Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rivatril loppui apteekeista

Vierailija
11.10.2022 |

Te joilla on Rivatril lääkitys, millä valmisteella lääkärinne korvaa hoidon nyt kun Rivatrilissa on toimitusvaikeuksia?

Minua on hoidettu tällä valmisteella vuosia ja nyt lääkäri kirjoitti pamit, eikä niillä ole mitään vaikutusta. Olo on tuskainen ja kamala.

Kohtalotovereita?

Kommentit (419)

Vierailija
21/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin muutama kuukausi sitten tosi pitkään (vuosia) jatkuneen käytön.  Yllättävän vähällä pääsin eroon.

Ja lopetin ilman mitään hidasta vähentämistä, vaikka jopa lääkärin mielestä se ei ollut suositeltavaa.

Nukahtamisen kanssa oli suurimmat vaikeudet. ;eni parissa viikossa ohi.  En olisi uskonut, että noinkin helposti onnistuu. Ei ole ahdistus eikä paniikki iskenyt.  Ihan äkkiä en noita enää suostu nielemään.

Hyvä lääke sille joka oikeasti tarvitsee.  Väärinkäyttäjät ovat aiheuttaneet sen, että tuokin on niin vaikeasti saatavissa sairaallekin.

Vierailija
22/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauti ihan järjettömistä vierotusoireistasi jos olet syönyt vuosia 6mg rivoja päivittäin 🤣🤣🤣

Mikä niissä toisen refloissa noin paljon naurattaa sinua?

No Kannattaako syödä tuollaisia annoksia vuosikausia joka päivä haloo?

Lääkärit ei todellakaan määrää bentsoja pitkäaikaiskäyttöön helposti tässä maassa, kyllä niillä joilla niihin on resepti on myös ihan oikea tarve.

Tai sitten ovat todella hyviä vedättämään lääkäreitä. Itse sain puhutettua kolmen vuoden ajan kympin pameja, enkä edes syönyt niitä itse, vaan myin ne kavereille. Kerran sitten menin liian ylimielisenä pienessä pilvessä ja yliväsyneenä uusimaan reseptiä ja silloin oli vastassa lääkäri, joka oli ns. kova luu ba laittoi lopun pamien saannilleni. Jouduin uusimaan reseptin aina ensineuvon kautta ja puhuttamaan ainakin 15 eri lääkäriä tuona aikana. Mutta joo, on niitä ihmisten todella vaikeaa saada.

Niin, juuri sinun laistesi toiminnan takia niitä on vaikea saada.

Eipäs vaan niiden, jotka käyttävät niitä väärin. Minä en niitä pameja ottanut kuin maksimissaan yhden per viikko. Ongelmakäyttäjien takia niitä on vaikeaa saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paikkakunnallasi muita apteekkeja? Jos lääke loppuu yhdestä apteekista ei se tarkoita että se on joka paikasta loppu. Nettiapteekitkin toimii. Mulle loppu äskettäin sydänlääke , oli puolen vuoden jonotus apteekkin , sain vastaavia ensi hätään ja netistä tilasin alkuperäiset lääkkeet.

Vierailija
24/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauti ihan järjettömistä vierotusoireistasi jos olet syönyt vuosia 6mg rivoja päivittäin 🤣🤣🤣

Tämän tyypin tunnistaa noista hymiöistä. Aina ilkkumassa , kun näät hymiöt älä lue!

Vierailija
25/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko paikkakunnallasi muita apteekkeja? Jos lääke loppuu yhdestä apteekista ei se tarkoita että se on joka paikasta loppu. Nettiapteekitkin toimii. Mulle loppu äskettäin sydänlääke , oli puolen vuoden jonotus apteekkin , sain vastaavia ensi hätään ja netistä tilasin alkuperäiset lääkkeet.

Se on loppu koko Suomesta ja kaikista apteekeista.

Eikä ole ainoa lääke jossa on tällä hetkellä toimitusvaikeuksia.

