Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pojan jatkuvasti vaihtuvien tyttöystävien käytöstavat ärsyttävät

Vierailija
11.10.2022 |

Hyvähän se on, että pojalla on ystäviä ja on suosittu, mutta ihmettelen sitä, että eikö lapsille opeteta nykyisin enää käytöstapoja? Nämäkin tyttöystävät pölähtävät paikalle ja ovat yökylässä, mutta aamulla ei vaivauduta edes tervehtimään ja muutenkin käyttäydytään kuin oltaisiin kotona kyläpaikan sijasta. Sen verran pitäisi käytöstapoja löytyä, että veisi aamiasastiansa astianpesukoneeseen ja nostaa vaatteensa lattialta. Vuoden päästä poika valmistuu lukiosta ja sen jälkeen saa kyllä alkaa maksamaan vuokraa tai muuttamaan omilleen.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö vieraan laittaa astiat koneeseen? Mikset sano pojallesi?

Poika muistaa suurimman osan aikaa hoitaa asiansa mallikelpoisesti, mutta kaverien kanssa "unohtuu" tai haluaa ehkä vain kokeilla rajoja ja näyttää. Kyllä minusta kylässä kuuluu hieman auttaa talonväkeä, ei liene liikaa vaadittu?

Jos poikakaan ei laita tiskejä koneeseen ja jättää vaatteet lattialle, niin hänen vieraansa tietysti olettaa että teillä on ok toimia noin. Vai pitäisikö tytön toimia poikasi äitinä ja korjata astiat ja vaatteet hänenkin puolesta??

Poika ei jätä vaatteitaan lattialle ja kyllä hänen astiansa ovat pääsääntöisesti menneet koneeseen, mutta osalla tytöistä ei edes pojan esimerkki riitä oikeaan toimintaan. Jospa nyt vain jättäisit yksinkertaistukset sikseen?

Poika huolehtii vieraistaan eli opastaa tyttöystäväänsä, miten teillä toimitaan. Kannattaa sen pojankin oppia kommunikoimaan omassa parisuhteessaan eikä jättää kaikkea äidin vastuulle.

Vierailija
42/56 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset avaa suutasi ja sano, vaan leikit marttyyria täällä? Sano huomenta , päivää iltaa itse ja kerro näille tyttöystäville, että meillä on tapana tervehtiä ja meillä astiat viedään astianpesukoneeseen ja siistitään omat jäljet.

Onko liian vaikeaa?

Tämä! Täällä on turha asiasta mussuttaa,jos ei itse kykene asettamaan niitä rajoja = sanomaan sekä pojalle että tyttöystäville, että miten minun kodissani toimitaan. Jos et pysty tai halua, niin sitten vaan pidät mölyt mahassasi ja kärsitään seurauksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtuuko ne likat kenties siksi, että anoppikokelas on ikävä ihminen? Et nimittäin kuulosta kovin mukavalta, ja lähinnä odotat, että pääset pojasta eroon. Teinit on teinejä, ei niiltä ihan hirveästi voi odottaa.

Vierailija
44/56 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun lasten kavereita on meillä, kohtelen heitä kuin omia lapsiani. Joidenkin mielestä oleb varmaan kamala, mutta käskisin nostamaan vaatteensa ja viemään astiansa koneeseen kuten käsken omia lapsianikin, jos ei käskemättä suju.

Vierailija
45/56 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa ketään kunnollista tyttöä kun polkee kaikkee kohdalle osuvaaa.

En tekisi lukioikäisestä pojasta kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Noista tytöistä olisin kyllä huolissani.

Vierailija
46/56 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen näin aikuisenakin arka tunkemaan kenenkään astianpesukoneeseen astioita enkä halua, että kukaan vieras sitä myöskään kotonani tekee. Mielestäni valituksesi on hieman ristiriitainen, samaan aikaan vaadit sekä vieraan että perheenjäsenen käytöstä. Ei ole helppoa olla nuori ja jos vaikutat yhtään kyräilevältä, vielä vaikeampi osata toimia oikein. Kuten aikaisemmin ehdotettu, ota asia nätisti puheeksi.

Vierailija
47/56 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16-35 vuotiaan miehen ei kannata seukkaa hetkeäkään muijan kanssa, joka alkaa luistaa säännöllisestä seksistä.

