Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi oksensi koulussa, koulusta soitettiin mulle vaikka lapsi on taas isällään viikon koska eksä ei vastaa puhelimeen

Vierailija
12.10.2022 |

Ei suvainnut mullekaan vastata. On sellainen paskakasa. Hain itse sitten kipeän kotiin. Toivottavasti ei nyt kaikki porukat sairastu jos lapsi on jo eksällä ehtinyt tartuttaa. Voisi eksäkin opetella vastaamaan luuriin. Helevetin vastuunpakoilija.

Kommentit (670)

Vierailija
61/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on kokouksessa tms paikassa missä pitää pitää kännykkä äänettömällä?

Jos se on vastuussa lapsesta, täytyy olla saatavilla. Ihan sama mikä kokous on menossa. Kyllä ne lasten äiditkin poistuu kokouksesta selityksellä, että täytyy ottaa tämä puhelu. Miksi lasten isiltä ei voisi odottaa vastaavaa vastuunkantoa?

Entä, jos se onkin työmatkalla ja istui just sillä hetkellä lentokoneessa? Pitääkö siis alle x-vuotiaiden lasten vanhemmilla olla oikeus pitää kännykkää päällä lennon aikana?

Ai työmatkalla lentokoneessa, ja lapsi jätetty yksin kotiin. Hoh hoijaa...

Vierailija
62/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on vastuussa lapsesta, täytyy olla saatavilla. Ihan sama mikä kokous on menossa. Kyllä ne lasten äiditkin poistuu kokouksesta selityksellä, että täytyy ottaa tämä puhelu. Miksi lasten isiltä ei voisi odottaa vastaavaa vastuunkantoa?

Entä, jos se onkin työmatkalla ja istui just sillä hetkellä lentokoneessa? Pitääkö siis alle x-vuotiaiden lasten vanhemmilla olla oikeus pitää kännykkää päällä lennon aikana?

No kun ei ollut vaan töissä 500 m päässä lapsen koulusta. Ei sen kauempana. Soittaisi edes takaisin ja kysyisi mikä tilanne on. Ei edelleenkään ole kuulunut mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai vaikka kirurgi, joka on just leikkaamassa potilasta, tai ensihoitaja, joka on just elvyttämässä? Palomies sammuttamassa tulipaloa, poliisi ajamassa takaa rattijuoppoa? Homma pitää keskeyttää, vastata puhelimeen ja sanoa vaan työkavereille, että sori, mun pitää lähteä nyt hakemaan lapsi koulusta? 

Vierailija
64/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet lähtenyt jonnekin lentelemään, niin varmasti olet sopinut, kenelle soitetaan poissaollessasi. Tottakai voi sopia myös lapsen toisen vanhemman kanssa asiasta, eli kertoa lapsen äidille etukäteen, että olen keskiviikkona sitten työmatkalla, että olethan sinä saatavilla, jos lapselle tulee päivällä jotain. Vastuunkantoa, eikä vain olettamusta, että Joku Muu hoitaa.

Vierailija
65/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hä? No kai koululainen osaa itsekin tulla kotiin. Joku kaveri vaan saattamaan.

On se kumma kun omana kouluaikana ei ikinä tarvinnut vaivata vanhempia.

Jos sattui onnettomuus, koulusta vietiin lääkäriin tarvittaessa.

Aika turhaa tällainen taivastelu. Nykyään jos vanhempi ei ole tunnin sisään hakemassa, tulee lasu-ilmoitus ja selvityksiä jne. Vaatimukset vanhemmille on ihan eri luokkaa kuin joskus ennen. Ja se on siis ihan viranomaisten toimintaa.

Älä puhu paskaa. Meinaat että esim. lääkäri jättää leikkauksen kesken ja lähtee pillit ulvoen noutamaan lasta koulusta?

Kyllä koululainen osaa kävellä omin jaloin. Jos ei pysty, niin opettaja vie lääkäriin.

Jos vanhempi on leikkaava lääkäri, hänen tulee järjestää joku toinen taho, jolle soittaa ja joka hakee lapsen tarvittaessa. Tässä tapauksessa tuo vastuussa oleva vanhempi ei ollut tehnyt näin.

No onhan sillä ollut toinen taho eli lapsen äiti. Eikö sillä lapsen hyvinvoinnilla ole mitään väliä, kun kitistään vain siitä, kumman viikko on kyseessä.

Ei. Sillä, jonka luona lapsi kulloinkin on, on velvollisuus järjestää asiat niin, että hätätilanteessa lapselle on hoitaja. Omalla vapaaviikolla toisen ei tarvitse päivystää kaiken varalta. Mitäs jos äiti olisikin mennyt toiselle paikkakunnalle koko viikoksi? Olisiko hänen pitänyt sieltä ruveta järjestelemään lapsen hoitoa, kun isä ei hoida velvollisuuksiaan?

Vierailija
66/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mehän emme tiedä, mitä tuo isä tekee työkseen. Neurokirurgi tuskin kesken leikkausta vastaa puhelimeen, vaikka kuinka olisi lapsen koulu tai ex-puoliso, joka soitteleen. Aika monta muutakin sellaista ammattia on, jossa nyt ei vain kerta kaikkiaan vastata siihen puhelimeen ihan joka hetki, koska vaikkapa työturvallisuus voisi vaarantua.

Jo toisen kerran, jos olet tuollaisessa ammatissa ja vastuussa alaikäisestä lapsesta, tulee sinun ilmoittaa koululle jonkun toisen numero ja sopia tämän toisen henkilön kanssa, että hänelle soitetaan, jos itse ei vastaa. Nyt ei oltu sovittu tällaisesta järjestelystä ap:n kanssa (ja veikkaanpa, että neurokirurgeilla on sen verran järkeä, että ymmärtävät etukäteen sopia lasten asiat jonkun toisen vastuulle, jos eivät itse pysty hoitamaan).

No siellä koululla on se äidin numero. Ei oikeasti voi olla niin, että  jos ei ole äitiviikko, niin äidille ei saa soittaa, kun isä on estynyt, vaan pitää taikoa joku toinen vastuuhenkilö, jolle soitetaan. Kyllä se toinen vanhempi nyt on se ensisijainen varakontakti. Sitten, jos kumpikin on estynyt, soitetaan vasta jollekin muulle ilmoitetulle varahenkilölle.

Tottakai mulle saa soittaa jos tuo paskakasa ei vastaa, mutta ymmärrätkö että HÄN EI OLLUT mitenkään estynyt. Ei vaan vastannut puhelimeen. Samalla tavalla mäkin olin töissä. Silti sain vastattua puhelimeen ja haettua lapsen kotiin.

Vierailija
67/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se lapsi ollut koulussa? Ja on mulla lapset lähteneet aamulla itse kouluun ja tulleet itse koulusta kotiin, kun olen lentänyt aamukoneella Kuopioon ja tullut samana päivänä takaisin. 

Vierailija
68/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mehän emme tiedä, mitä tuo isä tekee työkseen. Neurokirurgi tuskin kesken leikkausta vastaa puhelimeen, vaikka kuinka olisi lapsen koulu tai ex-puoliso, joka soitteleen. Aika monta muutakin sellaista ammattia on, jossa nyt ei vain kerta kaikkiaan vastata siihen puhelimeen ihan joka hetki, koska vaikkapa työturvallisuus voisi vaarantua.

Tai kuulla puhelimen soivan.

Kaikki ei ole kiinni puhelimessa ja kyttää sitä 5 minuutin välein.

Edes kotona an ole aina tavoitettavissa. Suihkussa. En tarkasta onko joku soittanut kun olen käynyt suihkussa. Olenkohan normaali

Aivan normaali.

Vierailija
69/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai vaikka kirurgi, joka on just leikkaamassa potilasta, tai ensihoitaja, joka on just elvyttämässä? Palomies sammuttamassa tulipaloa, poliisi ajamassa takaa rattijuoppoa? Homma pitää keskeyttää, vastata puhelimeen ja sanoa vaan työkavereille, että sori, mun pitää lähteä nyt hakemaan lapsi koulusta? 

Puhelimeen voi laittaa ennen työvuoron alkua viestin "En ole nyt tavattavissa, soita kello 18 jälkeen. Hätätapauksessa soita numeroon xx tai yy." Onnistuukohan noin vaativa tehtävä ensihoitajalta tai palomieheltä?

