Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi oksensi koulussa, koulusta soitettiin mulle vaikka lapsi on taas isällään viikon koska eksä ei vastaa puhelimeen

Vierailija
12.10.2022 |

Ei suvainnut mullekaan vastata. On sellainen paskakasa. Hain itse sitten kipeän kotiin. Toivottavasti ei nyt kaikki porukat sairastu jos lapsi on jo eksällä ehtinyt tartuttaa. Voisi eksäkin opetella vastaamaan luuriin. Helevetin vastuunpakoilija.

Kommentit (670)

Vierailija
301/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lopulta tässä koko sopassa on se lapsi joka kärsii, kun isä ka äiti riitelee kumpi "joutuu" huolehtimaan omasta lapsesta.

Ettekö tajua miten inhottavalle lapsesta tuntuu?

Vierailija
302/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lopulta tässä koko sopassa on se lapsi joka kärsii, kun isä ka äiti riitelee kumpi "joutuu" huolehtimaan omasta lapsesta.

Ettekö tajua miten inhottavalle lapsesta tuntuu?

Keskustelu piti käydä yleisellätasolla eikä siitä lapsi kärsi jos hän ei osallistu keskusteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hä? No kai koululainen osaa itsekin tulla kotiin. Joku kaveri vaan saattamaan.

On se kumma kun omana kouluaikana ei ikinä tarvinnut vaivata vanhempia.

Jos sattui onnettomuus, koulusta vietiin lääkäriin tarvittaessa.

Nykyään esim. terveydenhoitaja soittaa, jos lapsi loukkaa välitunnilla ja pitää lähteä kuvattavaksi päivystykseen.

Myös opettaja on soittanut, että lasta huimaa, tulkaa hakemaan se autolla kotiin.

Vierailija
304/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on kokouksessa tms paikassa missä pitää pitää kännykkä äänettömällä?

Voit asettaa numerot jotka soi aina vaikka muuten kännykkä olisi äänettömällä. Niin mäkin oon tehnyt.

Ja mitä sitten että oon äiti? Eksä on isä ja tällä viikolla vastuussa meidän lapsesta.

sinä olet äitinä vastuussa lapsestasi 24/7/365. Ei vanhemmuutta voi ulkoistaa joka toinen viikko tapahtuvaksi asiaksi. Ei ihme että lapsesi voi psyykkisesti huonosti.

Missä se isän vastuu sitten on? Mies elää öllöttää kuin poikamies ja kuvittelee, että joku muu huolehtii lapsesta.

Otatko siis vastuuta lapsestasi vain jos isäkin ottaa?

Mites tilanne missä sinä ja isä katsotte rannalta kun lapsenne on hukkumassa?

Et suostu menemään apuun jos isäkään ei mene?

Jos olisin eronnut, niin en tietenkään olisi eksän kanssa uimarannalla enkä menisi sinne vahtimaan lasta kaiken varalta. Jos on sovittu vuoroviikkovanhemmus, niin tietenkin se, jolla lapsi sillä viikolla on, huolehtii lapsesta ja sen asioista.

Miten on olemassa isäviikko jos et ole edes eronnut eikä sulla ole lasta?

Etkö osaa keskustella asioista yleisellä tasolla? En ole eronnut ja minulla on lapsia.

Jos lähtökohtana on esimerkkitapaus jossa isäviikolla isä ei vastaa kovin yleisellä tasolla siitä ei voi henkilökohtaisesti keskustella jos ei ole edes olemassa niitä isäviikkoja. Jos taas halutaan keskustella yleisellä tasolla isien vastuuttmuudesta ei sitä keskustelua ehkä kannata sekoittaa tähän avaukseen.

No en ymmärrä sellaista vuoroviikkovanhemmuutta, jossa toisella ei ole mitään vastuuta lapsesta omalla viikollaan. Jos siis olisin eronnut ja meillä olisi vuoroviikkovanhemmuus, mies saisi vastata lapsistaan ihan yksin ja järjestää asiat niin, että hänellä on vastuu.

