Lapsi oksensi koulussa, koulusta soitettiin mulle vaikka lapsi on taas isällään viikon koska eksä ei vastaa puhelimeen
Ei suvainnut mullekaan vastata. On sellainen paskakasa. Hain itse sitten kipeän kotiin. Toivottavasti ei nyt kaikki porukat sairastu jos lapsi on jo eksällä ehtinyt tartuttaa. Voisi eksäkin opetella vastaamaan luuriin. Helevetin vastuunpakoilija.
Kommentit (670)
Ja silti piti päästä samaan sänkyyn tällaisen ky*vän kanssa. Niin se mieli muuttuu.
Teillä yhteishuolto? Sehän tarkoittaa, että jaatte vanhemmuuden vastuut joustavasti ja neuvotellen. Kyllä muakin ärsyttää, että kaikki koulun yhteydenotot tulee aina äidille, vaikka ihan ydinperhe ollaan. Se vain on normaalia tässä kulttuurissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on kokouksessa tms paikassa missä pitää pitää kännykkä äänettömällä?
Jos se on vastuussa lapsesta, täytyy olla saatavilla. Ihan sama mikä kokous on menossa. Kyllä ne lasten äiditkin poistuu kokouksesta selityksellä, että täytyy ottaa tämä puhelu. Miksi lasten isiltä ei voisi odottaa vastaavaa vastuunkantoa?
Entä, jos se onkin työmatkalla ja istui just sillä hetkellä lentokoneessa? Pitääkö siis alle x-vuotiaiden lasten vanhemmilla olla oikeus pitää kännykkää päällä lennon aikana?
Jos olet lähtenyt jonnekin lentelemään, niin varmasti olet sopinut, kenelle soitetaan poissaollessasi. Tottakai voi sopia myös lapsen toisen vanhemman kanssa asiasta, eli kertoa lapsen äidille etukäteen, että olen keskiviikkona sitten työmatkalla, että olethan sinä saatavilla, jos lapselle tulee päivällä jotain. Vastuunkantoa, eikä vain olettamusta, että Joku Muu hoitaa.
Joo no ymmärrän. Meidän ei exän kanssa tarvinnut erikseen sopia tuollaista vaan se oli molemmille itsestäänselvää, että jos toista vanhempaa ei tavoita, niin sitten soitetaan toiselle vanhemmalle.
Mistä tiedät sopimatta, ettei se lapsen toinenkin vanhempi ole reissussa samana päivänä? Tai vaikkapa sairaalassa potilaana?
Meillä ainakin siitä, että meillä kommunikaatio pelaa ja osaan kertoa exälleni, jos olen reissussa tai menossa sairaalaan. Yllättäville onnettomuuksille nyt ei voi mitään, mutta silloin, jos kumpikaan ei vastaa, meillä soitetaan lapsen kummisedälle. Mutta hän tosiaan on vasta se kolmas kontaksi, jos kumpikaan meistä ei ole tavoitettavissa.
-eri
Niin, eli sinäkin olet sitä mieltä, että toiselle vanhemmalle ilmoitetaan, jos ei ole saatavilla? Nyt tämä isä (jonka vastuuvuoro vieläpä oli), ei ollut ilmoittanut mitään toiselle siitä, ettei olisi saatavilla. Varmaan olisi ollutkin saatavilla, mutta ei vaan kiinnostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit asettaa numerot jotka soi aina vaikka muuten kännykkä olisi äänettömällä. Niin mäkin oon tehnyt.
Ja mitä sitten että oon äiti? Eksä on isä ja tällä viikolla vastuussa meidän lapsesta.
Se että on isäviikko ei tarkoita ettet sinä olisi vastuussa. Molemmat ovat aina vastuussa. Niin ja ehkä koululta ei ole aiemmin soitettu tai soitettiin uudesta numerosta? Kuulostat siltä että vihaat lastasi. Ehkä lapsen olisi parempi asua vain isällään? Luovu huoltajuudesta..