Vierailija
70/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet lähtenyt jonnekin lentelemään, niin varmasti olet sopinut, kenelle soitetaan poissaollessasi. Tottakai voi sopia myös lapsen toisen vanhemman kanssa asiasta, eli kertoa lapsen äidille etukäteen, että olen keskiviikkona sitten työmatkalla, että olethan sinä saatavilla, jos lapselle tulee päivällä jotain. Vastuunkantoa, eikä vain olettamusta, että Joku Muu hoitaa.

Joo no ymmärrän. Meidän ei exän kanssa tarvinnut erikseen sopia tuollaista vaan se oli molemmille itsestäänselvää, että jos toista vanhempaa ei tavoita, niin sitten soitetaan toiselle vanhemmalle.

Vierailija
71/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi pitää tehdä lapsia, jos ei pysty olemaan yhdessä niiden toisen vanhemman kanssa.

Sanopa tuo H uo r A A v i l l e, hakkaaville, juopotteleville, pelaaville miehille.

No sinulta voisi kysyä, että miksi herran tähden valitsit tuollaisen miehen lastesi isäksi??

Vierailija
72/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mun nyt pitää tehdä?

Päivitellä sitä miten vastuuntunnottomia isät on.

Vierailija
73/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika turhaa tällainen taivastelu. Nykyään jos vanhempi ei ole tunnin sisään hakemassa, tulee lasu-ilmoitus ja selvityksiä jne. Vaatimukset vanhemmille on ihan eri luokkaa kuin joskus ennen. Ja se on siis ihan viranomaisten toimintaa.

No tämähän se on! Meidän 8v kun sairastui koulussa, kyseessä juurikin oksennustauti+korkea kuume, hän olisi itse ollut ihan valmis kävelemään kotiin sen "hurjan" 800m matkan, mitä koulusta on kotiovelle. Vaan kun ei, tuo eu nykyään käy, kuten esim omassa lapsuudessani! Minä en pystynyt vastata puhelukseni työni luonteen vuoksi, koulusta soittivat siis lapsen isälle joka haki lapsen, ja vei lapsen minun luokseni . En näe tässä ongelmaa? Ihan sama, vaikka oltais yhä aviossa, kyllä ne koululta silti soittaisi sille toiselle vanhemmalle, jos toinen ei vastaa. Miten se mihinkään liittyy, kumman viikko sillä hetkellä on, onhan lapsella oletettavasti kotiavain molempiin koteihinsa, miksi ap et vienyt lasta eksäsi luo, jos kerran on aivan mahdotonta ottaa hänet luoksesi?

Vierailija
74/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se lapsi ollut koulussa? Ja on mulla lapset lähteneet aamulla itse kouluun ja tulleet itse koulusta kotiin, kun olen lentänyt aamukoneella Kuopioon ja tullut samana päivänä takaisin. 

Kyllä tällaisessa tapauksessa pitää varmistaa, että jos lapselle tulee hätä, joku muu on saatavilla hoitamaan asian. Muuten saa kyllä lasuasiakkuuden. Se voi olla tottakai lapsen toinen vanhempi, jonka kanssa on sovittu, että tarvittaessa hän hoitaa, mutta se pitää tosiaan sopia. Toinen vanhempihan voi olla myös reissussa, joten ei voi olettaa sopimatta, että hän olisi saatavilla. Ja jos ei olisi, niin pitäisi järjestää joku mummi, kummi, naapuri tms.

Vierailija
75/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu paskaa. Meinaat että esim. lääkäri jättää leikkauksen kesken ja lähtee pillit ulvoen noutamaan lasta koulusta?

Kyllä koululainen osaa kävellä omin jaloin. Jos ei pysty, niin opettaja vie lääkäriin.

Tuskin ap täällä purkaisi kiukkuaan, jos ex olisi sellaisessa työssä, missä ei mitenkään pääse vastaamaan. Ja kouluunkin olisi ilmoitettu, että kannattaa olla aina äitiin yhteydessä. 

Meillä oli ala-asteella sellainen toimintatapa, että lasta ei lähetetty kotiin ennen kuin vanhemmat on tavoitettu. Opettajan kanssa erikseen sovin, että meidän lapsi saa mennä ilman tavoittamista kotiin viereiseen kortteliin, jos migreenikohtaus yllättää.

Eivät opettajat huvin vuoksi pidä oksentelevaa lasta koulussa. Heidän on pakko noudattaa sovittuja toimintatapoja. 

Vierailija
76/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen totaalisen hämmentynyt siitä, miten moni täällä tuntuu olevan sitä mieltä, että jos se vanhempi, jonka luona lapsi sillä viikolla on, on syystä tai toisesta estynyt vastaamaan puhelimeen, koulusta pitäisi soittaa jollekulle muulle varahenkilölle kuin lapsen toiselle vanhemmalle. Oikeastiko meillä on vanhempia, jotka ovat niin huonoissa väleissä eron jälkeen, että mieluummin vaikka siirretään se vastuu lapsesta jollekulle ulkopuoliselle, ettei vaan vahingossakaan jouduta ottamaan lapsesta hetkeksikään vastuuta, "kun on se toisen vuoro, eikä mun". Itselleni olisi itsestään selvää, että jos isäviikolla isä tai äitiviikolla äiti ei syystä tai toisesta vastaa, tottakai silloin soitetaan ensisijaisesti sille toiselle vanhemmalle.

Vierailija
77/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo no ymmärrän. Meidän ei exän kanssa tarvinnut erikseen sopia tuollaista vaan se oli molemmille itsestäänselvää, että jos toista vanhempaa ei tavoita, niin sitten soitetaan toiselle vanhemmalle.

Mistä tiedät sopimatta, ettei se lapsen toinenkin vanhempi ole reissussa samana päivänä? Tai vaikkapa sairaalassa potilaana?

Vierailija
78/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tota tapahtuu jatkuvasti, eikö se ole jo syy hakea yksinhuoltajuus? Silloin lapsi on koko ajan sinun vastuullasi.

Pikemminkin syy hakea aplle lähestymiskielto kun koko ajan pommittaa jollakin asialla.

Vierailija
79/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät sopimatta, ettei se lapsen toinenkin vanhempi ole reissussa samana päivänä? Tai vaikkapa sairaalassa potilaana?

Meillä ainakin siitä, että meillä kommunikaatio pelaa ja osaan kertoa exälleni, jos olen reissussa tai menossa sairaalaan. Yllättäville onnettomuuksille nyt ei voi mitään, mutta silloin, jos kumpikaan ei vastaa, meillä soitetaan lapsen kummisedälle. Mutta hän tosiaan on vasta se kolmas kontaksi, jos kumpikaan meistä ei ole tavoitettavissa.

-eri

Vierailija
80/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämähän se on! Meidän 8v kun sairastui koulussa, kyseessä juurikin oksennustauti+korkea kuume, hän olisi itse ollut ihan valmis kävelemään kotiin sen "hurjan" 800m matkan, mitä koulusta on kotiovelle. Vaan kun ei, tuo eu nykyään käy, kuten esim omassa lapsuudessani! Minä en pystynyt vastata puhelukseni työni luonteen vuoksi, koulusta soittivat siis lapsen isälle joka haki lapsen, ja vei lapsen minun luokseni . En näe tässä ongelmaa? Ihan sama, vaikka oltais yhä aviossa, kyllä ne koululta silti soittaisi sille toiselle vanhemmalle, jos toinen ei vastaa. Miten se mihinkään liittyy, kumman viikko sillä hetkellä on, onhan lapsella oletettavasti kotiavain molempiin koteihinsa, miksi ap et vienyt lasta eksäsi luo, jos kerran on aivan mahdotonta ottaa hänet luoksesi?

Ei ongelma varmastikaan ole hoitaa asiaa, vaan se, ettei isä ota mitään vastuuta lapsesta, eli isään ei voi luottaa. Ei vielä tuntienkaan jälkeen ole soittanut takaisin ja kysynyt, että miksi on yritetty tavoitella. Mitä olisi tapahtunut, jos äiti olisi ollut reissussa tai vaikka itse leikkauksessa? Kun lapsihan oli isällään, eli hyvin olisi äiti voinut järjestää itselleen jotain tuollaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi