Parhaat painonhallintaohjeet, jotka ei kuitenkaan toimi.
Kommentit (70)
Miksi se edellinen ketju poistettiin?
"Juo paljon vettä, se täyttää vatsaa." "Puuro pitää hyvin nälkää".
Vierailija kirjoitti:
Pyhiä ravitsemusterapeutteja ei saa arvostella. Heidän saarnaansa kuuluu vain uskoa mitään kyseenalaistamatta kuten hihhulit konsanaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuli paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
"Juo paljon vettä, se täyttää vatsaa." "Puuro pitää hyvin nälkää".
Juu, tuo puuro-läppä on ihan naurettava. Puurosta tulee vatsa epämiellyttävän täyteen, mutta nälkä tulee nanosekunnissa uudestaan. Siis aivan päinvastainen vaikutus kuin mitä "pitäisi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyhiä ravitsemusterapeutteja ei saa arvostella. Heidän saarnaansa kuuluu vain uskoa mitään kyseenalaistamatta kuten hihhulit konsanaan.
Totta kai niitä pitää kuunnella, varsinkin jos antavat luvan herkutella. 😁
No miksi nuo ei toimi? Juuri lounaalla täytin vatsani kasviksilla ja kalalla, ja aamulla söin kaurapuuroa. Paino pysyy hallinnassa juuri noilla keinoilla. Miksei ne toimisi kenellä vaan?
n50
"Syö kunnon aamupala, niin et syö loppupäivänä niin paljoa"
-> ihan sama mitä syö tai on syömättä aamulla, nälkä on kuitenkin lounasaikaan ja saman verran sitä silloinkin syö. Ellei enemmänkin, jos on venyttänyt vatsan jo aamupalalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai niitä pitää kuunnella, varsinkin jos antavat luvan herkutella. 😁
Sokeri kuuluu päivään jokaiseen =)
Vierailija kirjoitti:
No miksi nuo ei toimi? Juuri lounaalla täytin vatsani kasviksilla ja kalalla, ja aamulla söin kaurapuuroa. Paino pysyy hallinnassa juuri noilla keinoilla. Miksei ne toimisi kenellä vaan?
n50
(Yli)painosi tosiaan pysyy, ei putoa. On hyvin hallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän täälläkin on vaikka miten paljon virallisterveellisen ruokavalion kyseenalaistamista ja jopa pilkkaamista.
Itse kyllä uskon ravitsemusterapeutteja, koska heillä on aiheeseen akateeminen koulutus ja myös seuraavat alan uusinta tutkimusta koko ajan työkseen. Se on minulle arvokkaampaa kuin jotkut yksilökokemukset, jollaisia löytyy ihan minkä tahansa ääriruokavalionkin puolesta, joka ei kuitenkaan useimmilla ttai pitkän päälle toimi. Mutta ei kenenkään ole pakko heitä uskoa, voi itse tutkia ja valita tiensä myös.
"Pidä verensokeri tasaisena ja syö kunnon aamiainen ja terveellisiä välipaloja pitkin päivää"
-> tuolla taktiikalla lihoin lähes 10 kg vuodessa. Kaloreita vaan tuli niin paljon helpommin jatkuvalla puputtamisella, vaikka kuinka olivat välipalat "terveellisiä" pähkinöitä, hedelmiä, rahkaa. Mutta aivan liian helposti tuli niistä ja "kunnon aamiaisesta" liikaa energiaa istumatyöläiselle.
"Kuluta enemmän / se mitä kuin syöt" --> Tämähän toimii kyllä, mutta jos syö koko päivän herkkuja ja siitä tulee 6000 kcal, niin ei sitä saa tavallinen ihminen kulutettua. Kannattaisi ehkä mieluummin kirjoittaa "syö se, minkä kulutat"...
Jätä alkoholi ja sokeri pois, ala liikkumaan hieman, jos puoli tuntia päivässä kävelyä auttaa. Älä uita ruokaasi rasvassa. Vähennä karkkia ja sipsiä.
a) en juo alkoholia
b) en juurikaan syö sokeria
c) liikun 3 h päivässä
d) en ole ikinä uittanut ruokaani rasvassa, 3 g öljyä käytän esim. kun valmistan ruokaa
e) en syö karkkia ja sipsiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän täälläkin on vaikka miten paljon virallisterveellisen ruokavalion kyseenalaistamista ja jopa pilkkaamista.
Itse kyllä uskon ravitsemusterapeutteja, koska heillä on aiheeseen akateeminen koulutus ja myös seuraavat alan uusinta tutkimusta koko ajan työkseen. Se on minulle arvokkaampaa kuin jotkut yksilökokemukset, jollaisia löytyy ihan minkä tahansa ääriruokavalionkin puolesta, joka ei kuitenkaan useimmilla ttai pitkän päälle toimi. Mutta ei kenenkään ole pakko heitä uskoa, voi itse tutkia ja valita tiensä myös.
Onhan heillä koulutus ja saattavat seurata jopa tutkimuksia. Suomessa näitä tutkimuksia ei kuitenkaan noteerata. Eikä terapeuteilla ole valtaa ohjata ihmisiä syömään oikein. Heidän ohjeensa määrätään ylemmältä taholta eikä niistä saa poiketa.
Kebletsiino kirjoitti:
"Kuluta enemmän / se mitä kuin syöt" --> Tämähän toimii kyllä, mutta jos syö koko päivän herkkuja ja siitä tulee 6000 kcal, niin ei sitä saa tavallinen ihminen kulutettua. Kannattaisi ehkä mieluummin kirjoittaa "syö se, minkä kulutat"...
Ei kukaan ihminen pysty syömään 6000 kcal, ihan turhaa läskivihalietsontaa taas.
Minä kulutan laskurien mukaan päivässä 2500 - 3500 kcal ja syön noin 1800 kcal. Näillä keinoin sain pysäytettyä painon nousun, vuodessa lihoin 35 kg.
N 100 kg
Vierailija kirjoitti:
Kebletsiino kirjoitti:
Ei kukaan ihminen pysty syömään 6000 kcal, ihan turhaa läskivihalietsontaa taas.
Minä kulutan laskurien mukaan päivässä 2500 - 3500 kcal ja syön noin 1800 kcal. Näillä keinoin sain pysäytettyä painon nousun, vuodessa lihoin 35 kg.
N 100 kg
Et sinä millään laskurilla pysty kulutustasi tietämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kebletsiino kirjoitti:
N 100 kg
Et sinä millään laskurilla pysty kulutustasi tietämään.
Meinaatko että pitäisi syödä vähemmän? Joinakin päivinä syönkin mutta sitten en jaksa treenata kunnolla. Treenailen useita tunteja päivässä.
Vaihda napostelukarkit naposteluhedelmiin.