Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tietääkö tyhmä olevansa tyhmä?

IQ-aani
14.10.2022 |

Tietääkö tyhmä olevansa tyhmä? Olen itse törmännyt itsevarmoihin ihmisiin, jotka ovat kuitenkin todella tyhmiä. Monesti älykkäät ihmiset ovat epävarmempia joissakin asioissa, koska he näkevät asiat moniulotteisimpina. Vähemmän älykkäät ihmiset näkevät taas monet asiat mustavalkoisina. Olen vahvasti sitä mieltä, että tyhmillä ihmisillä on tässä maailmassa paljon helpompaa.

Kommentit (147)

Vierailija
141/147 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perähutlari kirjoitti:

Oletteko olleet tekemisissä erityisen tyhmien ihmisten kanssa? Itse törmään työssäni heihin päivittäin.

En oikeastaan. Suvussani tai ystävissäni ei ole yhtään älyllisesti rajoittunutta ihmistä. Töissäkin tapaan ihmisiä, jotka ovat enimmäkseen hieman keskivertoa älykkäämpiä. Tiedän muutaman heikompilahjaisen ihmisen tuttuni kautta, mutta nämä ihmiset ovat onneksi muuten ihan aikuisia. Eivät ole naiiveja tai autettavia.

Vierailija
142/147 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen olevani tyhmä. Älykkyystesteistä saan tuloksia, joiden perusteella minun pitäisi olla keskimääräistä älykkäämpi, mutta vähän väliä joudun huomaamaan, että asiat voisi tehdä viisaamminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/147 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiedä ja tuo on se tyhmien dilemma kun eivät ymmärrä että ovat tyhmiä.

Vierailija
144/147 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, tyhmä kuvittelee olevansa älykäs. Älykäs taas kuvittelee olevansa tyhmä vaikka ei ole. Tästä syystä eri ahdistushäiriöt ja huijarisyndrooma koskee usein älykkäitä ihmisiä.

Vierailija
145/147 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullut sanottavan, että tyhmä luulee olevansa viisas, viisas tietää olevansa tyhmä.

Vierailija
146/147 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tiedä olevasi tyhmä, olet juurikin tyhmä.

Mitä älykkäämpi ja sivistyneempi ihminen on, sitä selkeämmin hän ymmärtää puutteensa ja tietämättömyytensä.

Vierailija
147/147 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko känsälä on tyhmä.