Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rivatril loppui apteekeista

Vierailija
11.10.2022 |

Te joilla on Rivatril lääkitys, millä valmisteella lääkärinne korvaa hoidon nyt kun Rivatrilissa on toimitusvaikeuksia?

Minua on hoidettu tällä valmisteella vuosia ja nyt lääkäri kirjoitti pamit, eikä niillä ole mitään vaikutusta. Olo on tuskainen ja kamala.

Kohtalotovereita?

Kommentit (419)

Vierailija
221/419 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuppi halkeaa halkeaa

Vierailija
222/419 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään vihdoin Clonazepam Tabletia Yliopiston apteekista. Voi jessus mikä härdelli tää on ollut, toivottavasti tästä otetaan opiksi eikä tapahdu enää ikinä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/419 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain tänään vihdoin Clonazepam Tabletia Yliopiston apteekista. Voi jessus mikä härdelli tää on ollut, toivottavasti tästä otetaan opiksi eikä tapahdu enää ikinä!

Sama juttu, oli tullut erä yliopiston apteekkiin. Sitä ennen lääkettä metsästetty yli kuukausi. Aina kun on luvattu joku tietty viikko, että USP:n Clonazepam tulee, niin on näkynyt muutamassa apteekissa jossain 500 km päässä. Oli muuten tajuttoman hintaista tämä "korvaava lääke". Joku palikka hyvinvointivaltiossa on nyt väärässä asennossa, että tällaiseen tilanteeseen on päädytty.

Vierailija
224/419 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, oli tullut erä yliopiston apteekkiin. Sitä ennen lääkettä metsästetty yli kuukausi. Aina kun on luvattu joku tietty viikko, että USP:n Clonazepam tulee, niin on näkynyt muutamassa apteekissa jossain 500 km päässä. Oli muuten tajuttoman hintaista tämä "korvaava lääke". Joku palikka hyvinvointivaltiossa on nyt väärässä asennossa, että tällaiseen tilanteeseen on päädytty.

Tuo hinta oli kyllä aikamoinen. Ja ei Kela-korvausta.

Vierailija
225/419 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekki.fi -sivuston lääkehaussa eivät näy Yliopiston apteekin varastot. Löytyy vain YA:n omien sivujen hausta.

Vierailija
226/419 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oli tullut ja meni taas samantien, joudun olemaan ilman kyseistä lääkettä varmaan helmikuulle, koska tulee niin pieniä eriä, että menee samantien. Hieno joulu on tulossa :,(

Ennen ollut perheen parissa, nyt yksin neljän seinän sisällä tärisemässä.

Vierailija
227/419 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nuppi halkeaa halkeaa

Niin tekee, tekee. Ei kestä pää kun jatkuvasti vaihdellaan lääketta jonkun hemmetin toimitusongelmien takia.

Tänään kävin taas lääkärissä siinä toivossa, että kirjoittaisi tuohon Clonazepamiin reseptin, mutta ei niin ei, koska ei niitä kuulemma ole vieläkään apteekeissa.

Ekalla kerralla sain Opamox 30x4 sitten Diapam 10x4 ja nyt kirjoitti reseptin johonkin helkkarin Xanoriin 1mgx4

Ei todellakaan tee hyvää päänupille tälläinen ja vielä ennen joulua!

Vierailija
228/419 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö nyt sitten seurata jatkuvasti tuota, onko milloin mihinkin apteekkiin tullut erä Clonazepamia? Soitin erääseen apteekkiin, jossa sivuston mukaan lääkettä pitäisi olla....no oli kuulemma kirjausvirhe, lääkettä ei ollutkaan. Olin jo viides (!!) soittaja parin tunnin sisällä. Näinkö tämä menee oikeasti? Ja ei - en syö lääkettä huvikseni, vaan lihaskramppeihin ja -nykäyksiin. Tilalla on nyt Diapam 5mg, joka on ihan eri lääke kuin klonatsepaami. Ja en usko, että sen enempää Clonazepam tabsia tai Rivatrilia tulee apteekkeihin riittävästi nyt arvioituina ajankohtina. Täyttä huijausta.

Vierailija
229/419 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö nyt sitten seurata jatkuvasti tuota, onko milloin mihinkin apteekkiin tullut erä Clonazepamia? Soitin erääseen apteekkiin, jossa sivuston mukaan lääkettä pitäisi olla....no oli kuulemma kirjausvirhe, lääkettä ei ollutkaan. Olin jo viides (!!) soittaja parin tunnin sisällä. Näinkö tämä menee oikeasti? Ja ei - en syö lääkettä huvikseni, vaan lihaskramppeihin ja -nykäyksiin. Tilalla on nyt Diapam 5mg, joka on ihan eri lääke kuin klonatsepaami. Ja en usko, että sen enempää Clonazepam tabsia tai Rivatrilia tulee apteekkeihin riittävästi nyt arvioituina ajankohtina. Täyttä huijausta.

Näin minun piti tehdä. Onneksi farmaseutti neuvoi (kun tajusin kysyä), että toisessa apteekissa on.

Vierailija
230/419 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku selittää miksi lääkärit eivät voi tehdä reseptiä valmiiksi, vaan pitää odottaa että lääkettä on jossain apteekissa ja sitten vasta kirjoittavat?

Vierailija
231/419 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa selittää tuota, ihmeelliseltä kuulostaa. Minulle kirjoitti, kun reseptiä pyysin ja selitin tilanteen Rivatrilin saatavuusongelmasta.

Vierailija
232/419 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku selittää miksi lääkärit eivät voi tehdä reseptiä valmiiksi, vaan pitää odottaa että lääkettä on jossain apteekissa ja sitten vasta kirjoittavat?

En osaa minäkään  selittää enkä ymmärrä. Minulle kirjoitettiin heti clonazepam resepti, kun se oli tullut tukkuun ja ja näkyväksi lääkäreiden sivustolle. Tosiasiahan on, että sitä on silloin tällöin jossain ollut pieni erä.Varsinkin jos kyseessä nettiapteekki, niin voi kai tilata.Ainakin apteekkishop, sieltä voi tilata. Sanoisin, jos mahdollista, niin vaihda lääkäriä.Lisäksi voi antaa oman reseptisivun näkyväksi apteekkiin (vain yhteen kerrallaan) ja pyytää, että he soittavat, kun lääkettä on tullut.

Vierailija
233/419 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pärjännyt noin vuoden ajan todella pienellä annostuksella Rivatrilia, iltaisin 1 x 0,5g. Määrätty ahdistuneisuuteen ja univaikeuksiin. Takana on ennen Rivatrilia noin 30 lääkekokeilua tuloksetta. Nukahdan yhdellä tai puolikkaalla Imovanella, mutta unta riittää sillä vain kolme tuntia, Rivatrililla nukun kuusi tai seitsemän tuntia, ja ahdistuneisuus pysyy aisoissa. Se ei poistu kokonaan, mutta hiuksen hieno ero on siinä, ettei ahdistus aktivoi itsetuhomietteitä. Tärkein vaikutus on siis elämänhalun sekä toiminta- ja työkyvyn ylläpitäminen. Olen lopettanut Rivatrilin kahdesti, koska haluaisin pystyä elämään ilman. Podin viikon vieroitusoireita, jonka jälkeen oireet loppuivat. Parin viikon tauon jälkeen olin kuitenkin mieleltäni valmis hautaan, järjetön ahdistus palasi. Toisen lopettamiskokeilun jälkeen hyväksyin, että syön Rivatrilia vaikka loppuelämäni tai ainakin työikäni ajan, ja noin vuoden ajan olen käyttänyt lääkettä joka ilta. Toleranssi ei kasva, kun ei missään vaiheessa nosta annostusta. Kuultuani Rivatrilin loppumisesta puolitin lääkkeeni, ja kymmenen päivän jälkeen oli sormi taas viikatemiehen kutsunapilla. Pakko oli palata kokonaiseen. Nyt on jäljellä kymmenkunta tablettia, odotan saavani korvaavaa Clonazepam-lääkettä, resepti valmiina. Laatikosta löytyy myös Diapam 5mg, johon turvaudun tarvittaessa, mutta se ei toimi ollenkaan samoin kuin Rivatril. Pelottaa myös illalla otetun Diapamin jälkeen ajaa aamulla autoa. Lomalla se voi toimia, katsotaan. Odotan Rivatrilia kuin kuuta nousevaa. Tässä kuvaus bentsojen solvaajille hyvin minimaalisesta lääkkeen käytöstä, jolla on ollut itselleni elämää mullistava vaikutus. Kun lääkettä tarvitsee, se on otettava, jos haluaa lastensa saavan pitää äitinsä, aviomiehen vaimonsa ja yhteiskunnan tuottavan työntekijänsä.

Vierailija
234/419 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mihin Rivatrilia syötte, mutta jos ei epilepsiaan vaan ahdistukseen, ja Opamox ei toimi (minulla se huumasi liikaa), Triptyl sopii minulle parhaiten jo vuosien ajan (eikä edes ole alunperin ahdistuslääke saati en epilepsiaan sitä käytä, mutta aika monet muut lääkkeet testattu, ja herkkänä eivät sovi minulle). Nopeasti alkavaan helpotukseen ja samalla myös pidempiaikaiseen "rauhaan" (eli samalla myös tietynlaiseen lääkeriippuvuuteen) tuo Rivatril on suurella osalla pitkäaikaiskäyttäjistä hyvä, mutta se, ettei esim. eri lääkeaine kuten Opamoxissa auta, kertoo jo tietynlaisesta lääkeaineriippuvuudesta ja keinotekoisesta rauhasta ahdistuksen kanssa.

Vierailija
235/419 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on joihinkin apteekkeihin toimitettu Rivotrilia - siis ihan sama purkki, pakkaus ym. Ainut on tuo yhden kirjaimen ero. Mutta - tähänkin tarvitaan uusi resepti, Rivatrilin ja Clonazepamin resepti ei käy. Hauskaa, eikö totta....

