Naapuri stalkkaa, onkohan tämä ihan normaalia?
Olen yksin asuva nainen ja seinänaapurissa asuu minua noin 10-20 vuotta vanhempi mies. Huomasin pari vuotta sitten, että hän katsoi kaikki instagram-tarinani heti kellonajasta riippumatta, vaikkei edes seurannut minua siellä. En tiedä miten hän löysi profiilini, mutta minulla on melko harvinainen sukunimi joten ehkä sitä kautta. Siitä noin vuoden kuluttua hän alkoi seurata minua instassa, en seurannut takaisin. Sen jälkeen hän on aina välillä lopettanut seuraamisen ja alkanut seurata uudestaan. Välillä hän myös laittaa tykkäyksen joihinkin vanhoihin kuviini. Viimeksi näin tapahtui eilen. Olen miettinyt yrittääkö hän jotenkin saada huomioni tällä tavoin.
Yli vuosi sitten juhlittiin kavereiden kanssa synttäreitäni mun kotona ja lähdettiin baariin. Pian se naapuri ilmestyi sinne baariin myös, hän seisoi paikallaan ja pälyili kädet puuskassa ympärilleen. Tämä on tapahtunut tuon jälkeen joka kerta kun olen ollut baarissa (eli ehkä 3 kertaa). Hän on aina yksin siellä eikä edes juo mitään, pälyilee vaan. Kerran kaverini odotti minua autossa talomme edessä ja tämä naapuri oli mennyt koputtamaan ikkunaan ja kysynyt pääseekö hän samalla kyydillä kaupunkiin.
Kerran tullessani reissusta naapuri lähetti minulle instagramin kautta viestin, jossa luki: Moi haluatko tulla naapuriin kattomaan striimiä? En vastannut mitään. Tässä erikoista on se, että olen nähnyt tämän naapurin vain pari kertaa sinä aikana kun olen asunut tässä talossa, eikä hän koskaan edes vastaa tervehdykseen, vaan livahtaa korvat luimussa ohi. Baarissakaan hän ei tule juttelemaan, katselee vain ympärilleen. Olisi täysin eri asia jos olisimme jutelleet ja kyselleet kuulumisia rappukäytävässä, mutta kun asia ei näin ole. Onko tässä nyt syytä huolestua jotenkin?
Kommentit (90)
Minua stalkkaa nyt 2 vanhaa ukkoa joista toinen on aina S ryhmän kaupassa samaan aikaan kuin minä. S ryhmä todella tietää kaiken saman kuin naapurit. SS- ryhmä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäntapatyöttömillä stalkkaaminen on normaalia.
Mielenterveysongelmaisille on normaalia suuttua, kun joku lukee ja katsoo heidän julkista somettamistaan ja yksittäisiä hetkiä ulkoiluista.
Onko näillä stalkeilla (tai) esim. sinulla siis oma some-tili, jossa on rohkeasti jotain sisältöäkin eikä sitä ole perustettu vain nuuskimista eli unnuttelua varten?
Täytyykö sinne instaan kertoa joka pieraisunsa?
En käsitä nykyaikaa. Ensin kuvataan ja levitetään oma elämä joka tuuttiin.
Sitten itketään kun ei ole seuraajia. Tai itketään kun joku seuraa.
Lopettakaa se oman elämän levittely julkisuuteen. Kun menette esimerkiksi baariin niin miksi se pitäisi kertoa jossain etukäteen koko kansalle?
Hohhoijaa.
Hankkia tuommoselle noin lähellä asuvalle oma stalkkimummo tai -pappa, jolla on yhtä paljon aikaa kuin työttömällä. Seuraa roskienviemiset, ovenavaamiset, valvoskelut ja kuppilassakäymiset, kun tuttujahan tässä ollaan.
Miksei sun someprofiilit ole yksityisiä? Sinulla on selvästi stalkkeri, miten voit edes epäillä että onkohan vai ei. Luultavasti tämä onkin siis provo. Vähän ahdistavaa tällainen että esität näin tyhmää. Minäkin vastasin siltä varalta että olisit oikea ihminen ja tämä on oikea juttu etkä tajua olevasi vaarassa.
Tämmöset kreppipojat kaipaa kyllä ihan miehistä huomiota. Pistäkee Luiki luikkimaan.
On kyllä alhasinta saastaa ihmiset jotka vähättelee tai syyllistää ap.ta
Kerroin stalkkerilleni että vainoajassa ja vainajassa on vain yhden kirjaimen ero.
En jaksa lukea tarkemmin mistä on kyse mutta oma yleinen havaintoni on että jotain rikollistakin voi todennäköisemmin olla odotettavissa sellaiselta tyypiltä joka jollain lailla osoittaa suurta kiinnostusta tai on pakkomielteinen mutta on samaan aikaan erittäin estynyt. Siinä hän ehkä hautoo jotain. En tiedä onko tämä sellainen tapaus.