Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rivatril loppui apteekeista

Vierailija
11.10.2022 |

Te joilla on Rivatril lääkitys, millä valmisteella lääkärinne korvaa hoidon nyt kun Rivatrilissa on toimitusvaikeuksia?

Minua on hoidettu tällä valmisteella vuosia ja nyt lääkäri kirjoitti pamit, eikä niillä ole mitään vaikutusta. Olo on tuskainen ja kamala.

Kohtalotovereita?

Kommentit (419)

Vierailija
1/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin vaivaan sulla on mennyt Rivatril?

Muistaakseni se on epilepsia lääke alunperin, mutta tiedän että se auttaa mm lihasjännitykseen.

Vierailija
2/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain Opamoxia tilalle. Paska lääke koska niin lyhytvaikutteinen. Mulla vaikeaan krooniseen unettomuuteen + ahdistuneisuuteen siis Rivatril ollut jo 10 vuotta ja se käytännössä pelasti mun elämän, työkyvyttömyyseläkettäkin ennen sitä harkittiin... Nyt Opamox ja saan sillä sentään ehkä 5 tuntia nukuttua, sen jälkeen puolesta päivästä alkaen v-mäinen olo kun bentso poistuu elimistöstä. Rivalla tuollaista ei tule koska puoliintuu niin hitaasti ettei pitoisuus mene koskaan nollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskas insuliini loppuu

Vierailija
4/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin vaivaan sulla on mennyt Rivatril?

Muistaakseni se on epilepsia lääke alunperin, mutta tiedän että se auttaa mm lihasjännitykseen.

Mulle on määrätty Rivatril pahaan ahdistuneisuushäiriöön, sosiaalisten tilanteiden pelkoon ja paniikkihäiriöön muunmuassa. Se on toiminut hyvin, annostus on 0,5mg*3 aamuin illoin, eli 6mg vuorokaudessa. Olen sen avulla pysynyt toimintakykyisenä. Muut valmisteet, kuten opamox, eivät anna mitään vastetta. Nyt sain kokeiluun diapamia 0,5mg*3, kaksi kertaa vuorokaudessa. Entuudestaan jo tiesin ettei todennäköisesti anna vastetta, kun olen saanut sitä esilääkkeenä Rivatril hoidon aikana ja oli täysin hyödytön.

Ap.

Vierailija
5/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti ihan järjettömistä vierotusoireistasi jos olet syönyt vuosia 6mg rivoja päivittäin 🤣🤣🤣

Vierailija
6/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas palstalla paljon bentsoriippuvaisia, mikä ei toki sinänsä yllätä.

Vierailija
7/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain Opamoxia tilalle. Paska lääke koska niin lyhytvaikutteinen. Mulla vaikeaan krooniseen unettomuuteen + ahdistuneisuuteen siis Rivatril ollut jo 10 vuotta ja se käytännössä pelasti mun elämän, työkyvyttömyyseläkettäkin ennen sitä harkittiin... Nyt Opamox ja saan sillä sentään ehkä 5 tuntia nukuttua, sen jälkeen puolesta päivästä alkaen v-mäinen olo kun bentso poistuu elimistöstä. Rivalla tuollaista ei tule koska puoliintuu niin hitaasti ettei pitoisuus mene koskaan nollaan.

Kauanko tästä vaihdosta on aikaa? Millaisella annostuksella oli Rivatril? Onko sulla ollut vieroitusoireita?

Ap.

Vierailija
8/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauti ihan järjettömistä vierotusoireistasi jos olet syönyt vuosia 6mg rivoja päivittäin 🤣🤣🤣

Mikä niissä toisen refloissa noin paljon naurattaa sinua?

Vierailija
9/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo o, kyllä aika puupää saa olla, että syö vuosia tuollaisen määrän bentsoja päivittäin.

Vierailija
10/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se palstalaisten, lääkäreiden, yhteiskunnan vai kenen vika?

Vierailija
11/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onneksi onnistuin lopettamaan Rivatrilin käytön muutama vuosi sitten. Vieroitusoireet olivat ihan helvetilliset, vaikka lopetin tosi hitaasti.

Vierailija
12/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Kannattaako syödä tuollaisia annoksia vuosikausia joka päivä haloo?

Vierailija
13/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ne on minulle aivan syystä määrätty. En ymmärrä miksi pitää olla ilkeä. Olen onnellinen siitä, että olen hengissä ja niiden avulla pystynyt elämään tavallista arkea.

Ap.

Vierailija
14/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä tämän ap:n lääkäri vai millä spekseillä sinä viisastelet?

Vierailija
15/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä tämän ap:n lääkäri vai millä spekseillä sinä viisastelet?

Lääkäri ei viisastele, joten joku tietämätön.

Sitten kun sattuu omaan nilkkaan tulee ymmärrys. Jos tulee sittenkään.

Vierailija
16/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon? Oliko tässä kolme vastausta ennen?

Vierailija
17/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko tästä vaihdosta on aikaa? Millaisella annostuksella oli Rivatril? Onko sulla ollut vieroitusoireita?

Ap.

Vaihdosta on puolisentoista viikkoa. Mulla on perusannos Rivatrilia vakiintunut 2 mg päivässä. Alkuun oli isompi mutta vuosia jo tuo riittänyt. Opamoxin kanssa nyt ollut niin että kun otan sitä, niin 5-8 tuntia on ihan ok olo, mutta sen jälkeen lääkkeen vaikutus alkaa vähetä ja tulee levoton ja v*tuttava olo. Herään unestakin tuohon kun vaikutus loppuu. Hätätapauksessa otan lisää Opamoxia päivän mittaan mutta yritän välttää, en haluaisi nyt tuon lääkkeen takia kehittää mitään bentsotoleranssia, kun niin mukavasti on mennyt Rivatrilin kanssa pienellä vakioannoksilla vuosia. Jos meinaan alkaisin aina tuota Opamoxia nappailemaan kun vähän ahdistaa niin luultavasti tulisi päivää kohti aika paljon. Olen ottanut toistaiseksi vain iltaisin ja pari kertaa hätätapauksessa päivällä lisää. Kuun lopulla lupailtiin että voisi taas Rivatrilia saada, yritän sinnitellä  sinne asti vaikka välillä onkin paskamainen olo ja esim. työteho kärsii siitä.  

Vierailija
18/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit ei todellakaan määrää bentsoja pitkäaikaiskäyttöön helposti tässä maassa, kyllä niillä joilla niihin on resepti on myös ihan oikea tarve.

Vierailija
19/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit ei todellakaan määrää bentsoja pitkäaikaiskäyttöön helposti tässä maassa, kyllä niillä joilla niihin on resepti on myös ihan oikea tarve.

Tai sitten ovat todella hyviä vedättämään lääkäreitä. Itse sain puhutettua kolmen vuoden ajan kympin pameja, enkä edes syönyt niitä itse, vaan myin ne kavereille. Kerran sitten menin liian ylimielisenä pienessä pilvessä ja yliväsyneenä uusimaan reseptiä ja silloin oli vastassa lääkäri, joka oli ns. kova luu ba laittoi lopun pamien saannilleni. Jouduin uusimaan reseptin aina ensineuvon kautta ja puhuttamaan ainakin 15 eri lääkäriä tuona aikana. Mutta joo, on niitä ihmisten todella vaikeaa saada.

Vierailija
20/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten ovat todella hyviä vedättämään lääkäreitä. Itse sain puhutettua kolmen vuoden ajan kympin pameja, enkä edes syönyt niitä itse, vaan myin ne kavereille. Kerran sitten menin liian ylimielisenä pienessä pilvessä ja yliväsyneenä uusimaan reseptiä ja silloin oli vastassa lääkäri, joka oli ns. kova luu ba laittoi lopun pamien saannilleni. Jouduin uusimaan reseptin aina ensineuvon kautta ja puhuttamaan ainakin 15 eri lääkäriä tuona aikana. Mutta joo, on niitä ihmisten todella vaikeaa saada.

Niin, juuri sinun laistesi toiminnan takia niitä on vaikea saada.