Ihan lähtien siitä että pitääkö kääntyä oikealle tai vasemmalle päästäkseen paikkaan X riippuu siitä, kummasta suunnasta risteystä lähestyy. Koulussa kuitenkin huippumenestyjä.
Itse vedän Mensan testeistä huippupisteitä, joten sillä määrittelyllä olen älykäs. Minulla on kuitenkin ADHD ja asperger, ja nämä vaikuttavat huomattavan paljon menestykseeni, ja sosiaaliseen älyyn. Tunnen itseni varsin tyhmäksi ja epäonnistuneeksi hyvinkin usein. Älykkyydellä on monta lajia, sosiaalinen, kielellinen, matemaattinen lienevät ne yleisimmät tai suurimmat osa-alueet. Nämä tyhmät ihmiset jotka tunnen ovat sosiaalisesti hyvin älykkäitä. Itselläni taas se on hyvin vajavainen.