Takoa vaan kun löytyy naisia joita hommat nappaa.

35 jälkeen se seksihomma kun alkaa hiipua enivei.

Niin, miehellä hiipuu kyky. Naisen halu ja kyky sen kun nousee. 

Vierailija
48/56 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä kun sun ystävä tulee yökylään, odotatko, että laittaa tiskit koneeseen?

Todellakin.

Vierailija
49/56 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saatoin olla tuollainen tyttöystävä 17-vuotiaana. Ei sitä vaan nuorena tajua. Sano kauniisti asiasta?

Samaa ajattelin. Muistan kuinka poikaystäväni kauhistui, kun en ollut kiittänyt ruoasta päivällisen jälkeen ja kyllä nolotti. Meillä kotona ei IKINÄ kiitetty ruoasta ja muutenkin sellaisia fraaseja viljeltiin hyvin vähän. Esim. tervehdyksiä ei käytetty, alettiin aina suoraan puhumaan asiaa. Meillä oli ihan kiva koti ja ajattelen, että nuo nyt vaan olivat sellaisia kulttuurieroja miten kohteliaisuutta, kiintymystä jne. osoitetaan. Mutta aikuisena on pitänyt opetella fraasit. Ja varmaan olisin epähuomiossa voinut jättää nuorena ne astiatkin pöytään.

Vierailija
50/56 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hänen tyttöystävänsä vaihtuvat jatkuvasti?

En minä tiedä. Olen joskus viritellyt asiasta keskustelua, mutta on selvästi kiusallinen aihe. Voi olla, että ei halua vielä mitään vakavampaa. Halusin itsekin nuorempana mennä ja kokea, joten en ole asiasta huolissani niin kauan kuin muistaa hoitaa asiat vastuullisesti.

Miksi niiden tyttöjen sitten pitäisi ottaa poika tai äitinsä vakavasti?

Tyttö on toisten kotona, siis kylässä. Tokihan pitää käyttäytyä eikä olla kuin hotellissa.

Eri

Vierailija
51/56 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen näin aikuisenakin arka tunkemaan kenenkään astianpesukoneeseen astioita enkä halua, että kukaan vieras sitä myöskään kotonani tekee. Mielestäni valituksesi on hieman ristiriitainen, samaan aikaan vaadit sekä vieraan että perheenjäsenen käytöstä. Ei ole helppoa olla nuori ja jos vaikutat yhtään kyräilevältä, vielä vaikeampi osata toimia oikein. Kuten aikaisemmin ehdotettu, ota asia nätisti puheeksi.

Joillekin ihmisille astianpesukone ja sen oikealla tavalla täyttäminen on maailman henkilökohtaisin asia, että en kyllä koskaan koske kenenkään muun tiskikoneeseen ilman täsmällistä pyyntöä. :D

Vierailija
52/56 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vais nii. No mutta sanopa asiasta sille pojalles ja niille tyttöystäville. Mitä se täällä auttaa kiukutella.

Vierailija
53/56 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaihtoehto olisi se, että sanot sille pojallesi, että hänen vastuulla on siivota tyttöystävän jäljet, koska tyttöystävä on hänen vieraansa. Pojan esimerkki (laittaa itse astiat koneeseen) ei minusta olekaan pätevä, koska tyttö on vieraassa paikassa, ja saattaa jännittää, miten toimitaan, kuka tekee mitä ja miten. Joten poika vieraan kestittäjänä tarjoaa aampulan, siivoaa pöydän ja näyttää, mihin niitä vaatteita voi jättää. Mistä sitä vieras tietää muuten.

Vierailija
54/56 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alati vaihtuvat tyttöystävät? Hyi, millaisen olennon olet kasvattanut.

Vierailija
55/56 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa ketään kunnollista tyttöä kun polkee kaikkee kohdalle osuvaaa.

En tekisi lukioikäisestä pojasta kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Noista tytöistä olisin kyllä huolissani.

Poika on halpojen tyttöjen poika.

Vierailija
56/56 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ns. tyttöystävät tietävät että kyse ei ole pidemmästä suhteesta, joten heillä ei ole tarvetta tehdä mitään erityisen hyvää vaikutus anoppiehdokkaaseen.