Vierailija
26/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ryynejä riittää aina ja varmasti, zombi-nappeja vaan kaikille, se on oikeanlaista hoitamista ja sen sellasta kuitenkin!

Vierailija
27/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Ehkä se bentsonarkkailu loppuu viimein.

Vierailija
28/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeiden viihdekäyttö ja oikea tarve on kaksi eri asiaa. Toki koukkuun voi jäädä, vaikka sairautta olisi hoidettu. Ymmärrystä kuitenkin, että osalla on sairaus, jonka takia joutuu käyttämään vahvoja kipulääkkeitä tai bentsoja. Jos ilman niitä on toimintakyvytön niin kumpi on pahempi, käyttää lääkettä ja elää normaalia elämää vai olla niin sairaana ettei mihinkään pysty.

Vierailija
29/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeiden viihdekäyttö ja oikea tarve on kaksi eri asiaa. Toki koukkuun voi jäädä, vaikka sairautta olisi hoidettu. Ymmärrystä kuitenkin, että osalla on sairaus, jonka takia joutuu käyttämään vahvoja kipulääkkeitä tai bentsoja. Jos ilman niitä on toimintakyvytön niin kumpi on pahempi, käyttää lääkettä ja elää normaalia elämää vai olla niin sairaana ettei mihinkään pysty.

Esim. pahassa paniikkihäiriössä ei pysty tekemään töitä tai edes poistumaan kotoa, mutta bentsojen avulla elää ihan normaalia elämää. Ei niitä sellaisia annoksia oteta, että on pää sekaisin ja näyttää kuin olisi kännissä.

Vierailija
30/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas palstalla paljon bentsoriippuvaisia, mikä ei toki sinänsä yllätä.

Minäkin olin 20 vuotta riippuvainen ja samasta syystä kuin Ap. Vaihtelevasti Rivatril, Xanor, Diapam, Opamox...

Tänä kesänä päätin ottaa härkää sarvista koska minulle sanottiin, etten koskaan pääsisi niistä eroon. Päätin siis yrittää ja vieroitusoireet eivät olleet ylivoimaisia, 2vkoa aika hankalaa, mutta otin sen haasteena.

Nyt olen ollut 4kk kuivilla ja voin hyvin. Värit tulivat takaisin elämääni.

Vierailija
31/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olin 20 vuotta riippuvainen ja samasta syystä kuin Ap. Vaihtelevasti Rivatril, Xanor, Diapam, Opamox...

Tänä kesänä päätin ottaa härkää sarvista koska minulle sanottiin, etten koskaan pääsisi niistä eroon. Päätin siis yrittää ja vieroitusoireet eivät olleet ylivoimaisia, 2vkoa aika hankalaa, mutta otin sen haasteena.

Nyt olen ollut 4kk kuivilla ja voin hyvin. Värit tulivat takaisin elämääni.

Mukava lukea, että olet päässyt eroon lääkityksestä, eikä sille enää ole tarvetta. Kyllä bentsoihin riippuvuus syntyy, mutta sairauden hoitoon ehkä hieman eri tavalla kuin huvikseen lääkkeiden käyttöön. Omalla kohdalla ainakin annostus pystynyt samana, eikä ole tarvetta muille lääkkeille. Arki sujuu hyvin ja koen kyllä elämäni olevan värikästä. Ainoa muutos on ettei tarvitse koko ajan kärsiä tuskaisesta ja ahdistuneeta olosta, toimintakyvyttömyydestä, unettomuudesta, paniikkikohtauksista jne. Saan asiat hoidettua niinkuin kuuluu ja voin poistua kotoa siinä missä muutkin ihmiset, esiintyä, käydä palavereissa ja niin edelleen... Toivon tottakai, että voisin elää ilman lääkkeitä, eikä minulla olisi oireita tai sairauksia.

Ap.

Vierailija
32/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se palstalaisten, lääkäreiden, yhteiskunnan vai kenen vika?

Ei kenenkään "vika". 🥱

Vierailija
33/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Ehkä se bentsonarkkailu loppuu viimein.

Älä projisoi. 🥱

Vierailija
34/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin vaivaan sulla on mennyt Rivatril?

Muistaakseni se on epilepsia lääke alunperin, mutta tiedän että se auttaa mm lihasjännitykseen.

Mulle on määrätty Rivatril pahaan ahdistuneisuushäiriöön, sosiaalisten tilanteiden pelkoon ja paniikkihäiriöön muunmuassa. Se on toiminut hyvin, annostus on 0,5mg*3 aamuin illoin, eli 6mg vuorokaudessa. Olen sen avulla pysynyt toimintakykyisenä. Muut valmisteet, kuten opamox, eivät anna mitään vastetta. Nyt sain kokeiluun diapamia 0,5mg*3, kaksi kertaa vuorokaudessa. Entuudestaan jo tiesin ettei todennäköisesti anna vastetta, kun olen saanut sitä esilääkkeenä Rivatril hoidon aikana ja oli täysin hyödytön.

Ap.

Tarkoittanet Diapam 5 mg eikä 0,5 mg?

Vierailija
35/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sitä ahdistusta voi kohdata? Hengittelee ja silittelee itseään ja antaa tunteen olla ja mennä.

Vierailija
36/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://clincalc.com/benzodiazepine/?example

Tuosta voi saada suuntaa antavaa apua eri bentsojen vastaavuuksia miettiessä. Rivatril tosiaan on _pitkä_vaikutteinen eikä sen korvaaminen oksatsepaamilla tai alpratsolaamilla onnistu. Oksatsepaami on lisäksi vesiliukoinen eikä rasva-. 🥱

Vierailija
37/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Kannattaako syödä tuollaisia annoksia vuosikausia joka päivä haloo?

Lääkärit ei todellakaan määrää bentsoja pitkäaikaiskäyttöön helposti tässä maassa, kyllä niillä joilla niihin on resepti on myös ihan oikea tarve.

Tai sitten ovat todella hyviä vedättämään lääkäreitä. Itse sain puhutettua kolmen vuoden ajan kympin pameja, enkä edes syönyt niitä itse, vaan myin ne kavereille. Kerran sitten menin liian ylimielisenä pienessä pilvessä ja yliväsyneenä uusimaan reseptiä ja silloin oli vastassa lääkäri, joka oli ns. kova luu ba laittoi lopun pamien saannilleni. Jouduin uusimaan reseptin aina ensineuvon kautta ja puhuttamaan ainakin 15 eri lääkäriä tuona aikana. Mutta joo, on niitä ihmisten todella vaikeaa saada.

Minäkin ostan pamit ja opamoxit ihan muualta kuin apteekista, kun ei niihin reseptiä saa, ainakaan julkiselta. Ihan mikä vaiva tahansa niin mielialalääkkeitä tyrkytetään kyllä, vaikkei mitään tarvetta moisille ole.

Vierailija
38/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei sitä ahdistusta voi kohdata? Hengittelee ja silittelee itseään ja antaa tunteen olla ja mennä.

Jotkin ahdistustyypit vain eivät ole "kohdattavissa" noin kivoin keinoin. Oikeastaan mikään oikea (salamannopeasti pällekäyvä ja aina yllättävä etcetera) ahdistus ei tuollaisilla "keinoilla" lähde mihinkään. 🥱

Vierailija
39/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerjäläiset myyvät niitä kadulla. On pikkusen kalliimpaa mutta ei ole toimitusvaikeuksia.

Vierailija
40/419 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkin ahdistustyypit vain eivät ole "kohdattavissa" noin kivoin keinoin. Oikeastaan mikään oikea (salamannopeasti pällekäyvä ja aina yllättävä etcetera) ahdistus ei tuollaisilla "keinoilla" lähde mihinkään. 🥱

No ei ehkä, mutta kyllä se lievemmissä kohtauksissa voi auttaa. Ahdistus on vaan oire ja sen alla on jotain niin kyllä mä sen kohtaisin kuin turruttaisin loppuikäni lääkkeillä.