Vierailija kirjoitti:
Olisi minusta aika kamalaa, jos lapselle sattuisi koulussa jotakin ja mulle ei ilmoitettaisi asiasta, vaan opettaja tai joku muu henkilökunnasta veisi lapsen lääkäriin. Kyllä minä haluan olla lapseni kanssa sellaisessa tilanteessa. Meillä opettaja soittaa jommalle kummalle vanhemmalle jos lapsi pitää hakea koulusta pois. Jos kumpikaan ei pääse, niin sitten ukki hakee tai mun sisko tai siskon mies.
Tottakai soitetaan. Se on itsestäänselvää. Ihmetyksen aihe on se, että miksi isä ei vastaa, kun soitetaan, eikä edes soittele tuntien jälkeen takaisin, vaikka lapsi on hänellä. Tuskin se isä edes tietää, että äiti on jo hoitanut asian, eikä vissiin kiinnostakaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen luulisi olevan tärkein eikä isän haukkumiset tällä palstalla äitinä olisin mennyt kiireen vilkkaan sairaan lapsen luokse olkoon kenen vuoro tahansa lasta hoitaa. Ihmettelen tätä kirjoitusta/käytöstä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit asettaa numerot jotka soi aina vaikka muuten kännykkä olisi äänettömällä. Niin mäkin oon tehnyt.
Ja mitä sitten että oon äiti? Eksä on isä ja tällä viikolla vastuussa meidän lapsesta.
Tämä on uskomattoman kuvottava ajattelutapa lapsen puolesta. Lapsen hakeminen koulusta sairaana on p erseestä, koska nyt ei ole minun viikkoni leikkiä ihmistä ilman lapsia.
Lapselle olette joka viikko vanhempia. Äitiys tai vanhemmuus ei katoa sillä isäviikolla. Siitä ei voi joka toinen viikko irtisanoutua.
Tärkeintä että lapsi pääsi sairastamaan turvalliseen paikkaan. Ala käyttäytymään kuin aikuinen ap.
Paitsi että isän ei vissiin tässä sun ajatusmaailmassa koskaan tarvi olla se vastuullinen vanhempi? Ap:han vastasi ja haki lapsen. Lapsen isä ei. Isä ei varmasti tee sitä, kun lapsi on äidillään, eikä silloinkaan, vaikka lapsi on hänellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on vastuussa lapsesta, täytyy olla saatavilla. Ihan sama mikä kokous on menossa. Kyllä ne lasten äiditkin poistuu kokouksesta selityksellä, että täytyy ottaa tämä puhelu. Miksi lasten isiltä ei voisi odottaa vastaavaa vastuunkantoa?
Entä, jos se onkin työmatkalla ja istui just sillä hetkellä lentokoneessa? Pitääkö siis alle x-vuotiaiden lasten vanhemmilla olla oikeus pitää kännykkää päällä lennon aikana?
Jos olet lähtenyt jonnekin lentelemään, niin varmasti olet sopinut, kenelle soitetaan poissaollessasi. Tottakai voi sopia myös lapsen toisen vanhemman kanssa asiasta, eli kertoa lapsen äidille etukäteen, että olen keskiviikkona sitten työmatkalla, että olethan sinä saatavilla, jos lapselle tulee päivällä jotain. Vastuunkantoa, eikä vain olettamusta, että Joku Muu hoitaa.
Joo no ymmärrän. Meidän ei exän kanssa tarvinnut erikseen sopia tuollaista vaan se oli molemmille itsestäänselvää, että jos toista vanhempaa ei tavoita, niin sitten soitetaan toiselle vanhemmalle.
Mistä tiedät sopimatta, ettei se lapsen toinenkin vanhempi ole reissussa samana päivänä? Tai vaikkapa sairaalassa potilaana?
Meillä ainakin siitä, että meillä kommunikaatio pelaa ja osaan kertoa exälleni, jos olen reissussa tai menossa sairaalaan. Yllättäville onnettomuuksille nyt ei voi mitään, mutta silloin, jos kumpikaan ei vastaa, meillä soitetaan lapsen kummisedälle. Mutta hän tosiaan on vasta se kolmas kontaksi, jos kumpikaan meistä ei ole tavoitettavissa.
