Rivatril loppui apteekeista
Te joilla on Rivatril lääkitys, millä valmisteella lääkärinne korvaa hoidon nyt kun Rivatrilissa on toimitusvaikeuksia?
Minua on hoidettu tällä valmisteella vuosia ja nyt lääkäri kirjoitti pamit, eikä niillä ole mitään vaikutusta. Olo on tuskainen ja kamala.
Kohtalotovereita?
Kommentit (419)
Näköjään lääkehakukin hajonnut. Näyttää 2mg tablettejen kohdalla vihreää, eli olisi varastossa, vaikka apteekit tyhjillään. Ei prk!!
Tääläpäin farmaseutti sanoi tulevat vasta helmikuun lopussa.
Nyt en todellakaan tajua tuota fimean uutisointia, sekoittaa kaiken, koska juuri viimeviikolla kävin lääkärissä yksityisellä, maksoi melkein satasen, vaikka kävin vaan uusimassa Rivatrilit koska uutisoitu, että loppuu tänään 27.1.2023 ja nyt ei niitä olekkaan tulossa kuin vasta helmikuussa.
Nyt alkaa pää hajoomaan totaalisesti!!
Rivatrilia ei ole välttämättä tulossa edes helmikuun lopussa, sekin on vain arvio joka saattaa hyvinkin muuttua.
Clonazepam Tablets 2mg löytyy Helsingistä ainakin yhdestä apteekista, sattumoisin oma lähiapteekkini ja melko syrjäinen sijainti. Mulla on tähän saakka riittänyt vanhat Rivatrilit mutta nyt joudun hakemaan tuota korvaavaa ja pilkkomaan sitä pienempiin palasiin koska normaalisti käyttämääni 0.5mg vahvuutta ei näemmä ole saatavilla eikä edes mitään tietoa milloin sitä saa. On kyllä ihan uskomatonta sekoilua.
Apteekista vinkattiin, että lääkärit voivat kirjoittaa reseptiin Klonatsepaami ja haluttu vahvuus, tällä pitäisi saada kaikkia noita klonatsepaamivalmisteita.
Tämä on vasta esimakua.
Paha lääkepula uhkaa länsimaita, ja esim. Kiina josta lääkkeistä suuri osa tulee USA:hankin, pystyy kiristämään muita valtioita silläkin saralla.
"Länsimaat yrittävät nyt tosissaan löytää keinoja päästäkseen eroon riippuvuudestaan aasialaisesta lääketeollisuudesta. Erityisesti EU-maat ovat on edelleen hälyttävän riippuvaisia Kiinasta ja Intiasta lääkkeiden keskeisten raaka-aineiden osalta."
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/58f6c9db-814a-490d-b66c-1661cce3d5b6
Riippuvuus erityisesti Kiinasta monien erilaisten hyödykkeiden ja raaka-aineuden osalta pitää saada vähentymään!
Ja tämän pelleilyn takia lääkeriippuvuuteni vaan kasvaa, koska olin syönyt rivatrilia yli 20 vuotta ja saanut vuosien saatossa yhteen tablettiin 2mg kun taas joskus meni 6mg.
Nyt kun en saa Rivatrilia tai Clonazepamia, niin olen ihan rikki ja kokoajan pitäisi ottaa Diapamia tai Opamoxia, välillä menee 5-6 Diapamamia päivässä. En enään tiedä mitä tehdä, pitäisikö laitokseen mennä lepäämään kun ei nämä seinätkään niin kovin ihania ole.
En olisi ikinä uskonut, että hyvinvointivaltiossa ihmiset joutuvat kärsimään muiden tuottamista lääke ongelmista
Itse olen korvaushoidossa. Rivatril annostus on 2x2mg ja nyt näiden ongelmien takia lääkäri vaihtoi viimeviikolla Opamoxiin 2x30mg koska Rivatrilit loppu klinikalta ja kysyin tuosta Clonazepamista, niin sanoi että eivät ole saaneet sitä tarpeeksi, koska ei ole kelakorvattava, joten kaikille sitä ei jäänyt. Siis mitä helv.!!!! Noh ei muutakuin kadulta ostelemaan taas ties mitä nappeja, koska eihän näillä 2 opalla pärjää mitenkään ja alamäki loppuu kunnes saan taas rivatrilit, sanoin tuon kiukuspäissäni vahingossa lääkärille ;( Seulat ovat olleet puhtaat juurikin Rivatrilin ansiosta yli 3vuotta, mutta ei ole kyllä kauaa tätä menoa!!
Sama juttu täälä A-klinikalla. Minulla ovat olleet jo loppu yli 2kk.tta ja sain opamoxia tilalle, nyt olen ollut sairaslomalla kuntouttavasta työtoiminnasta yli 1.5kk.tta ja moni joutunut lopettamaan kokonaan kuntouttavan täällä klinikalla kyseisen asian takia
Kokeilkaa beetasalpaajaa? Huh, onneksi en itse ole lähtenyt tuollaiseen koskaan mukaan.
Miksi se Rivatril on loppu? Onko ne kaikki lääkkeet viety rintamalle sotaan? Vai lääketuotantolaitokset tuhoutuneet? Vai mikä on syynä?
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaa beetasalpaajaa? Huh, onneksi en itse ole lähtenyt tuollaiseen koskaan mukaan.
Mene muualle vitt. viisastelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis jos vieroitusoireisella on tärinää ja sydämenhakkausta, niin kyllähän beetasalpaaja auttaa niihin oireisiin. Päähän se ei tietenkään vaikuta.
Voin niin kuvitella, miten jostain maasta on tilattu hyvällä hinnalla suuri määrä raaka-ainetta jostain kiinan tehtaalta yksityistä rintamatuotantoa varten. Ei riitä raaka-ainetta enää normivalmistajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis jos vieroitusoireisella on tärinää ja sydämenhakkausta, niin kyllähän beetasalpaaja auttaa niihin oireisiin. Päähän se ei tietenkään vaikuta.
Totta. Propral auttaa tärinään ja sydämenlyöntitiheyteen ja laskee verenpainetta, mutta mitään henkistä vointia se ei paranna.
Propranololi hillitsee adrenaliinin ja sen sukulaisaineiden vaikutuksia erityisesti sydämeen. Lääkkeen vaikutuksesta sydämen lyöntitiheys hidastuu ja se työmäärä samalla vähenee. Tällöin verenpaine alenee. Myös sydämen epäsäännöllinen rytmi voi palautua normaaliksi.
Eikö niitä ole vieläkään tullut 😥 Miten toi Fimea oikein uutisoi, johtaa kaikki harhaan!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nyt joutunut syömään Diapamia ja Propralia, ja kun otan Propraleja vieroutusoireissa, niin ahdistukseni pahenee huomattavasti ja noustessa pyörryttää niin että taju meinaa lähteä, joten en suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Propral auttaa tärinään ja sydämenlyöntitiheyteen ja laskee verenpainetta, mutta mitään henkistä vointia se ei paranna.
Propranololi hillitsee adrenaliinin ja sen sukulaisaineiden vaikutuksia erityisesti sydämeen. Lääkkeen vaikutuksesta sydämen lyöntitiheys hidastuu ja se työmäärä samalla vähenee. Tällöin verenpaine alenee. Myös sydämen epäsäännöllinen rytmi voi palautua normaaliksi.
Mulla on normaalistikin hyvin matala verenpaine. Propral aiheuttaa sen että liikun kontaten ja silmissä sumenee. Huonosti toimii esim töissä kun pitää esiintyä kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nyt joutunut syömään Diapamia ja Propralia, ja kun otan Propraleja vieroutusoireissa, niin ahdistukseni pahenee huomattavasti ja noustessa pyörryttää niin että taju meinaa lähteä, joten en suosittele.
Propral ei vaikuta henkisiin oireisiin mihinkään suuntaan. Ahdistuksesi ei johdu propralista, vaan vieroitusoireiden henkisestä puolesta. Pyörrytys viittaa siihen, että propral-annostuksesi on ehkä liian iso, verenpaineesi madaltuu ehkä liiaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin vaivaan sulla on mennyt Rivatril?
Muistaakseni se on epilepsia lääke alunperin, mutta tiedän että se auttaa mm lihasjännitykseen.Mulle on määrätty Rivatril pahaan ahdistuneisuushäiriöön, sosiaalisten tilanteiden pelkoon ja paniikkihäiriöön muunmuassa.
Kai ymmärrät että nuo eivät ole mitään oikeita asioita? Ota itseäsi niskasta kiinni ja ryhdistäydy, jumalauta.
Onhan nuo oikeita ja ikäviä juttuja, mutta ei mikään syy huumata itseään. Itsellänikin on tuota, ja propral ollut ainoa tukilääke.
Rivat ovat olleet tuttavapiirissäni dystonian oireisiin ja epilepsiaan. Muut lääkkeet kokeiltu ja mitättömiksi havaittu. Hyvinvointiyhteiskunta, hah, kohta yllättäen saisi tapahtua jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin vaivaan sulla on mennyt Rivatril?
Muistaakseni se on epilepsia lääke alunperin, mutta tiedän että se auttaa mm lihasjännitykseen.Mulle on määrätty Rivatril pahaan ahdistuneisuushäiriöön, sosiaalisten tilanteiden pelkoon ja paniikkihäiriöön muunmuassa.
Kai ymmärrät että nuo eivät ole mitään oikeita asioita? Ota itseäsi niskasta kiinni ja ryhdistäydy, jumalauta.
Stana, pane ranttaliksi, koska et muuta voi.
Tuli tänään käytyä lääkärissä ja ei kirjoittanut Rivatriliin tai edes Clonazepamiin reseptiä, koska niitä ei minun kaupungin apteekeissa ole, nyt sitten siirryttiin opamoxista diapamiin 1-3 10mg päivässä. Rivatril oli 2kpl 2mg. Eihän nämä tee mitään muutakuin pistää haukottelemaan!!
Mä en kyllä tajunnut että miksi ei voinut tuohon Clonazepamiin kirjoittaa! Taitaa lääkäri kohta vaihtua.