Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketä terveyskeskuksissa oikein hoidetaan, kun aikoja ei saa lainkaan?

Vierailija
22.01.2024 |

Itselleni todettiin vain, että lääkäri aikoja ei ole. Ei edes ehdotettu esim. 2 viikon tai kuukauden päähän, pelkkää ei oota. 

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään , palvelut on teoriassa ja diginä pilvissä .

Vierailija
2/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki hoidetaan oikein eikä väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt. Mulla on perussairaus, jota pitäisi seurata lääkärillä vähintään vuoden välein, mutta olen käynyt terveyskeskuksessa lääkäri pakeilla viimeksi vuonna 2021. Sen jälkeen en ole aikoja saanut, vaikka monesti olen yrittänyt.

Vierailija
4/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on näköjään aluekohtaista. Mä odotin lääkäriin aikaa entisellä asuinpaikkakunnalla 2 kk eikä sittenkään tullut aikaa. Vaihdoin nykyisen asuinpaikkakuntani terveyskeskuspalveluihin ja pääsin sinne viikon sisällä lääkäriin. Toisilla alueilla on kova lääkäripula.

Vierailija
5/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreille on nyt tärkeintä vapaa-aika ja itseensä panostaminen. Muutama päivä keikkalääkärinä varakkaiden asiakkaiden parissa mahdollistaa sen ettei tarvitse inhottavien tavallisten ihmisten elämään sotkeutua kaiken maailman terveyskeskuksissa. Sori siitä!

Vierailija
6/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, sen kun tietäisi. Täällä meidänkin terveyspalveluiden käytävillä ja henkilöstöravintolassa liehuu pilvin pimein tärkeän näköisiä valkotakkisia, mutta vastaanottoaikoja ei heru. 

Vierailija
7/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin eläkkeitä koskevassa ketjussa oltiin sitä mieltä, että monta kertaa kuukaudessa pitää päästä taksilla terveyskeskukseen. Ilmeisesti heitä sitten.

Vierailija
8/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuussanyfitin kiiretöntä aikaa saada, mutta takäisinsoitittoa ei ole kuulunut. En muuten oikein muista, mihin kymmenestä vaivasta aikaa olin tilaamassa, sillä jokaiseenhan on tilatta va aika erikseen, einiitö nyt yhdelle ja samalle lääkärille tule valittaa.

Kidutaan ja yritetään säästää yksityistä varten.

Vierailija
9/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, sen kun tietäisi. Täällä meidänkin terveyspalveluiden käytävillä ja henkilöstöravintolassa liehuu pilvin pimein tärkeän näköisiä valkotakkisia, mutta vastaanottoaikoja ei heru. 

Niiden aika kuluu lausuntojen kirjoittamiseen Kelalle, sossulle, työkkärille, sekä reseptien uusintoihin.

Vierailija
10/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettinyt. Mulla on perussairaus, jota pitäisi seurata lääkärillä vähintään vuoden välein, mutta olen käynyt terveyskeskuksessa lääkäri pakeilla viimeksi vuonna 2021. Sen jälkeen en ole aikoja saanut, vaikka monesti olen yrittänyt.

Minulla myös.

Ajanvaraus ei onnistunut suoraan, vaan vastaanottovirkailija konsultoi ensin lääkäriä, sitten onnistui ajan varaaminen.

Vierailija
11/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehkutetaan et Suomessa on hyvät terveydenhuoltopalvelut, nin voi olla mut kukaan ei tiedä missä ja miten sinne pääsee.

Mielestäni kiireellisessä tapaukses pitäs päästä samalle päivää ja tietysti ensiapuuun ja kiireettömissäkin kolmen päivän päästä.

Tasapuolisesti ympäri maan.

Vierailija
12/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso soitti aamupäivällä terveyskeskukseen, jätti takaisinsoittopyynnön ja puhelu tuli noin tunnin kuluttua, tuloksena lääkärin soittoaika (asia täysin hoidettavissa puhelimitse) huomiselle.

Vierailija
13/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin eläkkeitä koskevassa ketjussa oltiin sitä mieltä, että monta kertaa kuukaudessa pitää päästä taksilla terveyskeskukseen. Ilmeisesti heitä sitten.

Jäin vuosi sitten eläkkeelle ja koska työterveyteen ei enää pääse, pitäisi saada asiakkuus terveyskeskukseen. Ei vaan ole onnistunut. Kerran olen suht. akuutin vaivan takia päässyt päivystykseen, mutta sielläkin tohtori urputti, että pitää saada omalääkäri tk:n puolelta. Siis niinku miten? 

Vierailija
14/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No prkl, kunniakansalaisia ja heijän laajaa sukukuntaa hoitavat hellästi

Vierailija
15/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on näköjään aluekohtaista. Mä odotin lääkäriin aikaa entisellä asuinpaikkakunnalla 2 kk eikä sittenkään tullut aikaa. Vaihdoin nykyisen asuinpaikkakuntani terveyskeskuspalveluihin ja pääsin sinne viikon sisällä lääkäriin. Toisilla alueilla on kova lääkäripula.

Nykyisten pahoinvointialueiden aloitettua toimintansa sote-palveluiden taso vaihtelee ihan luokattomasta erinomaiseen, täysin arpapeliä kumpi osuu kohdalle kun niitä tarvitsee.

Vierailija
16/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua varmaan. Meni monta vuotta niin, ettei tarvinnut käydä kertaakaan, mutta viime vuonna jouduin käymään kahdesti. Ekalla kerralla aika seuraavalle päivälle ja toisella kerralla kahden viikon päähän (ei ollut kiireellinen vaiva).

Yllätyin miten hyvin toimi, kun olin lukenut niin paljon kielteistä eikä ollut omia kokemuksia edellisiltä vuosilta.

Vierailija
17/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne laatikkoleukaiset nuoret komeat lääkärit tai vanhat elostelijat hoitelevat arvauskeskukseen hoitsuja hoitopöydällä morfiinipäissään.

"Olen vain yleislääketieteen erikoislääkäri, en gynekologi, mutta voin vilkaista."

Vierailija
18/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksia?

Itse en päässyt lääkäriin kun oli toistuvia halvausoireita raajassa. Sanottiin että mene päivystykseen tai soita ambulanssi jos pahenee. Yritin myöhemmin uudelleen ja siellä päässä tiuskittiin miksi en ollut mennyt lääkäriin aiemmin vakavan oireen takia. Öö.. Mutta sainpahan lopulta kiireellisen ajan kuukauden päähän.

Vierailija
19/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäin vuosi sitten eläkkeelle ja koska työterveyteen ei enää pääse, pitäisi saada asiakkuus terveyskeskukseen. Ei vaan ole onnistunut. Kerran olen suht. akuutin vaivan takia päässyt päivystykseen, mutta sielläkin tohtori urputti, että pitää saada omalääkäri tk:n puolelta. Siis niinku miten? 

Niinpä. Sitten muistutellaan mediassakin kuinka siitä ja tästä oireesta on mentävä viivyttelemättä lääkäriin ja itsehoitolääkkeissä kehotetaan keskustelemaan lääkärin kanssa joko ennen läytön aloittamista ja viimeistään 2 viikon jälkeen jos vaiva ei tokene.

Ja miten tämä toteutetaan Suomen kaltaisessa hyvinvointivaltiossa jos ei ole varaa yksityiseen eikä myöskään ole työterveyshuoltoa? Eihän tuolta tule 2viikon aikana edes takaisinsoittoa kun yrittää saada varatuksi ajan.

Vierailija
20/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehkutetaan et Suomessa on hyvät terveydenhuoltopalvelut, nin voi olla mut kukaan ei tiedä missä ja miten sinne pääsee.

Mielestäni kiireellisessä tapaukses pitäs päästä samalle päivää ja tietysti ensiapuuun ja kiireettömissäkin kolmen päivän päästä.

Tasapuolisesti ympäri maan.

Missä näin muka enää hehkutetaan? Ehkä joskus 80-90-luvulla oli hyvät palvelut. Jokainen lehtihän nykyään pullistelee juttuja Suomen terveydenhuollon syvästä kriisistä.