-eri
Niin, eli sinäkin olet sitä mieltä, että toiselle vanhemmalle ilmoitetaan, jos ei ole saatavilla? Nyt tämä isä (jonka vastuuvuoro vieläpä oli), ei ollut ilmoittanut mitään toiselle siitä, ettei olisi saatavilla. Varmaan olisi ollutkin saatavilla, mutta ei vaan kiinnostanut.
Olen sitä mieltä että vanhemmat sopii keskenään kumpi on milloinkin saatavilla ja jos ei ole niin kuka on. Oletusta ei voi sen perusteella tehdä että vuoroviikko järjestelystä on sovittu. Oletusta ei voi myöskään sen suhteen tehdä että toinen ottaisi vastuun vain siksi että hän on lapset kanssasi tehnyt. Jos olet lasten huoltaja olet lapsista vastuussa riippumatta siitä kantaako muut huoltajat vastuunsa vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on uskomattoman kuvottava ajattelutapa lapsen puolesta. Lapsen hakeminen koulusta sairaana on p erseestä, koska nyt ei ole minun viikkoni leikkiä ihmistä ilman lapsia.
Lapselle olette joka viikko vanhempia. Äitiys tai vanhemmuus ei katoa sillä isäviikolla. Siitä ei voi joka toinen viikko irtisanoutua.
Tärkeintä että lapsi pääsi sairastamaan turvalliseen paikkaan. Ala käyttäytymään kuin aikuinen ap.
Paitsi että isän ei vissiin tässä sun ajatusmaailmassa koskaan tarvi olla se vastuullinen vanhempi? Ap:han vastasi ja haki lapsen. Lapsen isä ei. Isä ei varmasti tee sitä, kun lapsi on äidillään, eikä silloinkaan, vaikka lapsi on hänellä.
Lähtökohtaisesti en halua tehdä lapsia ihmisen kanssa jos hän ei lapsista ota vastuuta. Jos ei ota ei myöskään hänellä ole mitään oikeutta toimia huoltajana minun lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen totaalisen hämmentynyt siitä, miten moni täällä tuntuu olevan sitä mieltä, että jos se vanhempi, jonka luona lapsi sillä viikolla on, on syystä tai toisesta estynyt vastaamaan puhelimeen, koulusta pitäisi soittaa jollekulle muulle varahenkilölle kuin lapsen toiselle vanhemmalle. Oikeastiko meillä on vanhempia, jotka ovat niin huonoissa väleissä eron jälkeen, että mieluummin vaikka siirretään se vastuu lapsesta jollekulle ulkopuoliselle, ettei vaan vahingossakaan jouduta ottamaan lapsesta hetkeksikään vastuuta, "kun on se toisen vuoro, eikä mun". Itselleni olisi itsestään selvää, että jos isäviikolla isä tai äitiviikolla äiti ei syystä tai toisesta vastaa, tottakai silloin soitetaan ensisijaisesti sille toiselle vanhemmalle.
Kyllä siitä pitää silti sopia, jos ei ole saatavilla jonain päivänä. Kyllähän ydinperheessäkin sanotaan koululle, että nyt hommat hoitaa mummi tms., jos toinen vanhempi on työssä, jossa ei voi vastata ja toinen vaikka reissussa. Nyt tuo isä vain oletti, että lapsen äiti on saatavilla, vaikkei ollut mitenkään sopinut asiasta.
No meillä tuo on kyllä itsestään selvä oletus. Ja koululle on ilmoitettu se kolmas varahenkilö (kummisetä), jos kumpikaan meistä ei vastaa. Mutta emme me kyllä erikseen koululle näitä jokaisen työmatkan ja äkillisen ripulin aikana ilmoittele tai keskenämme sovi, vaan tiedämme, että koulusta soittavat, kunnes toivottavasti joku kolmesta vastaa.
Tässä kuitenkin ap:lle tuli yllätyksenä se, ettei isä ollutkaan saatavilla. Eli isä ei ollut kertonut, ettei ole saatavilla, vaikka lapsi on hänellä, ja se on tässä se ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi minusta aika kamalaa, jos lapselle sattuisi koulussa jotakin ja mulle ei ilmoitettaisi asiasta, vaan opettaja tai joku muu henkilökunnasta veisi lapsen lääkäriin. Kyllä minä haluan olla lapseni kanssa sellaisessa tilanteessa. Meillä opettaja soittaa jommalle kummalle vanhemmalle jos lapsi pitää hakea koulusta pois. Jos kumpikaan ei pääse, niin sitten ukki hakee tai mun sisko tai siskon mies.
Tottakai soitetaan. Se on itsestäänselvää. Ihmetyksen aihe on se, että miksi isä ei vastaa, kun soitetaan, eikä edes soittele tuntien jälkeen takaisin, vaikka lapsi on hänellä. Tuskin se isä edes tietää, että äiti on jo hoitanut asian, eikä vissiin kiinnostakaan.
Äipällä oli kuitenkin aikaa isä mollata palstalla..mie mie mie mei ja mie..
Mahtaako mies edes illalla huomata ja ihmetellä, missä lapsi on? Jos olisin ap, en soittaisi miehelle vaan odottaisin, milloin mies itse alkaa kysellä lapsen perään. Saattaisi mennä vähän aikaa ennen kuin lapsi olisi riittävän terve menemään isän luo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hä? No kai koululainen osaa itsekin tulla kotiin. Joku kaveri vaan saattamaan.
On se kumma kun omana kouluaikana ei ikinä tarvinnut vaivata vanhempia.
Jos sattui onnettomuus, koulusta vietiin lääkäriin tarvittaessa.Aika turhaa tällainen taivastelu. Nykyään jos vanhempi ei ole tunnin sisään hakemassa, tulee lasu-ilmoitus ja selvityksiä jne. Vaatimukset vanhemmille on ihan eri luokkaa kuin joskus ennen. Ja se on siis ihan viranomaisten toimintaa.
No tämähän se on! Meidän 8v kun sairastui koulussa, kyseessä juurikin oksennustauti+korkea kuume, hän olisi itse ollut ihan valmis kävelemään kotiin sen "hurjan" 800m matkan, mitä koulusta on kotiovelle. Vaan kun ei, tuo eu nykyään käy, kuten esim omassa lapsuudessani! Minä en pystynyt vastata puhelukseni työni luonteen vuoksi, koulusta soittivat siis lapsen isälle joka haki lapsen, ja vei lapsen minun luokseni . En näe tässä ongelmaa? Ihan sama, vaikka oltais yhä aviossa, kyllä ne koululta silti soittaisi sille toiselle vanhemmalle, jos toinen ei vastaa. Miten se mihinkään liittyy, kumman viikko sillä hetkellä on, onhan lapsella oletettavasti kotiavain molempiin koteihinsa, miksi ap et vienyt lasta eksäsi luo, jos kerran on aivan mahdotonta ottaa hänet luoksesi?
Ei ongelma varmastikaan ole hoitaa asiaa, vaan se, ettei isä ota mitään vastuuta lapsesta, eli isään ei voi luottaa. Ei vielä tuntienkaan jälkeen ole soittanut takaisin ja kysynyt, että miksi on yritetty tavoitella. Mitä olisi tapahtunut, jos äiti olisi ollut reissussa tai vaikka itse leikkauksessa? Kun lapsihan oli isällään, eli hyvin olisi äiti voinut järjestää itselleen jotain tuollaista.
Normaalisti, jos reissuun lähtee, siitä kertoo myös eksälleen, samoin, jos on joku suunniteltu operaatio sairaalassa edessä. Jos välit ovat niin huonot, ettei tuollaistakaan saa viestittyä, niin on sitten kyllä jo peiliin katsomisen paikka. Ja normaalisti myös siellä koululla on se kolmas ja neljäskin henkilö ilmoitettuna, jolle toki olisi soitettu sitten, jos äitikään ei olisi vastannut sieltä heräämöstä käsin.
Eli olet sitä mieltä, että äidin pitäisi raportoida menoistaan isälle, mutta isän ei kuitenkaan tässä tapauksessa tarvinut kertoa, että hän ei sitten ole saatavilla? Että lapsen äidillä vain on vastuita ja isä voi olla vastaamatta puhelimeen ilman mitään etukäteisvaroituksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti en halua tehdä lapsia ihmisen kanssa jos hän ei lapsista ota vastuuta. Jos ei ota ei myöskään hänellä ole mitään oikeutta toimia huoltajana minun lapsille.
Mistä sen etukäteen tietää, ottaako toinen lapsesta vastuuta ennen kuin se lapsi on olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että on isäviikko ei tarkoita ettet sinä olisi vastuussa. Molemmat ovat aina vastuussa. Niin ja ehkä koululta ei ole aiemmin soitettu tai soitettiin uudesta numerosta? Kuulostat siltä että vihaat lastasi. Ehkä lapsen olisi parempi asua vain isällään? Luovu huoltajuudesta..
Noin vastuuton mies ei sovi lapsen lähivanhemmaksi. Häneltä se huoltajuus pitää ottaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hä? No kai koululainen osaa itsekin tulla kotiin. Joku kaveri vaan saattamaan.
On se kumma kun omana kouluaikana ei ikinä tarvinnut vaivata vanhempia.
Jos sattui onnettomuus, koulusta vietiin lääkäriin tarvittaessa.Aika turhaa tällainen taivastelu. Nykyään jos vanhempi ei ole tunnin sisään hakemassa, tulee lasu-ilmoitus ja selvityksiä jne. Vaatimukset vanhemmille on ihan eri luokkaa kuin joskus ennen. Ja se on siis ihan viranomaisten toimintaa.
Älä puhu paskaa. Meinaat että esim. lääkäri jättää leikkauksen kesken ja lähtee pillit ulvoen noutamaan lasta koulusta?
Kyllä koululainen osaa kävellä omin jaloin. Jos ei pysty, niin opettaja vie lääkäriin.
Millä ja miten?
Ei koulusta voi lapsi mennä lääkäriin kuin niin, että vanhempi vie, tai sitten hätätapauksessa kutsutaan ambulanssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen etukäteen tietää, ottaako toinen lapsesta vastuuta ennen kuin se lapsi on olemassa?
Ei sitä voi tietää mistään. Sen joutuu selvittämään ennen kuin alkaa hankkia lapsia, tutustumalla siihen isä ehdokkaaseen. Jos haluaa tehdä lapset tuon toki voi unohtaa ja silloin lapsella ei ole isää huoltajana.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne siellä koululla tietää kenen viikko on?
Onko niillä oikeasti muka joku tieto siitä?
Ne kun voi myös muuttua. Olisiko kuitenkin niin, että on soitettu lähivanhemmalle, joita voi vissiin olla vain toinen, vaikka olisikin viikko/viikko systeemi.
Taitaa olla vain kivasti tunteita nostattanut provo tämä.
Kun te ette nyt tajua, ettei ap:ta varmastikaan ärsytä koulun toiminta, vaan se, ettei lapsen isä vastaa, eikä edes soita takaisin. Isä siis jättää lapsen ihan oman onnensa nojaan, vaikka lapsi on hänellä. Onneksi ap hoiti homman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Olen sitä mieltä että vanhemmat sopii keskenään kumpi on milloinkin saatavilla ja jos ei ole niin kuka on. Oletusta ei voi sen perusteella tehdä että vuoroviikko järjestelystä on sovittu. Oletusta ei voi myöskään sen suhteen tehdä että toinen ottaisi vastuun vain siksi että hän on lapset kanssasi tehnyt. Jos olet lasten huoltaja olet lapsista vastuussa riippumatta siitä kantaako muut huoltajat vastuunsa vai ei.
Jos toinen vanhemmista ei kanna vastuutaan lapsesta, ei hänellä pidä olla mitään vuoroviikkoja vaan pikaisia tapaamisia päiväseltään.
Mistä ne siellä koululla tietää kenen viikko on?
Onko niillä oikeasti muka joku tieto siitä?
Ne kun voi myös muuttua. Olisiko kuitenkin niin, että on soitettu lähivanhemmalle, joita voi vissiin olla vain toinen, vaikka olisikin viikko/viikko systeemi.
Taitaa olla vain kivasti tunteita nostattanut provo tämä.