Pojan jatkuvasti vaihtuvien tyttöystävien käytöstavat ärsyttävät
Hyvähän se on, että pojalla on ystäviä ja on suosittu, mutta ihmettelen sitä, että eikö lapsille opeteta nykyisin enää käytöstapoja? Nämäkin tyttöystävät pölähtävät paikalle ja ovat yökylässä, mutta aamulla ei vaivauduta edes tervehtimään ja muutenkin käyttäydytään kuin oltaisiin kotona kyläpaikan sijasta. Sen verran pitäisi käytöstapoja löytyä, että veisi aamiasastiansa astianpesukoneeseen ja nostaa vaatteensa lattialta. Vuoden päästä poika valmistuu lukiosta ja sen jälkeen saa kyllä alkaa maksamaan vuokraa tai muuttamaan omilleen.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö vieraan laittaa astiat koneeseen? Mikset sano pojallesi?
Joko sanot itse tytöille nätisti mutta napakasti tai sitten sanot pojalle kahden kesken, että draamaa seuraa, jos ei seuraavan tytön astiat etsiydy itsestään koneeseen.
Tuo oli hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poika muistaa suurimman osan aikaa hoitaa asiansa mallikelpoisesti, mutta kaverien kanssa "unohtuu" tai haluaa ehkä vain kokeilla rajoja ja näyttää. Kyllä minusta kylässä kuuluu hieman auttaa talonväkeä, ei liene liikaa vaadittu?
Jos poikakaan ei laita tiskejä koneeseen ja jättää vaatteet lattialle, niin hänen vieraansa tietysti olettaa että teillä on ok toimia noin. Vai pitäisikö tytön toimia poikasi äitinä ja korjata astiat ja vaatteet hänenkin puolesta??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hänen tyttöystävänsä vaihtuvat jatkuvasti?
En minä tiedä. Olen joskus viritellyt asiasta keskustelua, mutta on selvästi kiusallinen aihe. Voi olla, että ei halua vielä mitään vakavampaa. Halusin itsekin nuorempana mennä ja kokea, joten en ole asiasta huolissani niin kauan kuin muistaa hoitaa asiat vastuullisesti.
Miksi niiden tyttöjen sitten pitäisi ottaa poika tai äitinsä vakavasti?
No ehkä vaikka siksi, että tulee kylään? Vai onko sinusta ok, että vieraasi käyttäytyvät sinun kotonasi huonosti?
Nuoret eivät vielä osaa tai välitä salata jos väheksyvät jotain ihmistä. Tai voi olla ihan vain ujouttakin. -eri
Ei saa ketään kunnollista tyttöä kun polkee kaikkee kohdalle osuvaaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poika muistaa suurimman osan aikaa hoitaa asiansa mallikelpoisesti, mutta kaverien kanssa "unohtuu" tai haluaa ehkä vain kokeilla rajoja ja näyttää. Kyllä minusta kylässä kuuluu hieman auttaa talonväkeä, ei liene liikaa vaadittu?
Jos poikakaan ei laita tiskejä koneeseen ja jättää vaatteet lattialle, niin hänen vieraansa tietysti olettaa että teillä on ok toimia noin. Vai pitäisikö tytön toimia poikasi äitinä ja korjata astiat ja vaatteet hänenkin puolesta??
Poika ei jätä vaatteitaan lattialle ja kyllä hänen astiansa ovat pääsääntöisesti menneet koneeseen, mutta osalla tytöistä ei edes pojan esimerkki riitä oikeaan toimintaan. Jospa nyt vain jättäisit yksinkertaistukset sikseen?
Vierailija kirjoitti:
Mua haittaisi jatkuvasti vaihtuvat yökylätyttöystävät
Näin on. Pojalle voi sanoa, että toi ramppaaminen on nyt loppu. Jos se alkaa mussuttaa, sanot niille tytöille että sori vaan mutta nyt lähet meneen.
Se on sun kämppä. Sun säännöt. Jos ei mee jakeluun, kerro pojalle että se lähtee sitten sinä päivänä jona täyttää 18. Jos on jo 18, kerro että voipi alkaa pakkailla, huomenna sä lähet. Jospa se sitten havahtuisi. Jos ei, no, ihan sama, sun elatusvelvollisuus loppui jo.
Mikset avaa suutasi ja sano, vaan leikit marttyyria täällä? Sano huomenta , päivää iltaa itse ja kerro näille tyttöystäville, että meillä on tapana tervehtiä ja meillä astiat viedään astianpesukoneeseen ja siistitään omat jäljet.
Onko liian vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Mua haittaisi jatkuvasti vaihtuvat yökylätyttöystävät
On ne jakorasiat hyvä käydä läpi niin kiinnostus niihin loppuu kun tietää ettei niistä mihinkään sen enempään ja pitempiaikaiseen ole. Ei tietty pakko, mutta noinkin tuon pojan kiiman saa hoidettua.
Terv. Syfiilusgonogoggi.
Minä en suostuisi tuohon, että jatkuvasti uudet, vieraat ihmiset olisivat kotonani yötä. Lisäksi , käytöstavat pitää olla ja noudattaa kodin sääntöjä.
Minä yrittäisin tuomitsemisen sijaan ymmärtää teinejä, sanoa ystävällisesti ensin ja jos se ei tehoa niin myöhemmin napakasti. Ja olisi hyvä et keskustelisit poikasi kanssa asiasta ilman nalkuttamista
On todella jännittävä tilanne nuorelle olla tyttöystävän/poikaystävän kotona yötä ja kohdata vanhemmat, saati istua samaan aamupalapöytään. Olisit sinä itse aikuisena vähän mukavampi noille yökyläilijöille ja näyttäisit aikuisena esimerkkiä.
Tyttöjen käytös ärsyttää, mutta oma mussukkapoika saa tehdä mitä huvittaa. Lemppaa aina ne tytötkin kun on pesää saanut.
Entä kun sun ystävä tulee yökylään, odotatko, että laittaa tiskit koneeseen?
Vierailija kirjoitti:
Minä yrittäisin tuomitsemisen sijaan ymmärtää teinejä, sanoa ystävällisesti ensin ja jos se ei tehoa niin myöhemmin napakasti. Ja olisi hyvä et keskustelisit poikasi kanssa asiasta ilman nalkuttamista
On todella jännittävä tilanne nuorelle olla tyttöystävän/poikaystävän kotona yötä ja kohdata vanhemmat, saati istua samaan aamupalapöytään. Olisit sinä itse aikuisena vähän mukavampi noille yökyläilijöille ja näyttäisit aikuisena esimerkkiä.
Ei ei ei, kun nuoriso on huonoa ja vika löytyy vain sieltä. Ei tule kuuloonkaan että itse katsottaisiin peiliin ja tajuttaisiin miten omaan käytökseen vaikuttamalla voi vaikuttaa toisiin ihmisiin
Vierailija kirjoitti:
Tyttöjen käytös ärsyttää, mutta oma mussukkapoika saa tehdä mitä huvittaa. Lemppaa aina ne tytötkin kun on pesää saanut.
Ensimmäistä tiinehtynyttä odotellessa vai onko poika kuitenkin jotenkin epäkunnossa?
Tuo usea vaihtuvuus hieman kielisi siitä että pojassa joku vika niin ei kelpaa kuin kokeiltavaksi.
Niin siis mitä yllättävää tässä on?
Miksi kukaan hyvin käyttäytyvä ja kohtelias, fiksu ja itsevarma tyttö alkaisi tuollaisen pojan kanssa, jolla vaihtuu koko ajan tyttöystävät?
Niinpä.
Ei jatkuvasti tyttöystävää vaihtavat pojat saa muuta.
Vierailija kirjoitti:
Mikset avaa suutasi ja sano, vaan leikit marttyyria täällä? Sano huomenta , päivää iltaa itse ja kerro näille tyttöystäville, että meillä on tapana tervehtiä ja meillä astiat viedään astianpesukoneeseen ja siistitään omat jäljet.
Onko liian vaikeaa?
Annan sinulle kymmenen pistettä suun soitosta ja kymmenen pistettä siitä miten yksinkertaistat asian tuntematta sitä loppuun ja nolla pistettä sitten kaikesta muusta. Minä en missään vaiheessa ole sanonut, että en tervehtisi itse tyttöjä tai käyttäytyisin erityisen häijysti heitä kohtaan, mutta sinä selvästi löysit minusta uuden puolen rivien välistä. Se on valitettavan yleistä tällä foorumilla ja yksi syy miksi keskustelujen taso on sitä mitä se on.
Tällaisiahan nykynuoret ja lapset on. Niiden vanhemmat on tossukoita, jotka antaa lasten käyttäytyä miten vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hänen tyttöystävänsä vaihtuvat jatkuvasti?
En minä tiedä. Olen joskus viritellyt asiasta keskustelua, mutta on selvästi kiusallinen aihe. Voi olla, että ei halua vielä mitään vakavampaa. Halusin itsekin nuorempana mennä ja kokea, joten en ole asiasta huolissani niin kauan kuin muistaa hoitaa asiat vastuullisesti.
No mutta eihän hän hoida asioitaan vastuullisesti. Tyttöystävät ovat poikasi vieraita, on hänen tehtävänsä huolehtia että vieraat osaavat talon tavat. Miksi et kasvata poikaasi ja kerro, mitä odotat hänen vierailtaan? Ihan oikeasti, onko niistä äidin pikkupojista pakko kasvattaa uusavuttomia passaamisella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko liian vaikeaa?
Annan sinulle kymmenen pistettä suun soitosta ja kymmenen pistettä siitä miten yksinkertaistat asian tuntematta sitä loppuun ja nolla pistettä sitten kaikesta muusta. Minä en missään vaiheessa ole sanonut, että en tervehtisi itse tyttöjä tai käyttäytyisin erityisen häijysti heitä kohtaan, mutta sinä selvästi löysit minusta uuden puolen rivien välistä. Se on valitettavan yleistä tällä foorumilla ja yksi syy miksi keskustelujen taso on sitä mitä se on.
Eli nyt paljastit itsesi: olet trolli ja kirjoituksesi oli ihan provo.
Joko sanot itse tytöille nätisti mutta napakasti tai sitten sanot pojalle kahden kesken, että draamaa seuraa, jos ei seuraavan tytön astiat etsiydy itsestään koneeseen.