Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rivatril loppui apteekeista

Vierailija
11.10.2022 |

Te joilla on Rivatril lääkitys, millä valmisteella lääkärinne korvaa hoidon nyt kun Rivatrilissa on toimitusvaikeuksia?

Minua on hoidettu tällä valmisteella vuosia ja nyt lääkäri kirjoitti pamit, eikä niillä ole mitään vaikutusta. Olo on tuskainen ja kamala.

Kohtalotovereita?

Kommentit (419)

Vierailija
241/419 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin sain Cloanzepamit apteekista, soittivat oikein, että nyt on koska olin kysellyt sen perään. Ja nyt lääkehaussa näkyy apteekit aika hyvin vihreetä, mutta kuinka kauan..

Huhhuh mitä taistelua oli päivästä toiseen, vaikka diapam oli korvaavana.

Hyvää Joulua kaikille!

Vierailija
242/419 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin vaivaan sulla on mennyt Rivatril?

Muistaakseni se on epilepsia lääke alunperin, mutta tiedän että se auttaa mm lihasjännitykseen.

Mulle on määrätty Rivatril pahaan ahdistuneisuushäiriöön, sosiaalisten tilanteiden pelkoon ja paniikkihäiriöön muunmuassa. Se on toiminut hyvin, annostus on 0,5mg*3 aamuin illoin, eli 6mg vuorokaudessa. Olen sen avulla pysynyt toimintakykyisenä. Muut valmisteet, kuten opamox, eivät anna mitään vastetta. Nyt sain kokeiluun diapamia 0,5mg*3, kaksi kertaa vuorokaudessa. Entuudestaan jo tiesin ettei todennäköisesti anna vastetta, kun olen saanut sitä esilääkkeenä Rivatril hoidon aikana ja oli täysin hyödytön.

Ap.

Siis paljonko sait diapamia? Eihän sitä edes myydä noin pieninä annoksina. Tavallinen "hoito-annos" on 10mg diapamia kerralla ja sen voi ottaa 3 kertaa vuorokaudessa. Toi vastais suunnilleen sitä määrää, mitä aiemmin oot syöny rivoja. Mä siis syön pamei ja hyvä lääke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/419 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni se on epilepsia lääke alunperin, mutta tiedän että se auttaa mm lihasjännitykseen.

Mulle on määrätty Rivatril pahaan ahdistuneisuushäiriöön, sosiaalisten tilanteiden pelkoon ja paniikkihäiriöön muunmuassa. Se on toiminut hyvin, annostus on 0,5mg*3 aamuin illoin, eli 6mg vuorokaudessa. Olen sen avulla pysynyt toimintakykyisenä. Muut valmisteet, kuten opamox, eivät anna mitään vastetta. Nyt sain kokeiluun diapamia 0,5mg*3, kaksi kertaa vuorokaudessa. Entuudestaan jo tiesin ettei todennäköisesti anna vastetta, kun olen saanut sitä esilääkkeenä Rivatril hoidon aikana ja oli täysin hyödytön.

Ap.

Siis paljonko sait diapamia? Eihän sitä edes myydä noin pieninä annoksina. Tavallinen "hoito-annos" on 10mg diapamia kerralla ja sen voi ottaa 3 kertaa vuorokaudessa. Toi vastais suunnilleen sitä määrää, mitä aiemmin oot syöny rivoja. Mä siis syön pamei ja hyvä lääke.

Tuo näyttää olevan matematiikan professori. Rivatril annostuksen sanoi olevan 0.5mgx3 aamuin illoin ja sanoi sen olevan 6mg vaikka se on 3mg ja tarkoitti varmaan diapam 5mgx3 kahdesti vuorokausessa, eli se on 30mg diapamia päivä, mikä vastaa Rivatrilissa n. 1.5mg eli vahvuustaulukoiden mukaan sai puolet vähemmän mitä pitäisi. 0.5mg rivatril=10mg diapam.

Eli olisi pitänyt saada 60mg diapam koska 3mg vastaa tuota määrää.

Typerää se on verrata noin koska vaikuttaa yksilöllisesti, mutta vahvuustaulukoiden mukaan sai liian vähän ja kun keskusteluja katsoo niin melkein kaikki saanut liian vähän.

Herätkää lääkärit ja katsokaa taulukoita, älkääkä arvailko.

Itselläni on 2mg rivatril 2 kertaa päivä eli 4mg ja sain 80mg diapamia päivässä ja hyvin pärjään.

Vierailija
244/419 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauti ihan järjettömistä vierotusoireistasi jos olet syönyt vuosia 6mg rivoja päivittäin 🤣🤣🤣

Olen Rivatriliä 15 vuotta käyttänyt 2-3  tablettia aamuisin ahdistukseen, paniikkihäiriöön ja vapinaan, nyt kun loppui apteekeista, niin sain opamoxia, niitä vois syödä varmaan jatkuvasti kun ei ole mitään hyötyä oikein.. En ole mitään vieroitusoireitakaan saanut vaikka olen 3kk ollut ilman.

Vierailija
245/419 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näkyy Fimean sivuilla, että häiriö loppuu 28.2.23 siis mitä ihmettä!!!!! Kauhea stressi koko asian johdosta.

Vierailija
246/419 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin näyttää näköjään, mutta pharma fennica näyttää 27.1.2023 En sitten tiedä kumpi on oikeassa vai onko mikään.

Minä olen ollut nyt 3kk.tta ilman kyseistä lääkettä ja sain kelalta karenssin, koska en päässyt kuntouttavaan näiden oireiden takia, mikä oli sovittu ;( Nyt varmaan joudun seuraavaksi kadulle, koska ei ole varaa maksaa vuokraa tuon karenssin takia ja minulla ei ole voimia hoitaa mitään asioita.

Todella hälyttävä tilanne!!!

Vierailija
247/419 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinanimi kirjoitti:

Niin näyttää näköjään, mutta pharma fennica näyttää 27.1.2023 En sitten tiedä kumpi on oikeassa vai onko mikään.

Minä olen ollut nyt 3kk.tta ilman kyseistä lääkettä ja sain kelalta karenssin, koska en päässyt kuntouttavaan näiden oireiden takia, mikä oli sovittu ;( Nyt varmaan joudun seuraavaksi kadulle, koska ei ole varaa maksaa vuokraa tuon karenssin takia ja minulla ei ole voimia hoitaa mitään asioita.

Miksi et hae sairaslomaa? Et selvästikään ole työkykyinen.

Vierailija
248/419 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt rauhoittavia 17-vuotiaasta. Niiden avulla sain koulut käytyä ja olemaan töissä. No sitten tuossa vuonna 2007 yksi lääkäri päätti että näitä sä et enää saa. No, minä lopetin ne lääkkeet ns. seinään, oli kyllä ihan hirveää. Sen jälkeen menetin toimintakykyni ja jouduin jäämään eläkkeelle. Lääkärin mielestä on ihan ok. että olen erakko, pysyn kotona, olen eläkkeellä koska lääke jonka avulla pysyin toimintakuntoisena, vietiin. Pääasia kuulemma etten syö bentsoja. Joo, en ole sen jälkeen niihin koskenut. Enkä ole yhdeltäkään lääkäriltä niitä pyytänyt. Niiden tilalle sain Lyrican, mutta eihän se samalla tavalla vaikuta. Toimintakyvytön olen varmasti koko loppuikäni. Ennen oli siisti koti, nykyään kaaos. 

Vierailija
249/419 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinanimi kirjoitti:

Näin se nykyään on. Tärkeintä on se että et syö bentsoja, Mitä siitä kun työ- ja toimintakyky menee ja kaikki asiat menee päin helkkaria kun ei saa mitään hoidettua. Miksi näitä lääkkeitä sitten edes valmistetaan, kun niitä ei lääkärit kirjoita? Lääkärit vaan haluaa näyttää että heillä on valtaa päättää ihmisen elämän laadusta. 

Vierailija
250/419 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Tuo näyttää olevan matematiikan professori. Rivatril annostuksen sanoi olevan 0.5mgx3 aamuin illoin ja sanoi sen olevan 6mg vaikka se on 3mg ja tarkoitti varmaan diapam 5mgx3 kahdesti vuorokausessa, eli se on 30mg diapamia päivä, mikä vastaa Rivatrilissa n. 1.5mg eli vahvuustaulukoiden mukaan sai puolet vähemmän mitä pitäisi. 0.5mg rivatril=10mg diapam.

Eli olisi pitänyt saada 60mg diapam koska 3mg vastaa tuota määrää.

Typerää se on verrata noin koska vaikuttaa yksilöllisesti, mutta vahvuustaulukoiden mukaan sai liian vähän ja kun keskusteluja katsoo niin melkein kaikki saanut liian vähän.

Herätkää lääkärit ja katsokaa taulukoita, älkääkä arvailko.

Itselläni on 2mg rivatril 2 kertaa päivä eli 4mg ja sain 80mg diapamia päivässä ja hyvin pärjään.

Mitäh? 😮

Mulla samat diagnoosit + liuta muita.

Miten ihmeessä sä saat noin tujut lääkkeet?

Mä joudun taistelemaan jatkuvasti siitä yhdestä "tarvittaessa" 15mg opamoxeista.

Vierailija
251/419 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskas insuliini loppuu

Et ole näköjään tutustunut lääkkeiden varmuusvarastointiin ja alan toimijoiden velvoitteisiin.

Vierailija
252/419 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt rauhoittavia 17-vuotiaasta. Niiden avulla sain koulut käytyä ja olemaan töissä. No sitten tuossa vuonna 2007 yksi lääkäri päätti että näitä sä et enää saa. No, minä lopetin ne lääkkeet ns. seinään, oli kyllä ihan hirveää. Sen jälkeen menetin toimintakykyni ja jouduin jäämään eläkkeelle. Lääkärin mielestä on ihan ok. että olen erakko, pysyn kotona, olen eläkkeellä koska lääke jonka avulla pysyin toimintakuntoisena, vietiin. Pääasia kuulemma etten syö bentsoja. Joo, en ole sen jälkeen niihin koskenut. Enkä ole yhdeltäkään lääkäriltä niitä pyytänyt. Niiden tilalle sain Lyrican, mutta eihän se samalla tavalla vaikuta. Toimintakyvytön olen varmasti koko loppuikäni. Ennen oli siisti koti, nykyään kaaos. 

Nämä hoitolinjaukset on kyllä uskomattomia. Millään muulla ei tosiaan tunnut olevan väliä, kuin et potilas ei käytä tietyn lääkeryhmän valmisteita. Yhtään millään.

Vierailija
253/419 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo lääkehaku näyttää vihreää, että olisi varastossa, mutta kaikki apteekit on tyhjiä, oikeastaan näyttänyt jo monta päivää

Vierailija
254/419 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin itse saman muutama päivä sitten ja oli yhdessä apteekissa, mikä oli suljettu pysyvästi. Joku Atlas apteekki Helsingissä.

Sen takia varmaan näyttää virheellisesti.

Voisi tuo Fimea kyllä päivittää tuota uutista, jos ei niitä tulekkaan. Käsittämätöntä!!!!

https://www.fimea.fi/-/rivatril-laakevalmisteen-saatavuushairiossa-korv…

Vierailija
255/419 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommentoija. Pakko se on hakea sairaslomaa ei vaan aivot toimi kunnolla niin en tajunnut edes ja voisi samantien hakea eläkehakemuksen, koska tuntuu nyt kaikki säryt ym.t mitä ei ole koskaan ollut..

Selkään särkee, jalat särkee, niskat ihan mäsänä ja kaikkea muuta, en jaksa kirjoittaa enempää.

Vierailija
256/419 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katuapteekistahan niitä yleensä saa. Mene lähimmän piikinvaihtopisteen eteen tyrkylle. Sieltä saat mitä ikinä haluat.

Vierailija
257/419 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskas insuliini loppuu

Aikuisiän tyypin 2 diabeteksen hoitoon käytetty Ozempic-lääke on loppunut apteekeista ja saatavuushäiriön on ilmoitettu kestävän pitkälle lokakuuhun.

Vierailija
258/419 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös valtio hyysää narkkeja, tarjoaa kämpän keskeltä kaupunkia, bentsoja ja ruuan ravintolassa. Kela maksaa niin ettei tarvitse mitään tehdä muuta kun vetää pää sekaisin. On se hienoa olla narkkina Suomessa, ja sen takia kaikki vetää kamaa alakoulusta saakka.

Vierailija
259/419 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joku ajaa autolla tuollaisen rotan yli, te ette muuta hoitoa tarvitse.

Vierailija
260/419 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös valtio hyysää narkkeja, tarjoaa kämpän keskeltä kaupunkia, bentsoja ja ruuan ravintolassa. Kela maksaa niin ettei tarvitse mitään tehdä muuta kun vetää pää sekaisin. On se hienoa olla narkkina Suomessa, ja sen takia kaikki vetää kamaa alakoulusta saakka.

Mitä tämäkin kommentti hyödyttää tai ketä! Ei ketään, tai varmaan sinua, päästelet höyryjä kirjoittamalla jotain skeidaa, huh!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme