Rivatril loppui apteekeista
Te joilla on Rivatril lääkitys, millä valmisteella lääkärinne korvaa hoidon nyt kun Rivatrilissa on toimitusvaikeuksia?
Minua on hoidettu tällä valmisteella vuosia ja nyt lääkäri kirjoitti pamit, eikä niillä ole mitään vaikutusta. Olo on tuskainen ja kamala.
Kohtalotovereita?
Kommentit (419)
Vierailija kirjoitti:
Rivat ovat olleet tuttavapiirissäni dystonian oireisiin ja epilepsiaan. Muut lääkkeet kokeiltu ja mitättömiksi havaittu. Hyvinvointiyhteiskunta, hah, kohta yllättäen saisi tapahtua jotain.
Miten hyvinvointiyhteiskunta liittyy asiaan? Rivan tekevä lääketehdas on ymmärtääkseni saksalainen. Lääkeaineet lääkkeseen valmistetaan luultavasti Kiinassa tai Intiassa tms. maassa. Jos jokin ainesosa on loppu maailmankaupassa, ei suomalainen yhteiskunta sille mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin vaivaan sulla on mennyt Rivatril?
Muistaakseni se on epilepsia lääke alunperin, mutta tiedän että se auttaa mm lihasjännitykseen.Mulle on määrätty Rivatril pahaan ahdistuneisuushäiriöön, sosiaalisten tilanteiden pelkoon ja paniikkihäiriöön muunmuassa.
Kai ymmärrät että nuo eivät ole mitään oikeita asioita? Ota itseäsi niskasta kiinni ja ryhdistäydy, jumalauta.
Mä en ymmärrä näitä kommentteja, ota itteäs niskasta kiinni, huhhuh mitä huutelioita!
No eikös Rivatriliä saa ilman reseptiäkin helposti?
Romanian romaninaisten hameen alta löytyy karvatuheron lisäksi myös täysi apteekki.
-Käteismaksulla.
Täällä pienellä paikkakunnalla tämä on johtanut siihen, että katukaupassa pyörii lääkkeitä nyt huomattavasti enemmän, koska porukka käyttää lääkäreitä hyväkseen tämän asian johdosta, tiedän esim pari kaveria jotka hakevat kokoajan Diapameja, Opamoxeja, Xanoreita lääkäriltä ja vetoavat vieroitusoireisiin, että saavat lääkkeensä.
Toinen kavereista hakenut nyt kuukauden sisällä jo 400kpl 10mg Diapameja ja toinen saman satsin Opamoxeja ja Xanoreita, koska Opamoxit ei yksinään auta, niin saanut kahta eriä bentsoa.
Vierailija kirjoitti:
No eikös Rivatriliä saa ilman reseptiäkin helposti?
Romanian romaninaisten hameen alta löytyy karvatuheron lisäksi myös täysi apteekki.
-Käteismaksulla.
Kyllähän noita Rivotrilejä liikkuu vieläkin, mutta jos feikkejä ostaa, niin ne ei sisällä välttämättä Clonazepamia vaan Clonazolaamia, mitään fentanyyliä ei ole ikinä ollut missään napeissa vaan tuota Clonazolaamia, mikä on kyllä aika tujua tavaraa
Olen syönyt Rivatrilia pahaan epilepsiaan 0,5mg yhdessä Lamictalin kanssa 21 vuotta ja Neurologi on Maaliskuussa. Nämä lääkkeet ovat pitäneet kohtaukset pois 21 vuotta ( kouristus kohtaukset ), pelottaa hirveästi ellei lääkettä tule Helmikuun loppuun mennessä, tuolloin itseltäni loppuu kyseinen lääke😟
Prkleen CHEPLAPHARM Arzneimittel Gmbh. Olisi vaan Roche pitänyt Rivatrilinsa eikä myynyt niitä tuolle CHEPLAPHARM Arzneimittel Gmbh.lle.
Siitä se jakeluhäiriö johtuu kun Roche myi Rivatrilit CHEPLAPHARM Arzneimittel Gmbh.lle ja nyt tuo firma ei saa tarpeeksi lääkkeitä niitä tarvitseville!
Mä en jaksa enää!
Käyttänyt Rivatriliä vuodesta 2013, jolloin olin pahassa auto-onnettomuudessa, kasvot murtu ja varmaan joku traumaperäinen stressailu alkoi.
Nyt ei ole Rivatriliä, ja mulle tyrkätty opamoxit. Kunpa olisin siinä tiennyt, että nämä on tosi lyhytkestosia, ja vaikutus loppuu yks kaks, ja olo karmeampi kuin ennen lääkkeen ottoa.
Ehdin jo luulla, että 27.1 tulisi rivat takaisin, mutta petyin katkerasti. Toiveita elätellen sain jopa mun lääkärin kirjoittamaan (pitkin hampain) reseptin valmiiksi, että voin hakea kun niitä tulee. Se ei olis halunnut kirjoittaa sitä, ettei näytä että hän määrää useampaa bentsoa.
Haluaisin ehdottaa lääkärille, että vaihdetaanko pliis johonkin toiseen bentsoon, joka edes vähän muistuttaisi Rivatrilia, edes kestoltaan, mutta pelottaa edes ottaa bentsot puheeksi, vieläpä ehdotella että x kestäisi näin kauan ja y olisi tämmöinen.
Mikähän olisi paras korvaava bentso rivoille?
Itselläni mennyt max 6mg Rivatril päivä, nyt saatavuusongelmien takia sain Diapamia max 60mg päivä.
Vahvuustaulukoiden mukaan yksi 2mg Rivatril vastaa n. 40mg diapamia, joten olisi pitänyt saada 120mg max päivässä pameja, että olisi vastaava määrä, mutta ei niitä voi todellakaan noin verrata, Rivatril on kohtausten ennalta ehkäisyyn ja kun taas Diapam on hyvä kohtauksiin ja Diapam on enemmän sedatoiva, joten pistää väsyttämään enemmän.
Edellinen kommentoijja pyydä Diapamia, vaikuttaa melko samanlailla, eli auttaa ahdistukseen, rauhoittaa lihaksia ja on hyvä kouristuksiin.
Tämä lääke on lähellä Rivatrilin vaikutusta, vaikutus on hieman lyhyempi, mutta omalta osaltani auttaa melkein samanlailla ja lääkkeen vaikutuksen loppumista ei juurikaan huomaa, koska poistuu niin pirun hitaasti elimistöstä.
Sain myös Tenox 20mg ilta koska lääkäri sanoi, että vaihto suoraan toiseen bentsoon nostaa kyllä vieroitusoireet pintaan, jos lääkettä käyttänyt vuosia, koska elimistö on tottunut siihen lääkkeseen, joten kaikki ketkä valittelevat ettei Opamox auta tms. Niin kyllä ne auttaa, mutta vieroitusoireet on toisesta bentsosta.
Itse huomaan ahdistuksen lievittäneen vasta 2-3kpl Diapamilla.
Miksi tuo lääkehaku palvelu näyttää 2mg.n kohdalla, että olisi varastossa, mutta kun katsoo tarkemmin, niin kaikki apteekit on tyhjiä..
Hienosti on alkanut tämä vuosi itselläni, nyt sairaslomalla jo yli 2 kk.tta tämän asian takia ja työttömäksi siirryn varmaan kohta, koska ei saa lääkkeitä eikä ole voimia mennä edes lääkäriin 😥
Nyt minä kyllä mietti, että missä minä oikein asua, hyvinvointivaltio misä lääkkeet ovat loppu seinään potilailta toimitusongelmien takia!
Kohta ei teidän takia ole edes sitä Oxaminia apteekeissa kun rohmuatte. Mistä apteekit saavat kyseistä lääkettä niin paljon enemmän tilalle..?
Vierailija kirjoitti:
Itselläni mennyt max 6mg Rivatril päivä, nyt saatavuusongelmien takia sain Diapamia max 60mg päivä.
Vahvuustaulukoiden mukaan yksi 2mg Rivatril vastaa n. 40mg diapamia, joten olisi pitänyt saada 120mg max päivässä pameja, että olisi vastaava määrä, mutta ei niitä voi todellakaan noin verrata, Rivatril on kohtausten ennalta ehkäisyyn ja kun taas Diapam on hyvä kohtauksiin ja Diapam on enemmän sedatoiva, joten pistää väsyttämään enemmän.
Edellinen kommentoijja pyydä Diapamia, vaikuttaa melko samanlailla, eli auttaa ahdistukseen, rauhoittaa lihaksia ja on hyvä kouristuksiin.
Tämä lääke on lähellä Rivatrilin vaikutusta, vaikutus on hieman lyhyempi, mutta omalta osaltani auttaa melkein samanlailla ja lääkkeen vaikutuksen loppumista ei juurikaan huomaa, koska poistuu niin pirun hitaasti elimistöstä.Sain myös Tenox 20mg ilta koska lääkäri sanoi, että vaihto suoraan toiseen bentsoon nostaa kyllä vieroitusoireet pintaan, jos lääkettä käyttänyt vuosia, koska elimistö on tottunut siihen lääkkeseen, joten kaikki ketkä valittelevat ettei Opamox auta tms. Niin kyllä ne auttaa, mutta vieroitusoireet on toisesta bentsosta.
Itse huomaan ahdistuksen lievittäneen vasta 2-3kpl Diapamilla.
Tarkoitat varmaan vieroitusoireet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin vaivaan sulla on mennyt Rivatril?
Muistaakseni se on epilepsia lääke alunperin, mutta tiedän että se auttaa mm lihasjännitykseen.Mulle on määrätty Rivatril pahaan ahdistuneisuushäiriöön, sosiaalisten tilanteiden pelkoon ja paniikkihäiriöön muunmuassa.
Kai ymmärrät että nuo eivät ole mitään oikeita asioita? Ota itseäsi niskasta kiinni ja ryhdistäydy, jumalauta.
Mä en ymmärrä näitä kommentteja, ota itteäs niskasta kiinni, huhhuh mitä huutelioita!
Hyvä jos on noihin määrätty. Huonompi olisi, jos sulle on määrätty noihin vaivoihin tuota, mutta sulla ei ole ollut noita vaivoja ainakaan minkään virallisen diagnosoinnin mukaan.
Heti kun valvira ja fimea olivat huolissaan Rivatrilin määräämisestä nuorille aikuisille, niin kas kummaa, ei kauaakaan kun kaikki Rivatrilit on loppu Suomesta! Hmms🤔
Vierailija kirjoitti:
Heti kun valvira ja fimea olivat huolissaan Rivatrilin määräämisestä nuorille aikuisille, niin kas kummaa, ei kauaakaan kun kaikki Rivatrilit on loppu Suomesta! Hmms🤔
Ei tässä hommassa ole nyt kyse siitä, että Valvira tmv. taho haluaisi estää ihmisiä käyttämästä Rivatrilia ja laittaa kaikki benzojen tarvitsijat syömään Opamoxia minimiannostuksella. Tässä nykyisessä maailmantilanteessa on lukuisten lääkkeiden saatavuudessa häiriöitä aivan ennätyksellinen määrä. Ko. häiriöt koskevat siis myös monia sellaisia lääkkeitä, joilla ei ole minkään valtakunnan väärinkäyttöpotentiaalia, ihan e-pillereistä lähtien. Fimean sivuilta löytyy myös saatavuushäiriölista ja se on tällä hetkellä pitkä, kuin nälkävuosi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskas insuliini loppuu
Aikuisiän tyypin 2 diabeteksen hoitoon käytetty Ozempic-lääke on loppunut apteekeista ja saatavuushäiriön on ilmoitettu kestävän pitkälle lokakuuhun.
Siis tämän vuoden lokakuuhun saakka? Ja kyllä sitä käytetään myös painon pudottamiseen. Ja sitä saa ihan yhtä hyvin myös painonpudottajat käyttää, ei siihen diabeetikoilla mitään yksinoikeutta todellakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Täällä pienellä paikkakunnalla tämä on johtanut siihen, että katukaupassa pyörii lääkkeitä nyt huomattavasti enemmän, koska porukka käyttää lääkäreitä hyväkseen tämän asian johdosta, tiedän esim pari kaveria jotka hakevat kokoajan Diapameja, Opamoxeja, Xanoreita lääkäriltä ja vetoavat vieroitusoireisiin, että saavat lääkkeensä.
Toinen kavereista hakenut nyt kuukauden sisällä jo 400kpl 10mg Diapameja ja toinen saman satsin Opamoxeja ja Xanoreita, koska Opamoxit ei yksinään auta, niin saanut kahta eriä bentsoa.
Mistä kenelläkään on rahaa sellaisiin summiin mitä nuo maksaa?
Reseptin pystyin juuri ja juuri hakemaan Rivatriliin viimeviikolla, koska Fimea uutisoi, että 27.1.23 tulee. Olkoot sitten stna kuolen kohta varmaan tai vähintään menen psykoosiin
Ovatko narkkarit saanut jo Rivatrilinsa?