Eli jos sinun lapsesi sairaustuisi, kun miehesi vaikkapa olisi yövuoron päätteeksi mennyt uimaan lapsen ollessa koulussa, sinun mielestäsi sinulle ei saa soittaa, vaan pitää soittaa jollekin ulkopuoliselle? Kyllä minä haluaisin itse sen sairaan lapseni hakea, jos isä ei pääsisi. Se on minun lapseni ja sillä on paha olo. Ihan sama, onko jonkun virallisen paperin mukaan minun vuoroni vai ei. Toki sitten sen lapsen isälleen palautan,  kun hän vapautuu hoitamaan. Tuo tietysti sillä varauksella, että olen kaupungissa, enkä vaikka reissussa ja ettei itselläni ole mitään sitovaa estettä. 

Miehelläni on päivätyö ja kännykkä kulkee koko ajan mukana. Jos hän ei pysty just silloin vastaamaan, niin soittaa perään pari minuuttia myöhemmin. Hänellä ei ole mitään syytä olla hakematta lasta.

Vierailija
305/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hä? No kai koululainen osaa itsekin tulla kotiin. Joku kaveri vaan saattamaan.

On se kumma kun omana kouluaikana ei ikinä tarvinnut vaivata vanhempia.

Jos sattui onnettomuus, koulusta vietiin lääkäriin tarvittaessa.

Nykyään esim. terveydenhoitaja soittaa, jos lapsi loukkaa välitunnilla ja pitää lähteä kuvattavaksi päivystykseen.

Myös opettaja on soittanut, että lasta huimaa, tulkaa hakemaan se autolla kotiin.

Meillä lapsi on soittanut ihan itse, ja jos ei olisi saanut vanhempia kiinni olisi soittanut jollekin toiselle. Opettaja oli odottamassa lapsen kanssa pihassa kun isä hänet haki ja oli kertonut vain että kiva että pääsit näin nopeasti eikä lasta tarvinnut lähettää taksilla lääkäriin.

Vierailija
306/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit asettaa numerot jotka soi aina vaikka muuten kännykkä olisi äänettömällä. Niin mäkin oon tehnyt.

Ja mitä sitten että oon äiti? Eksä on isä ja tällä viikolla vastuussa meidän lapsesta.

Laiminlöi vastuunsa joten huoltovastuu pois. Vain elarit. 

Vierailija
307/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä piti olla kokonainen viikko eksällä ja sinulla kokonainen viikko eroa lapsesta ja joudutkin kantaa vastuun lapsesta.Selasta se on kun lapsen hankii.Erotaan ja lapsi heitetään joka toinen vikko aina toiselle vanhemmalle,että toinen voi viettää lapsi vapaan viikon! Sinä aikuinen todella päset aina viikoksi eroon lapsesta.Kyllä on helppoa ero vanhem- milla.Kehtaatkin rutista. Alla on 1 kuukausi kesälomia kun lapsi toisella ja sait viettää 1kk ilman lasta.

Vierailija
308/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lapsi.

Kiukkua kun joku muu ei kanna lapsestasi vastuuta.

WT. 

Vierailija
309/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua, kun nää miehet on niin tajuttoman vastuuttomia. Mun exä ei vastaa ollenkaan lapselle puhelimeen, jos lapsi on mun luona, ellei hänellä juuri satu olemaan hyvä aika. Musta se on aika hirveä ajatus, koska jos vaikka mulle sattuis jotain, niin tottakai lapsi soittais isälleen, että äiti ei herää. Ja ihan siis mietin lapsen kannalta tilannetta, että lapsihan (6v) on ihan heitteillä sitten.

Mut ei, esimerkiksi kerran lapsi koittaa soittaa isälleen aamulla (ei ollut mikään hätä, mutta eihän isänsä sitä voinut tietää, vaikka olisi ollutkin). Isä ei vastannut ja myöhemmin valitti mulle, ettei lapsi saisi soitella hänelle siihen aikaan. Justiinsa. Ei paljoa käy edes mielessä hänellä, että entäs jos lapsella on joku hätä. Ei tunne mitään vastuuta lapsesta.

Mitenkään asiaan valittamatta mutta kannattaisiko opettaa lapsi soittamaan 112 tuollaisessa tilanteessa?