Vierailija
236/419 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkehaun kautta löysin tiistaina yhden apteekin, missä oli rivatrilia, mutta vaan vajaa purkki 80kpl. Hitto mikä tuuri kun soitin apteekkiin, ja sanoivat, että voivat varata sen minulle, koska reseptissä oli hakematta 100kpl.

Tuli päivässä kotiini.

Sitä ennen kävin lääkärissä ja se määräsi jonkun Temestan, mikä ei auttanut itselläni mitenkään, määrättiin siis 4x1mg temestaa kun taas Rivatril on 2mgx3. Pärjäsin kyllä onneksi yhdellä rivalla koko päivän, joten nuo 80kpl taitaa juuri ja juuri riittää maaliskuulle, kun rivatrilia taas saa. Kiitos apteekin.

Nyt pidän huolen, että ei enään ikinä lopu seinään lääkkeet ja vaikka toinen bentso määrättiin, niin silti aivan järkyttävät olot tulivat n. 5 vuorokauden kuluttua. Edes 8kpl Temestaa ei viennyt ahdistudsta kokonaan pois.

Lääkärien pitäisi tajuta, ettei näin vahvaan bentsoon auta nuo miedot bentsot, vaan niiden pitäisi katsoa vahvuustaulukkoa ja esim Diapam vaikuttaa samalla tavalla, mutta on vaan kohtausten jälkihoitoon ja Rivatril kohtausten ennalta ehkäisyyn ja muutenkin Diapam pistää väsyttämään enemmän.

Xanor kyllä auttaa itselläni, mutta nousut ja laskut huomaa, joten ei hyvä pitkäaikaiskäytössä.

Kaikesta huolimatta, hyvää joulun odotusta.

Clonazepamia tulee lisää viikolla 51 ainakin tänne ja niitä tulee erittäin pieniä eriä sillointällöin.

Yliopiston apteekista löytää, lääkehaun kautta ei näy yliopiston apteekkien varastot vaan niiden omilla sivuilla, etsi lääke ja saatavuus aptkeekeissa.

Vierailija
237/419 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättin temestaa 1mg. Max 6kpl päivä. Rivatril annostus oli ennen 2x2mg.

Mulla taas vaikuttaa ihmeen hyvin, en huomaa juuri oikeastaan minkäälaisia eroja, otan siis 2mg aamulla, päivällä 2mg ja illalla 2mg. Jotain pieniä vieroitusoireita tunnen, koska Rivatril vaihdettiin suoraan toiseen bentsoon, mutta hyvin vähän.

Kaikki lääkkeet vaikuttaa yksillöllisesti.

Vierailija
238/419 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on joihinkin apteekkeihin toimitettu Rivotrilia - siis ihan sama purkki, pakkaus ym. Ainut on tuo yhden kirjaimen ero. Mutta - tähänkin tarvitaan uusi resepti, Rivatrilin ja Clonazepamin resepti ei käy. Hauskaa, eikö totta....

No näköjään on nyt jossakin apteekeissa Rivotril 2mg purkkeja ja minä menin pyytämään reseptin Clonazepam USP tabletteihin ja niitä ei ole vieläkään missään ja jos on, niin ne menee heti. Prkle kokoajan täytyy katsoa lääkehakua ja viimeviikolla luvattiin apteekkeihin, mutta farmaseutin mukaan ei ole vieläkään tullut muuta kuin pieniä määriä, mitkä mennet heti.

Olisi pitänyt pyytää tohon Rivotriliin resepti tai molempiin niin saisin heti tilattua Rivotrilia! :(

En enään tiedä itkeäkkö vai nauraa tälle tilanteelle.

Joulu on ainakin pilalla ja varmaan koko loppu vuosi.

Vierailija
239/419 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näköjään on nyt jossakin apteekeissa Rivotril 2mg purkkeja ja minä menin pyytämään reseptin Clonazepam USP tabletteihin ja niitä ei ole vieläkään missään ja jos on, niin ne menee heti. Prkle kokoajan täytyy katsoa lääkehakua ja viimeviikolla luvattiin apteekkeihin, mutta farmaseutin mukaan ei ole vieläkään tullut muuta kuin pieniä määriä, mitkä mennet heti.

Olisi pitänyt pyytää tohon Rivotriliin resepti tai molempiin niin saisin heti tilattua Rivotrilia! :(

En enään tiedä itkeäkkö vai nauraa tälle tilanteelle.

Joulu on ainakin pilalla ja varmaan koko loppu vuosi.

Ymmärrän tuon, koska itselläni oli sama tilanne. Resepti oli siis Rivatriliin ja Clonazepamiin, mutta apteekkiin oli tullut Rivotrilia. Sitten kun pyysin taas uudelta lääkäriltä reseptiä samaan lääkkeeseen, joka on eri nimellä, niin siinäpä oli oma hankaluutensa. Täysin käsittämätöntä, että jo ennestään kuormittunutta terveydenhuoltoa pitää kuormittaa lisää pyytämällä reseptiä lääkkeeseen, johon on jo 2 reseptiä...

Vierailija
240/419 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihtoehtoina olisi raa'adti joko toimintakykyinen työläinen tai pennitön katuojassa asuva, loppuisi monet huuhaa diagnoosit kun seinään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän