Tietääkö tyhmä olevansa tyhmä?
Tietääkö tyhmä olevansa tyhmä? Olen itse törmännyt itsevarmoihin ihmisiin, jotka ovat kuitenkin todella tyhmiä. Monesti älykkäät ihmiset ovat epävarmempia joissakin asioissa, koska he näkevät asiat moniulotteisimpina. Vähemmän älykkäät ihmiset näkevät taas monet asiat mustavalkoisina. Olen vahvasti sitä mieltä, että tyhmillä ihmisillä on tässä maailmassa paljon helpompaa.
Kommentit (147)
Minä luulen olevani tyhmä. Älykkyystesteistä saan tuloksia, joiden perusteella minun pitäisi olla keskimääräistä älykkäämpi, mutta vähän väliä joudun huomaamaan, että asiat voisi tehdä viisaamminkin.
Ei tiedä ja tuo on se tyhmien dilemma kun eivät ymmärrä että ovat tyhmiä.
Ei, tyhmä kuvittelee olevansa älykäs. Älykäs taas kuvittelee olevansa tyhmä vaikka ei ole. Tästä syystä eri ahdistushäiriöt ja huijarisyndrooma koskee usein älykkäitä ihmisiä.
Kuullut sanottavan, että tyhmä luulee olevansa viisas, viisas tietää olevansa tyhmä.
Jos et tiedä olevasi tyhmä, olet juurikin tyhmä.
Mitä älykkäämpi ja sivistyneempi ihminen on, sitä selkeämmin hän ymmärtää puutteensa ja tietämättömyytensä.
En oikeastaan. Suvussani tai ystävissäni ei ole yhtään älyllisesti rajoittunutta ihmistä. Töissäkin tapaan ihmisiä, jotka ovat enimmäkseen hieman keskivertoa älykkäämpiä. Tiedän muutaman heikompilahjaisen ihmisen tuttuni kautta, mutta nämä ihmiset ovat onneksi muuten ihan aikuisia. Eivät ole naiiveja tai autettavia.