Vierailija
310/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on vastuussa lapsesta, täytyy olla saatavilla. Ihan sama mikä kokous on menossa. Kyllä ne lasten äiditkin poistuu kokouksesta selityksellä, että täytyy ottaa tämä puhelu. Miksi lasten isiltä ei voisi odottaa vastaavaa vastuunkantoa?

Joo on se vähän niin ja näin. Mäkin hoitelin lapsen ruoka-asioita etänä eli tilasin pizzan sinne kotiin kun olin toisessa maassa toisen lapsen kanssa päivystyksessä. En viittiny häiritä isää joka kylläkin oli töissä mutta silti. Olis varmaan urputtanu että miksi en ollut laittanut ennen matkaa ruokia valmiiksi tai miksi lupasin tilata pizzaa tms. Oli siis itse lapsen kanssa kotona, lukuunottamatta työaikaa. Oli kyllä ruokaa hankittu myös kaappiin. Pointti on vaan se että joskus saattaa olla huono tilanne kummallakin. Eli voi olla tilanne jossa kumpaakaan ei voi juuri sillä minuutilla saada kiinni. Huono tietenkin jos on hätätapaus mutta ei kukaan voi työpaikallaan kaikissa töissä olla langan päässä tavoitettavissa joka minuutti. En itse ole edes kotona tavoutettavissa aina, koska en aina muista ottaa kännykkää oikeaan kerrokseen (niin iso lukaali) mutta harvoin puhelin on katsomatta tuntia pidempään.

Vierailija
311/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua, kun nää miehet on niin tajuttoman vastuuttomia. Mun exä ei vastaa ollenkaan lapselle puhelimeen, jos lapsi on mun luona, ellei hänellä juuri satu olemaan hyvä aika. Musta se on aika hirveä ajatus, koska jos vaikka mulle sattuis jotain, niin tottakai lapsi soittais isälleen, että äiti ei herää. Ja ihan siis mietin lapsen kannalta tilannetta, että lapsihan (6v) on ihan heitteillä sitten.

Mut ei, esimerkiksi kerran lapsi koittaa soittaa isälleen aamulla (ei ollut mikään hätä, mutta eihän isänsä sitä voinut tietää, vaikka olisi ollutkin). Isä ei vastannut ja myöhemmin valitti mulle, ettei lapsi saisi soitella hänelle siihen aikaan. Justiinsa. Ei paljoa käy edes mielessä hänellä, että entäs jos lapsella on joku hätä. Ei tunne mitään vastuuta lapsesta.

Mitenkään asiaan valittamatta mutta kannattaisiko opettaa lapsi soittamaan 112 tuollaisessa tilanteessa?

Jos ei ole hätä miksi pitäisi opettaa soittamaan hätänumeroon?

Sen sijaan lapsen voi opettaa siihen että aina se äiti/isä ei ole saatavilla vaan joutuu odottamaan niiden asioiden kanssa joilla ei ole hätä.

Vierailija
312/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu, että eniten tässä sinua ap vtutti joutua huolehtimaan sairaasta lapsestasi. Vutti, kun meni lapsivapaa viikko sivu suun. Kuule, ei sun kuuluisi olla lainkaan lapsestasi lomalla. Kun on lapsia tänne maailmaan tehnyt, niin heistä tulee huolehtia joka ikinen päivä ja parisuhdetta olisi kannattanut aikoinaan hoitaa ja vaalia niin, että se olisi mahdollista tehdä isänä ja äitinä yhdessä. Näin sen kuuluu mennä, jos yhtään on selkärankaa ihmisillä.

Vierailija
313/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko vanhemmuutensa lopettaa siksi viikoksi kun lapsella on isäviikko? En puolusta äijääs, meillä ei työssä ollessa saa vastata kännyyn(henk.koht.puhelin) eikä myöskään tekstata.

Sääliksi käy lastasi

Vierailija
314/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sinä olet äitinä vastuussa lapsestasi 24/7/365. Ei vanhemmuutta voi ulkoistaa joka toinen viikko tapahtuvaksi asiaksi. Ei ihme että lapsesi voi psyykkisesti huonosti.

No just joo, ai että äidillä ei saisi olla mitään omaa, ei sittenkään vaikka lapsella on toinenkin vanhempi? Älä jaksa. Jopa lastenvalvoja ja MLL suosittaa, että vanhempikin saa omaa aikaa. Tuossa oli nyt lapsi isällään ja siis isänsä vastuulla.

Vierailija
315/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättäisinkö lapseni pulaan vain siksi, että hänen pitäisi olla sillä hetkellä exäni vastuulla? En, eikä se edes vituttaisi. Taidat ap. olla melkoinen kusipää.

Miksi ap olisi kusipää? Hähhän vastasi puhelimeen ja haki lapsen kesken työpäivänsä, vaikka olisi ollut exän vastuuviikko? Exästä sen sijaan ei ole kuulunu mitään, vaikka on hänen vastuuviikkonsa ja häntä on tavoiteltu sekä koululta että lapsen äidin toimesta. Kyllä ainoa vastuuton kuspää tässä on tuo isä.

Meinaatteko, että vastuu loppuu, kun lapsi on puolison luona? :D:D:D:D:D:D

Vierailija
316/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on vastuussa lapsesta, täytyy olla saatavilla. Ihan sama mikä kokous on menossa. Kyllä ne lasten äiditkin poistuu kokouksesta selityksellä, että täytyy ottaa tämä puhelu. Miksi lasten isiltä ei voisi odottaa vastaavaa vastuunkantoa?

Väitätkö, että isä ei saisi mennä vaikka uimahallille pariksi tunniksi, kun lapsi on koulussa?

Jos hän on luvannut olla tavoitettavissa nii ei.

No huhuh. Nyt ei ole kyllä enää ihan normimeininkiä. Mietittekö täällä osa yhtään, millaisia täysin kohtuuttomia vaatimuksia tässä ketjussa esitätte? Toivottavasti nämä nyt on vain jankkausmielessä heitettyjä, kun ei haluta myöntää, ettei kyseessä oikeasti nyt ollut mikään maailmanluokan heitteillejättö kuitenkaan ja isälläkin saattoi jopa olla jokin, vaikka heikompikin, syy olla vastaamatta. En yhtään nimittäin ihmettele, että olette eksiä, jos oikeasti vaaditte, ettei toinen saa vastuuviikollaan mennä edes uimahalliin, saati että mikään työtehtävä olisi hyväksyttävä syy olla koskaan ikinä vastaamatta puhelimeen tai vähintäänkin puhelimeen olisi oltava saneltuna kymmenen vastaajaviestiä, joissa kerrotaan kaikki vaihtoehtoiset toimintamallit ja yhteystiedot jokaisen tilanteen varalle - kunhan ei vain äidille soiteta, vaikka lapsen pää olisi kainalossa ja käsi irti.

Eli mielestäsi on ihan kamalaa odottaa, että isä olisi tavoitettavissa, mutta äidin on kuitenkin aina oltava (silloinkin, kun lapsi on isänsä luona)? Mitäs jos äiti olisi ollut uimahallissa? Hän sinne olisi voinutkin mennä, kun oli sovittu, että isä hoitaa lapsen. Tyypillinen mieskommentti taas.

Mitä kamaalaa siinä olisi että isää ei tavoiteta sillä sekunnilla kun lapsi sairastuu kesken päivän?

Oksenteleva, sairas lapsi odottaa koululla 5h? Kyllä se minusta on aika kamalaa. Äiti olisi tosiaan voinut olla vaikka kylpylässä, koska oli sovittu, että lapsi on isällä.

Miksi se apsi odottaisi 5 tuntia koululla jos isä tai äiti ei vastaa?

No ei se varmaan odotakaan. Kyllä ne sossut jo tuossa ajassa sen hakee. Kotiin ei yksin voi pahasti sairasta 9-vuotiasta varmastikaan laittaa kulkemaan (ja oksutauti on paha).

Miksi kulkisi yksin kotiin jos koulusta soitettaisiin esim. mummolle tuossa tilanteessa?

Ja mummollako on sitten vastuu vastata puhelimeen kesken työpäivän ja lähteä hakemaan jonkun toisen sairasta lasta kesken työpäivänsä? Ei taida sairaan lapsen hoitovapaat koskea mummoja. Kyllä isukki ihan itse saisi hakea.

Vierailija
317/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäikö ap:lta ryyppy kesken?

Eiku Pena oli just päällä

ap

Vierailija
318/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitätkö, että isä ei saisi mennä vaikka uimahallille pariksi tunniksi, kun lapsi on koulussa?

Jos hän on luvannut olla tavoitettavissa nii ei.

No huhuh. Nyt ei ole kyllä enää ihan normimeininkiä. Mietittekö täällä osa yhtään, millaisia täysin kohtuuttomia vaatimuksia tässä ketjussa esitätte? Toivottavasti nämä nyt on vain jankkausmielessä heitettyjä, kun ei haluta myöntää, ettei kyseessä oikeasti nyt ollut mikään maailmanluokan heitteillejättö kuitenkaan ja isälläkin saattoi jopa olla jokin, vaikka heikompikin, syy olla vastaamatta. En yhtään nimittäin ihmettele, että olette eksiä, jos oikeasti vaaditte, ettei toinen saa vastuuviikollaan mennä edes uimahalliin, saati että mikään työtehtävä olisi hyväksyttävä syy olla koskaan ikinä vastaamatta puhelimeen tai vähintäänkin puhelimeen olisi oltava saneltuna kymmenen vastaajaviestiä, joissa kerrotaan kaikki vaihtoehtoiset toimintamallit ja yhteystiedot jokaisen tilanteen varalle - kunhan ei vain äidille soiteta, vaikka lapsen pää olisi kainalossa ja käsi irti.

Eli mielestäsi on ihan kamalaa odottaa, että isä olisi tavoitettavissa, mutta äidin on kuitenkin aina oltava (silloinkin, kun lapsi on isänsä luona)? Mitäs jos äiti olisi ollut uimahallissa? Hän sinne olisi voinutkin mennä, kun oli sovittu, että isä hoitaa lapsen. Tyypillinen mieskommentti taas.

Mitä kamaalaa siinä olisi että isää ei tavoiteta sillä sekunnilla kun lapsi sairastuu kesken päivän?

Oksenteleva, sairas lapsi odottaa koululla 5h? Kyllä se minusta on aika kamalaa. Äiti olisi tosiaan voinut olla vaikka kylpylässä, koska oli sovittu, että lapsi on isällä.

Miksi se apsi odottaisi 5 tuntia koululla jos isä tai äiti ei vastaa?

No ei se varmaan odotakaan. Kyllä ne sossut jo tuossa ajassa sen hakee. Kotiin ei yksin voi pahasti sairasta 9-vuotiasta varmastikaan laittaa kulkemaan (ja oksutauti on paha).

Miksi kulkisi yksin kotiin jos koulusta soitettaisiin esim. mummolle tuossa tilanteessa?

Ja mummollako on sitten vastuu vastata puhelimeen kesken työpäivän ja lähteä hakemaan jonkun toisen sairasta lasta kesken työpäivänsä? Ei taida sairaan lapsen hoitovapaat koskea mummoja. Kyllä isukki ihan itse saisi hakea.

Miksi mummo olisi vastuussa lapsesta vaikka hän vastaisi puhelimeen ja ottaisi lapsen luokseen siksi aikaa kun vanhemmat tulee kotiin. Mummo esimerkkinä siksi koska varahakija meillä tosiaan oli mummo joka oli päivisin parhaiten tavoitettavavissa (ei ollut työelämässä), varahakija voi olla kuitenkin kuka tahansa jonka kanssa asiasta on etukäteen sovittu. Päiväkodissa asiasta sovittiin tietysti myös henkilökunnan kanssa, kouluikäisinä lapset ovat osanneet ihan itse tarvittaessa soittaa mummolle jos vanhempiaan ei saa kiinni.

Vierailija
319/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 12 vuotias tyttö oksensi kadulla, kun näki tummaihoisen ihmisen.

Vierailija
320/670 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvänen aika! Oikeastikko? Entä jos olet esim.leikkaussalissa töissä? Kuvitteletko oikeasti, että kaikki vanhemmat voi vastata puhelimeen milloin tahansa kun ovat töissä??

Onhan nuo tiedossa ja sovittu menettelyt eikä silloin toinen puoliso valita vauvalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme