Rivatril loppui apteekeista
Te joilla on Rivatril lääkitys, millä valmisteella lääkärinne korvaa hoidon nyt kun Rivatrilissa on toimitusvaikeuksia?
Minua on hoidettu tällä valmisteella vuosia ja nyt lääkäri kirjoitti pamit, eikä niillä ole mitään vaikutusta. Olo on tuskainen ja kamala.
Kohtalotovereita?
Kommentit (419)
Ei ole kela korvattava, enkä tiedä miksi ei. Purkissa on vain 100 tablettia, niin kalliikisi tulee, varsinkin jos Oriolalta tilaa. Tamrolla maksaa 0,5mg jotan 23 euroa ja reseptin käsittelykulut päälle.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kela korvattava, enkä tiedä miksi ei. Purkissa on vain 100 tablettia, niin kalliikisi tulee, varsinkin jos Oriolalta tilaa. Tamrolla maksaa 0,5mg jotan 23 euroa ja reseptin käsittelykulut päälle.
Joo, mulla noita kakkosia ja ne vaan pari euroa puolikkaita kalliimpia 100kpl. Ja tosiaan näyttäis, että Oriola vedättää tuplahinnan Tamroon nähden. Saa nähdä pitääkö bensaa polttaa jos haluaa 24e edullisemman purkin, jos kylän ainooseen apteekkiin tuleekin Oriolan ryöstöhintaista. Aika touhua.
Nyt on taas erittäin harvoissa apteekeissa tuota Clonazepamia. Koittakaas nyt apteekit toimia tänän ongelman suhteen ja täyttää ne kaikki apteekit. Ei viitsis mistään verkosta tilata. Olen ollut nyt poissa töistä tämän sekoilun takia yli kuukauden!!!
Saako tuota korvaavaa clonazepam tablet -lääkettä Rivatril-reseptillä vai pitääkö siihen olla erillinen resepti?
Vierailija kirjoitti:
Saako tuota korvaavaa clonazepam tablet -lääkettä Rivatril-reseptillä vai pitääkö siihen olla erillinen resepti?
Pitää olla uusi resepti. Ei saa Rivatril nimellä, mikä on minun mielestä typerää, koska sama vaikuttava aine.
Itse sain eile epilepsia kohtauksen, vaikka ei epilepsiaa ole. Aluksi ahdisti ihan jäätävästi yli kaksi viikkoa ja sitten yhtäkkiä tipahdin lattialle tärisemään ja aviomieheni soitti ambulanssin.
Sairaalassa sain rivatrilia ja antoivat vielä muutaman napin kotiin, koska näkivät että resepti löytyy omakannasta.
Tämä on mennyt erittäin hälyttäväksi tilanteeksi, koska rinnakkaisvalmistetta ei ole ja tuota Clonazepamia piti tulla tälläviikolla, mutta ei ole vieläkään saatavilla, vaikka luvattiin viikko 49. Ensiksi sanoivat viikko 43 sitten viikko 45 ja nyt viikko 49 ja ei näy koko lääkettä. Mitä ne seuraavaksi sanoo!!
Vierailija kirjoitti:
Itse sain eile epilepsia kohtauksen, vaikka ei epilepsiaa ole. Aluksi ahdisti ihan jäätävästi yli kaksi viikkoa ja sitten yhtäkkiä tipahdin lattialle tärisemään ja aviomieheni soitti ambulanssin.
Sairaalassa sain rivatrilia ja antoivat vielä muutaman napin kotiin, koska näkivät että resepti löytyy omakannasta.
Tämä on mennyt erittäin hälyttäväksi tilanteeksi, koska rinnakkaisvalmistetta ei ole ja tuota Clonazepamia piti tulla tälläviikolla, mutta ei ole vieläkään saatavilla, vaikka luvattiin viikko 49. Ensiksi sanoivat viikko 43 sitten viikko 45 ja nyt viikko 49 ja ei näy koko lääkettä. Mitä ne seuraavaksi sanoo!!
Kamalaa! Saitko siis mitään Rivatrilin tilalle? Eihän sitä saa lopettaa ikinä seinään, voi olla hengenvaarallista.
Minulle sanottiin terveyskeskuksesta, että voivat kirjoittaa reseptin Clonazepam tabletille vasta kun sitä on apteekissa. Eli minun pitää itse soitella ja selvittää milloin sitä on apteekissa ja sitten pyytää resepti. En ihan ymmärrä miksi niin. Sain tilalle Diapameja...
Vierailija kirjoitti:
Minulle on käynyt samoin, Kun Rivatril loppui. Sain myös jonkinlaisen kouristuskohtauksen, eikä sellaista ole koskaan ennen ollut. Siksi on vaarallista lopettaa Rivatril nopeasti. Jännä, että sairaaloissa sitä kuitenkin on. Ilmeisesti ensin täyttävät sairaaloiden varastot. Mutta tämä kumma systeemi, jos tänään onnistut löytämään jostain Rivatril purkin, niin seuraavan kerran sitä ei taas olekaan missään? Ei ole hyväksi ihmiselle.
Tuli sitten käytyä toistamiseen lekurissa kyseisestä asiasta ja ensimmäinen korvaava lääke oli Temesta 1mgx3 mikä ei auttanut minun ahdistukseen, edes suuremmilla määrillä 8kpl ja kysyin tuosta Clonazepamista, niin ei sitä ole tulossa vieläkään, lääkäri katsoi niin olisi pitänyt tulla viikolla 49 mutta suuren kysynnän vuoksi ne ovat menneet suurimmaksi osaksi sairaaloihin, eli ei ole tietoa milloin tuo korvaava tulee. Voi olla ettei tule lainkaan sanoi lääkäri. Nyt määrättiin sitten Xanor 2mgx3 ja lekuri sanoi, että jos ei näillä lähde ahdistus, niin kannattaa menna psykiatriseen sairaalaan hoitoon.
No pääsin kotiin erittäin ahdistuneena ja tärisin ym.ta mitä nyt vieroitusoireet ovat ja otin yhden 2mg.n Xanorin ja noin puolen tunnin päästä huomasin, että kaikki kirkastuu ja ahdistus lähti melkein heti ja nyt on normaalin hyvä olo. Tekee mieli tehdä asioita, siivota ym.ta, tuntuu kuin olisin ihan uusi ihminen ja nämä ei väsytä, tuntuu pitistävän kun ahdistukset sun muut häiriötekiät katoaa.
Vahvuustaulukoiden mukaan yksi temesta vastaa n. Yhtä 10mg diapamia kun taas Rivatril 2mg vastaa noin 40mg diapamia.
Olin kuukauden ihan rikki kun jouduin syömään temestaa, nyt xanor ja voin aloitta työt ensiviikolla tuon lääkkeen ansiosta, harmi vain kun nämä ovat niin lyhytvaikutteisia, että joutuu syömään 2-3 kertaa päivässä kun Rivatril 2mg vaikutti kokopäivän.
Käsittämäntöntä touhua kun lääkkeet loppuu seinään, jostain toimittavuusongelmista ja Clonazepamia piti tulla jo lokakuussa kun sen määräaikaisen luvan sai, mutta ei noi tunarit saa edes korvattavia tuotteita Suomeen näköjään
Joo. Itellä loppu seinään 2-6m/vrk hoito. Olen käyttänyt 16 vuotta ja tilalle opamox 30mgx4. Ei auta ahdistuneisuuteen ja tässä yli kuukauden järkyttävät vieroitusoireet. Välillä on varmaan ollut hengenlähtö lähellä. Eikä lääkärit suostu kirjoittamaan reseptiä tuolle clonazepam tablets 2mg vaikka rivatril resepti voimassa. Mistäköhän täältä siun soten alueelta löytäisi lääkärin joka kirjoittaisi tuon reseptin..ja yksi lääkäri vaatii apteekkisopimusta ja ilmeisesti ehtona että tilalle 0,5mg depot xanor. Eikä edes ole tuota sopimusta viitsinyt minulle lähettää vaikka siitäkin on jo reilu 3 viikkoa kun piti kotiin tulla.
Ei oo oikein tällainen.
Ei todellakaan saa mistään suomen apteekista rivatril 2mg. Itsellä loppui seinään ja mistään ei saa. 16 vuotta ollut 2-6mg annoksella ja oon aivan romuna yli kuukauden jälkeenkin. Tilalla opamox 30mg4. Eikä tosiaan täkäläiset lääkärit edes tienneet tuosta clonazepam tablets 2mg usp rinnakkaisvalmisteen olemassaolosta. Rivatril 2mg saatavilla ehkä 27 1.2033 jälkeen
Itse en yksinkertaisesti pärjää ilman tuota lääkettä, minulla on kokeiltu Rivatrilia ennen melkein kaikki bentsot ja mikään ei sopinut niin hyvin kuin Rivatril, ei väsytä, ei päihdytä, toimii juurikin niin, että pystyn olemaan normaalina.
Nyt sain tilalle Xanor debot 2mgx2 ja ei nämäkään auta viemään ahdistusta niin tehokkaasti kuin rivatril.
Ihmettelen nyt kyllä lääkärien toimintaa, miksi esim kirjoittaa jotain opamoxia, temestoja, xanoreita ym.ita tilalle.
Sairaalaan vaan kaikki rivatril potilaat että saavat omat lääkkeensä prkl!!
Rivatril ei ole kenenkään sairaudenhoitoon ainut toimiva lääke, on korvattavissa.
Haasteita tuo kehittynyt riippuvuus jolloin valmisteen vaihdosta tulee alkuun (vieroitus)oireita. Nämä ovat usein sellaisia joihin lääkettä on alettukin käyttää alunperin. Tätä käyttäjät eivät tietysti halua myöntää. Kuulen mitä erilaisempia perusteluja miksi vain tämä lääke auttaa. Bentsoja on kuitenkin paljon muitakin. Tottuminen vie aikaa, eikä nykyään mielellään määrätä Rivatrilin kaltaisia ylitehokkaita.
Riippuvuus ei tarkoita lääkkeenväärinkäyttöä vaan keho kaipaa sitä. Mekanismi on sama, oli syyt mitä vain.
Joo piti tulla yliopiston apteekin farmaseutin mukaan viikolla 49 mutta ei ole vieläkään missään!! Itse sain Diapam 10mgx4 ja ihan jäätävät olot, kaikki kerralla kun heittää, niin auttaa ahdistukseen jotenkuten, mutta jatkuva väsymys ja mikään ei kiinnosta.
En enään tiedä mitä tehdä, pitääkö hakea resepti, että voi hakea ulkomailta Klonopin tai Rivotril tai ruotsista Iktrorivil.
Jo lokakuussa on annettu erityislupa Clonazepameille, mutta ei ole vielä Suomessa 2kk.den jälkeenkään.
Koskaan ei ole Rivatril loppu itselläni noin 15 vuoteen ja sen avulla olen joskus päässyt töihin, mutta nyt olen ollut töistä pois puoltoista kuukautta ja sama meno jatkuu, kunnes niitä taas taas, joten en tiedä, työttömyys alkaa taas näkyä tulevaisuuden suunnitelmana.
Itse kävin nyt 4 kertaa lääkärissä, ensiksi opamox 3-4kpl 30mg Ei auttanut, sitten Temestaa 3-4kpl 1mg auttoi vielä huonommin, sitten Diapam 2-5kpl 10mg ei auttanut ja nyt menossa Xanor 2mgx3 ja nämä auttaa jotenkuten, mutta hyvin vähän aikaa, joku 2-3 tuntia niin pitää ottaa jo uus. En tiennytkään, että tästä on joku debot eli pitkävaikutteinen, miksi se lääkäri sitten niitä debotteja voinut kirjoittaa! Tämä lääkepula tuottaa näköjään käsittämätöntä tuskaa ihmisissä, mitä nyt keskusteluja katsoo.
Joutuvat olemaan neljän seinän sisällä huonoissa oloissa, jotuu lopettamaan työnsä, epilepsiakohtauksia, oksentelua, tärinää, poissaolokohtauksia ym.ta.
Ei kivaa luettavaa!!
Perjantain oli lääkehaun mukaan yhdessä apteekissa Rivatril 2mg ja kun soitin apteekkiin, niin oli heti tietty varattu. Clonazepamiin lääkäri ei kirjoittanut reseptiä, koska ei ole tietoa milloin tulee.
Diapamia sain 4x 10mg ja kyllähän näillä jotenkuten pärjää ja Tenox 20mg 1 yöksi koska olin myös nukkut Rivatrilin avulla.
Elimistö on vaan ihmeissään kun yhtäkkiä lääke loppui ja vaihtui suoraan toiseen.
Huonot olot ovat 60% päänsisäistä ja elimistö ei ole vaan tottunut ilman lääkettä, jos on vuosia samalla mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauti ihan järjettömistä vierotusoireistasi jos olet syönyt vuosia 6mg rivoja päivittäin 🤣🤣🤣
Mikä niissä toisen refloissa noin paljon naurattaa sinua?
No Kannattaako syödä tuollaisia annoksia vuosikausia joka päivä haloo?
Oletko sinä tämän ap:n lääkäri vai millä spekseillä sinä viisastelet?
Hän on palstan yleislääkäri I. Diot.
Ei ole korvaaviakaan tullut näköjään, vaikka tälläviikolla piti tulla, sairaalaan menee varmaan edelleen kaikki, koska lääkärit ei siihen reseptiä kirjoita.
Xanorilla joutuu nyt menemään 1mgx4 ja mielestäni ihan ookoo, ei kovin huonoja oloja ole, mutta huonosti saan vaan nukuttua
Jouduin sairaalaan toistamiseen ja täälä nyt makoillaan, sain jo toisen epilepsiakohtauksen, vaikka epilepsiaa ei ole. Sanoin niille, että pitäisivät niin kauan kuin Rivatrilia taas saa, mutta lääkäri sitä mieltä, että kirjoittaa diapamiin reseptin 8kpl 10mg päivässä ja kysyin, että mitä hittoa 8kpl tabuja tarvisi syödä vai, niin sanoi, että Rivatril on niin vahva lääke, että tuo kahdeksan tablettia olisi suurinpiirtein se minun Rivatril annostus joka oli 2x2mg. Nyt tuli kyllä yllätyksenä kuinka vahvasta lääkkestä on kyse, eli niinkuin joku täälä maininnutkin, niin yksi 2mg Rivatril on noin 40mg diapamia ja lääkärini sanoi, että vaikuttavat samoihin reseptoreihin, vähentää ahdistusta, rauhoittaa, kouristuksiin, unettomuuteen ym.t. Mutta tuntuu tyhmältä syödä jotai lääkkeitä 8kpl päivässä kun ennen riitti 2kpl. Nyt saan suonensisäisesti diapamia.
Tätä se teettää kun lääkkeet loppu seinään, ei kivaa :(
Näköjään ei saa mistään. Alunperin 3 viikkoa sitten sanottiin apteekissa, että viikolla 49 saisi, muttei sellaista tietoa ollut enää apteekissa. Tuolla lukee myös kahden tukkurin sivuilla ETTEI olisi Kelakorvattava. Pitääkö tämä paikkansa vaikka olisi saanut Clonazepam USP reseptin Rivatril reseptin tilalle?